[d20] Pathfinder (2e)
[d20] Pathfinder (2e)
Anotace v Databázi RPG
Druhá edice světoznámé fantasy RPG hry, která klade důraz na taktický boj a komplexní systém umožňující detailní rozvoj postavy, vymýšlení kombinací, pravidlovou optimalizaci. Hra je tradiční, založená na kombinací ras (elf, trpaslík, goblin...), povolání (alchymista, bojovník, čaroděj...), úrovní a spousty speciálních schopností.
Druhá edice vychází z víc než 20 let aktivního vývoje a předkládá všechna pravidla potřebná ke hře v jedné 600stránkové knize. Zatímco první edice byla oficiálně založená na systémovém jádru d20, ta druhá už se od něj odchyluje. K hlavním změnám patří přehodnocená ekonomika akcí, přepracovaný systém zdatností (už nejsou jen ano/ne, ale mají různé stupně) nebo nový systém klíčových slov, která se aplikují skoro na všechno. Hra je rozdělená do třech herních režimů (setkání, průzkum a odpočinek), z nichž každý má jiná pravidla a schopnosti postav se v nich můžou chovat různě.
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: Pathfinder 2E
Jezus
Sorry, ale ten text je zavádějící a matoucí ergo blbý a to hodně. To, že jsou takhle blbé reklamní texty běžně, to nikoho neomlouvá.
A Nulíčkové jsou náhodou cool.
A elektrony jde odebírat i pod 0.
Sorry, ale ten text je zavádějící a matoucí ergo blbý a to hodně. To, že jsou takhle blbé reklamní texty běžně, to nikoho neomlouvá.
Takhle se má inzerovat DnD-like hra.Můžeš si zahrát dobrodruha v divokém fantasy světě plném magie. Je pro tebe připraven široký výběr dobrodružných oborů a fantastických ras. A jaká dobrodružství tvůj hrdina v takovém světě prožije? To už je na tobě a tvých spoluhráčích.
A Nulíčkové jsou náhodou cool.
A elektrony jde odebírat i pod 0.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Re: Pathfinder 2E
Ale vždyť jo:
Cool nulíčkové rozhodně jsou. Jen by měli vznikat anitinulíčkové nebo by se měl domyslet jiný důsledek jejich "množení při umírání", což jsem naznačoval výše. (Nebo taky nemusel, vše nemusí být logické ).
Já tam prostě vidím totéž, jen trochu obkecaný (přece si na úvodní stránku nedám čtyři věty textu ). Že to není povedený se nehádám. Jen že to není tak zavádějící, jak tvrdí první Jersonův přízpěvek.Staň se drsným válečníkem, tajemným alchymistou nebo mocným kouzelníkem!
Vyzkoušej si být na čas třeba čarodějem a vládnout kouzlům. Anebo v těle válečníka drtit monstra. Je pro tebe přichystáno sedm ras a šest povolání.
(Pojď a nechej si vyprávět příběhy z minulých věků. Ponoř se do časů, kdy v lesích žili elfové a v horách zněla trpasličí kladiva. Kdy draci i divoká monstra přicházeli bez varováni a vichry magie bičovaly kraj. Nikdo si nemohl být jistý životem. A tehdy poprvé se zrodila Hlídka…)
Ti nejodvážnější a nejšílenější se postavili na stráž v pustině. Hleděli vstříc hrozbám, varovali nevinné a bojovali se zlem. Jen zlomek mužů a žen se něčeho takového odvážil. Spojovala je odvaha, přátelství a touha po dobrodružství. Stát se členem Hlídky bylo otázkou cti. Nyní je pouze na tobě, zda se k nim dokážeš přidat. Tvůj příběh právě začíná…
Cool nulíčkové rozhodně jsou. Jen by měli vznikat anitinulíčkové nebo by se měl domyslet jiný důsledek jejich "množení při umírání", což jsem naznačoval výše. (Nebo taky nemusel, vše nemusí být logické ).
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pathfinder 2E
Pořád se bavíme na téma, kdy jsou nováčci lákáni na RPG slovy typu "Můžeš hrát cokoliv", přičemž někteří zde nevěří, že se takové obraty při lákání lidí skutečně používají (a není to jen Jersonův výmysl, se kterým se nikdo jiný nesetkal), a dotyční nováčci jsou následně zklamáni, když si můžou vytvořit jen omezenou množinu charakterů? Já jen abychom se neztratili v původní myšlence, na kterou jsem reagoval, a na jejíž ilustraci jsem použil náhodně vygooglený text vztahující se k RPG.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Pathfinder 2E
Ne
Tohle tvrzení jsem v zásadě nerozporoval (ani nepodporoval). Ale hned od začátku jsem poukazoval na to, že jsi zvolil špatný příklad (protože ta věta tam sice je, ale v kontextu zbytku textu neláká na cokoli, ale na jasně daný setting).
Takže bys měl k důkazu svého původního tvrzení (které může být platné) prostě jen vybrat jiný příklad (vygooglit něco jiného), než se snažit obhájit, že zrovna tenhle dokládá tvé tvrzení (protože je to minimálně diskutabilní).
Tohle tvrzení jsem v zásadě nerozporoval (ani nepodporoval). Ale hned od začátku jsem poukazoval na to, že jsi zvolil špatný příklad (protože ta věta tam sice je, ale v kontextu zbytku textu neláká na cokoli, ale na jasně daný setting).
Takže bys měl k důkazu svého původního tvrzení (které může být platné) prostě jen vybrat jiný příklad (vygooglit něco jiného), než se snažit obhájit, že zrovna tenhle dokládá tvé tvrzení (protože je to minimálně diskutabilní).
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pathfinder 2E
Nic víc než důkaz Yorkovi, že se takovéto reklamní postupy při lákání hráčů používají. A když mluvíš o kontextu - nemění ten text náhodou zcela záměrně napsán tak, aby z něj potenciální hráči získali dojem, že jejich fantasie při vytváření postavy nebude ničím omezena? Protože přesně takový kontext v tom vidím já.
Nicméně jsne v tématu o PF, tak bych to tu dál nechtěl rozebírat (čti "stejně mě nepřesvědčíš")
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Pathfinder 2E
A já tvrdím, že zrovna tohle je špatně vybraný důkaz, nic víc
Právě že podle mě to není záměrná mystifikace a dokonec ho vnímám odlišně od tebe - spíš jako "fantazie je neomezená v rámci dobrodružné fantazy, kde budete pravděpodobně bojovat s netvory a bránit slabé, což je podle nás stále hafo volnosti"*. (*teď neřeš, že zkušení hráči vědí, že to není úplně pravda, pro nováčky jo - pokud jim sedí hrdinský setting, potrvá věk, než se vyčerpá).
Ale jinak jsme se dobrali kořene toho, proč spolu nesouhlasíme (ten text vnímáme každý trochu jinak), což je ale uspokojivý výsledek diskuse. (I když ne pochopitelně tak uspokojivý, jako kdybys mi dal za pravdu ).
Právě že podle mě to není záměrná mystifikace a dokonec ho vnímám odlišně od tebe - spíš jako "fantazie je neomezená v rámci dobrodružné fantazy, kde budete pravděpodobně bojovat s netvory a bránit slabé, což je podle nás stále hafo volnosti"*. (*teď neřeš, že zkušení hráči vědí, že to není úplně pravda, pro nováčky jo - pokud jim sedí hrdinský setting, potrvá věk, než se vyčerpá).
Ale jinak jsme se dobrali kořene toho, proč spolu nesouhlasíme (ten text vnímáme každý trochu jinak), což je ale uspokojivý výsledek diskuse. (I když ne pochopitelně tak uspokojivý, jako kdybys mi dal za pravdu ).
Re: Pathfinder 2E
Původně jsem sice mluvil o DrD a DnD, ale důkaz toho, že skutečně někdo takové věci o podobných hrách rozhlašuje, to je naprosto přesvědčivý.
Re: Pathfinder 2E
V DnD 4E a 5E ani DrD 1 není nikde věta "Můžeš hrát cokoliv." Osobně DnD přirovnávám spíš k Pánovi prstenů. Respektive dřív. Dnes v době internetu si už každý dohledá, o co jde.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pathfinder 2E
ShadoWWWe, řeč nebyla o tom, že je to zrovna u DnD napsané v pravidlech - ale že to takhle podávají zájemcům hráči. A hlavně o tom, že to pro mnoho těch nováčků není pravda, protože výběr postav v DnD, DrD a jiných hrách je prostě dost omezený, a to i když vynechám šílenosti z mých her.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Pathfinder 2E
Asi záleží na kontextu. Třeba v devadesátkách a dříve to znamenalo, že můžeš aktivně měnit děj podle své představivosti, na rozdíl od knihy, jejíž děj je už přesně daný. Později to znamenalo, že na rozdíl od deskovek RPGčka nemají příkazová pravidla, tedy "co můžeš dělat", ale spíš pravidla jako doporučení, "co bys neměl dělat", ale ani ta nejsou striktně daná. V moderní době to může znamenat, že oproti počítačovým hrám nejsi omezen předskriptovanými akcemi, protivníky i questy jako takovými.
Je jasné, že v rámci společenské hry nikdy nemůžeš dělat úplně cokoliv, protože jsi vždy omezen minimálně social contractem, jak se moderně říká, nebo jak my ze staré školy říkáme, aby tvé volby a přání neomezovaly zábavu ostatních.
Je jasné, že v rámci společenské hry nikdy nemůžeš dělat úplně cokoliv, protože jsi vždy omezen minimálně social contractem, jak se moderně říká, nebo jak my ze staré školy říkáme, aby tvé volby a přání neomezovaly zábavu ostatních.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pathfinder 2E
Co jsem zažil a slyšel, tak jako první mají nováčci problém s tím, že nemůžou hrát postavu, jako by chtěli. To je první zklamání lákadla "můžeš hrát cokoliv". Jako druhé (pokud překonají to první) nastupuje zklamání z toho, že nemůžou dělat to, co by chtěli (co by dělala jejich postava), ale jen to, na co existují pravidla, nebo na co nejsou příliš obtížné mechaniky, aby je byl GM ochotný použít.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Pathfinder 2E
Co mám zkušenosti z hraní DnD 5E, tak tam až na výjimky (hraničář se psem) není problém s neexistencí příslušných akcí nebo smysluplného jednání. V tom, co se mi donáší z různých stran, vidím spíš následující problémy:
[*] Dobrodružství nedokáže hráče zaujmout.
[*] PJ nedokáže dlouhodobě vést hru tak, aby to hráče stále bavilo.
[*] PJ bezdůvodně shazuje nápady hráčů, nejčastěji v podobě neuspěšných akcí postav.
[*] PJ má jiné představy o žánru a stylu hraní než hráč(i).
Z nich mohou pramenit pocity, které popisuješ. Proč tomu tak je na rozsáhlou diskuzi, určitě ne v tomto vláku (kvůli off-topicu) a za sebe můžu říct, že já bych se do ní psanou formou kvůli té obsáhlosti nepouštěl.
Ve zkratce: Je to podobné jako u knih nebo počítačových her. Jsou knihy, které miluješ, ačkoliv je to předskriptovaný příběh omezený svým obsahem, na který nemáš žádný vliv. Jsou hry, které miluješ, a možná víc než knihy, protože jsou interaktivní a tam na vlastní kůži můžeš rozhodovat co hlavní hrdina udělá, přestože všechna možná rozhodnutí jsou taky předskriptovaná a konečná. Z hlediska výsledného zážitku na tom ale až tak nezáleží. Záleží na jiných parametrech. S RPGčky je to podobné, až na to, že tam je živý PJ, díky kterému se můžeš pokusit i o jakékoli "nepředskriptované" akce a děj se může nepředvídatelně klikatit.
Je to spíš o tom: Jak zaujmout hráče, na začátku i dlouhodobě. Jak podporovat a navazovat na hráčské nápady. Jak hrát konkrétní herní žánry aj. Pro to tu už v 90. letech existovala platforma herních časopisů. Dnes třeba články na Kostce nebo v Drakaru. Tam to navíc ani v dlouhodobém horizontu nezapadne, jak by k tomu nejspíš došlo v diskuzním vlákně.
[*] Dobrodružství nedokáže hráče zaujmout.
[*] PJ nedokáže dlouhodobě vést hru tak, aby to hráče stále bavilo.
[*] PJ bezdůvodně shazuje nápady hráčů, nejčastěji v podobě neuspěšných akcí postav.
[*] PJ má jiné představy o žánru a stylu hraní než hráč(i).
Z nich mohou pramenit pocity, které popisuješ. Proč tomu tak je na rozsáhlou diskuzi, určitě ne v tomto vláku (kvůli off-topicu) a za sebe můžu říct, že já bych se do ní psanou formou kvůli té obsáhlosti nepouštěl.
Ve zkratce: Je to podobné jako u knih nebo počítačových her. Jsou knihy, které miluješ, ačkoliv je to předskriptovaný příběh omezený svým obsahem, na který nemáš žádný vliv. Jsou hry, které miluješ, a možná víc než knihy, protože jsou interaktivní a tam na vlastní kůži můžeš rozhodovat co hlavní hrdina udělá, přestože všechna možná rozhodnutí jsou taky předskriptovaná a konečná. Z hlediska výsledného zážitku na tom ale až tak nezáleží. Záleží na jiných parametrech. S RPGčky je to podobné, až na to, že tam je živý PJ, díky kterému se můžeš pokusit i o jakékoli "nepředskriptované" akce a děj se může nepředvídatelně klikatit.
Je to spíš o tom: Jak zaujmout hráče, na začátku i dlouhodobě. Jak podporovat a navazovat na hráčské nápady. Jak hrát konkrétní herní žánry aj. Pro to tu už v 90. letech existovala platforma herních časopisů. Dnes třeba články na Kostce nebo v Drakaru. Tam to navíc ani v dlouhodobém horizontu nezapadne, jak by k tomu nejspíš došlo v diskuzním vlákně.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Pathfinder 2E
My jsme v ADnD 2e hráli cokoliv, ale bylo to proto, že to pro nás byl defaultní systém, který nám de facto zmizel úplně do pozadí hry, protože jsme ho znali jak když bičem mrská a nikdy jsme žádná jiná pravidla nepotřebovali.
Navíc jsme měli knihy jako Skills and Powers, kde se dala udělat snad jakákoliv postava člověka napadla, takže úplně pohoda. To bylo ještě v té době, kdy byly skilly na všechno, od hrnčířství a tkaní, přes kartografii a zemědělství, po malování a architekturu. A postavy se dělaly přes body a do toho ještě multi-classování, jo to byly časy.
Ta dnešní mládež s DnD 5e, se nedivte, že nemůžou postavu, jakou by chtěli...
Navíc jsme měli knihy jako Skills and Powers, kde se dala udělat snad jakákoliv postava člověka napadla, takže úplně pohoda. To bylo ještě v té době, kdy byly skilly na všechno, od hrnčířství a tkaní, přes kartografii a zemědělství, po malování a architekturu. A postavy se dělaly přes body a do toho ještě multi-classování, jo to byly časy.
Ta dnešní mládež s DnD 5e, se nedivte, že nemůžou postavu, jakou by chtěli...
Re: Pathfinder 2E
Říká člověk, který na rozdíl od dnešní mládeže má problém udělat si v DnD 5E postavu jakou chce. Liška na vinici jak vyšitáeerieBaatezu píše: ↑7. 11. 2018, 19:21 Ta dnešní mládež s DnD 5e, se nedivte, že nemůžou postavu, jakou by chtěli...
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Pathfinder 2E
Co já? Jerson psal, že si lidi stěžují, že si nemohou udělat postavu, jakou chtějí.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů