[d20] Pathfinder (2e)
[d20] Pathfinder (2e)
Anotace v Databázi RPG
Druhá edice světoznámé fantasy RPG hry, která klade důraz na taktický boj a komplexní systém umožňující detailní rozvoj postavy, vymýšlení kombinací, pravidlovou optimalizaci. Hra je tradiční, založená na kombinací ras (elf, trpaslík, goblin...), povolání (alchymista, bojovník, čaroděj...), úrovní a spousty speciálních schopností.
Druhá edice vychází z víc než 20 let aktivního vývoje a předkládá všechna pravidla potřebná ke hře v jedné 600stránkové knize. Zatímco první edice byla oficiálně založená na systémovém jádru d20, ta druhá už se od něj odchyluje. K hlavním změnám patří přehodnocená ekonomika akcí, přepracovaný systém zdatností (už nejsou jen ano/ne, ale mají různé stupně) nebo nový systém klíčových slov, která se aplikují skoro na všechno. Hra je rozdělená do třech herních režimů (setkání, průzkum a odpočinek), z nichž každý má jiná pravidla a schopnosti postav se v nich můžou chovat různě.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15078
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pathfinder 2E
To vůbec není zárukou toho, že se situací budeme oba spokojení.Pracující logaritmus píše: ↑2. 11. 2018, 13:11Pokud jsme v jednom týmu, tak ti tví hrdlořezové bojují i za mě. A jestli chceš, půjčím ti Ledový meč +1.
Tak to si můžu hodit i křičení na ostatní hráčské postavy, ale nezmění to, že hráčské postavy jsou podchycené pravidly a boje jednotek moc ne.Pracující logaritmus píše: ↑2. 11. 2018, 13:11A mimochodem, i na křičení na hrdlořezy si můžeš házet.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: Pathfinder 2E
To nám nezajistí nic.
Popravdě, točíme se v kruhu, a nikam to nevede. Že DnD 5E nemá podchycené boje armád je chyba. Ale nepřijde mi tak fatální, jak ji tady stavíš.
Popravdě, točíme se v kruhu, a nikam to nevede. Že DnD 5E nemá podchycené boje armád je chyba. Ale nepřijde mi tak fatální, jak ji tady stavíš.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pathfinder 2E
Ne, jsou to více či méně roztomilí anime kluci. Musel jsem si to nechat vysvětlit, a ne, můj zájem o zkoušení různých RPG nedošel tak daleko, abych to byl schopný hrát. Což tedy ani není předmětem debaty, jen tím chci ilustrovat, že v oblasti naší zábavy můžeme narazit na věci, které jsou pro jednoho normální a pro jiné WTF. Já se třeba zeptal svých spoluhráček,zda to znají, a část řekla že to nehraje, ale zná a že je to podle nich docela rozšířené. Vanceho magie může být to samé.
"Hej, alternativní-Yorku-který-nezná-RPG, pojď si zahrát super hru, ve které můžeš zažít neuvěřitelné příběhy podle své fantasie? Jdeš? Tak super.
...
Takže naše hra je na téma M-preg, a můžeš si vybrat, zda budeš hrát Alfu, dominantního muže, nebo Omegu, který je sub, ale když je říji, tak vypouští feromony, která nutí Alfu se s ním pářit. A pak mu porodí dítě ... hej, kam jdeš, snad tě to neodradilo? A co řekneš lidem, kteří se budou zajímat o RPG, doporučíš to?"
Mám pokračovat? Nemusíš nic číst ani hrát, aby první setkání s určitou věcí a lidmi okolo zformovalo tvůj postoj na celý život. A když ne tvůj, tak 99% lidí okolo ano.
Je to extrém, ale ne až tak přitažený za vlasy, a ve skupinách na FB jsou lidé, kteří jsou totálně zmatení, co se to nabízí za hry, protože čekali něco jiného. A to jsou jen ti, kteří své pochybnosti napíšou.
Naprosto vážně se to děje.
10 sekund googlování píše:V Dračí Hlídce tak můžeš hrát doslova COKOLIV. Pravidla tu nejsou od toho, aby tě omezovala, ale aby ti pomáhala.
Zaměňuješ tažení proti klasickým RPG za mou kritiku názoru "DnD (nebo jiné C&L fantasy RPG) je jednoduché a vhodné prakticky pro každého, nebo alespoň pro většinu zájemců o hraní RPG."
Dělám to druhé, ne to první.
Ne, statistiky si na všechno nevedu a ani se mi nedaří dohledat příslušná témata tady na fóru.Pracujici_Logaritmus píše:U nikoho dalšího jsem to neviděl. Ale pokud máš nějaké statistiky...
A hodnotit tímto způsobem je dokonale mimo, bez ohledu na to, kolik dalších lidí to dělá.
hraju: Ω Projekt Omega
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15078
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pathfinder 2E
Normálně není, to je jen jeden z příkladů, který jsem zrovna vytáhnul. Ale když zrovna na tom bude někomu záležet, bude to samozřejmě o to fatálnější.Pracující logaritmus píše: ↑2. 11. 2018, 13:35Popravdě, točíme se v kruhu, a nikam to nevede. Že DnD 5E nemá podchycené boje armád je chyba. Ale nepřijde mi tak fatální, jak ji tady stavíš.
Tak to je jasně totéž, o čem jsem slyšel já, akorát jsem myslel, že k tomu ti vlkodlaci taky tak nějak patří. (:Jerson píše: ↑2. 11. 2018, 13:36"Hej, alternativní-Yorku-který-nezná-RPG, pojď si zahrát super hru, ve které můžeš zažít neuvěřitelné příběhy podle své fantasie? Jdeš? Tak super.
...
Takže naše hra je na téma M-preg, a můžeš si vybrat, zda budeš hrát Alfu, dominantního muže, nebo Omegu, který je sub, ale když je říji, tak vypouští feromony, která nutí Alfu se s ním pářit. A pak mu porodí dítě ... hej, kam jdeš, snad tě to neodradilo? A co řekneš lidem, kteří se budou zajímat o RPG, doporučíš to?"
Taky nemám dojem, že bys vedl nějakou křížovou výpravu. Ona ta otázka "kde vzít víc lidí, co s náma budou hrát" je věčná, a ptát se, co chtějí lidi mimo komunitu, je stejně platná, jako otázka, jak vylepšit hry, které už hrajeme uvnitř komunity.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: Pathfinder 2E
Popravdě není, tvrdils, že nejdou v DnD hrát princové, a tohle nám tak nějak vykristalizovalo. A já si pořád myslím, že v DnD jdou hrát princové, a že je jeden víc odkázaný na GM, protože využívá vlivu na NPC, není až tak fatální problém, pokud není GM osel (a pokud je, není pomoci).Pieta píše:Normálně není, to je jen jeden z příkladů, který jsem zrovna vytáhnul. Ale když zrovna na tom bude někomu záležet, bude to samozřejmě o to fatálnější.
To tu někdo říkal? Já to určitě nebyl píše:"DnD (nebo jiné C&L fantasy RPG) je jednoduché a vhodné prakticky pro každého, nebo alespoň pro většinu zájemců o hraní RPG."
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Re: Pathfinder 2E
Tak pokud se budeš ptát lidí, co nechtějí hrát DnDčko, jestli si nechtějí zahrát DnDčko, tak se obávám, že jich moc nezlanaříš. Obdobně když chceš hrát DnDčko, tak asi moc nebudeš vítat řešení, že bys měl hrát něco jinýho.
Z tohohle pohledu jsou asi zajímaví jen hráči, kteří se budou bavit jak u DnDčka (se všema jeho omezeníma), tak u něčeho jinýho (se všema omezeníma). Ty ale zas tak nějak by definition DnDčko neodradí od hraní RPGček.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15078
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pathfinder 2E
Totéž se dá říct třeba i o zkušených krotitelích draků - hra s tím nepočítá, mechaniky pro to nemá, jeden bude víc odkázaný na GM, ale pokud GM není osel, tak to půjde.Pracující logaritmus píše: ↑2. 11. 2018, 14:25A já si pořád myslím, že v DnD jdou hrát princové, a že je jeden víc odkázaný na GM, protože využívá vlivu na NPC, není až tak fatální problém, pokud není GM osel (a pokud je, není pomoci).
(Ale přitom tu zrovna se zkušeným krotitelem draků někdo měl problémy.)
Tak já třeba mám natolik široký záběr, že zvládám "hrát DnDčko" i "nehrát DnDčko". (: Tím pádem informace o lidem, co mají sklony k RPG, ale ne k DnD, a zkušenost s DnD je jim cizí nebo je může úplně odradit, pro mě není vůbec marná.York píše: ↑2. 11. 2018, 14:28Tak pokud se budeš ptát lidí, co nechtějí hrát DnDčko, jestli si nechtějí zahrát DnDčko, tak se obávám, že jich moc nezlanaříš. Obdobně když chceš hrát DnDčko, tak asi moc nebudeš vítat řešení, že bys měl hrát něco jinýho.
Z tohohle pohledu jsou asi zajímaví jen hráči, kteří se budou bavit jak u DnDčka (se všema jeho omezeníma), tak u něčeho jinýho (se všema omezeníma). Ty ale zas tak nějak by definition DnDčko neodradí od hraní RPGček.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: Pathfinder 2E
Settingový, takže hrát to ve freeformu by nepomohlo.Totéž se dá říct třeba i o zkušených krotitelích draků - hra s tím nepočítá, mechaniky pro to nemá, jeden bude víc odkázaný na GM, ale pokud GM není osel, tak to půjde.
(Ale přitom tu zrovna se zkušeným krotitelem draků někdo měl problémy.)
Možná by i to DnD s dračím čarodějem a popisy v bestiáři bylo vhodnější, protože bychom měli s čím pracovat.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Re: Pathfinder 2E
Asi záleží, kdo se ptá a kde se ptá.
Třeba u nás v Brně je snazší sehnat lidi na DnD než na neDnD.
Na druhou stranu téměř každá skupina, co hraje DnD, nějaká jeho pravidla nevyužívá a často se stává, že některá pravidla špatně interpretuje nebo o nich vůbec neví. Společný framework je spíš v typu dobrodružství než konkrétních pravidlech a na něm se často shodnou jak hráči DnD, tak hráči DrD nebo jiných her s podobným žánrovým stylem.
A když už hraješ v nějaké skupině, obvykle je ti buřt, kdo a jak co hraje v jiných skupinách a kolik jich je.
To tě obvykle začne zajímat ve chvíli, kdy nemáš s kým hrát to, co chceš. Pak máš dvě možnosti:
1) Nalákat někoho na to, co chceš hrát, nebo
2) Přizpůsobit se těm, co už něco hrají.
V hledání spoluhráčů pomáhá tvorba komunity. Tu má v poslední době, co vím, velmi aktivní a dobrou DnD 5E a Fate. A je to poznat. Jestli mají free-formy něco obdobného, nevím. O jediném free-formovém hraní RPG, co vím, je Yorkovo Hraní bez přípravy. K tomu nechám se vyjádřit Yorka, ale co vím, tak má skupinu, se kterou hraje, takže to nejspíš funguje taky dobře.
Na druhou stranu hraje podobný žánr, který se hraje v DxD a já si klidně umím představit, že bych si takovou hru taky s chutí zahrál. Jen nevím, jestli je kompatibilní s růžovými poníky s mašlí a krotiteli draků.
Třeba u nás v Brně je snazší sehnat lidi na DnD než na neDnD.
Na druhou stranu téměř každá skupina, co hraje DnD, nějaká jeho pravidla nevyužívá a často se stává, že některá pravidla špatně interpretuje nebo o nich vůbec neví. Společný framework je spíš v typu dobrodružství než konkrétních pravidlech a na něm se často shodnou jak hráči DnD, tak hráči DrD nebo jiných her s podobným žánrovým stylem.
A když už hraješ v nějaké skupině, obvykle je ti buřt, kdo a jak co hraje v jiných skupinách a kolik jich je.
To tě obvykle začne zajímat ve chvíli, kdy nemáš s kým hrát to, co chceš. Pak máš dvě možnosti:
1) Nalákat někoho na to, co chceš hrát, nebo
2) Přizpůsobit se těm, co už něco hrají.
V hledání spoluhráčů pomáhá tvorba komunity. Tu má v poslední době, co vím, velmi aktivní a dobrou DnD 5E a Fate. A je to poznat. Jestli mají free-formy něco obdobného, nevím. O jediném free-formovém hraní RPG, co vím, je Yorkovo Hraní bez přípravy. K tomu nechám se vyjádřit Yorka, ale co vím, tak má skupinu, se kterou hraje, takže to nejspíš funguje taky dobře.
Na druhou stranu hraje podobný žánr, který se hraje v DxD a já si klidně umím představit, že bych si takovou hru taky s chutí zahrál. Jen nevím, jestli je kompatibilní s růžovými poníky s mašlí a krotiteli draků.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Pathfinder 2E
Mohl by ses jich třeba zkusit zeptat, co chtějí (nebo nechtějí) hrát...
To ses jen nechal zmystifikovat Sirienem, já freeform nehraju. "Hraní bez přípravy" samo o sobě je v podstatě jen soubor technik, kterej by fungoval i ve freerormu a funguje třeba i v DnDčku, ale já jsem s ním hrál podle normálních (byť relativně rules-light) pravidel.
Naposledy upravil(a) York dne 2. 11. 2018, 19:20, celkem upraveno 1 x.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Pathfinder 2E
Hele, když už se tu tak X stran bavíme o free-formu a pak napíšeš tohle... Nemám nějak pocit, že mluvíme o tom samém.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9344
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pathfinder 2E
Musím se zastat Jersona, že zrovna fantasy D&D-like C&L systémy jsou co do žánru a herního obsahu úplně crazy omezené. Kdykoli je na něčem takovém napsané "Be anyone, do anything" nebo něco v tom smyslu, tak se nemůžeš nesmát.
Bára se v tom snažila vést dark fantasy o krutovládě temných elfů, což zní dostatečně blízko dnd žánru, a stejně se nevešla. Jak všechny postavy nebojují s monstry a nešplhají po úrovních, tak pro tebe Dnd moc neudělá.
Naopak třeba Dungeon Crawl Classics poctivě uvádí, koho v něm budeš hrát
Bára se v tom snažila vést dark fantasy o krutovládě temných elfů, což zní dostatečně blízko dnd žánru, a stejně se nevešla. Jak všechny postavy nebojují s monstry a nešplhají po úrovních, tak pro tebe Dnd moc neudělá.
Naopak třeba Dungeon Crawl Classics poctivě uvádí, koho v něm budeš hrát
You’re no hero.
You’re an adventurer: a reaver, a cutpurse, a heathen-slayer, a tight-lipped warlock guarding long-dead secrets. You seek gold and glory, winning it with sword and spell, caked in the blood and filth of the weak, the dark, the demons, and the vanquished. There are treasures to be won deep underneath, and you shall have them.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Pathfinder 2E
Jsem teda jen náhodný kolemjdoucí a na první nástřel souhlasím s tím, že v DnD/DrD "hrát cokoli" rozhodně pravidla nepodporují, ale Jersonův argument:
mi příjde dost mimo. Celý text totiž zní:Jerson píše: ↑2. 11. 2018, 13:36 Naprosto vážně se to děje.10 sekund googlování píše:V Dračí Hlídce tak můžeš hrát doslova COKOLIV. Pravidla tu nejsou od toho, aby tě omezovala, ale aby ti pomáhala.
Z (kontextu) textu tedy jasně vyplývá, že můžeš hrát především cokoli v rámci kombinací sedmi ras a šesti povolání, (která jsou pravděpodobně volnější) a vytvořit si tak prakticky libovolného hrdinu k prožívání epických (fantasy) dobrodružství. Nakolik TOHLE hra plní, nevím, ale není fér ji dávat za příklad toho, že slibuje umožnit hrát cokolivDračí hlídka píše: O co vlastně jde? O novou fantasy hru na hrdiny, ve které můžeš prožít mnoho epických dobrodružství. Vyzkoušej si být na čas třeba čarodějem a vládnout kouzlům. Anebo v těle válečníka drtit monstra. Je pro tebe přichystáno sedm ras a šest povolání. Ve hře není nic předem dáno. Všechno je jen a jen na tobě. V Dračí Hlídce tak můžeš hrát doslova COKOLIV. Pravidla tu nejsou od toho, aby tě omezovala, ale aby ti pomáhala.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pathfinder 2E
Ehm - obrat "Je pro tebe přichystáno sedm ras a šest povolání" je zřejmý jen lidem, kteří RPG hrajou a ví, co to znamená. Lidé hrající jiné RPG nebo nehrající vůbec může mít představu, že "jiná rasa" znamená třeba "Prokletý - upír, vlkodlak, démon či běs", a pod "povoláním" si rozhodně nepředstaví omezený soubor schopností, kromě nichž nemůže jeho postava umět nic jiného.
Naopak věta "V Hlídce tak můžeš hrát doslova COKOLIV" (zejména to COKOLIV psané velkými písmeny) vzbuzuje dojem, že kombinací těchto ras a povolání byla umožněna velká volnost ve vytváření postavy, i když abych byl upřímný, od "cokoliv"je to pořád strašně daleko.
(Tedy - dvakrát jsem udělal pokus, kdy jsem nechal hrát hráče "cokoliv" - jeden hrál mechanického pavouka z Dooma. Další hrát magický meč. Jiný hrál oživlou horu. A jeden hrál planetu - rozměr 6500 km. A když vynechám své oblíbené 2D kruhy, tak hráči s fantasií jsou v rámci "čehokoliv" schopni vymyslet třeba rasu nulíčků, kteří se počítají v záporných číslech. Takže máš -1 nulíčka a když ti umře, máš o jednoho méně, tedy -2 nulíčky. To je poznámka bokem, abychom si pojem "Cokoliv" alespoň trochu zkalibrovali na jedné stupnici, a nepoužívali ho třeba ve významu "prakticky nic kromě několika málo povolených možností" )
Nicméně chápu, že méně zavádějící formulace "ve hře je řada omezení a můžeš hrát jen jednu z kombinací vytvořených ras a definovaných povolání" by znamenala méně bombastické prohlášení, které by si ani nezasloužilo velká písmena
Naopak věta "V Hlídce tak můžeš hrát doslova COKOLIV" (zejména to COKOLIV psané velkými písmeny) vzbuzuje dojem, že kombinací těchto ras a povolání byla umožněna velká volnost ve vytváření postavy, i když abych byl upřímný, od "cokoliv"je to pořád strašně daleko.
(Tedy - dvakrát jsem udělal pokus, kdy jsem nechal hrát hráče "cokoliv" - jeden hrál mechanického pavouka z Dooma. Další hrát magický meč. Jiný hrál oživlou horu. A jeden hrál planetu - rozměr 6500 km. A když vynechám své oblíbené 2D kruhy, tak hráči s fantasií jsou v rámci "čehokoliv" schopni vymyslet třeba rasu nulíčků, kteří se počítají v záporných číslech. Takže máš -1 nulíčka a když ti umře, máš o jednoho méně, tedy -2 nulíčky. To je poznámka bokem, abychom si pojem "Cokoliv" alespoň trochu zkalibrovali na jedné stupnici, a nepoužívali ho třeba ve významu "prakticky nic kromě několika málo povolených možností" )
Nicméně chápu, že méně zavádějící formulace "ve hře je řada omezení a můžeš hrát jen jednu z kombinací vytvořených ras a definovaných povolání" by znamenala méně bombastické prohlášení, které by si ani nezasloužilo velká písmena
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Pathfinder 2E
Tak představu může mít kdokoli jakoukoli o čemkoli, to ovšem nemůžeš vyčítat autorovi.Jerson píše: ↑5. 11. 2018, 14:30 Ehm - obrat "Je pro tebe přichystáno sedm ras a šest povolání" je zřejmý jen lidem, kteří RPG hrajou a ví, co to znamená. Lidé hrající jiné RPG nebo nehrající vůbec může mít představu, že "jiná rasa" znamená třeba "Prokletý - upír, vlkodlak, démon či běs", a pod "povoláním" si rozhodně nepředstaví omezený soubor schopností, kromě nichž nemůže jeho postava umět nic jiného.
V kontextu fantazy bude ale člověk, který ví, co fantasy znamená, předpokládat spíše elfy... Ti, co neví, se samozřejmě podívají, aby zjistili, o co jde. A to je také účelem anotace, případně reklamního textu.
Ano, do jisté míry lze doufat například v hratelného trolla (*upír není rasa ), ale když vím, že ras je sedm, tak si v případě zájmu zjistím kterých (protože mě napadne, že tam asi JAKÁKOLI rasa nebude, když jich je sedm) - opět účel anotace splněn.
Pokud si pod pojmem "povolání" nepředstaví alespoň soubor znalostí a dovedností, pak nevědí, co povolání je (obecně, nikoli pouze herní termín). Kde bereš, že kromě nich nemůže jejich postava umět nic jiného?
Ano, je. A to je také pointa mého prvního příspěvku - v kontextu toho textu "cokoliv" neznamená "doslova cokoliv". Ano, souhlasím je to přehnané (navíc ty velká písmena ), ale to anotace nebo reklamní text bývá. Může to být mírně zavádějící, ale ne takovým způsobem, jak tvrdíš ty. Pokud si přečteš celý ten text, tak by ti mělo být jasné, že to "COKOLI" je nadsazený pojem, ale to se v běžné mluvě normálně používá.Naopak věta "V Hlídce tak můžeš hrát doslova COKOLIV" (zejména to COKOLIV psané velkými písmeny) vzbuzuje dojem, že kombinací těchto ras a povolání byla umožněna velká volnost ve vytváření postavy, i když abych byl upřímný, od "cokoliv"je to pořád strašně daleko.
Ty to pouze vytrháváš z kontextu a pak jim vyčítáš nesplnění slovníkové definice pojmu. Jenomže oni ho použili v kontextu textu, který je všude okolo (hned následující věty) a to posouvá význam. Vždyť o tři věty dál se mluví o minulých věcích, časech elfů a trpaslíků, a dokonce o tom, co je to Hlídka a zda se k ní dokážeš přidat... Tak mi nevykládej, že jedno slovíčko (i kdyby za ním byly tři vykřičníky) vzbudí dojem, že se můžeš stát mluvícím toustovačem. (Možná v první vteřině, což je záměr vzbuzení pozornosti, ale jakmile si přečteš kontext, jakékoli rozčilování o nesplněných slibech je vážně mimo).
Tak samozřejmě. Anotace a reklamy takhle fungují. Nicméně by měli splnit to, že ty kombinace (a asi výběr dalších schopností a dovedností) představují velkou volnost ve vytváření postavy.Nicméně chápu, že méně zavádějící formulace "ve hře je řada omezení a můžeš hrát jen jednu z kombinací vytvořených ras a definovaných povolání" by znamenala méně bombastické prohlášení, které by si ani nezasloužilo velká písmena
Myslím, že jsem snad vysvětlil, že chápu definici pojmu cokoli, ale že mi v diskuzi jde o posunutí významu slova (výraz je záměrně přehnaný) pomocí kontextu. Nicméně přestože jsou nulíčkové vtipní, nefungují logicky. Snižování jejich počtu by se mělo odehrávat v absolutních hodnotách (tedy směrem k nule), nikoli prostým posunem po číselné ose "do leva". To je jen specifický případ, který funguje pro kladná čísla nebo jiné specifické situace (fungují tak finance, nikoli však elektrony). Nárůst absolutní hodnoty při úmrtí nulíčků by tak mohl fungovat pouze při jiné časoprostorové kontinuitě nulíčkového národa, kdy by dluh vznikající nárůstem záporné hodnoty nulíčků musel být v budoucnu (nebo v minulosti) splacen. [size]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Quentin a 1 host