Re: Co nemám rád na DnD
Napsal: 12. 5. 2015, 07:39
Arten_CZ: Dobře a jednoduše to včera vystihl kámoš, co jsem s ním o tom kecal. V DnD jsou kouzla, v Shadowrunu je systém magie.
Navíc magie v SR je o dost pružnější. Člověk nemusí čekat na vysoké úrovně, aby mohl všechna kouzla používat a efekty se pouze škálují, tzn., že mocný mág se pozná tím, že jeho kouzla mají mocnější statistiky, proti kterým se hází. S tím systémem souvisí to, že můžu s kouzly různě pracovat, sesílat je různým způsobem, třeba díky rituálům seslat jakékoliv kouzlo na ohromnou dálku, poutat je na předměty, apod., můžu vytvářet ochranné bariéry, které je možno prorážet nebo jinak obcházet, není tam mana ani sloty, takže tam odpadá nějaké šetření zdrojů ("co když to ještě dneska budu potřebovat?"), můžu různě counterovat kouzla, atd.
Tak naštěstí někdo udělal tuto konverzi, která se dá hodit do jakéhokoliv d20 systému (3.5e a spol., já mám stejně těžce zhouserulovanou 3.5, tudíž 5e nepoužívám), takže super.
Navíc z toho udělal point buy system na místo class and level, postavy si musí třeba kupovat kostky životů, takže tam není inflace životů, apod., čili se z toho dají brát skvělé věci.
Třeba jednoduchý příklad je Wall of Force z DnD, udělá to nerozbitnou, neviditelnou, neprůchodnou stěnu, imunní vůči dispelu, co blokuje i průchod skrze Ethereal. Zato Bariéry v SR mohou být jen do Astrálu, nebo do Fyzického světa, nebo obojí, dají se zpozorovat z Astrálu, dají se skrze ně sesílat kouzla, ale sesilatel se musí potýkat se sílou Bariéry, můžeš zkusit jí rozbít, nebo projít nebo sejmout mága, co jí udržuje nebo zničit magickou lóži, na kterou je vázána, mág ví, že je jeho Bariéra napadena, atd. Prostě je zde spousta možností, co a jak s tím dělat. Je to hafo interaktivní.
Možná by šlo udělat podobný systém pro 5e, vyhodit sloty, udělat Odliv a dát tam podobná kouzla, akorát to chce otestovat, aby to nebylo nějak broken.
Navíc magie v SR je o dost pružnější. Člověk nemusí čekat na vysoké úrovně, aby mohl všechna kouzla používat a efekty se pouze škálují, tzn., že mocný mág se pozná tím, že jeho kouzla mají mocnější statistiky, proti kterým se hází. S tím systémem souvisí to, že můžu s kouzly různě pracovat, sesílat je různým způsobem, třeba díky rituálům seslat jakékoliv kouzlo na ohromnou dálku, poutat je na předměty, apod., můžu vytvářet ochranné bariéry, které je možno prorážet nebo jinak obcházet, není tam mana ani sloty, takže tam odpadá nějaké šetření zdrojů ("co když to ještě dneska budu potřebovat?"), můžu různě counterovat kouzla, atd.
Tak naštěstí někdo udělal tuto konverzi, která se dá hodit do jakéhokoliv d20 systému (3.5e a spol., já mám stejně těžce zhouserulovanou 3.5, tudíž 5e nepoužívám), takže super.
Navíc z toho udělal point buy system na místo class and level, postavy si musí třeba kupovat kostky životů, takže tam není inflace životů, apod., čili se z toho dají brát skvělé věci.
Třeba jednoduchý příklad je Wall of Force z DnD, udělá to nerozbitnou, neviditelnou, neprůchodnou stěnu, imunní vůči dispelu, co blokuje i průchod skrze Ethereal. Zato Bariéry v SR mohou být jen do Astrálu, nebo do Fyzického světa, nebo obojí, dají se zpozorovat z Astrálu, dají se skrze ně sesílat kouzla, ale sesilatel se musí potýkat se sílou Bariéry, můžeš zkusit jí rozbít, nebo projít nebo sejmout mága, co jí udržuje nebo zničit magickou lóži, na kterou je vázána, mág ví, že je jeho Bariéra napadena, atd. Prostě je zde spousta možností, co a jak s tím dělat. Je to hafo interaktivní.
Možná by šlo udělat podobný systém pro 5e, vyhodit sloty, udělat Odliv a dát tam podobná kouzla, akorát to chce otestovat, aby to nebylo nějak broken.