[3e, 3.5e] D&D 3e a 3.5e - Obecná diskuze

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[3e, 3.5e] D&D 3e a 3.5e - Obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek

:arrow? Anotace v databázi
V Dungeons & Dragons postavy představují dobrodruhy, kteří se toulají fantasy světem, sesílají kouzla, používají magické předměty a pomocí svých schopností bojují s monstry a plní složité úkoly. Systém je postaven na úrovních a povoláních, zaměřuje se především na pestré schopnosti postav a nabízí desítky zajímavých schopností, dovedností, odborností, kouzel a magických předmětů. Ideální pro takticky orientované hráče, které baví vymýšlení efektivních kombinací a kteří rádi bojují.

Třetí edice z roku 2000 byla v roce 2003 nahrazena „tříapůltou“ edicí označovanou jako 3.5e, která začlenila řadu drobných úprav, vylepšení a balančních změn na základě zpětné vazby hráčů. Obě edice zůstávají v jádru skoro stejné a kompatibilní. (Pro účely databáze je považujeme za stejnou hru.)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

corvus: radeji se vzdam sance na nadprumer, kdyz vim, ze prumer "by mel stacit", nez abych riskoval podprumer $D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Příspěvek od Naoki »

Roll atributy a životy.
Atributy hážeme 7x 4d6, nepočítá se nejmenší kostka ani nejmenší číslo a pak volně přidělujeme. Takže vycházi vždy nadprůměrné postavy.
Někdy jsme si ještě k tomu házali 6x 4d6 a vybírali z těch dvou skupin hodů...
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 397
Registrován: 26. 4. 2006, 08:06
Bydliště: Principielně v Brně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sniper »

Jelikož teď velice silně nemrtváky podle 3.5 řešíme, tak o nich dokáži říci toto.

Vždy se jedná o spoutané duše zemřelých na různém stupni "probuzení" a samovlády. Proto například někdo proměněný an nemrtvého nejde oživit žádným kouzlem, dokud dotyčný nemrtví není zničen a duše uvolněna. Nemyslící jsou ponechání spíš jako "výživa". Je to jak tělo v kómatu, které se hýbe impulzy dle magie, kterou kontroluje nějaký nekromant, případně nemrtví sám pokud se vymaní (je uvolněn) z kontroly. Ale je to fakticky jen stroj s nejzákladnější sadou instrukcí.

Myslící nemrtví, to už je jiná, tam duše normálně ovládá své nemrtvé tělo, jen jak bylo správně podotknuto, často je "změněná". Je to prostě jev spojen s negativní energií, která je pro nemrtvé jako pro nás voda, dlouhé vystavení jí přináší příkon k temné straně síly, jak by řekli příznivci SW. Platí to hlavně pro uměle vyvolané nemrtvé.

Někteří nemrtví (typicky duchové), si uchovají svojí původní psychyku (byť bez nějakého problému to není jindy). Oni tu zůstávají pro to, že cítí křivdu a věří, že ještě nemohou na onen svět. Atd. Dost se to liší případ od případu.

-----

Ironicky mě pravidla pro nemrtvé v základním bestiáři přišli lepší než v Libris Mortis - v ní už to jde strašně na taková podivná mostra. Pár dobrých kouzel, předmětů, snad dvě fakt zajímavé bestie, ale jinak jakási míchanina věcí co už je jinde (a když to má od všeho trochu, už je to nuda, je dobré když je nemrtvých pár a každý úplně jiný, svébytný).
Pokud si myslíš, že tě nikdo nevidí, mí tajní dostanou prémie.

Chci hrát: Mouse Guard
Mám také rád: GURPS 3e, house-DrD, DnD 4.0, DnD 3.5
Vyvíjím: DrD 2.0 unofficial
LZJ
Příspěvky: 629
Registrován: 25. 8. 2004, 14:34
Bydliště: Doksy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LZJ »

Jak může vypadat nadvláda nemrtvých nad živými moc pěkně popisuje článek na Wizardím webu.
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Inflace magických předmětů

Příspěvek od Naoki »

Vedu kampaň v DnD a pomalu si uvědomuju víc a víc nesmyslnost cen magických předmětů z ekonomického hlediska. Jakákoliv koupě by tak zahejbala s cenama že by padla veškera ekonomika dotyčného města. Tak by mě zajímalo jak to řešíte třeba vy. Zatím se držím modelu směnného obchodu a zaměstnavatele "platí" magickými předměty v určité hodnotě místo peněz.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec »

Zkus juknout na tohle: http://www.d20.cz/clanky/o-pravidlech/1235.html

Nevím ,jestl ito je ten článek, který jsem četl před jedním či dvěma roky, ale není špatný.
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Magické předměty jsem svého času udělal vzácné, a co více, využívaly sílu pocházející ze svého nositele, takže nebyly pro měkoty a jedince se slabou vůlí příliš vhodné. Postavy jejich užívání omezili na nezbytné případy, třeba na boj s tvory, proti nimž byly běžné zbraně k ničemu, třeba s duchy.
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Příspěvek od Naoki »

Romik: díky za článek. Osobně se mi líbí spíš druhý bod ale to je v případě dobrých čarodějů tak trochu neproveditelné :D
A ten třetí jsem tak úplně nepochopil...

Ono se to bohužel vše nějak těžko upravuje vzhledem k rychlému růstu HP s levelem, redukce potvor na vyšších úrovních a dalších podobných věcech. Potom je rozdíl u povolání v závisloti na magické předměty. Takový mág se bez nich celkem klidně obejde i na vyšších lvlech ale seberte válečníkovi jeho magickou výzbroj a hned vezme nohy na ramena.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 2321
Registrován: 16. 10. 2004, 16:34

Příspěvek od Jiron »

Já tvrdím, že magické předměty by nemělo být možné koupit. Zabít nějakého nemrtvého krále a vzít si jeho korunu, která mi propůjčuje vládu nad mrtvými (a dělá ze mě šíleného psychopata ale to jsem byl vlastně celou dobu) a jeho žezlo dokáže otevřít zemi a povolat mocné démony a...

nebo se třeba utkat v souboji s elfím hrdinou, který zešílel žalem nad hrůzami tohoto světa tak došel k závěru, že bude lepší začít znovu a tak musí všechny vyhladit a po jeho smrti si vzít jeho magický meč pokrytý od záštity až k hrotu magickými runami...

nebo bojovat v čestném souboji s mladým trpasličím králem, který (když bude poražen) daruje jedinému, který ho kdy dokázal porazit svou zbroj ze vzácného materiálu, kterou sebelepší šíp nedokáže prorazit a každý meč v rukou bytosti nehodné se o její pláty zlomí.


No jak jste asi pochopili vidím cestu k magickým předmětům jako velmi obtížnou. Upřímně si myslím, že by postava neměla mít více než jednu takovou mocnou zbraň a ta zbraň by měla tu postavu nějak definovat. V mých příkladech by to bylo "Gunnar, Král Nekromant", "Lycaon, Ten kdo zabil Sinthalase" a "Grugni, neporazitelný". Mezi slavnými literárními postavami mě napadají Gotrek a Felix, Král Artuš ("Ten kdo vytáhl meč z kamene").
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Ja jsem to vyresil nakonec tak, ze magicke predmety se neprodavaji. Postavy je tedy mohou za neco smenit, ale nedaji se koupit. Pokud neco chteji, sezenou si informace o nejake legende (vytvori se pribeh o nejakem magickem predmetu) a pokud jej postavy chteji, vydaji se za nim (vytvori se pribeh o jeho ziskani). Cimz kazdy predmet ma cenu dvou pribehu, jez se nedaji stejne vvyazit zlatem a jakekoliv potreby resit nejakou infaci zmizi v propadlisti nezajmu jak ze strany hracu, tak ze strany vypravece.

Ale tohle uz moc neni DnD. V DnD jsou ceny protoze penize, podobne jako expy, jsou zdroj moci postavy. Expy ovlivnuji moc povolani a bohatstvi ovlivnuje moc magickych predmetu. Kazda uroven odpovida tedy nejake moci, ktera odpovida nejakemu CR (adekvatni prekazce). Mnozstvi expu a bohatstvi reprezentuji tedy nejakou sumu moci postavy, ktera odpovida jejimu levelu, jez poskytuje adekvatni potencial prekonat prislucne CR.
Hejbani s cenami tedy tyto vztahy narusi a pozmeni. Nicmene nerikam, ze ceny a moc magickych predmetu jsou v DnD uplne vychytane, jen rikam, ze hrat si s tim vyzaduje vedomi faktu, jakou ulohu tyhle prvky smystemu ve hre maji a jaky maji dopad na hru a gamebalance.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

S magickými předměty mohou celkem v klidu kšeftovat šlechtici, bohatí kupci a podobní sběratelé - pro některé z nich je pár tisíc mincí jako plivnutí do vody a na ekonomiku to nemá prakticky žádný vliv, dokud tyhle sumy peněz kolují jenom mezi smetánkou a nedostávají se mezi běžné lidi. Koneckonců, cena některých šperků se může s magickými předměty směle rovnat, a zaplatit vojenské tažení je mnohonásobně dražší.

Pro kampaň mi přijde naprosto v pořádku, když mocný baron odkoupí od postav za obrovskou sumu zajímavý magický předmět, nebo když postavy vyhledají židovského sběratele a koupí si něco od něj. Určitě by ale nemělo existovat nic jako "obchody s magickými předměty" ve čtvrti řemeslníků, se zvonečkem nad dveřmi a prošedivělým majitelem... no, asi chápete, kam tím mířím.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Bajo: Ty jsi četl Earthdawn...

No třeba já bych to viděl tak, že magický předměty jsou absolutní běžnost, průměrnej sedlák má doma pár ochraných amuletů a magické kypřidlo půdy + nějaký ty zombie kerý mu vypomáhaj na poli. Po obloze lítají levitující pevnosti a průměrné šlechtic vyráží do boje v magií poháněmým mechovi (kerej dělá výsedek z té létající pevnosti)...

Jo a magické předměty se prodávají v supermarketu! $P
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Cesta do pekiel začína, keď sa v situácii, keď postavy nájdu v zaprášenej kobke magickú zbraň, začnete pýtať "kto ju vyrobil a podľa akých pravidiel?". Pretože potom do hry zavediete schopnosti, ktoré umožňujú magické predmety vyrábať a naraz máte fungujúcu "magickú" ekonomiku. A po ceste sa vám nebadane vytratila tajomnosť, vzácnosť a nebezpečnosť magických predmetov. (A zo sword and sorcery ste naraz v poloindustriálnej fantasy. Worldbuilding je zlo! $D )

Sú hry, ktoré to naozaj striktne oddeľujú a postavy nemajú šancu predmety vyrábať, to sa proste nerieši - napríklad populárny Red Box Hack, Donjon a pod. Ale tie by boli na inú debatu. :D
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Bifi: No, todle se dá v podstatě jednoduše vyřešit tím, že daný předmět se stal magickým díky nějaké události, nebo prostě proto, že ho někdo nosil, používal, nebo tak něco opravdu hodně dlouho... vlastně v takové situaci nemusejí postavy nikdy žádný magický předmět najít, jejich vlastní výbava se časem stane magickou...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Příspěvek od Naoki »

No vzhledem k tomu že DnD záleží rovněž hodně na settingu tak bude možná lepší přiblížit situaci:

Hrajeme Poinar ve vrcholném období církve (takový malý experiment zda-li půjde aplikovat DnD na Romikovo Poinar). Pro ty co nevý co je Poinar tak stručně: fantasy středověk s jedinou oficiální církvi Boha nejsvatěšího (v podstatě kopie křesťanství) a neoficiální církvi temného boha Zaquia (Satana). Církev je rozdělena na kněze, inkvizitory a rytíře s tím že se každý stará o něco jiného.
Jediná povolená magie je clericská a paladinská a do velmí éomezené míry wizardská (wizardská škola spadá pod inkvizitorama kteří hlídaji k jakým kouzlům budou mít přístup - tudíž na necromancii zapomeňte). Sorcereři a druidi jsou pronásledování. Ranger je bez kouzel (podle CW) a barda zatím nevím jak řešit (možná zakážu).
Pak jsme využili nápad Quentinovy družiny zvýšit úroveň "průměrného NPC" na 4.
Družina pracuje pro rytířský řád na způsob Naruta - dostanou misi a když ji splní můžou si vybrat odměnu v určité hodnotě.

Takže situace je taková: když se budu držet pravidel tak průměrný strážný má +1 zbraň a zbytek výbavy mwk. A právě takhle řeším problém jak to udělat aby magické předměty nebyly moc běžné, ale na druhé straně přílíš vzácné, nemusel se spolehat na nějaký zakopaný poklad mrtvého krále (protože podle zákona i když takový poklad najdou tak patří buď řádu nebo šlechtici, a družina je Lawful) a postupný zvýšení moci byl znatelný.
Jak jsem řekl zatím to řeším tak že po misi dostanou výbavu v určité hodnotě která odpovída DMG, ale je mi dost blbý když na třetím lvlu už maji plátovky či magické předměty a přitom nejsou ani "průměrně silní".


Trochu komplikovaná situace. Co vy na to?
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů