[3e, 3.5e] D&D 3e a 3.5e - Obecná diskuze
-
- Příspěvky: 106
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
[3e, 3.5e] D&D 3e a 3.5e - Obecná diskuze
Anotace v databázi
V Dungeons & Dragons postavy představují dobrodruhy, kteří se toulají fantasy světem, sesílají kouzla, používají magické předměty a pomocí svých schopností bojují s monstry a plní složité úkoly. Systém je postaven na úrovních a povoláních, zaměřuje se především na pestré schopnosti postav a nabízí desítky zajímavých schopností, dovedností, odborností, kouzel a magických předmětů. Ideální pro takticky orientované hráče, které baví vymýšlení efektivních kombinací a kteří rádi bojují.
Třetí edice z roku 2000 byla v roce 2003 nahrazena „tříapůltou“ edicí označovanou jako 3.5e, která začlenila řadu drobných úprav, vylepšení a balančních změn na základě zpětné vazby hráčů. Obě edice zůstávají v jádru skoro stejné a kompatibilní. (Pro účely databáze je považujeme za stejnou hru.)
-
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Prečo nevydelíš všetky odmeny (t.j. tabuľku 5-1) desiatimi alebo dvadsiatimi? Tým pádom sa Ti plus jednotky zbrane posunú niekam do šiesteho-siedmeho levelu a akýkoľvek rozumnejší predmet do deviateho levelu a vyššie. Jediná nevýhoda je tá, že komparatívne sa tie predmety môžu zdať potom príliš slabé, ale ak dáš aj bežným príšerám DR proti bežným zbraniam, máš vystarané. (Akurát problém ostáva s kúzelníkmi a silou scrollov a potionov, ale ak máš wizard magic zakázanú, resp. nemáš v družine wizarda, tak to až taký problém nie je.)
Špeciálne ingrediencie sú tiež dobré riešenie.
Špeciálne ingrediencie sú tiež dobré riešenie.
Narážal som na worldbuilding vývoj, ktorý robili pravidlá DnD z edície na edíciu, a ktorý je typický skôr pre sim systémy ako napr. GURPS. Obvykle to hrozne zlyháva.Fritzs píše:Bifi: No, todle se dá v podstatě jednoduše vyřešit tím, že daný předmět se stal magickým díky nějaké události, nebo prostě proto, že ho někdo nosil, používal, nebo tak něco opravdu hodně dlouho... vlastně v takové situaci nemusejí postavy nikdy žádný magický předmět najít, jejich vlastní výbava se časem stane magickou...
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
-
- Temný paladin
- Příspěvky: 1806
- Registrován: 13. 5. 2003, 15:07
- Bydliště: Čertův příbytek
No přijde mi trochu divné, že jsou tak omezená náboženství a magické povolání a chceš mít magické předměty??? Kdo je asi vyrobí?
Jediné možné předměty by měli být Nejsvatějšího boha, nebo Zaquita, vše ostatní je zabaveno. Selským rozumem mi z to vychází, že předměty bude vydávat církem jako odznak moci. Tudíš budou vzácné a nekoupitelné, pouze za zásluhy.
Jinak osobně jsem proti běžnému prodávání magických přemětů a pokud, tak za horentní sumy, jak zmiňoval Markus a vůbec by neměl existovat sortiment.
Prostě: "Po dlouhém hledání se podařilo zjistit, že ten a ten kupec prodává kouzelnou jehlici do vlasů a kouzelník z věže by možná prodal prastarý meč černého slunce, již jednou říkal, že se mu na nic nehodí, ale bude to stát strašný prachy, je to vzácnost."
Jediné možné předměty by měli být Nejsvatějšího boha, nebo Zaquita, vše ostatní je zabaveno. Selským rozumem mi z to vychází, že předměty bude vydávat církem jako odznak moci. Tudíš budou vzácné a nekoupitelné, pouze za zásluhy.
Jinak osobně jsem proti běžnému prodávání magických přemětů a pokud, tak za horentní sumy, jak zmiňoval Markus a vůbec by neměl existovat sortiment.
Prostě: "Po dlouhém hledání se podařilo zjistit, že ten a ten kupec prodává kouzelnou jehlici do vlasů a kouzelník z věže by možná prodal prastarý meč černého slunce, již jednou říkal, že se mu na nic nehodí, ale bude to stát strašný prachy, je to vzácnost."
-
- Příspěvky: 5471
- Registrován: 2. 10. 2006, 21:04
Magické předměty jsou od toho aby si postavy poradili s démonama a podobnou havětí na vyšších lvlech kde by kvůli špatné výbavě mohly špatně dopadnout.
Jinak nápady jsou dobré. Navrhujte prosím dál, budu si dělat poznámky.
Jinak nápady jsou dobré. Navrhujte prosím dál, budu si dělat poznámky.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
-
- Příspěvky: 6299
- Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
- Bydliště: Brno
Tak oslab démony... nebo jim nestav démony do cesty...NaokiB4U píše:Magické předměty jsou od toho aby si postavy poradili s démonama a podobnou havětí na vyšších lvlech kde by kvůli špatné výbavě mohly špatně dopadnout.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
DnD je IMO systém, ve kterém hodně záleží na tom, jakou výbavu postavy mají. Což je super; poklad potěší o to víc, když v něm najdete kouzelný prsten a meč a...
Pokud vás to štve, tak to lze ošetřit úpravou pravidel. Celkem hezké výsledky jsou vidět například u Conan d20 nebo True20, kde záleží více na úrovni postavy, než na její výbavě.
Také jde zrušit výrobu magických předmětů - dát ji do rukou těch nejmocnějších, udělat z ní zapomenuté umění, dodat extra cenu v nevinných duších atd... čímž efektivně zrušíte magii jako obchodní artikl. House rules jsou skoro tak stará jako DnD, takže bych se nebál experimentovat.
Ebonova poznámka má také velmi smysl: Když už setting omezuje povolání, tak proč ně magické předměty. Všechny magické předměty by měly být buďto "svaté" (tj. vyrobeny pod záštitou církve, dostupné pouze věrným familiares a pochopitelně nepřístupné přes nějaké nízké kupčení) nebo zakázané (za lektvar či svitek bičování, za trvalý předmět deset let v dolech, za zbraň či zbroj hranici... nebo pokutu).
Připojuji se.
Pokud vás to štve, tak to lze ošetřit úpravou pravidel. Celkem hezké výsledky jsou vidět například u Conan d20 nebo True20, kde záleží více na úrovni postavy, než na její výbavě.
Také jde zrušit výrobu magických předmětů - dát ji do rukou těch nejmocnějších, udělat z ní zapomenuté umění, dodat extra cenu v nevinných duších atd... čímž efektivně zrušíte magii jako obchodní artikl. House rules jsou skoro tak stará jako DnD, takže bych se nebál experimentovat.
Ebonova poznámka má také velmi smysl: Když už setting omezuje povolání, tak proč ně magické předměty. Všechny magické předměty by měly být buďto "svaté" (tj. vyrobeny pod záštitou církve, dostupné pouze věrným familiares a pochopitelně nepřístupné přes nějaké nízké kupčení) nebo zakázané (za lektvar či svitek bičování, za trvalý předmět deset let v dolech, za zbraň či zbroj hranici... nebo pokutu).
Připojuji se.
-
- Příspěvky: 5471
- Registrován: 2. 10. 2006, 21:04
Problém je, že jakýkoliv zásah (omezení předmětů jen na úzkou skupinu, vydělení hodnoty výbavy atd.) zahejbá i s ostanímy čísly (hlavně CR) a vyvažuje se to špatně. Ono je celkém snadné říct "udělej ty démony slabší" ale jak když mám (např.) družinu na 10. lvlu s výbavou na 6.? A kolik expů by měli dostat?
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
-
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
-
- Příspěvky: 6299
- Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
- Bydliště: Brno
NaokiB4U: Jak psal Invict... nebo taky můžeš konvertovat k pravé FATE víře!!!
Nicméně neměl by být žádné zásadní problém to upravovat za chodu v podstatě když ty hodnoty nastavíš tak aby stoprocentně přežili, tak bude potom jednodušší přitvrdit aniž bys je poslal proti nepříteli, keré by je oddělal na fleku... opčný postup nedoporučuju, nechceš je hnedka od začátku náhodou zaříznout...
Nicméně neměl by být žádné zásadní problém to upravovat za chodu v podstatě když ty hodnoty nastavíš tak aby stoprocentně přežili, tak bude potom jednodušší přitvrdit aniž bys je poslal proti nepříteli, keré by je oddělal na fleku... opčný postup nedoporučuju, nechceš je hnedka od začátku náhodou zaříznout...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-
- Příspěvky: 634
- Registrován: 28. 2. 2002, 00:00
- Bydliště: Osek, Milevsko
NaokiB4U: Když jsme začali hrát Ardu, taky jsem řekl, že tam bude mag. předmětů málo. A CR netvorů jsem moc neřešil, prostě ty co měli něco spešl (rezistence, imunity, apod.), co se obvykle překoná mg. vybavením, tak měli CR +1 a bylo. Beztak je CR strašně ošemetný, nebezpečnost víc záleží na okolnostech setkání než nějakých číslech ;)
V tom světě co popisuješ by mi taky sedělo pojmout mg. předměty tak, jak navrhoval Ebon.
Navíc k tomu bych ti ale doporučoval dát si trochu práce a udělat pár odborností pro válečníky, který by vyvážily nepřítomnost mg. vybavení a přítomnost mocných démonů :) Prostě rytíř (případně jen upřímný věřící) té správné církve by měli možnost svou víru prakticky využít, i bez zjevné magie poranit démona naplno obyč. mečem, ustát jeho pekelné plameny bez škrábnutí.. atd. A máš to. Magické předměty pak už nejsou pro postavy životní nutností a můžeš si s nimi pohrát.
V tom světě co popisuješ by mi taky sedělo pojmout mg. předměty tak, jak navrhoval Ebon.
Navíc k tomu bych ti ale doporučoval dát si trochu práce a udělat pár odborností pro válečníky, který by vyvážily nepřítomnost mg. vybavení a přítomnost mocných démonů :) Prostě rytíř (případně jen upřímný věřící) té správné církve by měli možnost svou víru prakticky využít, i bez zjevné magie poranit démona naplno obyč. mečem, ustát jeho pekelné plameny bez škrábnutí.. atd. A máš to. Magické předměty pak už nejsou pro postavy životní nutností a můžeš si s nimi pohrát.
Denně se vyskytuju jen na http://www.d20.cz. I když bych rád, víc fakt nestíhám
-
- Příspěvky: 5471
- Registrován: 2. 10. 2006, 21:04
-
- Temný paladin
- Příspěvky: 1806
- Registrován: 13. 5. 2003, 15:07
- Bydliště: Čertův příbytek
-
- Příspěvky: 44
- Registrován: 20. 4. 2006, 22:44
- Bydliště: Praha
Další možnost která mně napadla je rozdělit magické zbraně na "běžné magické" a "skutečně magické".
Ve světě, který je prolezlý magií se pak může stávat, že každý xtý meč, mistrovské kvality se podaří +1 - prostě nese to v sobě už ta ruda a stačí, aby i mečíř něco o magii věděl a sem tam se zadaří. Existují potom různé slitiny a vzácné rudy, z nichž se dají vytvářet i zajímavější věci (třeba až +3). Takové vybavení se pak dá brát jako něco na pomezí - i obyčejný meč +0 v sobě ukrývá určitou magii, tyto meče jí prostě mají více. Podobně se dá přistupovat k různým běžným lektvarům a hromadě dalších věcí.
No a potom jsou skutečné, magické předměty. Mezi opravdovým magickým mečem a mečem +1 by měl být asi takový rozdíl, jako mezi magickým předmětem a artefaktem v DrD. Takové věci obvykle nemají jen bonus, ale mají zajímavé schopnosti i nevýhody... Prostě to už je na hru a na nějaké pracné získávání i na vyšších levelech.
Teď odbočím:
v Nwn, což je hra založená na systému DnD a zejména na jejích českých amatérských shardech je patrný výrazný trend omezování magických zbraní, zbrojí a podobně. To vedlo k tomu, že povolání jako je klerik, mág a podobně jsou nepoměrně silnější. Takže v dalším kole to vedlo k oslabování jejich kouzel. Klasická papírová hra DnD řekl bych nebude mít takové národy na vyváženost povolání, ale stejně by tam v určité míře být měla, zvlášť pro hráče, kteří na ta čísla dají a tu postavu si budují.
Třeba já, pokud bych viděl, že DM nějak přehnaně snižuje množství magických předmětů ve hře a nemá to vyvážené s celkovou úpravou povolání, tak pokud budu chtít silnou postavu, zahraju si raději magické povolání. RP může být úplně stejně dobré, ale nebudu mít pocit, že v partě jsem ubožák a mohu se k té silné postavě skutečně dopracovat.
Ve světě, který je prolezlý magií se pak může stávat, že každý xtý meč, mistrovské kvality se podaří +1 - prostě nese to v sobě už ta ruda a stačí, aby i mečíř něco o magii věděl a sem tam se zadaří. Existují potom různé slitiny a vzácné rudy, z nichž se dají vytvářet i zajímavější věci (třeba až +3). Takové vybavení se pak dá brát jako něco na pomezí - i obyčejný meč +0 v sobě ukrývá určitou magii, tyto meče jí prostě mají více. Podobně se dá přistupovat k různým běžným lektvarům a hromadě dalších věcí.
No a potom jsou skutečné, magické předměty. Mezi opravdovým magickým mečem a mečem +1 by měl být asi takový rozdíl, jako mezi magickým předmětem a artefaktem v DrD. Takové věci obvykle nemají jen bonus, ale mají zajímavé schopnosti i nevýhody... Prostě to už je na hru a na nějaké pracné získávání i na vyšších levelech.
Teď odbočím:
v Nwn, což je hra založená na systému DnD a zejména na jejích českých amatérských shardech je patrný výrazný trend omezování magických zbraní, zbrojí a podobně. To vedlo k tomu, že povolání jako je klerik, mág a podobně jsou nepoměrně silnější. Takže v dalším kole to vedlo k oslabování jejich kouzel. Klasická papírová hra DnD řekl bych nebude mít takové národy na vyváženost povolání, ale stejně by tam v určité míře být měla, zvlášť pro hráče, kteří na ta čísla dají a tu postavu si budují.
Třeba já, pokud bych viděl, že DM nějak přehnaně snižuje množství magických předmětů ve hře a nemá to vyvážené s celkovou úpravou povolání, tak pokud budu chtít silnou postavu, zahraju si raději magické povolání. RP může být úplně stejně dobré, ale nebudu mít pocit, že v partě jsem ubožák a mohu se k té silné postavě skutečně dopracovat.
-
- Příspěvky: 6299
- Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
- Bydliště: Brno
Nejsou masterwork automaticky +1...?
No, pak by mohl být grandmasterwork +2 a už by bylo... vlastně magická zbraň by byla od +3 nahoru a to už IMHO de...
No, pak by mohl být grandmasterwork +2 a už by bylo... vlastně magická zbraň by byla od +3 nahoru a to už IMHO de...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
masterwork je jen +1 attack a nestackuje se s magic bonusem.
kazda magicka musi byt masterwork, aby sla ocarovat
nejlepsi zpusob jak nemit kouzelne veci na kazdem rohu je davat poradne itemy. Misto toho abych dal valecnikovi +1 zbroj, +1 zbran, +4str belt, +1 neck mu dam +2/+2 +1d6 fire damage sword.
kazda magicka musi byt masterwork, aby sla ocarovat
nejlepsi zpusob jak nemit kouzelne veci na kazdem rohu je davat poradne itemy. Misto toho abych dal valecnikovi +1 zbroj, +1 zbran, +4str belt, +1 neck mu dam +2/+2 +1d6 fire damage sword.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
A hlavně masterwork má nemagické +1, takže stále neprorazí Damage Reduction některých potvor, na které stačí magický +1.
S těmi masterworky jsem si vzpomněl na Black Company, ve které není moc magických předmětů, ale zato o to víc mistrovských prací. Lepší nemagické braně tam mají šest stupňů kvality (dobrý až naprostý meisterstuck), přičemž za každý stupeň může zbraň mít jednu výhodu.
Výhody jsou například Přesnost (+1 zásah), Vyvážená (+1 iniciativa), Skladná (+4 na ukrytí zbraně), Drtivá (+2 subdual poškození), Smrtící (+2 na potvrzení kritického zásahu) nebo Zdobná (+2 Diplomacie, x5 cena)...
Některé výhody (například Přesnost) si lze vzít i vícekrát, potom se jejich bonusy sčítají.
Ebon Hand: Nazdar, nikdy jsem ve skutečnosti neodešel. Jako strážce rozbitých snů však většinu času zůstávám neviděn.
EDIT: oprava chyby s násobením bonusů.
S těmi masterworky jsem si vzpomněl na Black Company, ve které není moc magických předmětů, ale zato o to víc mistrovských prací. Lepší nemagické braně tam mají šest stupňů kvality (dobrý až naprostý meisterstuck), přičemž za každý stupeň může zbraň mít jednu výhodu.
Výhody jsou například Přesnost (+1 zásah), Vyvážená (+1 iniciativa), Skladná (+4 na ukrytí zbraně), Drtivá (+2 subdual poškození), Smrtící (+2 na potvrzení kritického zásahu) nebo Zdobná (+2 Diplomacie, x5 cena)...
Některé výhody (například Přesnost) si lze vzít i vícekrát, potom se jejich bonusy sčítají.
Ebon Hand: Nazdar, nikdy jsem ve skutečnosti neodešel. Jako strážce rozbitých snů však většinu času zůstávám neviděn.
EDIT: oprava chyby s násobením bonusů.
Naposledy upravil(a) Conlai dne 25. 5. 2008, 03:32, celkem upraveno 3 x.