D&D je jen o boji!
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: D&D je jen o boji!
Ani jedno z toho není retroklon, pokud vím.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: D&D je jen o boji!
Jj, máš recht, že to nejsou DnD-klony, ale "old-school" dungeoncrawlery. Kromě 4e, samozřejmě...
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: D&D je jen o boji!
Však jsem psal, že 5e boj tolik nepenalizuje. Akorát mi to nepřijde jako podpora. (:York píše: ↑29. 5. 2017, 11:41Pánové, mluvíte každej o něčem jiném a každý srovnáváte 5e s jinými edicemi. Pieta zjevně naznačuje, že 5e hráčům nenabízí taktické orgie srovnatelné s 4e (což je pravda), eB zas o tom, že v 5e je o dost nižší "cena" za boj (zranění se léčí snáze rychleji) než 1-3e, takže to hráče tolik nemotivuje snažit se boji vyhnout (což je taky pravda).
Myslím, že jsem v DnD ještě nebyl v dungeonu. (-:
(OK, možná jednou, bylo to podzemí a bylo tam jezírko s pekelnou krakaticí, to by se asi dalo počítat.)
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: D&D je jen o boji!
V Maze Rats se mi líbí koncept náhodných tabulek na generování herního contentu, něco podobného určitě chci zkusit. K tohluhle stylu hry ale podle mě patří spousta předdefinovaných schopností na výběr a předměty se zajímavými vlastnostmi, tam už ta randomovitost nestačí.
Až tak moc asi ne
Chci, ale ne takhle...
Asi bude nejlepší překonat lenost a dotáhnout něco svého
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: D&D je jen o boji!
York: Však vem DrD 1.9. Stejně nic lepšího nenajdeš.
Pokud neva DnDklon, tak koukni na Low Fantasy Gaming. Má mnohem lepší a zajímavější pravidla pro boj, než DnD, když už chceš old-schoolově dungeoncrawlit.
Pokud neva DnDklon, tak koukni na Low Fantasy Gaming. Má mnohem lepší a zajímavější pravidla pro boj, než DnD, když už chceš old-schoolově dungeoncrawlit.
Re: D&D je jen o boji!
Tak pokusit se může, ne?eerieBaatezu píše:V 5e, podle pravidel, ať si kdo chce zkouší podřezat koho chce, stejně se musí dostat skrze kupy HP, aby ho sejmul.
Jinak v 5e ani 4e to není nutné. HPčka se řeší v boji (proto jsou v obou edicích v kapitole pravidla pro... "Boj"). A teď přichází otázka: Je připlížení a podřezání zezadu boj, nebo ne? To lze určit jedině z konkrétní situace během hraní a důležitosti pro dobrodružství. Není to dějově důležitá situace? Pak lze řešit skrz dovednostní výzvu (v 4E), nebo jediným ověřením Síly (v 5e). Pokud je to důležité, pak lze situaci řešit dle standardních pravidel pro boj. Jestli tak, nebo tak, záleží na rozhodnutí PJ, respektive herního stylu skupiny. Tahat pravidla pro boj do každé situace je zbytečné a může to zbortit aktuální napětí ve hře.
Lost Mine of Phandelver. Court of Swords jsem neviděl.Quentin píše:Nemám tušení, co je LMoP
eerieBaatezu, Pieta: Tak se teda domluvte, jestli teda 5E podporuje mlácení, nebo ne. ))
Konečně pořádný argument i s citací z pravidel.Pieta píše:Pětka
Hráč: Potichu se připlížím.
Pravidla: In combat, most creatures stay alert for signs of danger all around, so if you come out of hiding and approach a creature, it usually sees you. However, under certain circumstances, the Dungeon Master might allow you to stay hidden as you approach a creature that is distracted, allowing you to gain advantage on an attack before you are seen.
Hráč: A jak poznám, jestli je distracted?
Pravidla: ...
Hráč: Takže můžu, nebo nemůžu?
Pravidla: ...
Pravidla 5E dávají jen velmi obecná pravidla pro vytrvání ve schování. Autoři měli v prapůvodní beta verzi podrobně rozepsaná pravidla pro schování a vytrvání ve schování, ale sami došly k tomu, že jsou příliš komplikovaná a stejně nedokážou postihnout všechny možné situace. Nechat rozhodnutí na PJ je mnohem elegantnější. Jednodušší a současně to dokáže postihnout každou situaci.
Takže suma sumárum, pravidla nemlčí, ale říkají: zeptej se svého PJ.
Já jsem narážel na to, že v 4E ses v boji nemohl nenápadně připlížit za záda nepřítele, v 5E to jde.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: D&D je jen o boji!
"Konečně"? Ale nikdo ti přece nebránil v těch tvých srovnáních 4e a 5e jít a citovat pravidla, místo dojmologií.
A citace pravidel bude? (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: D&D je jen o boji!
V 4E se výhled měří striktně přes úsečky mezi čtverci. Nic jako schování se za zády 4E nezná. Fakt tu hru hraješ???4E píše:Line of Sight: The first question
is what you can see in an encounter
area—that is, what is in your line of sight.
To determine whether you can see a
target, pick a corner of your space and
trace an imaginary line from that corner
to any part of the target’s space. You can see
the target if at least one line doesn’t pass through or
touch an object or an effect—such as a wall, a thick
curtain, or a cloud of fog—that blocks your vision
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: D&D je jen o boji!
To jsou pravidla pro line of sight. A? 5e taky má, že nepřátelé v boji obvykle vidí kolem dokola, bez ohledu na to, kde mají oči.
A jo, je tam dodatek, že GM "za jistých okolností" může povolit plížení, pokud je nepřítel "rozptýlený" - ale vůbec nic se tam neříká o tom, že se mu musíš plížit za zády. (:
Jasný závěr - postavy v 5e mají oči vzadu na hlavě, akorát když je něco zaujme, tak se nedívají ani předníma, ani zadníma očima moc pozorně po okolí.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: D&D je jen o boji!
Rozdíl je v tom, že 5E říká, že většina tvorů si v boji dává pozor a rozhlíží se kolem sebe. Explicitně neříká, že neustále vidí kolem dokola (jako 4E). Pokud má nepřítel upřenou pozornost jistým směrem, nevěnuje pozornost okolí. To dává smysl, ne? 4E neřeší pozornost, gamisticky řeší jen přímky na herním plánu.
Cítíš ten rozdíl?
Cítíš ten rozdíl?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: D&D je jen o boji!
Odcitoval jsi pravidlo pro line of sight, čili kam dohlídneš. Nikde se neříká, že do těch míst vidíš vždycky, neustále, do všech najednou bez přerušení, to je čistě tvoje rozhodnutí vyložit si abstrakci tak, jako kdyby byla pokusem o detailní simulaci.ShadoWWW píše: ↑29. 5. 2017, 17:28Rozdíl je v tom, že 5E říká, že většina tvorů si v boji dává pozor a rozhlíží se kolem sebe. Explicitně neříká, že neustále vidí kolem dokola (jako 4E). Pokud má nepřítel upřenou pozornost jistým směrem, nevěnuje pozornost okolí. To dává smysl, ne? 4E neřeší pozornost, gamisticky řeší jen přímky na herním plánu.
Nicméně já tam vidím úplně jinej rozdíl. 5e říká, že "under certain circumstances GM might allow you", čili žádná garance, žádné jasné mantinely. Chceš být stealthy, tak doufej, že tě GM má rád. Ve čtyřce, pokud jsi povolání, které má být tak nenápadné, že se dokáže nepozorovaně připlížit k nepříteli, i když nepřítel ví, že je v nebezpečí a snaží si hlídat záda, tak máš jednu nebo víc schopností, které ti to umožní, a nemusíš doufat v "certain circumstances" a dobrou vůli GM. To jsou po mě ty pravé rozdíly v přístupu 4e a 5e.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: D&D je jen o boji!
Hm, "elegantnější" ... asi ano. Je elegantnější navrhnout pravidla a pak hodit rozhodnutí o jejich použití či nepoužití na člověka. A pokud ten člověk neví, jak by se měl rozhodnout, podívá se do pravidel a tam zjistí, že je to stejně na něm, má to taky pokládat za elegantnější řešení?ShadoWWW píše: ↑29. 5. 2017, 16:11 Pravidla 5E dávají jen velmi obecná pravidla pro vytrvání ve schování. Autoři měli v prapůvodní beta verzi podrobně rozepsaná pravidla pro schování a vytrvání ve schování, ale sami došly k tomu, že jsou příliš komplikovaná a stejně nedokážou postihnout všechny možné situace. Nechat rozhodnutí na PJ je mnohem elegantnější. Jednodušší a současně to dokáže postihnout každou situaci.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů