[4e] role a povolání
Re: 4e, role a povolání
Bubaku, přesně tohle jsem tou disociovanosti myslel. Člověk musí přepnout do jiného režimu a vlastně hraje dvě hry. Osobně mám podobný problém s Fate3 a cruton antechamber.
Dík za připomenutí "svět leveluje s Tebou", což bych řekl, ze je taky strašná potemkyada.
Dík za připomenutí "svět leveluje s Tebou", což bych řekl, ze je taky strašná potemkyada.
But nobody came.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4e, role a povolání
On spíš ten systém čeká, že přistoupíš na jeho hru, totiž že všechny boje, které ve hře vidíš, jsou podstatné a nebezpečné. Protože proč odehrávat bitku, která je nepodstatná nebo při ní nehrozí reálné riziko?ShadoWWW píše:Co mě asi nejvíc vadí na 4E, že ty souboje jsou sice zábavné, ale hrozně dlouhé, zvlášť na vyšších úrovních. A to nejen ty důležité, kde je to žádoucí, ale kdejaká více méně nepodstatná bitka se může zvrhnout v klidně hodinový i delší boj. Další věcí je, že všechny souboje se nutně odehrávají na čtverečkovaném herním plánu, což je občas trochu nepraktické.
Vůbec je 4e v různejch věcech dost stylizovaná.
Nevím, jak v Nextu, ale ve spoustě her je to postavené tak, že někdo je dobrý v boji, někdo ve vyjednávání, někdo v plížení... Teoreticky je to vyvážené tím, že se různé činnosti ve hře střídají. Ale v praxi mi přijde, že to nějak extra dobře nefunguje. Na boj je skoro vždycky větší přiblížení, a potom kdo nemá čím přispět v boji, nebo kdo hraje teď druhé třetí housle, aby někdy pozdějš mohl zazářit, tak nemá moc co dělat a leckdy se nudí.ShadoWWW píše:Když to například srovnám s D&D Next, tak v Nextu role postav přesahují souboj - nejsou koncipovány tak, aby každá postava zazářila někdy v rámci jednoho (bojového) střetnutí, ale aby zazářila někdy v rámci celého dobrodružného dne.
4e to má výborně vyrovnané v boji, ale mimo boj už je to horší, s tím souhlasím. Možná dědictví starších edic, kde na hodně dovedností měl taky právo jen někdo.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4e, role a povolání
To máme čtvrtou věc, dá někdo pátou? Chybí mi poslední položka do binga! (-:Sosacek píše:Dík za připomenutí "svět leveluje s Tebou", což bych řekl, ze je taky strašná potemkyada.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: 4e, role a povolání
To, te skutečné problémy prohlasis za trolling, neznamená, ze přestanou existovat. Je to hezká manipulační strategie, tojo (s ttím přišly feministky, že?) Ale realitu tím neovlivnis.
Edit: ale dozvěděl jsem se, co jsem chtěl. Popsané problémy řešite jejich ignorovanim a napadanim lidi, kteří na ne upozorní.
Ani to nebudu prirovnavat k drdo, drd2 a koncine
Edit: ale dozvěděl jsem se, co jsem chtěl. Popsané problémy řešite jejich ignorovanim a napadanim lidi, kteří na ne upozorní.
Ani to nebudu prirovnavat k drdo, drd2 a koncine
But nobody came.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22592
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4e, role a povolání
Když čtu rozbory DnD, už mi konečně jasně dochází, proč mu nemůžu přijít na chuť a novější edice to spíše zhoršují. Nemám rád dlouhé boje, vytváření postav dlouhým výběrem optimalizovaných schopností, přepínání mezi bojem a nebojem - jen jsem si to musel přečíst takhle shrnuté, aby mi to docvaklo.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: 4e, role a povolání
Ano, ale to je až důsledkem dlouhotrvajících bojů, ne původním záměrem tvůrců. Když se podíváš do DMG (str. 193) i do prvních dobrodružství, najdeš tam Random Encounters, tedy náhodná střetnutí; boje, které jsou "jen pro zpestření".Protože proč odehrávat bitku, která je nepodstatná nebo při ní nehrozí reálné riziko?
Jerson: To by se ti mohl líbit D&D Next. Tedy za předpokladu, že by se ti líbilo fantasy, takže to asi padá.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: 4e, role a povolání
Pepa:
V DnD 4e soubojích hodně záleží na sehranosti družiny. Striker, který ti udělá v jednom kole kvantum dmg je k ničemu, pokud ho defender nedokáže ubránit. Pokud družina není sehraná nebo tam nějaká role chybí tak musíš dělat encountery o několik úrovní níž (si vzpomínám na jeden souboj kdy družině nováčků zrovna chyběl controller protože nestíhal a já jim hodil "snadný" souboj s hromadou minionů. Výsledek byla smrt jedné postavy...).
Jinak DnD 4e můžeš hrát dvěmi způsoby: dungeon crawl Diablo bojujeme na každém rohu, nebo kecačka s max. 2-3 souboji. Na oko se 4e tváří že je dělaná pro ten první styl, jenže ten je mnohem smrtelnější (dochází ti powery, healing surge) a delší. Proto bych poradil spíše tu druhou variantu, ale tam budou postavy možná silnější protože si budou moci dovolit pálit všechny zdroje v těch omezených encounterech.
S družinkou jsme hráli několik kampaní 4e několik let (od tý doby co vyšla) s tím že GM nazačátku prohlásil že v jeho světě nefunguje Oživení. Pár postav umřelo, ale buď se s tím hráči smířili a přešli na novou (pač zjistili že stará jim stejně nesedne) nebo se pak příběhově stará postava nějak vrátila (ostatně na toto téma je taky docela hezký článek).
V DnD 4e soubojích hodně záleží na sehranosti družiny. Striker, který ti udělá v jednom kole kvantum dmg je k ničemu, pokud ho defender nedokáže ubránit. Pokud družina není sehraná nebo tam nějaká role chybí tak musíš dělat encountery o několik úrovní níž (si vzpomínám na jeden souboj kdy družině nováčků zrovna chyběl controller protože nestíhal a já jim hodil "snadný" souboj s hromadou minionů. Výsledek byla smrt jedné postavy...).
Jinak DnD 4e můžeš hrát dvěmi způsoby: dungeon crawl Diablo bojujeme na každém rohu, nebo kecačka s max. 2-3 souboji. Na oko se 4e tváří že je dělaná pro ten první styl, jenže ten je mnohem smrtelnější (dochází ti powery, healing surge) a delší. Proto bych poradil spíše tu druhou variantu, ale tam budou postavy možná silnější protože si budou moci dovolit pálit všechny zdroje v těch omezených encounterech.
S družinkou jsme hráli několik kampaní 4e několik let (od tý doby co vyšla) s tím že GM nazačátku prohlásil že v jeho světě nefunguje Oživení. Pár postav umřelo, ale buď se s tím hráči smířili a přešli na novou (pač zjistili že stará jim stejně nesedne) nebo se pak příběhově stará postava nějak vrátila (ostatně na toto téma je taky docela hezký článek).
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4e, role a povolání
Hm, asi bych při chválení 4e měl přiznat, že jsme schválně hráli jen lvly 1-10 (heroic tier), aby jsme netrpěli tim umělym scalováním a nemuseli se vůbec držet předepsané ekonomiky se zlaťáky a magickými předměty. A stejně to nakonec byl důvod, proč jsme to přestali hrát (to a úmorně dlouhé stat-blocky u potvor).
S disociací jsem ale potíže nemíval. Když se někdo umí teleportovat v boji, tak se umí teleportovat i mimo boj (když at-will, tak at-will, když per encounter, tak jednou za deset minut). Když se nemá bojovat na smrt, tak se nebojuje na smrt, stačí to prohlášit před encounterem "V tomhle encounteru je musíme všechny zahnat a šéfa zajmout" a na 0hp nepřátele utíkají.
I tak se mi to toho deskovkového soubojáku hodněkrát procpal roleplay. Třeba když hráči během boje mezi sebou navzájem házeli kecací skill challenge, který rozhodoval o tom, jestli mají právo toho vlkodlaka zabít, přestože za svou kletbu nemůže. Nebo warlock, co málem nechal všechny umřít v boji, protože se mu líbilo, že dokud si šetří daily powery, tak má nad všema navrch, a nakonec je místo do boje odpálil na nahození frozen alien spaceship. To už mi mnohem víc mi vadí disociace v různých storygames (a teď budeš na střelbu kulometem házet svým vztahem k otci )
Kdybych měl 4e ještě za něco kritizovat, tak to bude (krom scalování) hraní mimo boj. Buď máš mít nějaký funkční skill systém nebo žádný. Ale skill challenges? To je mnohem horší disociace než ten souboják.
1) Houserule - za noc se nedoplňují všechny healing surge, ale jen 1-za spaní v táboře, 2-za spaní v hospodě a 3-za spaní v luxusu. Díky tomu pak může mít i bezvýznamný encounter na cestě do dungeonu význam v konečném boss fightu. (lze aplikovat i na daily powery)
2) Brát souboják jako hod v conflict resolution a nasazovat umělé sázky. "Když nevyhrajeme do pěti kol, tak nám s tím rukojmím utečou" "Když pujdeme někdo do blooded, tak před měšťany ztratíme pověst neporazitelných hrdinů" "Když vyhrajeme, tak odvrátíme goblinní útok o dva dny a vesnice stihne postavit hradby" etc.
Jak jsem řikal, není to úplně dokonalé, a musí se s tim umět pracovat. Mě se to dařilo jen občas.
Podobnost tohodle příkladu s naší skupinou je čistě náhodná
S disociací jsem ale potíže nemíval. Když se někdo umí teleportovat v boji, tak se umí teleportovat i mimo boj (když at-will, tak at-will, když per encounter, tak jednou za deset minut). Když se nemá bojovat na smrt, tak se nebojuje na smrt, stačí to prohlášit před encounterem "V tomhle encounteru je musíme všechny zahnat a šéfa zajmout" a na 0hp nepřátele utíkají.
I tak se mi to toho deskovkového soubojáku hodněkrát procpal roleplay. Třeba když hráči během boje mezi sebou navzájem házeli kecací skill challenge, který rozhodoval o tom, jestli mají právo toho vlkodlaka zabít, přestože za svou kletbu nemůže. Nebo warlock, co málem nechal všechny umřít v boji, protože se mu líbilo, že dokud si šetří daily powery, tak má nad všema navrch, a nakonec je místo do boje odpálil na nahození frozen alien spaceship. To už mi mnohem víc mi vadí disociace v různých storygames (a teď budeš na střelbu kulometem házet svým vztahem k otci )
Kdybych měl 4e ještě za něco kritizovat, tak to bude (krom scalování) hraní mimo boj. Buď máš mít nějaký funkční skill systém nebo žádný. Ale skill challenges? To je mnohem horší disociace než ten souboják.
Jo vidiš, to je další věc, co se musí obcházetProtože proč odehrávat bitku, která je nepodstatná nebo při ní nehrozí reálné riziko?
1) Houserule - za noc se nedoplňují všechny healing surge, ale jen 1-za spaní v táboře, 2-za spaní v hospodě a 3-za spaní v luxusu. Díky tomu pak může mít i bezvýznamný encounter na cestě do dungeonu význam v konečném boss fightu. (lze aplikovat i na daily powery)
2) Brát souboják jako hod v conflict resolution a nasazovat umělé sázky. "Když nevyhrajeme do pěti kol, tak nám s tím rukojmím utečou" "Když pujdeme někdo do blooded, tak před měšťany ztratíme pověst neporazitelných hrdinů" "Když vyhrajeme, tak odvrátíme goblinní útok o dva dny a vesnice stihne postavit hradby" etc.
Jak jsem řikal, není to úplně dokonalé, a musí se s tim umět pracovat. Mě se to dařilo jen občas.
Příklad: máš pět kamarádů, 1 hraje všechno, 2 spíš deskovky a 2 spíš rpg. Když jim dáš fate a warhammer, tak se rozdělí na dvě skupinky po třech a budou se nejspíš scházet někde po večerech na krátké hry. Když jim dáš 4e, tak to bude bavit všechny, což z toho udělá větší social event, což to posune v prioritách nahoru (třeba dost na to, aby obětovali celý den z víkendu).Takhle se můžou namísto tří hodin fateu nebo tří hodin warhammeru sejít na šest hodin dnd.
Podobnost tohodle příkladu s naší skupinou je čistě náhodná
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: 4e, role a povolání
@ Sosacek: Se mi zdá, že právě DnD 4e je tak specifická hra, že hledání RPG problémů v ní je prostě to, že se nepřistoupilo na její mindset. Myslím, že kritizovat jiné edice DnD je mnohem opodstatněnější, než 4e, protože má tak vyhraněnou náturu.
Na druhou stranu si pamatuji, že jsem mluvil s Blainem o tom, jak hráli 4e a říkal mi, že jim to v roleplayingu vůbec nepřekáželo a problémy s nějakou roztříštěností neměli. Takže je to zase nakonec o družině.
Na druhou stranu si pamatuji, že jsem mluvil s Blainem o tom, jak hráli 4e a říkal mi, že jim to v roleplayingu vůbec nepřekáželo a problémy s nějakou roztříštěností neměli. Takže je to zase nakonec o družině.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4e, role a povolání
Vidíš, to ani nevím. (-:ShadoWWW píše:Ano, ale to je až důsledkem dlouhotrvajících bojů, ne původním záměrem tvůrců. Když se podíváš do DMG (str. 193) i do prvních dobrodružství, najdeš tam Random Encounters, tedy náhodná střetnutí; boje, které jsou "jen pro zpestření".
Já měl za to, že to je záměr.
Mám dojem, že 4e vůbec neuškodí, když si člověk nějak omezí, co si z té hry vezme; podobně jako my jedeme postavy jen ze sedmi knížek, místo ze všech a z časopisů a z essentials a kdovíodkud, a to znamená, že člověk v rozumném čase dokáže načíst úplně všechno ke své rase a povolání, a dost to omezuje powercreep.Quentin píše:Hm, asi bych při chválení 4e měl přiznat, že jsme schválně hráli jen lvly 1-10 (heroic tier), aby jsme netrpěli tim umělym scalováním a nemuseli se vůbec držet předepsané ekonomiky se zlaťáky a magickými předměty.
Taky jsem slyšel názory, že heroic tier je stejně nejlepší, ale v tomhle nemůžu srovnávat, na paragonu jsme zatím jen velmi čerstvě.
Mám pocit, že tohle je oficiální vysvětlení, že se prostě bere, že třeba eladrini se každou chvilku umí teleportovat a stačí jim si mezitím trochu oddechnout, a že s tím v běžném životě počítají - že jim není moc vidět do oken, protože to by z oken dělalo jen další dveře, že člověk uprostřed jejich sídla narazí na průrvu, u které se nikdo neobtěžoval postavit most, protože to je zbytečná práce, a tak.Quentin píše:S disociací jsem ale potíže nemíval. Když se někdo umí teleportovat v boji, tak se umí teleportovat i mimo boj (když at-will, tak at-will, když per encounter, tak jednou za deset minut). Když se nemá bojovat na smrt, tak se nebojuje na smrt, stačí to prohlášit před encounterem "V tomhle encounteru je musíme všechny zahnat a šéfa zajmout" a na 0hp nepřátele utíkají.
Vy jste vůbec strašný zvířata. (:Quentin píše:I tak se mi to toho deskovkového soubojáku hodněkrát procpal roleplay. Třeba když hráči během boje mezi sebou navzájem házeli kecací skill challenge, který rozhodoval o tom, jestli mají právo toho vlkodlaka zabít, přestože za svou kletbu nemůže. Nebo warlock, co málem nechal všechny umřít v boji, protože se mu líbilo, že dokud si šetří daily powery, tak má nad všema navrch, a nakonec je místo do boje odpálil na nahození frozen alien spaceship.
Jo, skill challenges jsou divný. Jednak je pitomý, že když do něj člověk nemůže nacpat některý ze svých vysokých skillů, tak snahou pomoct spíš uškodí, druhak už ty příklady v pravidlech jsou imho dost mimo, s takovejma perličkama jako "je to šlechtic, snaha zastrašit ho je automaticky neúspěšná" a tak. U nás to aktuálně vypadá, že prostě budeme házet na skilly jednotlivě.Quentin píše:Kdybych měl 4e ještě za něco kritizovat, tak to bude (krom scalování) hraní mimo boj. Buď máš mít nějaký funkční skill systém nebo žádný. Ale skill challenges? To je mnohem horší disociace než ten souboják.
Jednička je docela drsná, a trochu moc připomíná DrDII, fuj fuj fuj.Quentin píše:1) Houserule - za noc se nedoplňují všechny healing surge, ale jen 1-za spaní v táboře, 2-za spaní v hospodě a 3-za spaní v luxusu. Díky tomu pak může mít i bezvýznamný encounter na cestě do dungeonu význam v konečném boss fightu. (lze aplikovat i na daily powery)
2) Brát souboják jako hod v conflict resolution a nasazovat umělé sázky. "Když nevyhrajeme do pěti kol, tak nám s tím rukojmím utečou" "Když pujdeme někdo do blooded, tak před měšťany ztratíme pověst neporazitelných hrdinů" "Když vyhrajeme, tak odvrátíme goblinní útok o dva dny a vesnice stihne postavit hradby" etc.
Dvojka asi chce trochu větší system mastery, než standardní encountery, protože to už musíš dělat bez vodítek a jen odhadovat, jestli pět kol je v pohodě, těžké nebo prakticky nemožné, ne?
Tím, že něco prohlásíš za realitu, z toho ovšem realitu neuděláš.Sosacek píše:To, te skutečné problémy prohlasis za trolling, neznamená, ze přestanou existovat. Je to hezká manipulační strategie, tojo (s ttím přišly feministky, že?) Ale realitu tím neovlivnis.
(Ale taky je možné, že jak jen nahazuješ hesla bez vysvětlení, co tím myslíš, tak si pod tím představím něco jiného, než si pod tím představíš ty, a tvé hluboké úvahy shrnuté do čtyř slov mi přijdou jako očividný nesmysl a trolling. Jestli jo, tak sorry. (: )
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: 4e, role a povolání
Tohle je bod, který jsem také vypozoroval, ale zapomněl napsat: Přijde mi, že většina soubojů končí tak, že buďto přežijí všichni nebo nikdo. Málokdy se stane, že by zemřel jeden (či prostě menší počet než všichni).boubaque píše:Navíc mi připadá jako skutečný problém někoho zabít, pokud zároveň nevyřadím celou družinu (což už je dáno pravidly, ne mou skupinou).
Tohle by mě vážně zajímalo (a sám o tom už také dlouho přemítám). Vážně je tohle (v rámci RPG) zábavný? Když život a smrt postavy závisí třeba jenom na tom, na jakém čtvrečku se postava zastaví?Pieta píše:Ve skutečnosti už když jsem hrál první ukázkové dobrodružství D&D, tak se mi málem podařilo umřít v prvním kole prvního boje, protože jsem vyběhl dopředu a zastavil se čtvereček vedle místa, kde by mě trefily dvě pasti za můj celkový počet životů + 5. Takhle jsem byl jen hodně těžce potlučený.
My to plánujeme jako kampaň, kde mě nikdo nevystřídá, protože se ode mě čeká jakási vize (světa, příběhu atd.) a hráči prostě nebudou piplat postavy jenom proto, aby je (čas od času) odložily. Chtějí prostě hrát kontinuálně.Pieta píše:My se na pozici GM střídáme, a je docela poznat, že obtížnost hry se GM od GM mění.
Každopádně to je normální poznatek. Každý GM to vede různě. Pak by mě tedy zajímalo, jak tomu odpovídá to vaše optimalizování postavy. To té postavě "přetrénujete" powers, když víte, že příště budete hrát pod jiným GMem?
@ShadoWWW: Ano, to jsi přesně shrnul moje pochybnosti o DnD 4.
Tak to jakoby hovoříš o tom, že některé "sestavy" družiny jsou nehratelné (nebo obtížněji hratelné). To nás také napadlo. Zkus mi tedy poradit, jaká sestava je ta dobrá. (Naše současná sestava je: Bojovník, Hraničář, Vojvoda a Kouzelník.)Naoki píše:V DnD 4e soubojích hodně záleží na sehranosti družiny. Striker, který ti udělá v jednom kole kvantum dmg je k ničemu, pokud ho defender nedokáže ubránit...
Říkáš tedy, že DnD 4 může být jako kecačka se dvěma, třemi souboji. Rád bych chtěl zažít, rád bych chtěl zkusit. Zatím mám o tom právě pochybnosti.Naoki píše:Jinak DnD 4e můžeš hrát dvěmi způsoby: dungeon crawl Diablo bojujeme na každém rohu, nebo kecačka s max. 2-3 souboji.
A když jsem nedávno někam psal, že když se Kněz a Válečník hádali o otevření hrobu, a já jsem to nechal rozhodnout skill challengí, tak tvojí odpovědí bylo, že se to tak nesmí a že by to vlastně bylo jako mindcontrollování jednoho hráče druhým... :>;o)Quentin píše:Třeba když hráči během boje mezi sebou navzájem házeli kecací skill challenge, který rozhodoval o tom, jestli mají právo toho vlkodlaka zabít, přestože za svou kletbu nemůže.
Ad disociace: Tohle určitě existuje a vidím to i na svých hráčích. Jakmile se vezmou fixky (že něco na tu smazatelnou podložku nakreslím), hned se čeká souboj a nebezpečí. ("Jinak by se to totiž přece nemalovalo.") A hráči v tu chvíli přejdou do "bojového módu" (který se o pár chvil "oficiálně" odstartuje slovy: "Hoďte si na iniciativu.")
Mimo souboj to je také tak. Jakmile se začne (veřejně či skrytě - což hráči vytuší) skill challenge, tak najednou se mozky přepnou do jiného módu a místo fikčního vyprávění jde o to nechat jednat postavu s co nejvyšším skillem, zatímco hráči s pravděpodobným potřebným skillem na nízké hodnotě se tváří, jakoby u stolu nebyli. (Aby do skill challenge nebyli zataženi a nepokazili ji...)
Takže takový je závěr? Nejenom, že si musíme přečíst spousty příruček, strávit nad tvorbou postavy spoustu času a pak ještě v soubojích... My navíc musíme tenhleten hutný systém houseruleovat. Tak to mi potom proboha někdo řekněte, jaký má smysl takovouto hru hrát? :>;o)Quentin píše:Jo vidiš, to je další věc, co se musí obcházet
1) Houserule...
Re: 4e, role a povolání
Som rad ze vdaka Pietovi nemusim spominat podobnost s tou ceskoslovenskou hrou z pekiel. Len spomeniem (opat) ze mindset hry a jeko akceptacia (kedze pri neakceptacii hra nefunguje = nie je zabavna) je sakra zase dalsia podobnost.
Ale zase plati ze co je dovolene bananu tak uz len ked sa z toho isteho obvini medved tak dostane po labe (a nie nobelovu cenu mieru)
Ale zase plati ze co je dovolene bananu tak uz len ked sa z toho isteho obvini medved tak dostane po labe (a nie nobelovu cenu mieru)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4e, role a povolání
Tak ono je to spíš feature než bug. Total Party Kill je vzácnej memorable event, kterej jen restartuje hru. Náhodná smrt jedný postavy zkurví hru pro toho hráče, co je najednou na prvnim lvlu. To mi připomíná, že taky stojí za zvážení houserule pro heroickou smrt (muzes vstat z pod nuly bez pomoci, ale pak uz urcite umres)Tohle je bod, který jsem také vypozoroval, ale zapomněl napsat: Přijde mi, že většina soubojů končí tak, že buďto přežijí všichni nebo nikdo. Málokdy se stane, že by zemřel jeden (či prostě menší počet než všichni).
Ne, zábavné je, jak se tvoji přátelé vypořádají s tím, že mají jen tři kola na zachránou akci.Tohle by mě vážně zajímalo (a sám o tom už také dlouho přemítám). Vážně je tohle (v rámci RPG) zábavný? Když život a smrt postavy závisí třeba jenom na tom, na jakém čtvrečku se postava zastaví?
Říkáš tedy, že DnD 4 může být jako kecačka se dvěma, třemi souboji. Rád bych chtěl zažít, rád bych chtěl zkusit. Zatím mám o tom právě pochybnosti.
Tajemtsvím ke hře bez bojů je ... nebojovat *mind blown*
"MEZI SEBOU", hráči si házeli mezi sebou. Já jsem neřekl ani fň.A když jsem nedávno někam psal, že když se Kněz a Válečník hádali o otevření hrobu, a já jsem to nechal rozhodnout skill challengí, tak tvojí odpovědí bylo, že se to tak nesmí a že by to vlastně bylo jako mindcontrollování jednoho hráče druhým... :>;o)
Trolling? Jsem v tomhle jako Sheldon se sarkasmem.Takže takový je závěr? Nejenom, že si musíme přečíst spousty příruček, strávit nad tvorbou postavy spoustu času a pak ještě v soubojích... My navíc musíme tenhleten hutný systém houseruleovat. Tak to mi potom proboha někdo řekněte, jaký má smysl takovouto hru hrát? :>;o)
Houserulovani IMHO k rpg patri. Ne vsechny skupiny a vsichni GMove maji stejny styl, setting, preference, rychlost, cas etc.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: 4e, role a povolání
Pepa: Zkus mrknout na 13th Age. Je to hra postavená na podobných principech jako D&D 4E, ale má to modernější odlehčené jádro a jen jednu knihu pravidel. Jedním ze dvou designérů 13th Age je hlavní designér D&D PHB 4E.
Na 13th Age se mi oproti 4E hodně líbí jednoduchá tvorba postavy a eskalační kostka. Taktizovat se tam dá stejně jako v 4E. Jasně, 4E je lepší v tom, že podporuje všechny ty D&D světy, má hromadu rozšiřujících pravidlových knih a profesionální softwarovou podporu. Ale jestli toužíš po feelingu 4E (tedy vysoce taktické souboje), ale odrazuje tě ta hromada pravidel, 13th Age by mohla být dobrá volba.
Na 13th Age se mi oproti 4E hodně líbí jednoduchá tvorba postavy a eskalační kostka. Taktizovat se tam dá stejně jako v 4E. Jasně, 4E je lepší v tom, že podporuje všechny ty D&D světy, má hromadu rozšiřujících pravidlových knih a profesionální softwarovou podporu. Ale jestli toužíš po feelingu 4E (tedy vysoce taktické souboje), ale odrazuje tě ta hromada pravidel, 13th Age by mohla být dobrá volba.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: 4e, role a povolání
Dobre vediet.
13th age hned poskocilo na vyssie miesto v rebricku systemov na precitanie.
Mne sa inak celkom pacilo skladat powery v tom Character builderi aj ked som ich vyberal skor podla coolovosti ako ucinku.
Vacsi pocet rulebookov mi az tak nevadi ak mam viacero moznosti pre postavu a nie je ich zase mega
13th age hned poskocilo na vyssie miesto v rebricku systemov na precitanie.
Mne sa inak celkom pacilo skladat powery v tom Character builderi aj ked som ich vyberal skor podla coolovosti ako ucinku.
Vacsi pocet rulebookov mi az tak nevadi ak mam viacero moznosti pre postavu a nie je ich zase mega
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů