D&D je jen o boji!
Re: D&D je jen o boji!
Ach tak. To mi nedošlo. No každopádně do dvou hodin stihneš nacpat bojů několik. Jako těch reálných.
Always bring a gun to a puppet fight
Re: D&D je jen o boji!
To záleží na tom zda ten poslední vyhraješ nebo ne.
Always bring a gun to a puppet fight
Re: D&D je jen o boji!
To si nikdo za ty skoro čtyři roky nevšiml, že 5E rozlišuje mezi bojovými a nebojovými střetnutími? Tady ta citace mluví o 6 až 8 střetnutích, tedy bojových i nebojových. (v PPJ, odkud je tato citace, se to tam docela podrobně rozebírá.)eerie píše:5e - 6-8 Encounters per day
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: D&D je jen o boji!
Tak teď mi ještě vysvětli těžké střetnutí, kde střetnutí není boj (neslovíčkařme, encounter se pro teď rovná boji) a já budu skoro dokonale šťastný.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: D&D je jen o boji!
Tohle je taky pravda.ShadoWWW píše: ↑8. 1. 2018, 18:38To si nikdo za ty skoro čtyři roky nevšiml, že 5E rozlišuje mezi bojovými a nebojovými střetnutími? Tady ta citace mluví o 6 až 8 střetnutích, tedy bojových i nebojových. (v PPJ, odkud je tato citace, se to tam docela podrobně rozebírá.)eerie píše:5e - 6-8 Encounters per day
Na cestě do dungu si dáš skill challenge na procházení divočinou
U vchodu pobitvíš strážné golemy
Pokecáš s očarovanou branou
Vyhneš se nějakým pastem
Pobitvíš falešného záporáka, čímž osvobodíš skutečného záporáka
Spěcháš do vesnice, abys mohl připravit obranu před skutečným záporákem, možná pronést nějaký proslov
Bitva na palisádách
7 encounterů, jak nic
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: D&D je jen o boji!
Je to dáno stupněm SO. Viz část Sociální interakce v 8. kapitole PPJ, ale to už jsme mimo téma této diskuze.vysvětli těžké střetnutí, kde střetnutí není boj
Co znamená "teď"? Encounter byl vždy bojový v 4E (v 3E nevím, tu tak dobře neznám). 4E taky, na rozdíl od 5E, rozšilovala kouzla na bojová a nebojová (5E ne), měla jiné druhy a jiný počet hodů na útok, jen jednu záchranu (proti smrti), neměla klasický slotový systém kouzel 9 úrovní a mnoho jiných odlišností, na které by se dalo pohlížet jako na "slovíčkaření", například.neslovíčkařme, encounter se pro teď rovná boji
Jo, a 5E, na rozdíl od 4E, nemá skill challenge jako terminus technicus.Na cestě do dungu si dáš skill challenge
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 8. 1. 2018, 19:19, celkem upraveno 1 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: D&D je jen o boji!
Prosím, mohl bys mi odkázat, kde to rozdělení je? Protože já právě žiju v přesvědčení, že to nerozlišuje* - ale můžu se samozřejmě plést, a pokud ano, tak bych to rád napravil.
*=teda krom té implikace, že XPčka jsou jen za porážení nepřátel.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: D&D je jen o boji!
Much knowledge
Such constructive
Wow
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: D&D je jen o boji!
Ono je to tam tak různě poházené.
DnD 5E je postaveno na třech stejně silných pilířích: Průzkum, Sociální interakce, Boj. Během tažení se to různě přelévá z jednoho pilíře do druhého či třetího, různé skupiny kladou různý důraz na tyto tři pilíře, ale v každém DnD dobrodružství jsou zastoupeny všechny tři. Critical Rolls, Turncloaks, Matt Colville, DawnforgedCast, Nerdarchy - každý z nich má úplně jiný styl hraní, a přesto všichni hrají podle DnD 5E. Nebo se stačí podívat na vydaná dobrodružství; každé je taky dost jiné, co se týče typů a počtu střetnutí.
Co se týče toho 6-8 střetnutí za dobrodružný den (to dobrodružný znamená, že je to den, kdy se "něco děje") je spíš teoretické cílové číslo. Možná taky proto přišli v Xanatharovi s ještě s jinak dělaným postupem na tvorbu bojových střetnutí (skládá se z jiných kroků, než ten v DMG). Žádná z výše uvedených herních skupin to moc nedodržuje, a přesto jim to funguje. A třeba AiME pracuje s 5E zdroji taky trochu jinak a co se týče odpočinku, tak klasický důkladný odpočinek/spánek bere jako 5E krátký odpočinek a pro 5E důkladný odpočinek je nutné ubytování v Útočišti, což je nějaká přátelská osada.
PHB, str. 182 píše:Střetnutí se s tvory. Pokud PJ určí, že se dobrodruzi během cestování střetli s jinými tvory, je na obou skupinách, co se bude dít dál. Skupina se může rozhodnout útočit, začíst vyjednávat, utéct nebo čekat, co udělá druhá skupina.
DMG, Něco mezi, str. 34 píše:(...) Pro udržení rovnováhy poskytni směs nebojových a bojových střetnutí. (...)
(Následně pak navazuje část Tvorba bojových střetnutí o konkretně bojových střetnutích.)DMG, Tvorba střetnutí > Cíle postav, Příklady cílů str. 81 píše:Proplížení. Dobrodruzi musí projít oblastí střetnutí, aniž by si jich nepřátelé všimli. Komplikace mohou vyplynout z jejich odhalení.
Uzavřete mír. Postavy musí přesvědčit dvě soupeřící strany (či jejich vůdce), aby ukončily konflikt, do kterého jsou zapleteny. Jako komplikaci mohou mít postavy nepřátele na jedné či obou soupeřících stranách, nebo nějaká jiná skupina či jedinec může podněcovat konflikt ze svých vlastních důvodů.
Ani tyto příklady nejsou vyloženě bojové a lze je splnit nebojově:
Ulička. Dobrodruzi musí projít nebezpečnou oblastí. Tento cíl se podobá znovuzískání předmětu v tom, že dojití do konce má větší prioritu než zabíjení nepřátel v oblasti. Časový limit přidává komplikaci, stejně jako ji přidává rozhodující místo, které může postavy svést z cesty. Další komplikace zahrnují pasti, nástrahy a nestvůry.
Ochraňte CP či předmět. Postavy musí jednat jako osobní strážci, nebo ochránit nějaký předmět ve svém držení. Jako komplikace může být CP, kterou družina chrání, prokletá, nemocná, náchylná k záchvatům paniky, příliš mladá či příliš stará, aby bojovala, nebo mít sklon riskovat životy dobrodruhů pomocí pochybných rozhodnutí. Předmět, který postavy přísahaly chránit, může být vnímající, prokletý nebo těžko přenositelný.
Na to přímo pak navazuje část Nebojové výzvy v DMG na str. 260. Tam je vyloženě popsáno (jako volitelné pravidlo), jak přistupovat k nebojovým výzvám z hlediska ZK jako k bojovým.DMG, Znej své hráče > Optimalizování, str. 6 píše:Za nebojová střetnutí poskytneš měřitelné odměny, například body zkušeností.
DnD 5E je postaveno na třech stejně silných pilířích: Průzkum, Sociální interakce, Boj. Během tažení se to různě přelévá z jednoho pilíře do druhého či třetího, různé skupiny kladou různý důraz na tyto tři pilíře, ale v každém DnD dobrodružství jsou zastoupeny všechny tři. Critical Rolls, Turncloaks, Matt Colville, DawnforgedCast, Nerdarchy - každý z nich má úplně jiný styl hraní, a přesto všichni hrají podle DnD 5E. Nebo se stačí podívat na vydaná dobrodružství; každé je taky dost jiné, co se týče typů a počtu střetnutí.
Co se týče toho 6-8 střetnutí za dobrodružný den (to dobrodružný znamená, že je to den, kdy se "něco děje") je spíš teoretické cílové číslo. Možná taky proto přišli v Xanatharovi s ještě s jinak dělaným postupem na tvorbu bojových střetnutí (skládá se z jiných kroků, než ten v DMG). Žádná z výše uvedených herních skupin to moc nedodržuje, a přesto jim to funguje. A třeba AiME pracuje s 5E zdroji taky trochu jinak a co se týče odpočinku, tak klasický důkladný odpočinek/spánek bere jako 5E krátký odpočinek a pro 5E důkladný odpočinek je nutné ubytování v Útočišti, což je nějaká přátelská osada.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: D&D je jen o boji!
No... Huh, ok, já bych právě tohle pospal tak, že 5e mezi nebojovým a bojovým encounterem nerozlišuje (Krom toho, co jsem zmiňoval, totiž že na odměňování nebojových musíš použít optional rule (really, wtf?)). Není žádný oddělený systém pro vytvoření a odehrání bojového encounteru a něčeho jiného. Jako GM to vůbec nemusím dělit. Prostě postavím encounter, a pokud se při něm postavy dostanou do boje, tak se bude házet na damage, a pokud se na konec prokecají, tak se zůstane u ability checků. Zkrátka, že combat a non-combat encounters nejsou technické termíny.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: D&D je jen o boji!
Selhan: Však já jsem ten svůj příklad taky nerozděloval na combat a non-combat
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: D&D je jen o boji!
Jo tak! Já to myslel technicky to rozlišování (z hlediska herních pojmů) a myslel jsem, že se ptáš na to, kdy pravidla to rozlišují. Při designu dobrodružství a hraní u stolu to splývá a nerozlišuje se moc mezi tím.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů