[d20] Pathfinder (2e)

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[d20] Pathfinder (2e)

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi RPG
Druhá edice světoznámé fantasy RPG hry, která klade důraz na taktický boj a komplexní systém umožňující detailní rozvoj postavy, vymýšlení kombinací, pravidlovou optimalizaci. Hra je tradiční, založená na kombinací ras (elf, trpaslík, goblin...), povolání (alchymista, bojovník, čaroděj...), úrovní a spousty speciálních schopností.

Druhá edice vychází z víc než 20 let aktivního vývoje a předkládá všechna pravidla potřebná ke hře v jedné 600stránkové knize. Zatímco první edice byla oficiálně založená na systémovém jádru d20, ta druhá už se od něj odchyluje. K hlavním změnám patří přehodnocená ekonomika akcí, přepracovaný systém zdatností (už nejsou jen ano/ne, ale mají různé stupně) nebo nový systém klíčových slov, která se aplikují skoro na všechno. Hra je rozdělená do třech herních režimů (setkání, průzkum a odpočinek), z nichž každý má jiná pravidla a schopnosti postav se v nich můžou chovat různě.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od Quentin »

ShadoWWW píše: 3. 8. 2018, 12:23 Co říkáte na druhou edici Pathfindera, respektive její veřejnou betatestovou verzi?
Rozhodně je děsivá :)
(čti šíleně složitá; skoro bych chtěl říct technokratická, i když to není správný význam :D)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od Fritzs »

Fakt tam nedali Animate Dead nebo to čtu nepozorně?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od Paul »

Obrázky se jim moc nezlepšily (rozuměj: nelíbí se mi), tři akce v boji podle mě taky nic moc (UA incku na to asi nenarvu :D ) a podle mě mají dost roztahaná pravidla.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od Pieta »

Myslím, že jako pokračovatel 3.5 to není špatné. Je fajn, že bude dál k dispozici vyvíjená rules-heavy verze D&D.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od eerieBaatezu »

Má cenu to vůbec stahovat? Z toho co čtu po netu mi přijde, že udělali další děsně crunchy 3.5e klon, kterej je na naučení snad ještě složitější, než původní PF.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od Pieta »

eerieBaatezu píše: 4. 8. 2018, 20:38Má cenu to vůbec stahovat? Z toho co čtu po netu mi přijde, že udělali další děsně crunchy 3.5e klon, kterej je na naučení snad ještě složitější, než původní PF.
Já to teď na dovolené luštil po večerech z telefonu a zatím z toho mám docela dobré dojmy. Nepoznám samozřejmě, jak je to vyvážené a jestli to funguje a jestli jim neulítla matematika a tak, ale jestli tě zajímají D&D-like, tak to má spoustu docela dobrých nápadů. Třeba action economy v kombinaci s iterativními útoky a la 3.x nastavená tak, aby ani pro fightera nebylo vždycky automaticky nejlepší hlásit "útočím, útočím, a pak útočím".
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od Pieta »

Ale rozhodně z toho nemám jen pozitivní dojmy, je tam dost věcí, u kterých se chytám za hlavu. Třeba šplhání - hodíš si, při úspěchu vyšplháš pět stop, při kritickém úspěchu deset, a při kritickém neúspěchu spadneš. Naprostý bullshit, o kterém jsem doufal, že vymřel někdy v devadesátkách a už ho nikdy neuvidím. Každý s elementární znalostí pravděpodobnosti dokáže říct, proč je to úplně špatně; znamená to, že mezi autorama není nikdo s elementární znalostí pravděpodobnosti, nebo že se drží tradice i přesto, že je ta tradice naprosto blbě?

Ale pak zase narazím na to, že rogue může backstabnout tak zákeřně, že z nepřítele upadne aktivní kouzlo; že bojovník se dokáže tak dobře zaštítit proti dračímu dechu, že se za ním schová i okolní družinka; nebo že barbar dračího totemu naopak dokáže nepřítele dračím dechem sesmahnout, a hned jsem s tou hrou mnohem spokojenější. (-;
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od York »

Pieta píše: 11. 8. 2018, 22:51Naprostý bullshit, o kterém jsem doufal, že vymřel někdy v devadesátkách a už ho nikdy neuvidím.
Když se vrcíš v čase (což přesně hraním Pathfinderu děláš), tak se nediv ;-)


Pieta píše: 11. 8. 2018, 22:51rogue může backstabnout tak zákeřně, že z nepřítele upadne aktivní kouzlo;
Lol?
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od Pieta »

York píše: 11. 8. 2018, 22:57Když se vrcíš v čase (což přesně hraním Pathfinderu děláš), tak se nediv ;-)
Jsou věci, kterých by se ani dneska vyráběná retro hra dopouštět neměla.
Pieta píše: 11. 8. 2018, 22:51rogue může backstabnout tak zákeřně, že z nepřítele upadne aktivní kouzlo;
York píše: 11. 8. 2018, 22:57Lol?
I nemagické postavy na vysokých úrovních často dostávají nejaké možnosti, jak dělat věci neuvěřitelné až nemožné. Ani to není všechno vázané na povolání - někdo, kdo je legendární v zastrašování, tím dokáže slabší povahy i zabít, mistr atlet nemá žádný postih na rychlost pohybu za to, že leží na zemi, a někdo, kdo je legendární zloděj, dokáže ukrást kouzlo ze svitku a ten svitek ti nechat celou dobu v kapse. Samozřejmě, jelikož je to klon 3.x, jsou tyhle věci často schované za nějakým featem - zkrátka cestování v čase zpátky. (:

Podle mě přesně tohle mělo D&D udělat - přiznat si, že postava, která si dokáže dát férový souboj s pětimetrovým obrem, není žádným způsobem realistická nebo normální, a nechat postavy dělat věci, jaké pořádní legendární hrdinové dělají.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od York »

Pieta píše: 11. 8. 2018, 23:16Jsou věci, kterých by se ani dneska vyráběná retro hra dopouštět neměla.
Pathfinder není retro hra, Pathfinder je naprosto vážně míněná devadesátková hra.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od Pieta »

Myslím, že vyrábíš-li dneska devadesátkovou hru, jisté míře retra se přitom neubráníš. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od Fritzs »

3tí edice vyšla roku 2000, to už moc devadesátkové není.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od eerieBaatezu »

Taky jsem to pročítal, souhlas s Pietou. Na jedné straně to některé koncepty DnD dotahuje do té hustohrdinské podoby, kde být mají a DnD je tam z nějakého důvodu za 50 let nikdy nedotáhlo a pak jsou tam totální wtf, u kterých se člověk chytá za hlavu.

Myslím, že by to chtělo třetí edici, která to udělá pořádně. $lol$

Ale vypadá to, že fakticky vytunili ten trojediční souboj stylem plánku s figurkama. Není to ten 4e ultra přístup, ale je to víc gamisticko-nerdgasmickej 3e combat, než byl v PF a 3.5. Jakože fakt milion možností co který povolání může dělat a combit a tak, ale na druhou stranu je to opravdu rules heavy jako sviňa. Jen Fighter má cca 60 Fighter featů! Monk něco přes 40, Paladin a Rogue to samý. A to jsou tam ještě skill featy a další typy featů, je to hardcore masakr.

Jo a ta pravidla jsou opět pod OGL. Takže se z toho dají vypreparovat nápady.


Jinak k tomu, jak moc jsou designéři kompetentní. Já mám fakt hodně často pocit, že to, jak my tady ten rpg design rozebíráme, je svou úrovní dál před spoustou firem, co na stolních rpg staví svou živnost. Viz některé ty věci v PF2e, ale třeba i ten novej Warhammer 4e, tam jsou tak velká a přitom nefunkční designérská rozhodnutí, co mají "opravovat" něco ze starších edic, že až čumím, že se to vůbec do těch veřejných pravidel dostalo a přitom ty problémy jsou už na první přečtení dost patrný, imo. Dycky když vidím ty tuny textů tady, třeba jak v Yorkových vláknech k jeho RPG on a Marky a ostatní rozebíráme každý minipidi detail a aby to fungovalo všechno se vším dohromady a pak koukám na tyhle velký věci a jen žasnu, tak myslím, že nad tím trávíme víc času a dáváme tomu víc pozornosti než lidi, co tím zaráběj slušnou vatu. $lol$
Obrázek
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od Sosacek »

Oni z toho zrovna vatu mit nebudou a hlavne bejt armchair designer je hrozne jednoduchy. Navic Pathfinder je fakt pro fanousky dnd3, a tak se da cekat, ze tam budou "dnd3-ismy". A rict "tahle vec se mi nezda" nebo "oni jsou vsichni blbci, ja bych to udelal lip" a dotahnout projekt jsou ruzne veci. Kolik uspesnych her od Yorka a Markyho jsi hral, napriklad?

To nam tu minule takhle uvedomeli designeri, kteri vedeli pojmenovat, co vsechno je v klasickych rpg disfunkcni, udelali drd2. Dokonce vedeli jak ta hra funguje lip nez playtesteri, protoze playtesteri byli vsichni blbci a nemeli prepolovany mozok.
But nobody came.
Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů