Co nemám rád na DnD

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od Markus »

Vy (Peekay) tady na Tuleníka hážete příklady avantgardních indieček, není divu, že mu přijdou divné a že si myslí, že by to hráči nezkousli (že by jim nesedlo "být nucen do příběhu"). Ale dají se najít i příklady hodně klasických her, které jsou pro svůj žánr vhodnější než "švýcarský nožík" - třeba Pendragon (recenze) :), ve kterém jdou hrát šlechetní rytíři mnohem líp než třeba v DnD (ve kterém to jde taky, ale prostě to není ono).

A vůbec, celá série World of Darkness bude přece k hraní vlkodlaků, upírů, podvrženců a jiných srand vhodnější než generické univerzální systémy, ne?
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od Pieta »

Peekay píše:Dokazem si predstavit neuveritelne zaujimave hry na temu "inkvizitor a bosorka" (do zatvorky prihodim vzdy system, ktory takemuto ponimaniu pomaha tak neuveritelne, ze sa tomu "neprekazajuci" system nikdy nedokaze vyrovnat) - len tak z voleja:

(...)
Dobré! (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Samgar
Příspěvky: 10
Registrován: 27. 10. 2010, 01:36

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od Samgar »

Na DND mi vadí nevyváženost class. Casteři jsou oproti zbytku silně zvýhodněni. Někdo tady psal, že fireball je moc silné kouzlo, ano je na druhou stranu podivejte se na polymorph. Wizard na 7. úrovni dá Fireballem 7K6 dmg- budu brát polovinu kostek tj. 21 damage a nebo se polymorphne do hydry 7 hit dice hydra má 7 hlav= 7 útoků se stejnym bab= damage jedné hlavy 1d10 +4= při polovině kostky 63 damage tj. fireball dává cca třetinovou damage, někdo může argumentovat fireball je plošnej, ale huge hydra s reach 10 a 7 attackama taky! A to se tu bavíme o 4. levelovém kouzle, co potom kouzla jako Polymorph any Object, Shapechange atd... Kouzelník od jité úrovně v DND je na "melee" combat lepší, než fighter a nemluvě o defensivních kouzlech- fly,displacement,mirror image, contingency,greater invisibility-tyhle kouzla dělají castera v "podstatě" nesmrtelným. Navíc, až na contigency jsou to celkem nízkolevelová kouzla. Fly duration 1 minute/ level? WTF? Naprosto overpowered. A to se ani nebavim o PHB II, kde jsou 4. levelová kouzla jako Celerity- za immediate akci standart akce v kole nepřítele? Hmm....
Nebo cleric s divine metamagic featama v kombinaci s persistent spellem? Buffy 24 hodin na sobě? Nebo quicken harm-dva harmy v kole-11. úroveň=220 damage v kole nebo 110 pokud obluda uspěje na oba save.
Druidův Entangle? 1. levlelový spell? To naprosto strašné kouzlo, dosah 400 feetu + 40 za level, radius 40 a past? Nemluvě o tom, že ikdyž to hodíte poloviční pohyblivost-tomu se řiká control. Stačí mít luky a ustřílíte cokoliv.
Poukazuji na extrémy, ale je dobré s nimi počítat. Zkrátka a dobře, buď je potřeba oslabit magii, nebo posílit zbytek class. Ideální je možná kombinace obojího. Proto teď studuji Pathfindera, kde je magie "okleštěná", ale i tak jsem přesvědčen, že caster na vysokém levelu bude mít silně navrh.
Kouzla co dělají direct damage, jsou ještě v "pohodě", nejvíc "broken" spelly v DND jsou ty co nedělají damage.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od ilgir »

Na DnD nemám rád to, že když o něm někdo píše, tak je to napůl česky a napůl anglicky = nedá se to přečíst.
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od Alef0 »

Oficiálne stanovisko Wizardov bolo, že najbrutálnejší je kňaz.

A vy hráte opravený Polymorph? (Ten sa osekal, aby sa nediali hrozné veci. Detto sa osekali Alter Selfy a podobne, to bolo v 3.5 megaerratum).

Do hydry sa ne-alter-selfneš, lebo sedemhlavá hydra je huge a priemerný kúzelník je len medium, čiže sa môže morfovať len do príšery o kategóriu väčšej.

Okrem toho, nemôžeš sa morfovať do príšery, ktorá ma hit dice väčší než ty (hydra 7, čo ešte ujde).
Druidův Entangle? 1. levlelový spell? To naprosto strašné kouzlo, dosah 400 feetu + 40 za level, radius 40 a past? Nemluvě o tom, že ikdyž to hodíte poloviční pohyblivost-tomu se řiká control. Stačí mít luky a ustřílíte cokoliv.
A máte na tom mieste rastliny?

Ten, kto je entangled, má -4 do Dexterity, čo je reálne -2 do AC, to nie je až také strašné. Strašné je skôr to, že tie postavy sa nemôžu hýbať. (Odporúčam pre DMa použiť to na postavy ;-)

Finta je, že na každé kúzlo existuje protikúzlo, len ho treba vhodne nájsť a použiť. A samozrejme, aj spelly treba používať podľa pravidiel, lebo potom z toho vypadnú kadejaké megakombinácie.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od eerieBaatezu »

- Feats. Úplně vyhodit combat feats a možná všechny feats. Hráče to mentálně uvězní ve spleti schopností a bonusů co postava umí a to vede k velké repetetivnosti ohlašování akcí a postava je místo pořádné osobnosti jenom vykombením bonusů. Tady u mě vítězí přístup ADnD, kdy i proficiences byly optional, a když už, tak byly více povšechné, než konkrétně svazující.

- Hit points. Zjistil jsem, že na heroické hraní je to super mechanika, ale na druhou stranu to bere ze hry značnou porci strategického uvažování a realismu, který je do značné míry potřeba.

Těžko budu interpretovat 150 HP jako meat points. I v příručkách je jasně napsáno, že je to kombiance kondice, štěstí, přízně bohů, apod.
Jenže pak zase mohu jít na pěstní souboj s obrem, který jako zbraň používá vyvrácený strom a když mi s ním dá ránu, tak (a to je výhoda i nevýhoda) to musím nějak interpretovat, protože ta mechanika je velmi abstraktní. Jenže skutečný hrdina by při takovém souboji musel uvažovat, taktizovat, schovat se tak, aby se obr se stromem nemohl pořádně rozmáchnout, využívat terén, najmout pomocníky, nachystat léčku, a ne že ho půjde rozsekat mečem, protože má hafo HP, velký to hit bonus a velký damage. Ta abstrakce je dobrá, když třeba řeknu, že mě tím stromem minul, ale mám to za 15, protože to, aby se netrefil, stálo mojí postavu hodně sil (on se ten obr hodem trefil, jenže to musím interpretovat volně, protože dostat ránu letícím stromem asi organismus moc nezvládne) (a nebo to budu interpretovat úplně jinak, definitivní pravidly daná odpověď co se stalo není). DnD je vlastně hodně o důvěře mezi hráči a GM, protože se musí hodně interpretovat.

Vadí mi, že postavě může být jedno, zda jí trefí balista nebo ne. Pocit nebezpečí aby člověk vyvolával drakem. A udělat nižší massive damage threshold zase znamená, že podle bestiáře bude postava pořád mrtvá, protože inflace životů se dohání inflací damage. Alternativní systémy ve výsledku nejsou lepší, třeba vitality/wounds, když mě někdo trefí stromem nebo projektilem z balisty, tak si stejně odečtu vitality a běžím dál. A pokud by se zavedlo, že se vitalita odečítá jen když se postava může danému útoku efektivně bránit, tak to vede k dohadům, co to znamená?
Klasika je plavání v lávě a skákání z útesů.

Jenže ono je to navíc tak abstrakní, že člověk neví, jak se to má k ostatním obranám postavy. HP znamenají, že jsem schopen vážné útoky měnit v méně závažné, jenže to dělá i Armor Class, jenže to dělají i Saving Throws. Uhnul jsem stromu díky vitality points, nebo díky reflexům, nebo tréninku, vlastně je na GM, aby řekl díky čemu, možné je totiž vše.

- Armor class. Podobný problém jako HP. Je to moc abstraktní a proč se to jako jedna z mála věcí nezlepšuje s levelem?

- Saving throws. Zásadní rozdíl mezi edicemi: ADnD - proti čemu. DnD - čím. Proto se mi znovu začaly líbit ADnD saving throws. Každé povolání se různým věcem brání různě. Válečník je houževnatý, kouzelník vládne tajemnými silami, darebák je hbitý, kněz má božskou přízeň, atd. A ne že všichni metají kozelce, když někdo hodí fireball.

- Magic. Neo-vancian DnD Next je mechanicky už docela v pohodě, ale magie je stále taková nemystická, taková předvídatelná přírodní věda. Něktré retroklony si naštestí vzaly příklad z WH fantasy a udělaly tabulky na různé nechtěné efekty, apod.

:arrow? DnD je takový slepenec různých mechanik otevřených interpretaci a přidáváním featů a dalších pravidel hru nedělám vůbec realističtější nebo vypravěčsky zajímavější, ale složitější. DnD má k simulaci reality milion daleko a každá jeho důležitá mechanika je tak abstraktní, že jediné, jak se z toho nezbláznit, je buď začít hrát něco jiného nebo se s tím naučit zacházet, což není vůbec snadné, jak dokazují různé sáhodlouhé debaty.

Možná i díky té abstraknosti DnD tak přežívá. Jedni řeknou, "máš to za 15" a nikoho netankuje, co to znamená a jiní si pod tím zase mohou představit myriády věcí. Takže nakonec to zase všechno funguje jak má a happy end? $lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od eerieBaatezu »

Mno, tak jsem prolistoval Pátou edici Shadowrunu a otázka zní, proč má pořád hra, která je čistě fantasy o tolik horší systém magie, než cyberpunková konkurenční odnož :?:

Vždyť v DnD nejde pořádně udělat ani duel dvou mágů, taková základní věc... Kdežto v SR, no páni... výběr síly kouzla a následný odliv (hazardování, jetí na doraz), counterspelling (kdy se můžu pořádně bránit kouzlům protivníka), už tohle je parádní základ pro pořádné duely.

A navíc ten zbytek jako různé druhy Ohnisek, Rituály, přes které se dají normální kouzla sesílat na velké vzdálenosti, nebo budovat obrany a tak, Alchymie a očarování věcí, různé druhy spouštění předmětů a tak, Astrál, Manové bariéry, tyjo taková základní věc, kterou by každý v jakémkoliv settingu s pořádnou magií ihned vymyslel, jsem hrál DnD fakt dlouho, ale snad nikdy jsem nepochopil, jak se tam postavy ve světě bránili proti magii, vyjma opravdu high levelových mágů, co měli permanency a dokázali někam natrvalo nahodit nějaké obranné kouzlo, což často ale nebylo nic antimagického, protože tam nic podobného snad ani není. V SR se musím nějak dostat kolem bariér, probourat jí, sejmout mága co jí drží, apod. Kde je jaká ochrana míst, věcí a osob v DnD?
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od Pieta »

eerieBaatezu píše:Mno, tak jsem prolistoval Pátou edici Shadowrunu a otázka zní, proč má pořád hra, která je čistě fantasy o tolik horší systém magie, než cyberpunková konkurenční odnož :?:
ShadoWWW in 3, 2, 1...
(:

Vybrali si prostě jiný přístup - Shadowrun má magií individuální a "technologickou", tj. popsatelnou pár parametry a držící se několika velmi jednoduchých pravidel, D&D má magii skupinovou (hráčský čaroděj bude vždycky součástí skupiny, kde má specifickou roli, a magie je tomu šitá na míru) a "fantastickou", tj. skládající se z diskrétních efektů, mezi kterými nejsou příliš jasné vztahy.

Oba přístupy mají celkem jasné výhody a nevýhody. V Shadowrunu nejsou haluzní výjimečná kouzla (Rope Trick), protože by nejdřív autoři museli tohle kouzlo zapojit do existujícího systému umožňujícího magii upravovat a měnit, a to se těžko dělá a hrozí snadné zneužití/přílišná síla. D&D nemá kouzla, u kterých by šly štelovat a měnit parametry*, protože to by zase pro svoje kouzla museli vymyslet ten systém, který by jim dal jednotný a společný základ, a to má ty výše zmíněné problémy.

*) Nepočítám takové striktně omezené možnosti úprav, jako metamagic feats nebo sorcerera v 5e.

No a nakonec odpověď na otázku, proč v D&D nejde udělat duel dvou mágů (pro určité definice nejde): protože není úmyslem autorů, aby takové souboje probíhaly. D&D je především družinová hra, takže na něco takového schválně není stavěná. Čarodějové mají obvykle nějaké extra možnosti, co proti magii dělat, ale zároveň je třeba, aby proti magii měli šanci i bardi a barbaři, takže ta obrana nemůže být moc specializovaná. V Shadowrunu může pomalu každý jouda mít útočnou pušku, která je veliký ekvalizér, takže magické souboje jsou stejně spíš takové specialita pro ty, co se chtějí předvést, než věc, kterou by rozumný člověk provozoval někde uprostřed bitvy. V okamžiku, kdy každý má counterspell ráže 5.56, se ty magické souboje řeší snadno. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od eerieBaatezu »

Mě prostě zaujalo to, jak je v SR magie flexibilní. Můžu tam s ní chránit místa, postavy, věci, dávat kouzla na věci, věci za mě dělají koncentraci, dávat to různým postavám, můžu jako kouzelník chránit hodnostáře a tak tím, že jim dávám bonus na obranu Counterspellem, no prostě spousta super věcí.

Jak v DnD ochráním nějaké místo před magií? Aby se mi přes hradby neteleportovali kouzelníci, nelétali přes ně, nedělali do nich průchody? Jak chráním krále? Přece na něj neustále nekouzlím nějaké ochrany? Když navíc v 5e je Concentration, která tomu účinně zamezí. Tohle je taktéž do tématu magie vs logika světa. V Shadowrunu je cítit, jako by to fakt byl logicky vystavený svět, kde se na každou možnou akce hledá opatření. Když se chceš bránit proti tomu, aby ti někdo někam magicky lezl, někoho oddělal, atd., máš možnost.
Jaká je logika v tom, že ve světě je magie, různé druhy kouzelníků a magických příšer a tak a prostě stačí jeden Fireball a je po vladaři celého kontinentu? Logicky by v takovém světě měl magickou ochranku, asi jako v reálném světě měl po boku nějakou stráž.

A hlavně ta hloubka systému je super v té škále možností, můžeš rituálem zkusit sejmout někoho, kdo je někde schovaný, a pokud bude magicky chráněný, tak se přes to musíš nějak dostat a tak.
V DnD máš prostě kouzlo a tím to hasne. V SR máš kouzlo a můžeš s ním dělat psí kusy.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od Pieta »

eerieBaatezu píše:Mě prostě zaujalo to, jak je v SR magie flexibilní. Můžu tam s ní chránit místa, postavy, věci, dávat kouzla na věci, věci za mě dělají koncentraci, dávat to různým postavám, můžu jako kouzelník chránit hodnostáře a tak tím, že jim dávám bonus na obranu Counterspellem, no prostě spousta super věcí.
Je flexibilní jistým způsobem - ty efekty, které máš k dispozici, můžeš používat mnoha různými způsoby. Ale nemáš jich k dispozici zase tolik.
Nedokážeš se odejít vyspat do vedlejší reality. Neumíš si do boje přivolat tři naštvané medvědy. Neumíš říct, že tenhle zámek právě teď byl vlastně celou dobu odemčený. Nepřemístíš se na druhý konec světa třemi kroky. Nezařídíš, že tamhle kolega vyroste do dvojnásobné výšky. Neoživíš kamaráda, kterého přes třemi týdny někdo probodnul. Neproměníš se v ducha, který může projít zdí a na druhé straně se zase zhmotnit. A tohle umět je taky docela dobrá flexibilita.
eerieBaatezu píše:Jak v DnD ochráním nějaké místo před magií? Aby se mi přes hradby neteleportovali kouzelníci, nelétali přes ně, nedělali do nich průchody? Jak chráním krále? Přece na něj neustále nekouzlím nějaké ochrany? Když navíc v 5e je Concentration, která tomu účinně zamezí. Tohle je taktéž do tématu magie vs logika světa. V Shadowrunu je cítit, jako by to fakt byl logicky vystavený svět, kde se na každou možnou akce hledá opatření. Když se chceš bránit proti tomu, aby ti někdo někam magicky lezl, někoho oddělal, atd., máš možnost.
Jaká je logika v tom, že ve světě je magie, různé druhy kouzelníků a magických příšer a tak a prostě stačí jeden Fireball a je po vladaři celého kontinentu? Logicky by v takovém světě měl magickou ochranku, asi jako v reálném světě měl po boku nějakou stráž.
No, to je jiná. Tohle se D&D opravdu obvykle moc řešit nesnaží.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od eerieBaatezu »

Pieta píše:
eerieBaatezu píše:Mě prostě zaujalo to, jak je v SR magie flexibilní. Můžu tam s ní chránit místa, postavy, věci, dávat kouzla na věci, věci za mě dělají koncentraci, dávat to různým postavám, můžu jako kouzelník chránit hodnostáře a tak tím, že jim dávám bonus na obranu Counterspellem, no prostě spousta super věcí.
Je flexibilní jistým způsobem - ty efekty, které máš k dispozici, můžeš používat mnoha různými způsoby. Ale nemáš jich k dispozici zase tolik.
Nedokážeš se odejít vyspat do vedlejší reality. Neumíš si do boje přivolat tři naštvané medvědy. Neumíš říct, že tenhle zámek právě teď byl vlastně celou dobu odemčený. Nepřemístíš se na druhý konec světa třemi kroky. Nezařídíš, že tamhle kolega vyroste do dvojnásobné výšky. Neoživíš kamaráda, kterého přes třemi týdny někdo probodnul. Neproměníš se v ducha, který může projít zdí a na druhé straně se zase zhmotnit. A tohle umět je taky docela dobrá flexibilita.
Jj, to chápu, ale v přídavných příručkách máš hafo nových kouzel, ale pointa je jinde. V tom, že ten systém magie na kterém to jede, je komplexní a umožňuje spoustu věcí, ať už tam narveš jak velký počet kouzel chceš.

Bych prostě chtěl aby mělo DnD takhle namáklou magii. :) Ta Manová bariéra je jedna z nejlepších věcí vůbec, z toho nebudu spát. $lol$
Pieta píše:
eerieBaatezu píše:Jak v DnD ochráním nějaké místo před magií? Aby se mi přes hradby neteleportovali kouzelníci, nelétali přes ně, nedělali do nich průchody? Jak chráním krále? Přece na něj neustále nekouzlím nějaké ochrany? Když navíc v 5e je Concentration, která tomu účinně zamezí. Tohle je taktéž do tématu magie vs logika světa. V Shadowrunu je cítit, jako by to fakt byl logicky vystavený svět, kde se na každou možnou akce hledá opatření. Když se chceš bránit proti tomu, aby ti někdo někam magicky lezl, někoho oddělal, atd., máš možnost.
Jaká je logika v tom, že ve světě je magie, různé druhy kouzelníků a magických příšer a tak a prostě stačí jeden Fireball a je po vladaři celého kontinentu? Logicky by v takovém světě měl magickou ochranku, asi jako v reálném světě měl po boku nějakou stráž.
No, to je jiná. Tohle se D&D opravdu obvykle moc řešit nesnaží.
A to je právě divný. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od Pieta »

eerieBaatezu píše:Jj, to chápu, ale v přídavných příručkách máš hafo nových kouzel, ale pointa je jinde. V tom, že ten systém magie na kterém to jede, je komplexní a umožňuje spoustu věcí, ať už tam narveš jak velký počet kouzel chceš.
Jo, jenže jak už jsem psal, právě ta komplexnost znamená, že spoustu kouzel tam nacpat vůbec nemůžeš. Prostě máš něco navíc, a něco za to zase zaplatíš.
eerieBaatezu píše:A to je právě divný. :)
Já jsem třeba rád, že D&D spoustu věcí zanedbává, protože v Shadowrunu jsem měl vždycky dojem, že to, co se pokoušíme provést, by nám v reálu nikdy nemohlo projít, protože cokoliv vymyslíme, už stopro někdo zkoušel před náma a svět na to bude připravený. D&D je nerealistický relax. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od eerieBaatezu »

Pieta píše:Jo, jenže jak už jsem psal, právě ta komplexnost znamená, že spoustu kouzel tam nacpat vůbec nemůžeš. Prostě máš něco navíc, a něco za to zase zaplatíš.
Ten vztah mezi tím chápu. Jde mi o to, že místo různých kouzel stačí nějaký archetyp, který díky tomu systému pak můžeš přetvářet. Jak by to bylo z hlediska balance systému, je samozřejmě otázka. Ale právě od toho jsou ty ochrany a tak, aby nešly dělat věci, co v DnD právě dělat jdou. Čili zde si DnD připisuje další krach. Do SR by ses bál dát drsnější kouzla, aby nebyla OP, jenže v DnD, kde existují, proti nim není účinná obrana.

Rád bych prostě viděl pravidlově ošetřenou ochranu před magií. Třeba jsem překoukl nějaké věci z nějakých rozšiřujících příruček... Fakt by mě to zajímalo. Prostě mít vysvěcený chrám, že tam mají postavy bonus na savy, nebo kouzelnický dungeon, kde si udělám různé ochrany, aby mi tam někdo nelezl a tak...
Pieta píše:Já jsem třeba rád, že D&D spoustu věcí zanedbává, protože v Shadowrunu jsem měl vždycky dojem, že to, co se pokoušíme provést, by nám v reálu nikdy nemohlo projít, protože cokoliv vymyslíme, už stopro někdo zkoušel před náma a svět na to bude připravený. D&D je nerealistický relax. (:
Mi nejde o to, že to už někdo udělal, ale že je prostředek nějaké obrany, který ale lze nějak prolomit a podobně. Jako hráč i jako GM mám smysluplné a logické možnosti, jak s magií pracovat, jak se jí bránit. Žádný mág nechce, aby se mu někdo přehraboval ve skrytých pokladech a knihovnách... Tak si tam dá ochrany... jen tedy ne v DnD 5e. $lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jen pro úplnost; někdo udělal konverzi Shadowrunu do d20 včetně celé magie, což pěkně řeší to, o čem jsem psal. :)

edit: Tywe tomu říkám crunch, maník tam má tabulky postihů při střelbě během různých fází Měsíce! $lol$
Obrázek
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: Co nemám rád na DnD

Příspěvek od Arten_CZ »

2eerieBaatezu: Tak ona ta kouzla v D&D5e jsou dělána podle několika šablon, tak kdyby si stál o to, aby si měl obecnou magii, nic ti nebrání ty šablony si s trochou práce vytáhnout.

Odhadem to je něco jako (nestudoval jsem, čistě odhadem):
Trefa: útok(d20 vs AC, plné nebo žádné dmg) nebo odolání (d20 vs záchranný hod, plné nebo poloviční dmg)
Zranění: d10 x slot level pro útok, d8 x slot level pro odolání, -1/2 řády kostky (d10, d8, d6, d4, d3, d2) za každý efekt navíc (zmražení, oslepení...)
Koncentrace: u kouzel, co trvají, osobní ochranná 1 hodina za slot level, škodící 1 minuta za slot level, -1 jednotka trvání za další efekt navíc/za sílu efektu

Potom máš u povolání už jen sloty kouzel a můžeš je volně používat

Očekávám, že někdy v budoucnu (pokud tomu už tak není) bude vydána šablona pro kouzla i oficiálně
Když se podíváš do DMG, tak tam už je i šablona pro tvorbu povolání, takže si ho můžeš vytvořit naprosto dle své představy

A tvá poznámka o ochranách knihoven: D&D je spíš hra, kde postavy řeší jak se někam dostat a co tam aktivně vykonat, než jak si něco pasivně zabezpečit. Mě osobně magické ochranné prostředky pro hru nechybí. Spíš se mi vždy zdálo, že dávat do pravidel výrobní povolání (a to kouzelník s možností chránit dlouhodobě místa v podstatě je) je zbytečné. Přitom si ale myslím, že přidat ochrannou výrobu, pokud o ni skutečně stojíš, není až tako obtížné. Opět si udělej jednoduchou šablonu. V D&D vše stojí na životech, takže si udělej nějaký vzorec pro přepočet času, slotů a/nebo zdrojů na životy, snižuj například o 1/4 za každý speciální resist navíc, a můžeš vesele vyrábět/kouzlit obranné prostředky.

Pro příklad, jak bych to tak odhadnul:
100hp za slot, trvání od úplňku do úplňku, hromadný rituál, -25hp za slot za resist proti ohni, katapultům atd, koncentrace pro jednoho z kouzelníků v rituálu

Potom by bylo zajímavé, že by mělo město školu mágů, která by skutečně musela pravidelně obnovovat obranu města a ten, který by držel koncentraci by byl chráněn jako nejdůležitější osoba (nebo by seděl ve vězení $D)
Zamčeno

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů