[3e, 3.5e] D&D 3e a 3.5e - Obecná diskuze
[3e, 3.5e] D&D 3e a 3.5e - Obecná diskuze
Anotace v databázi
V Dungeons & Dragons postavy představují dobrodruhy, kteří se toulají fantasy světem, sesílají kouzla, používají magické předměty a pomocí svých schopností bojují s monstry a plní složité úkoly. Systém je postaven na úrovních a povoláních, zaměřuje se především na pestré schopnosti postav a nabízí desítky zajímavých schopností, dovedností, odborností, kouzel a magických předmětů. Ideální pro takticky orientované hráče, které baví vymýšlení efektivních kombinací a kteří rádi bojují.
Třetí edice z roku 2000 byla v roce 2003 nahrazena „tříapůltou“ edicí označovanou jako 3.5e, která začlenila řadu drobných úprav, vylepšení a balančních změn na základě zpětné vazby hráčů. Obě edice zůstávají v jádru skoro stejné a kompatibilní. (Pro účely databáze je považujeme za stejnou hru.)
Alef0 píše: ↑17. 2. 2006, 07:58 Oficialny zakaz Polymorphu v D&D
Pekny bulvarny nadpis, vsak?
Vcera sa Wizardi po dlhych a nesmiernych uvahach rozhodli, ze oslobodia lud D&Dckovsky (hlavne DMov) spod jarma kuzla polymorphu a vydali errata, v ktorych sa snazia toto kuzlo vystrnadit z priruciek (rozumej, vsetky ability, ktore zavisia, resp. su odvodene od tohto kuzla, prepracovali tak, aby tuto zavislost nemali).
Nikde sice nepovedali, ze toto kuzlo je ,,zrusene", ale zda sa, ze buduce produkty nebudu toto kuzlo pouzivat (v oficialnej kampani Mark of Heroes pre Eberron je toto kuzlo odvcera explicitne zakazane).
The world has changed
Dalsie linky:
* http://www.wizards.com/default.asp?x=dn ... ILC-RSSDND : komentujuci clanok
* http://www.wizards.com/default.asp?x=dn ... ILC-RSSDND : zoznam errat
Polymorph... jediné kouzlo, které za to kdy stálo... Rest in Peace...
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Autori argumentovali napr. tym, ze monsterov je strasne vela a sposobuje to herne prietahy. Napr. Steve Jackson vo svojom clanku poukazal na fakt, ze casom urcite niekto vymysli nieco, co ma HD 1 a utocny bonus +35.
Celkove to povazovali za silne kuzlo a zmatocne kuzlo (aj po troch neuspesnych chaotickych erratach ...).
Celkove to povazovali za silne kuzlo a zmatocne kuzlo (aj po troch neuspesnych chaotickych erratach ...).
Od toho je DM aby si tu hru uhlídal. WotC nemusí všem dělat policajta...Alef0 píše:Autori argumentovali napr. tym, ze monsterov je strasne vela a sposobuje to herne prietahy. Napr. Steve Jackson vo svojom clanku poukazal na fakt, ze casom urcite niekto vymysli nieco, co ma HD 1 a utocny bonus +35.
Celkove to povazovali za silne kuzlo a zmatocne kuzlo (aj po troch neuspesnych chaotickych erratach ...).
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
jednu takovou potvoru znám: Svišť the KillerAlef0 píše:Autori argumentovali napr. tym, ze monsterov je strasne vela a sposobuje to herne prietahy. Napr. Steve Jackson vo svojom clanku poukazal na fakt, ze casom urcite niekto vymysli nieco, co ma HD 1 a utocny bonus +35.
návod: vemte jednoho Velkého rudého draka a zakouzlete (na něj) Polymorf other (nejlépe s Pemanency)
We are the the dragons, your magical and other valuables will be added to our hoard and you will be eaten .... or incinerated.
Resistance id Futile.
Resistance id Futile.
Myslím, že Drak by to nejdřív usejfoval a pak si tě dal k obědu... jako studený předkrm (a nebo flambovaný dle chuti)...Fibrizo píše:jednu takovou potvoru znám: Svišť the Killer
návod: vemte jednoho Velkého rudého draka a zakouzlete (na něj) Polymorf other (nejlépe s Pemanency)
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
mě se to povedlo, sice v BG II, ale povedlo (3x lover resistance,a polymorf... a z draka firkaaga byla veverka, která mě promptně usmažila ohnivým dechem)
Aneb jak propašovat partičku nájemnech vrahů do přísně střeženého paláce "to jsou jen mí 4 kamarádi fretky" nebo jak dostat kámoše z basy...
Aneb jak propašovat partičku nájemnech vrahů do přísně střeženého paláce "to jsou jen mí 4 kamarádi fretky" nebo jak dostat kámoše z basy...
We are the the dragons, your magical and other valuables will be added to our hoard and you will be eaten .... or incinerated.
Resistance id Futile.
Resistance id Futile.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Sakra, to už se jako Qualdezar nebude moc proměňovat v černýho kocoura, vždyť on tak trávil snad víc času naž na dvou nohách.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
-
- Příspěvky: 634
- Registrován: 28. 2. 2002, 00:00
- Bydliště: Osek, Milevsko
- Kontaktovat uživatele:
Budete se možná divit, ale já s Wizardama souhlasím... teprv včera sem si ten článek přečet pořádně, to zamyšlení nad proměnama.
Poukázali tam krom jiného na věc, co mě štve už dlouho - totiž že potvory se stejnou VT (HD) jsou v podstatě všechny stejně nebezpečné.. :((
Nebavíme se o útoku a zranění, které je schopna potvora udělit, ale o spešl schopnůstkách, které má. A tam je právě kouzlo proměna největší překážkou, protože když vymyslíte potvoru s nějakou vychytanou schopností, to by bylo, aby se v ní hned sesilatelé nezačali měnit.. Jasně, dobrý hráč to přece nikdy nezneužije, hahaha :)
Řešením je samo povolit jen omezený počet podob, který umí daný sesílatel využívat.. ať už to má vyplynout z jeho naturelu nebo způsobu osvojení kouzla nebo jedno čeho, je imho bezva i pro hru to omezit, nejlépe pro každého individuálně, aby bylo to kouzlo zajímavý i když ho budou mít dvě postavy ve skupině..
Poukázali tam krom jiného na věc, co mě štve už dlouho - totiž že potvory se stejnou VT (HD) jsou v podstatě všechny stejně nebezpečné.. :((
Nebavíme se o útoku a zranění, které je schopna potvora udělit, ale o spešl schopnůstkách, které má. A tam je právě kouzlo proměna největší překážkou, protože když vymyslíte potvoru s nějakou vychytanou schopností, to by bylo, aby se v ní hned sesilatelé nezačali měnit.. Jasně, dobrý hráč to přece nikdy nezneužije, hahaha :)
Řešením je samo povolit jen omezený počet podob, který umí daný sesílatel využívat.. ať už to má vyplynout z jeho naturelu nebo způsobu osvojení kouzla nebo jedno čeho, je imho bezva i pro hru to omezit, nejlépe pro každého individuálně, aby bylo to kouzlo zajímavý i když ho budou mít dvě postavy ve skupině..
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
[d20] Armor DR vs Spell Damage
Zajímavá rozprava se rozjela zde: http://www.guardiansorder.com/boards/sh ... #post11850
Jelikož mě stejná problematika, teda palikování demage reduction zbroje do normálního full fantasy D20 také zajímá tak by mě zajímalo co si o tom myslí další a jak řeší aplikování poškození z kouzel.
Není možné aby při malém nárustu HP dělal fireball třeba 50 HP demage.
Jelikož mě stejná problematika, teda palikování demage reduction zbroje do normálního full fantasy D20 také zajímá tak by mě zajímalo co si o tom myslí další a jak řeší aplikování poškození z kouzel.
Není možné aby při malém nárustu HP dělal fireball třeba 50 HP demage.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
zial na tu stranku sa cez firewall nedostanem....
ale ked sa na to pozries logicky... ochrani ta kruzkova kosela pred ohnom?
ked hras system s malo HP a chces pouzivat standardnu magiu DnD tak su dve moznosti:
1. fireball dava taky damage ako dava ale kuzelnik je obmedzeny nejakym mechanizmom a moze zakuzlit fireball len malokedy.
2. zoskalujes damage fireballu podla nejakeho vzorca.
ale ked sa na to pozries logicky... ochrani ta kruzkova kosela pred ohnom?
ked hras system s malo HP a chces pouzivat standardnu magiu DnD tak su dve moznosti:
1. fireball dava taky damage ako dava ale kuzelnik je obmedzeny nejakym mechanizmom a moze zakuzlit fireball len malokedy.
2. zoskalujes damage fireballu podla nejakeho vzorca.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Samozřejmě vyloučení aplikace DR se rovnou vyplo. Tj kouzla projdou DR. Vyjímkou mohou být touch spells.
Jasně 2. je to o co jde. Ale jak.
Jedna z variant která mě napadla je dát fixní hodnotu místo dice rollu. Tu fixní hodnotu používat podle toho jaký je nárust HP. Například kouzla dělající D4 DMG budou dělat 2DMG, D6 budou dělat 3DMG, D8 budou dělat 4 DMG. Případně jinak.
Jasně 2. je to o co jde. Ale jak.
Jedna z variant která mě napadla je dát fixní hodnotu místo dice rollu. Tu fixní hodnotu používat podle toho jaký je nárust HP. Například kouzla dělající D4 DMG budou dělat 2DMG, D6 budou dělat 3DMG, D8 budou dělat 4 DMG. Případně jinak.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: PardGalen a 6 hostů