Co nemám rád na DnD

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Tavicz
Příspěvky: 70
Registrován: 27. 8. 2010, 13:45
Bydliště: Albireo, Dálavy

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od Tavicz »

Nakonec ale narazíš vždycky na to, že to nemáš s kým hrát. Najít hráče na D&D 4e? Bez šance. Najít hráče na RPG v angličtině? Bez šance. Už i najít hráče na DrD je skoro bez šance. Na D&D 5e jsem neměl problém najít hráče.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od Pieta »

4e hraju každou chvíli. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od Sosacek »

Ono deskovkaru je nakonec vic nez rpgckaru, takze to dava smysl $-D
But nobody came.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od eerieBaatezu »

Tavicz píše: 27. 5. 2017, 07:55 Nakonec ale narazíš vždycky na to, že to nemáš s kým hrát. Najít hráče na D&D 4e? Bez šance. Najít hráče na RPG v angličtině? Bez šance. Už i najít hráče na DrD je skoro bez šance. Na D&D 5e jsem neměl problém najít hráče.
Tohle souvisí s problémem jak?
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od Pieta »

Sosacek píše: 27. 5. 2017, 15:17Ono deskovkaru je nakonec vic nez rpgckaru, takze to dava smysl $-D
Když počítáš abstraktní eurogames a tak, tak jo, ale seriózní military simulace, jako je 4e, byly vždycky dost menšinové záležitosti.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jaktože za celý ty roky nikdo z autorů nepředělal tu kolosální kokotinu, že Armor Class nahýho maníka je 10+obratnost a AC maníka v gambesonu, kterej dává úplně výbornou protekci, je 11+obratnost? Obrázek $lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od Quentin »

Obratnost dává +/-1, takže +2 gambeson je dost velkej bonus.

Pokud whinuješ na 5e, tak napiš specificky 5e, takhle to vypadá, že rýpeš do všech edic naráz.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jenže já rýpu do všech edic naráz, protože to mají všechny. Dost velkej bonus? Přijde Ti, že rozdíl mezi 10 a 11 je dost velkej? Rozdíl 1 mezi nahým maníkem a borcem v brnění?
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od Quentin »

Vě většina verzí je to +2, ne?
10 a 12 není sice velkej rozdíl, ale taky to není nic. Zejména, když většina nepřátel visí okolo +0 až+2 útok.

Ber to jako ústupek žánru. Když uděláš zbroje moc dobré, tak ti vymizí obrazy jako tohle :D

Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od ShadoWWW »

1. gambeson by měla dávat aspoň +10.
2. vycvičený maník by se měl vždy trefovat aspoň v 70% případů.

A teď běžte a zařiďte to.

(A Aryje by měl někdo vysvětlit, že sekat krátkým špičatým mečíkem s fleretovitou čepelí je na nic i proti nahatýmu chlápkovi, natož proti ženské v plátovce. ;))
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od Log 1=0 »

eerieBaatezu píše: 8. 9. 2017, 12:36 Jaktože za celý ty roky nikdo z autorů nepředělal tu kolosální kokotinu, že Armor Class nahýho maníka je 10+obratnost a AC maníka v gambesonu, kterej dává úplně výbornou protekci, je 11+obratnost? Obrázek $lol$
10+obratnost je boj beze zbroje. Tj, něco co není zbroj, ale pořád je to oblečení. Oblečení dobrodruha. Jednu viktoriánskou cestovatelku zasáhl domorodec oštěpem. Zůstal viset mezi obručemi krinolíny, dotyčné se nic nestalo.
Jasně, mohl by se zavést postih -1 za civilní oblečení (zima) -2 civilní oblečení (léto) -3 když jsi nahý.
Ale plupovým hráčům by to kazilo atmosféru a scény (viz Quentin), a drsní realisté se už kvůli stylu snažili takovým situacím vyhnout (a pro těch pár nočních přepadů to je neadekvátní zesložitění systému), kovaní gamisté nad tím nebudou vůbec dumat. Takže zbytečné až škodlivé pravidlo.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od eerieBaatezu »

Quentin píše: 8. 9. 2017, 13:13 Ber to jako ústupek žánru. Když uděláš zbroje moc dobré, tak ti vymizí obrazy jako tohle :D

Obrázek
Od toho jsou Hit Pointy a magie. $D

DnD má jakože děsně detailně rozškatulkovaný armory, od +1 do +8, a má tam armory, co ani nikdy v historii pořádně neexistovaly a stejně ve všech arms and equipment příručkách děsně věrohodně popisuje, jak vypadají a kdo je nosil a já nevím co a stejně nakonec maník v hadrech a maník v gambesonu mají obrannej rozdíl +1. IMO těžče WTF.

Práslo mě to přes oči teď, jak jsem posledních pár dnů studoval středověký brnění. Full Plate je jasnej, maníka v něm prostě nemáš šanci propíchnout, seknout, ani nic, a když už ten armor nějak, třeba kladivem se špičkou, probodneš, tak pod tím je stejně ještě mail a padded, takže se nic moc neděje, spíš ti tam to kladivo zůstane zaseklý a tak ses sám disarmnul. $lol$
Řádně udělanej mail je dost dobrej, ale o už horší, než plátovej krunýř kolem těla, pod kterým jsou další vrstvy. Mail má pod sebou taky padded, ale co jsem četl a koukal, tak on i sám ten dobře udělanej padded je skoro lepší kompromis, než na sebe ještě věšet mail, což mě překvapilo. Hlavně padded je o hodně levnejší a lehčí na výrobu a dokonce umí zastavit některý typy útoků líp, než mail, tak to musí bejt revited mail, aby ten rozdíl byl fakt znatelnej, obyčenej mail se dá trhat i rukou, pokud je objeví škvíra.

Čili klidně by ta čísla šla upravit, protože když jsem viděl, co dokáže zastavit padded leather (bodání i sekání mečem, v pohodě i šípy, apod.) a porovnám to s tělem v šatech, tak to jsou nebe a dudy. Borci dají v DnD rozdíl +2 mezi mail a padded, ok, beru v potaz, že ten padded mám zároveň pod tím mailem, takže to dává smysl, ale pak rozdíl +1 mezi hadrama a padded armorem je prostě hovadina.
Ono navíc by to šlo krásně pompenzovat tím, že by se k obraně připočítávalo to, že to ten maník umí se zbraněma, že jo. Takže takovej polonahej barbar se umí krejt, čili by klidně mohl běhat ve spodkách, kdyby si mohl přičíst nějakej ten profi bonus k obraně. A ve vyšší míře abstrakce se to stejně ztratí, ale aspoň by to mělo trochu hlavu a patu, když už si tam autoři hrajou s tím dělením na +1 až +8 armory, apod.

Nechci z toho dělat něco reálného, když je to stejně úplná blbost, když se to vezme do důsledku. Na příšery by nikdo nikdy nechodil s mečem, protože to je zbraň vyvážená na souboj člověka proti člověku. Na krytí se útokům zbraní přiměřené velikosti, kdy si dobrá obrana vyžádá svou daň tím, že je těžiště u rukojeti a navíc plocha čepele je při zásahu tak široká, že to nedá pořádnej damage, když mlátíš něco trochu robustnějšího, než je člověk. A stejně to systém absolutně nijak nereflektuje, čili jakejkoliv rant proti DnD se dá lehce smáznout tím, že to stejně není vůbec real, tak proč se obtěžovat, ale tak jako tak se stejně pravidla snaží vypadat děsně reálně, třeba ty popisy brnění a zbraní, když stejně kdyby k tomu došlo, bys to proti drakovi nebo obrovi v životě nepoužil, protože by to prostě bylo na nic. Když dostaneš ranu stromem, tak je jedno, zda máš leather nebo mail a když draka sekneš nebo píchneš mečem, tak je to jedno, protože je větší než slon a má podle všeho tolik svalů a šupin mezi místama, kde by ho to zabolelo a tvou zbraní, že by se mu takový píchnutí stejně udělalo kulový. Ono by dalo k*rva práce zabít i toho slona, mít na to jen středověký vybavení, nebo spíš by se člověk asi vůbec nechytal, možná tak skupina maníků s píkama nebo něco, i tak by je asi dost pobořil. Takže je vlastně ve výsledku děsně vtipný rozdělovat armory na nějaký +1 až+8, psát jaká zbraň má 1d6 a jaká 1d8 damage ve hře, kde se chodí zabíjet obři, draci, beholdeři, treanti a lichové. Síla tradice je mocná, koukám. Mně samotnému se úplně příčí, když by v pravidlech neměla být tabulka zranění jednotlivých zbraní, a nakonec vidím, že je to v podstatě zcestný až absurdní.

No, to jsem si zase jednou hezky utřídil myšlenky. $lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od OnGe »

Jestli ono to není o tom, že nejlepší způsob, jak ustát zásah, je vyhnout se mu.

Řepi, řepi :)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od Rillae »

eerieBaatezu píše: 12. 5. 2015, 08:50
ShadoWWW píše:Obě hry mají systém magie, ale obě jiný typ pro jiný účel. (DnD 5e má navíc i volitelný systém magů.) Ale magie v Shadowrunu i D&D je nic proti magii v Mage: The Awakening, kde si můžeš vymýšlet doslova cokoliv a kdykoliv a hráč je omezen jen svou fantazií (což je větší bariéra, než by se mohlo zdát).
Jak to vypadá, není to moc na úkor rychlosti hraní?

Jinak jsem koukal na Elements of Magic: Mythic Earth pro d20 a je to poměrně jednoduchý, ale přitom flexibilní skill based magic system navíc bez many a slotů. Spheres of Power pro PF taky vypadají slibně, ale mám zatím jen preview.
Co takhle magie v Black Company? Tam vypadá systém zajímavě... na papíru, herně otestováno nemám
Zamčeno

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů