The One Ring / Jeden prsten + LotR Roleplaying 5e + Adventures in Middle-Earth 5e

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

The One Ring / Jeden prsten + LotR Roleplaying 5e + Adventures in Middle-Earth 5e

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázekObrázek

Anotace v databázi:
:arrow? The One Ring Roleplaying Game (1e)
:arrow? The One Ring Roleplaying Game / Jeden prsten (2e)
Série her zasazených do Středozemě J. R. R. Tolkiena, do času mezi dějem knih Hobit a Pán prstenů.

(...)

První základní pravidla hry vyšla v roce 2011 pod názvem The One Ring: Adventures over the Edge of the Wild a skládala se ze dvou samostatných příruček: Adventurer's Guide a Loremaster's Guide. V roce 2014 vyšla reedice, která obě příručky sloučila do jedné knihy a zároveň hru přejmenovala na The One Ring Roleplaying Game.

Nakladatelství Cubicle 7 vypršela v roce 2019 licence. Koupil ji nový vydavatel, Free League, který v roce 2021 vydal druhou edici.
Adaptace těchto her do páté edice D&D:
:arrow? Adventures in Middle-earth (2016) - Adaptuje The One Ring 1e
:arrow? The Lord of the Rings Roleplaying (2022) - Adaptuje The One Ring 2e
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: The One Ring

Příspěvek od Conlai »

crowen píše: 5. 8. 2011, 16:34 Browsil som cez Melkirove portfolio (jeden z ilustratorov DrD2 keby niekto nevedel :-)) a cez tento uzasny obrazok som sa dostal na stanku britskeho RPG vydavatelstva Cubicle 7, a nasiel som celkom zaujimavy produkt - The One Ring

Objednal som obe knizky, Shadows over Scotland aj The One Ring.

Pri TOR maju zaujimavu akciu, v predpredaji okamzite zaslu PDF, aj ked budu knihu posielat v Septembri (Altar by sa mohol ucit :-)). PDF som zbezne prebehol, vyzera nadherne. Fantasy RPG, co ma v bestiari 4 verzie orkov, 3x trolla, 2x pavuka, Vlkov, Vrrkov, vlkodlaka a vampira, teda 6 typov bestii :-)

Zatial som to iba zbezne presiel, ilustracie pekne, layout vzdusny a prehladny, som zvedavy na texty. A fyzicke vydanie vyzera luxusne - 2 knihy, 2 velke mapy a to vsetko v obale.

Poznate to niekto? Objednaval si to niekto, respektive objedna?
Zrovna to procházím a jsem celkem potěšený. Kdybych byl sběratel RPG nebo měl šanci ze svého volného času "uživit" další hru, tak si One Ring asi pořídím.

Systém používá zvláštní kostky, které jsou vzdáleně podobné třeba kostkám z poslední edice Warhammer Fantasy Roleplay. Jednu dvanáctku s hodnotami od 1-10 a symbolem Gandalfa a Sauronova oka (kritický úspěch/neúspěch) a dodatečné šestistěnky s 1,2,3 pouze v obrysu (v určitých situacích neplatí) a znakem pro extra úspěch u šestky. Fajn je, že pokud nemáš speciální kostky, můžeš si je snadno upravit nebo jen počítat s tím, že na dvanáctce je 1 Sauronovo oko atd.

Zatím jsem na začátku, ale moc se mi líbí nápady a atmosféra. Dám příklad z tvorby postav, konkrétně popis jednoro z kulturních rysů Bardovců (lidí z Dolu):
Dragon-eyed
Your great-grandfather witnessed the destruction of his father’s house, burnt when the Dragon razed Dale. He escaped with his life, but from that day his eyes turned the colour of pale ashes. Through your grandfather and your father after him, his unrelenting gaze lives on in your ashen eyes.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: The One Ring

Příspěvek od PetrH »

uvazuju, ze bych si poridil pdf, na juknuti, tak si zaradim do soukromeho listecku prani, hned za uzkorozchodne vlacky:)
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: The One Ring

Příspěvek od Conlai »

Ještě pár zajímavých prvků systému:

- Hra používá tzv. fellowship phase, ve které se řeší downtime, tedy čas, kdy hrdinové nejdou za dobrodružstvím, ale přezimují, vrací se ke svým lidem, studují staré svitky, učí se kovat atd... Podobá se to obdobným mechanikám z Mouse Guardu a nebo Pendragonu. Fellowship phase je zároveň čas, kdy hráči utrácí zkušenosti za zlepšování postav. Elegantní způsob, jak stručně popsat zapojení postav do společnosti (například když se vrací k rodině, budují noru v Kraji atp) a zároveň nenásilně vyřešit jejich zlepšování.

- Boj je zajímavě řešený mmj. tím, že postavy v něm zaujímají různé postoje (forward, open, guarded, backward), které vyjadřují agresivitu jejich jednání. Bojovník, který má foroward postoj tak například bojuje agresivně, bez velkého důrazu na obranu, backward postoj zase znamená, že se postava drží stranou a může tak střílet. Postoj je elegantní v tom, že poskytuje jedno cílové číslo, které funguje jak pro hody na útok postavy, tak pro útoky na postavu. Tím je velmi elegantně postihnuto, že pokud bojuji agresivně, mám větší šanci zasáhnout, ale zároveň se nekryji.

- Podobně jako Mouse Guard používá i The One Ring systém stavů (miserable, wounded, weary), který řeší jak zranění tak psychický stav.
Uživatelský avatar
Merlkir
Příspěvky: 995
Registrován: 14. 4. 2009, 11:47
Bydliště: Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Re: The One Ring

Příspěvek od Merlkir »

Hru jsem si koupil v předprodeji povinně jako fanda Tolkiena a hlavně ilustrátorů, kteří na ní pracují. (např. Jon Hodgson ilustruje tohle a zároveň dělá art directora na jiných hrách C7)

A moc se mi líbí, rád bych si ji zkusil zahrát, ale tady v Brně se mnou nikdo z kamarádů nechce hrát ani DrDII, natož tohle. :D
--------------------------------------------------
moje portfolio: https://www.janpospisilart.com/
můj DeviantArt: http://merlkir.deviantart.com/
e-mail: JanPospisil42 @ gmail.com
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: The One Ring

Příspěvek od Conlai »

Merklir: Přesně ten problém mám já a také Ecthelioni, Bubák... nikdo to s námi tady v Brně nechce hrát. 8)
Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 12:50

Re: The One Ring

Příspěvek od Insolitus »

Conlai píše:Merklir: Přesně ten problém mám já a také Ecthelioni, Bubák... nikdo to s námi tady v Brně nechce hrát. 8)
V tom případě mám pro vás jednosduché a neokázalé řešení ....... přijeďte za náma do Prahy :-)
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 02:20

Re: The One Ring

Příspěvek od Maugir »

Conlai píše:Merklir: Přesně ten problém mám já a také Ecthelioni, Bubák... nikdo to s námi tady v Brně nechce hrát. 8)
Hmm... Merklir by si to rád zahrál, Vy byste si to rádi zahráli, všichni jste (alespoň někdy) v Brně... skoro bych řekl, že problém je spíš v tom, že nejste schopní se vzájemně domluvit:)

Já mám hru objednanou a tuze se na ni těším, i když si taky myslím, že to se mnou nikdo v Brně nebude chtít hrát :wink:
Obrázek
Uživatelský avatar
Merlkir
Příspěvky: 995
Registrován: 14. 4. 2009, 11:47
Bydliště: Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Re: The One Ring

Příspěvek od Merlkir »

Je zajímavé jak se tak nějak koncentrujeme v Brně. :D To bude znamení! :think:
--------------------------------------------------
moje portfolio: https://www.janpospisilart.com/
můj DeviantArt: http://merlkir.deviantart.com/
e-mail: JanPospisil42 @ gmail.com
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: The One Ring

Příspěvek od Bifi »

Chystám sa mástrovať kratšiu The One Ring kampaň. Máte niekto nejaké rady a odporúčania, na čo si treba dať pozor, na ktoré pravidlá sa zvykne na začiatku zabúdať a tak? Prípadne viete mi niekto poradiť, ako veľmi kompetentné sú začínajúce postavy?

Druhá vec je, že zbožňujem fíling a detailnosť starých MERP produktov - a nostalgia sa mi viaže nielen k Pánovi prsteňov, ale aj k MERPu (moje druhé RPG po DrD). Mám k dispozícii kopu MERP príručiek na doplnenie settingových detailov (TOR sa mi zdá byť trocha chudobný na podrobnosti, taký skôr rozprávkový) ale nepáči sa mi ani doba TOR, ani MERP. V TOR je to 2946 T.A., 5 rokov po Hobitovi, keď Sauron opustil dobytý Dol Guldur, drak bol zabitý, už sú len nejaké zvyšky orkov a banditov ktoré postavy dočisťujú, obchod prekvitá. WTF? Kde je rastúci Tieň, pokúšajúci srdcia slobodných ľudí? Kde je beznádej a neistota? Prečo postavy prídu až potom, ako übermighty ex-machina NPC urobili podstatnú robotu? Chápem, že je za tým vydavateľský záujem Cubicle 7, pretože chcú vydať ešte dva core produkty z iných regiónov a popritom postupne ťahať timeline až k Vojne o Prsteň, ale ako GMa ma to neteší. MERP je zase zasadený do roku 1600 T.A., ktorý je zaprvé veľmi ďaleko od dejov z románov, a zadruhé tiež v dobe takej viac-menej rovnováhy dobra a zla, keď Gondor je silný a fajn, Tharbad prekvitá, ale ešte stále je Angmar atď. Chcel som našu hru zasadiť do inej doby, ktorá je temnejšia, beznádejnejšia a predchádza známym dejom z Hobita a PP. Dostal som sa k rozsahu medzi 2790 (zabitie Thóra Azogom) a 2850 (keď Gandalf zistí, že Nekromant je Sauron). Keďže sa mi páči stav, že Mlžné hory sú nepriechodné kvôli orkom (čo sa zmení orksko-trpaslíckou vojnou 2793-2799, orkovia ostanú prakticky len v Morii), tak som našu hru zasadil do roku 2791.

K tomu vyrábam nasledujúce materiály:
- dve sady kariet s preloženými postojmi (stances) a pravidlovými poznámkami, identické len s odlišnými ilustráciami, jedna z príručky a druhá od Angusa McBridea
- všeobecný popis doby a prostredia na jednu stranu
- výťah, preklad a úpravu častí z príručky týkajúcich sa postáv (niektoré veci modifikujem kvôli našej dobe alebo cieľom mojej kampane, plus to chcem hráčom uľahčiť, plus to slúži zároveň ako prekladový kľúč)

Ak by niekto mal záujem, môžem to poskytnúť na stiahnutie alebo to možno publikujem v Drakkare. (Plus by som aj ocenil feedback.)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: The One Ring

Příspěvek od Ecthelion »

Bifi píše:Chystám sa mástrovať kratšiu The One Ring kampaň. Máte niekto nejaké rady a odporúčania, na čo si treba dať pozor, na ktoré pravidlá sa zvykne na začiatku zabúdať a tak? Prípadne viete mi niekto poradiť, ako veľmi kompetentné sú začínajúce postavy?
My jsme hráli jen jedno sezení, ale atmosféra byla opravdu vynikající. Po mechanické stránce bohužel asi neporadíme, my jsme si ten úvod dali dost příběhově (Markusův hobit vařil houby, Conlaiův elf hrál na harfu... a překapivě to nesklouzlo do frašky, ale všichni jsme si to plynutí příběhu užívali) a pak už jsme to bohužel nestihli dohrát.
Bifi píše:Kde je rastúci Tieň, pokúšajúci srdcia slobodných ľudí?
V pravidlech (mechanikách) ta hrozba Stínu je, postupně postavám roste hodnota Stínu a většina jich má končit zlomených z boje. Ale je pravda, že příběhově je to zasazené do "vyčištěné" části (v Bitvě pěti armád byla zlomena moc zlých tvorů... takže je takové nadechnutí po ponoření do vody).
Bifi píše:Keďže sa mi páči stav, že Mlžné hory sú nepriechodné kvôli orkom (čo sa zmení orksko-trpaslíckou vojnou 2793-2799, orkovia ostanú prakticky len v Morii), tak som našu hru zasadil do roku 2791.
Pokud dáš hraní před orksko-trpasličí válku, tak musíš počítat s tím, že se do ní hráči budou chtít zapojit/budou muset zapojit. Pokud budou v družině trpaslíci, skoro určitě se do války zapletou... ale i jinak je to ovlivní, pokud se budou toulat i jen v dohledu Mlžných hor. V One Ringu fungují ty zimní fáze (které odpočítávají roky), takže válka začně poměrně brzy (ale chvíli se bude zřejmě rozjíždět jen pomalu, bitvy se budou odehrávat hlavně pod zemí).

To není nic proti ničemu, popravdě to zní velmi zajímavě... skřeti zesílí nájezdy proti lesním lidem ve snaze zíksat víc otroků (a uvolnit tak skřetí pracovní síly pro válku), zásob a navíc vyřadit potenciální spojence trpaslíků. Postavy tak budou muset z palisá bránit vesnice, bojovat se skřetími osamělými tlupami, které pálí a ničí... a z druhé strany se zesiluje moc Nektromanta v Dol Gulduru (tady a tady) a les temní... mohlo by to být hodně zajímavé.

Další věc je, že budeš podle mě muset upravit nebo vynechat Meddědovce. S Bardovci to není těžké, tam jsou to Jezerní lidé, jen se odmyslí král Bard.
Bifi píše:- dve sady kariet s preloženými postojmi (stances) a pravidlovými poznámkami, identické len s odlišnými ilustráciami, jedna z príručky a druhá od Angusa McBridea
Budeš to mít tak, že každý bude mít karty a vyloží před sebe aktuální stance? Nebo budeš mít stranu se všemi stances a postavy tam budou posouvat svoje "figurky" do jednotlivých čtverečků? Jinak pro ilustrace sedí k One Ring i John Howe... zdá se mi ta atmosféra taková podobně "zamlžená" jako v jeho obrazech.
Bifi píše:...alebo to možno publikujem v Drakkare...
Weeeeee! To by bylo super. :clap:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: The One Ring

Příspěvek od Bifi »

Hej, vojna bude do deja rôzne zasahovať, to je jasné (pomaly vymýšľam zápletky). Dík za nápady.

Obe sady kariet už sú hotové. Funguje to tak, že každý hráč dostane všetky 4 karty a dopíše si na ne svoje Wits (pre určovanie poradia pri remízach). V boji jednu vyloží pred seba (prípadne aj všetci naraz, aby to bolo správne chaotické). Iste, mať jeden plánik so štyrmi poliami, na ktoré sa vyložia figúrky hráčov, by bol jednoduchší, ale chcem tam trocha viac fikčného popisovania boja, pozícií atď. (karty sa dajú využiť aj na to - dajú sa na stole usporiadať približne podľa toho, kto kde stojí). Okrem toho karta obsahuje číslo s iniciatívou, cieľové čísla a možné akcie a teda pomáha aj pripomínať pravidlá.

Beorňania sú u mňa fluffovo (a mierne aj mechanicky) iní. Sú silne ovplyvnení Beorningami z MERPu:


Beorňania (tiež Beornovi synovia, Synovia Medveďa, atl. Badžaegahar) patria k pôvodným severanským kmeňom, ktorých zjednocovala príslušnosť ku kultu Medveďa. Od začiatku Tretieho veku žili v horských údoliach a priesmykoch Mračných hôr, kde zabezpečovali bezpečný prechod obchodníkom a pútnikom. Odtiaľ ich však v posledných dvoch storočiach vytlačili orkovia. Beorňania sa preto usadili v hornej časti údolia rieky Andivíny (Nan Anduin), avšak pribúdajúce nočné nájazdy orkov ich donútili postupne opustiť aj jej západný breh.

Beorňania dohliadajú na bezpečnosť a priechodnosť východného brehu Andivíny, ale prechod cez rieku už v týchto dňoch je len zriedka bezpečný. Udržujú systém hliadok na brehu rieky a ich opevnené rodinné osady (haiman) vedia v prípade nebezpečenstva slúžiť ako malé pevnosti. Najstarší muž v osade nosí titul Múdreho (Frathaguim) a je zodpovedný za velenie bojovníkom a ich tréning, ktorí začínajú podstupovať už vo veku siedmych rokov a trvá do štrnástich. Haimany si Beorňania zakladajú na brehoch rieky alebo jej prítokov, podľa možnosti v chránených údoliach. Sú veľmi dobrí hospodári a vystačia si s málom. Lovia ryby, zbierajú lesné plody, chovajú včely, husy, kozy a kravy – a občas aj medvede alebo iné divé zvieratá.

Beorňania sú pevne zjednotení za dedičným vodcom (Waildanbair), ktorým sa pre niekoľkými rokmi po smrti Bornabeora rukou horského trola stal jeho jediný syn Beorn. Potom, ako opustil svoj haiman a presídlil sa do tradičného sídla beorňanského náčelníka, jeho prvým činom bolo, že vlastnoručne vysekal schody do Medvedej skaly, aby urobil hliadkovanie bezpečnejším, a – niektorí vravia, že ako odplatu za smrť svojho otca – zahájil cez rieku časté bleskové výpravy proti orkom. Náčelníkovi patrí sieť zvierat a heraldov slúžiacich ako poslovia a v krvi náčelníckej línie je dar, ktorý im predlžuje život a umožňuje brať na seba podobu medveďa – deje sa tak pravidelne pri slávnostiach zimného slnovratu.

Beorňania sú robustných postáv – sú najvyššími Severanmi, muži dosahujú v priemere výšku 6 stôp 4 palce, ženy 5 stôp 7 palcov – s pevnými údmi a nebojácnymi očami. Ženy nosia dlhé, rozpustené vlasy a muži si nechávajú rásť brady. Pleť majú bledú a vlasy čierne, hnedé alebo ryšavé. Odievajú sa do kožušín a širokých plášťov a nezvyknú nosiť brnenie, beorňanskí bojovníci akurát nosievajú helmice z tvrdenej kože.

Vek beornských dobrodruhov: 14–30
Kultúrna danosť: divokosť (keď je Beorňan zranený v boji, prebudí sa v ňom divoký krvavý hnev – neuplatňujú sa na neho účinky zranenia a mizérie)
Hmotná úroveň kultúry: skromná (frugal)

Počiatočné bežné zručnosti:

Kód: Vybrat vše

	Awe		 3		Inspire	1		Persuade  0
	Athletics 2		Travel    0		Stealth	0
	Awareness 2		Insight   2		Search	 1
	Explore	0		Healing	1		Hunting	3
	Song		0		Courtesy  0		Riddle	 1
	Craft	  1		Battle	 2		Lore		0

Počiatočné zbraňové zručnosti: vyber si jednu možnosť z nasledujúcich –
1) všetky sekery 2, oštep 1, dýka 1
2) ťažký oštep ako preferovaná zbraň 2, sekera 1, dýka 1

Počiatočné kultúrne črty: vyber si dve z nasledujúcich – znalosť Anduiny, znalosť zvierat, znalosť orkov, varenie, rybárčenie, rozprávačstvo

Obvyklé povolanie: zabíjač (Slayer) alebo strážca (Warden)

Jazyky: Rodným jazykom beorningov je atliduk (nazývaný tiež taliska), ktorý sa vyvinul z eriadorskej adunajčiny a nandorinu lesných elfov. Súčasťou bojovníckeho a zálesáckeho tréningu každého beorninga je aj systém značiek a signálov na dorozumievanie sa v prírode, nazývaný waildyth. Za každý bod Lore sa môžu naučiť jeden z nasledujúcich jazykov: západčina (westron, bežný jazyk), dolančina (delsk), sindarin (všeobecný elfský jazyk), jeden z orských jazykov alebo čiernu reč, dunlandčinu alebo entštinu.

Backgroundy ešte prepracúvam, rovnako ako kultúrne cnosti a odmeny.


Takto to u mňa vyzerá so želanou družinou:
Hra sa bude prevažne odohrávať na brehoch rieky Anduiny na sever od Vysočiny a rieky Lipavy a v Temnom lese a blízkom okolí, t.j. v regióne nazývanom Divočina alebo Rhovanion. Najvhodnejšie postavy sú preto Beorňania (Beornings) a Lesania (Woodsmen of Wilderland) a spolu so synmi a dcérami Durina (Dwarves of the Lonely Mountain) by mali tvoriť základ Družiny. Skús sa preto koordinovať s ostatnými hráčmi. Možné sú aj postavy z kultúr Lesných elfov (Elves of Mirkwood), hobitov Statov, ktorí ostali žiť v povodí rieky Anduiny a neprekročili Mračné hory, keď hobiti osídľovali Hôrku a Kraj (kultúry, z ktorej pochádzali aj Sméagol a Déagol; mierne modifikovaní Hobbits of the Shire) a gondorských osadníkov žijúcich v Hnedej zemi na juh od Temného lesa (nie sú v príručke). Dostupní, aj keď nie veľmi odporúčaní, sú ešte Dolania (časť z nich po opustení Údolia ostala v Esgarote a časť, podobne ako trpaslíci, blúdi regiónom; upravení Bardings) a Esgaroťania (upravení Men of the Lake z dodatočnej príručky).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: The One Ring

Příspěvek od Bifi »

Ešte všeobecný historický a geografický rámec:

Doba, ktorá potrebuje hrdinov

Píše sa rok 2791 Tretieho veku. Je tomu dvadsaťjedna rokov, čo drak Šmak, Pohroma Severu, obsadil Osamelú horu, trpaslíkmi zvanú Erebor, a vyhnal ľudí z Údolia. A je tomu práve rok, čo zúfalý kráľ Thrór, kráľ Durinovho rodu, opustil svoj ľud bez domova a len so svojím spoločníkom Nárom sa vybral navštíviť siene svojich predkov v Khazad-dûm, ktoré trpaslíci opustili už pred trikrát tristo rokmi. Napriek Nárovmu odhováraniu Thrór sám vstúpil do Morie Východnou bránou. Po mnohých dňoch Nárovho čakania bolo Thrórovo telo vyhodené z brány a na čele odseknutej kráľovej hlavy bolo trpaslíckymi runami vyrezané meno orka Azoga. Kým orkovia sekali telo trpaslíckeho kráľa na kusy ako potravu pre vrany, Nár sa v slzách dal na útek. Keď túto správu doniesol Thrórovmu synovi Thráinovi, ten sedem dní sedel ponorený do chmúr, nejedol a nepil. Potom vstal a skríkol „Toto nemôžeme strpieť!“ a rozoslal v mene Dlhobradov výzvu ostatným Aulëho rodom do vojny proti orkom. Táto vojna môže znamenať zánik Durinovho rodu. Podarí sa Thráinovi získať podporu ostatných trpaslíkov? Ako skončí nadchádzajúca vojna proti orkom?

Píše sa rok 2791 Tretieho veku. Ešte stále je v čerstvej pamäti Dlhá zima prelomu rokov 2758 a 2759, keď na stolec v Meduselde na niekoľko mesiacov zasadol krvilačný Wulf, náčelník Dunlanďanov a Východňanov. Saruman sa po Dlhej zime usídlil v Orthanku, aby Rohirom pod vedením mladého Fréaláfa Hildesona, desiateho kráľa Rohanu, pomohol po ťažkých stratách pozbierať sily. Porazené dunlandské kmene sa roztratili v kopcoch, ale Rohiri mali príliš málo mužov na to, aby ich vtedy alebo teraz prenasledovali, keď navyše na nich už desaťročia dorážajú orkovia z Bielych hôr. Prechod cez Rohan nie je veľmi bezpečný, avšak horské priechody cez Mračné hory sú nepriechodné: posledných tristo rokov sú prelezené gundabadskými a mordorskými orkami a trolmi, uctievajúcimi Morgothovho Balroga ako svojho boha. Na sever od Starého brodu nie je pred ich nájazdmi bezpečný ani celý západný breh Anduiny a Beorňania pred orkami už roky pomaly ustupujú. Teraz síce odhodlane strážia východný breh rieky, poskytujúc útočisko niekoľkým trpaslíckym rodinám bez domova a ochranu starým sídlam hobitích Statov, ale dokedy Synovia Medveďa vydržia? Ukáže sa mladý náčelník Beorn byť schopným veliteľom a diplomatom?

Píše sa rok 2791 Tretieho veku. Tharbad, v časoch Arnoru hrdé mesto s mostom cez Šeravu, ešte stále stojí, ale je len tieňom svojej bývalej slávy. Správcovia Gondoru rovnako stratili silu alebo záujem chrániť svojich osadníkov v južnom Rhovanione, v Hnedej zemi. Tí sú posledných stodvadsať rokov vystavené silnejúcim otrokárskym výpravám Východňanov od jazera Rhûn, fanaticky oddaných Sauronovi – Variagov, skvelých jazdcov a lučištníkov, a na vozoch jazdiacich Sagathov. Nad južným Temným lesom leží Tieň a Lesanom, ohrozovaných pavúkmi a dol-gul-durskými orkami, strach z Nekromanta nedovoľuje ísť posilniť obranu Gondorčanov. Thranduil, kráľ Lesných elfov, nechce zvyšky svojho národa vystavovať nebezpečenstvu a Lórienských elfov sa, zdá sa, tieto udalosti nedotýkajú. Príde niekto Gondorčanom na pomoc? Zlomí rastúci Tieň ducha elfov a Lesanov?

Udalosti, ktorých sa zúčastníte, budú veľa znamenať pre budúcnosť Stredozeme. Ovplyvnia Bilbovo putovanie o stopäťdesiat rokov neskôr, Bitku piatich armád, aj samotnú Vojnu o Prsteň. Nech vám Eru dá silu a odvahu.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: The One Ring

Příspěvek od Ecthelion »

Bifi: Super! :clap:
Bifi píše:Hej, vojna bude do deja rôzne zasahovať, to je jasné (pomaly vymýšľam zápletky). Dík za nápady.
Kdyžtak můžeme zkusit nahodit i další, kdyby byl zájem.
Bifi píše:Beorňania (tiež Beornovi synovia, Synovia Medveďa, atl. Badžaegahar) patria k pôvodným severanským kmeňom, ktorých zjednocovala príslušnosť ku kultu Medveďa. Od začiatku Tretieho veku žili v horských údoliach a priesmykoch Mračných hôr, kde zabezpečovali bezpečný prechod obchodníkom a pútnikom. Odtiaľ ich však v posledných dvoch storočiach vytlačili orkovia. Beorňania sa preto usadili v hornej časti údolia rieky Andivíny (Nan Anduin), avšak pribúdajúce nočné nájazdy orkov ich donútili postupne opustiť aj jej západný breh.
Jen taková zamýšlecí poznámka. Největší království seveřanů bylo historicky Rhovanionské království (Tolkien ho zmiňuje od asi 1250 Třetího věku až někdy po 1851, kdy bylo království zničeno Vozataji a jeho lid zotročen). Z jeho zkázy unikli lidé, kteří potom dali základ Eothrédu, a přesunuli se za Hvozd do údolí kolem Anduiny (pak odešli na jih na volání Gondoru, takže jejich místo pak na severu mohli zaujmout Beorňané, které tou dobou vyháněli z jejich horských osad skřeti).

Rohirové mají podle Tolkiena anglosaskou kulturu, králové Rhovanionu zmínění v Nedokončených příbězích mají všichni gótská jména. Podle všeho tu návaznost kultur (že se anglosaská, rohirská, vyvinula z gótské) Tolkien zmiňoval i v nějakých dalších zdrojích. Pokud byli Beorňané (sakra, já si zvykl na český překlad, tohle je zvláštní $D) součástí království Rhovanion... mohli si dodnes udržet "pseudogótskou" kulturu. Dávalo by to smysl, pokud byli izolováni v horských údolích (ála skotské klany) a moc se s cizinci nestýkali, tak ta kultura tam mohla přetrvat. Případně by byla mixem gótské a anglosaské, kterou mají z kontaktů s Eothrédem.

Uvažuji nahlas, mohlo by ti to pomoci s jmény a kulturou... food for thought. :wink:

Jinak... hrozně se mi vždycky líbilo, jak stínu v Temném hvozdu říkali Nekromant (ten, kdo oživuje mrtvé)... a Tolkien to nikde nevysvětluje. To nechává takové pole otevřené fantazii, proč mu tak říkali, že mě to vždycky až fascinovalo... pro tebe ideální prostor pro tvorbu.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: The One Ring

Příspěvek od Ecthelion »

Jinak nevím, jestli znáš "Lord of the Rings" jako wargame od Games Workshopu. Kdyžtak nakoukni, mají tam místy pěkné nápady. Třeba tyhle bytosti, která se objevily v knize Fall of Necromancer...
Games Workshop píše:Castellans of Dol Guldur
Nameless and with no will of their own, the Castellans of Dol Guldur are but one facet of that cursed tower’s sleepless malice. Formless, save for the armor that binds them, they stalk the paths about Dol Guldur, slaying those they find. Each fell to Sauron’s service in a different way; some sought to learn from him as an apprentice does from a master, others are the eternal remnants of one who has died in agony in Sauron’s dungeons. However they came into the Dark Lord’s service, they are all now bound to his curse and serve him absolutely.
... můžou být zajímavá inspirace. Zvlášť Výchoďnany a Jižany mají docela pěkně zpracované. V knihách jsou jen okrajově, tak je museli hodně domyslet... a myslím, že to není špatné. Existují knížky "The Lord of the Rings Strategy Battle Game: Harad" (kde jsou popsány jižanské armády) a "The Lord of the Rings Strategy Battle Game: A Shadow in the East" (kde jsou armády Variagové z Khandu a Východňané), které se někde válí i na netu ke stažení.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů