Shadowrun
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Shadowrun
Rodina her Shadowrun
(anotace rodiny)
1. edice - anotace
2. edice - anotace
3. edice - anotace
4. edice - anotace
5. edice - anotace
6. edice - anotace
Další odkazy
Spousta starých diskuzí v dnes už vyřazené sekci
(Neúplné) české překlady 3. a 4. edice
Překlad 5. edice na d20.cz
Překlad 6. edice na d20.cz
Pozn.: Dřív byla na Fóru věnována Shadowrunu celá sekce, ale jelikož zájem o tuto hru polevil, sekce byla zavřena a přesunuta do archivu. Obsahovala však spoustu zajímavých diskuzí, takže pokud vás baví pročítání zaprášených složek, vizte odkazy výše.
(anotace rodiny)
1. edice - anotace
2. edice - anotace
3. edice - anotace
4. edice - anotace
5. edice - anotace
6. edice - anotace
Další odkazy
Spousta starých diskuzí v dnes už vyřazené sekci
(Neúplné) české překlady 3. a 4. edice
Překlad 5. edice na d20.cz
Překlad 6. edice na d20.cz
Pozn.: Dřív byla na Fóru věnována Shadowrunu celá sekce, ale jelikož zájem o tuto hru polevil, sekce byla zavřena a přesunuta do archivu. Obsahovala však spoustu zajímavých diskuzí, takže pokud vás baví pročítání zaprášených složek, vizte odkazy výše.
Re: Shadowrun
Vyšla u nás v češtině, takže si ji lidi nejvíc pamatujou. A byl to "klasickej", předbezdrátovej shadowrun. Deckeři s dírou v hlavě a utrženou klávesnicí a tak.
3e je ve všech směrech upgrade 2e. Zjednodušila některá pravidla, opravila spoustu nedomyšlených věcí a tak.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Shadowrun
Na téma 2e vs 3e existuje samozřejmě moře odlišných pohledů. Co jsem četl diskuze, tak hodně lidí preferuje 2e primárně kvůli feelingu. Některá pravidla byla v 3e opravena, ale některá byla zase horší, to je o vkusu. (Něco jako (A)DnD 2e vs 3e, vylepšení pravidel, ale někomu vyhovuje, jak se některé věci řešily dřív.)
Každopádně tyhle staré edice měly takové ty správné věci jako mechanicky rozdílné hermetiky a šamany a tak prostě...
Čili to chce vzít tohle a zremakovat to. Snad to někdo na netu udělá. Co čtu ty reakce na 6e, potažmo 5e, potažmo prostě Catalyst, tak mi přijde, že je skoro nemožné, aby se někdo nenaštval a po všech těch letech to nedal dohromady.
Zatím asi nejlepší verze na hraní je Anarchy s house rules lidí, co si s tím dali tu práci a převedli tam nějaké věci z jiných edic. Akorát to chce ještě překopat ten meta-currency systém. Nebo jako... Chce to novej Shadowrun od někoho, kdo se v tom vyzná a chce fakt udělat dobrou novou verzi.
Každopádně tyhle staré edice měly takové ty správné věci jako mechanicky rozdílné hermetiky a šamany a tak prostě...
Čili to chce vzít tohle a zremakovat to. Snad to někdo na netu udělá. Co čtu ty reakce na 6e, potažmo 5e, potažmo prostě Catalyst, tak mi přijde, že je skoro nemožné, aby se někdo nenaštval a po všech těch letech to nedal dohromady.
Zatím asi nejlepší verze na hraní je Anarchy s house rules lidí, co si s tím dali tu práci a převedli tam nějaké věci z jiných edic. Akorát to chce ještě překopat ten meta-currency systém. Nebo jako... Chce to novej Shadowrun od někoho, kdo se v tom vyzná a chce fakt udělat dobrou novou verzi.
Re: Shadowrun
Naštvat se je jedna věc, dát něco dohromady je ale úplně jiná pohádka
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Shadowrun
Vytvořit obdobný systém není problém. Např. tady. Problém je Shadowrun lore. Fanoušci nemohou stavět a vydat RPGčko, které by obsahovalo shadowrunovský fluff, kvůli kterému ho všichni tak rádi hrají (nebo hráli).
Názory na edice se různí, ale slyšel jsem mnoho názorů, že fluffově to bylo nejlepší v době 2E. U nás se za tu česky vydanou 2E knihu platí zlatem (rozhodně se nevyplatí ji vyhazovat).
Osobně jsem skeptický, že by fanoušci dokázali vydat stejně kvalitní Shadowrun jako kdysi. Vidíme to na klonech D&D, které sice systémově mohou být OK, ale chybí jim DnD světy jako Forgotten Realms, Dark Sun apod. Navíc pravidla Shadowrunu mají těch klíčových slov chráněných (tm) mnohem víc.
Názory na edice se různí, ale slyšel jsem mnoho názorů, že fluffově to bylo nejlepší v době 2E. U nás se za tu česky vydanou 2E knihu platí zlatem (rozhodně se nevyplatí ji vyhazovat).
Osobně jsem skeptický, že by fanoušci dokázali vydat stejně kvalitní Shadowrun jako kdysi. Vidíme to na klonech D&D, které sice systémově mohou být OK, ale chybí jim DnD světy jako Forgotten Realms, Dark Sun apod. Navíc pravidla Shadowrunu mají těch klíčových slov chráněných (tm) mnohem víc.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Shadowrun
Karma in the Dark - Shadowrun jako hack BitD.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Shadowrun
Ne.eerieBaatezu píše: ↑7. 8. 2019, 15:59Některá pravidla byla v 3e opravena, ale některá byla zase horší, to je o vkusu.
3e je téměř čistej upgrade oproti 2e. Svět se nemění, feeling zůstává stejný. Pravidla jsou prakticky ve všem lepší. Obě edice jsem hrál fakt hodně.
To není dobrý přirovnání. DnD 3e přidala dost nových věcí, například featy. Je to o dost jiná hra než ADnD 2e.eerieBaatezu píše: ↑7. 8. 2019, 15:59(Něco jako (A)DnD 2e vs 3e, vylepšení pravidel, ale někomu vyhovuje, jak se některé věci řešily dřív.)
Shadowrun 3e je stejná hra s téměř stejnými pravidly jako 2e, jen jsou prostě v mnoha věcech víc domyšlená. Je to asi jako DrD 1.6 oproti DrD 1.5.
Ještě lepší příklad - revize DrD II vs původní vydání. Nedává prostě smysl někomu doporučit SR 2e, když SR 3e je ta samá hra, ale se spoustou oprav a lepších řešení problematických věcí.
Re: Shadowrun
Minirecenze na novou edici Shadowrunu (zřejmě po přečtení):
Reeesd na Hofylandu píše:Nutno dodat, ze ackoliv miluju svet shadowrunu, pravidla vsech edic (hrajem 5e) jsou priserny, spoustu crunche co je blbe serazenej a naeditovanej a dost casto nedava smysl. Cimz trpi i 6E ve vsech aspektech.
Takze plusy:
Je tam urcita snaha o zjednoduseni (sjednoceni skillu). Novej priority system je dost nevyvazenej (kdo nebere Atributy A jako kdyby nebyl), ale aspon je uz viable brat trolly a orky. To jsou za me vsechny plusy.
Minusy:
Nedomysleny, neotestovany. Novej Edge system je napsanej velmi nejasne. Sila je uplne zbytecnej stat, uz nehraje roli ani v meelee dmg, pokud nemlatis holou rukou (paradox, vila s pacidlem dava stejny dmg jako troll s pacidlem). Zbrane ztratily lethalitu, sestrelit nekoho na jednu ranu je nemozne. Magii dojebali, sice uz nejsou Forcy u spellu, ale u spiritu zustaly. Spiriti jsou prilis silni. Obecne cela vec opet inklinuje k Magerunu. Matrix je porad stejne slozitej. Drataci jsou porad znevyhodneni oproti svym magickym protejskum. Armor nyni pridava edge a nehraje zadnou roli v soaku - rozdil mezi SWAT armorem a bikinama je jeden edge.
Mohl bych pokracovat, ale nemyslim, ze je to treba. Nova edice byla vydana predcasne a bez playtestu, zrejme aby se predbehla prichazejici Cyberpunk Red. Patou edici jsem vzal na milost po roce hrani a hromade houserulu. Ovsem neni doslova zadnej duvod proc hrat sestou edici oproti pate ci ctvrte.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shadowrun
Do databáze přibyla díky Lethrendisovi anotace 6. edice.
Tak to máme zaevidovanou 2., 4. a 6. edici. Že by ty liché byly nějaké nepopulární?
Šestá nejčerstvější edice hry Shadowrun, tentokrát s podtitulem Šestý svět.
Vítejte v ponuré dystopické budoucnosti roku 2080, ve které se snoubí vyspělá technologie s magií, ve světě dominovaném megakorporacemi, kde je možné cokoliv a přesto valná většina nemůže nic. Shadowrunneři jsou nájemní agenti pohybující se stíny na pomezí vysoké politiky, korporační špionáže, zločinu, podsvětí a všeho možného. To vše ve velmi populárním fiktivním světě nepřetržitě vyvíjeném už třicet let. Kdo nehrál Shadowrun, ten neví, co je pravý kyberpunk!
Šestá edice je relativně podobná té páté, přináší však některá vylepšení, zejména snížení počtu dovedností a zjednodušení sekvence kola. Největším rozdílem oproti minulosti je ovšem přepracování systému Edge (Hrany), která nově neslouží jako pouhé rezervy, ale nahrazuje různé situační modifikátory napříč celou hrou.
Re: Shadowrun
Nějak mi tam chybí ta informace o tom, že 6E je nehratelná tak jak je napsaná.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shadowrun
Proč by měla být 6E nehratelná? Protože to někdo napsal na Redditu? Protože by sis přál, aby vývoj SR dostal do rukou někdo jiný? Na to já kašlu.
Mám v 6E odehranou už zhruba desítku her, dohromady několik desítek hodin, a 6E je hratelná velmi dobře. Zhruba stejně jako 5E, byť je v některých momentech mechanicky jiná.
Mám v 6E odehranou už zhruba desítku her, dohromady několik desítek hodin, a 6E je hratelná velmi dobře. Zhruba stejně jako 5E, byť je v některých momentech mechanicky jiná.
Re: Shadowrun
Mezi nehratelná a nehratelný tak jak je napsaná je velký rozdíl. S dostetkem houserules bude hratelný i FATAL.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Shadowrun
Hrajeme 6E v podstatě RAW. Nebo spíš RAI, některé věci ohledně Matrixu jsme museli probrat s Volbrechtem na fóru. Takže jsem pak do překladu třeba už zařadil modifikovanou tabulku hodnocení zařízení a sítí z 5E, jak doporučoval.
Zatím jsme nasadili jedinou houseruli - dodatečně po aplikaci poškození přeměňujeme fyzické boxy na omráčení až do hodnocení Pancíře. Někdo dostane třeba 8 boxů fyzického, ale protože má Pancíř 3, dostane 5 fyzických a 3 omráčení. Takže popadané mobky jsou furt popadané, jenom neumírají, ale jsou pouze v bezvědomí, na hru nemělo až tak zásadní vliv. Tak jak 5E nesmyslně význam pancéřování předimenzovala, tak ho 6E poddimenzovala. Takhle je to přiměřené, myslím. Reflektuje to opakovaně zmiňovanou kvalitu pancířů roku 2080.
Zatím jsme nasadili jedinou houseruli - dodatečně po aplikaci poškození přeměňujeme fyzické boxy na omráčení až do hodnocení Pancíře. Někdo dostane třeba 8 boxů fyzického, ale protože má Pancíř 3, dostane 5 fyzických a 3 omráčení. Takže popadané mobky jsou furt popadané, jenom neumírají, ale jsou pouze v bezvědomí, na hru nemělo až tak zásadní vliv. Tak jak 5E nesmyslně význam pancéřování předimenzovala, tak ho 6E poddimenzovala. Takhle je to přiměřené, myslím. Reflektuje to opakovaně zmiňovanou kvalitu pancířů roku 2080.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shadowrun
Lethrendis: Díky moc za ty anotace! Promluvil jsem příliš brzy, protože teď už tam skutečně jsou všechny Shadowruny. Super! Jenom jedna technická. Plánuješ nějak dopisovat tu anotaci 1e, nebo se o to mám pokusit já. (může i kdokoli jiný, úpravy jsou otevřené).
Re: Shadowrun
Anotaci k 1E? Klidně jí napiš - já 1E vlastně nehrál, pouze četl (a jsem si skoro jistý, že asi nikdo v ČR). Sláva a největší rozšíření SR přišla až s 2E.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů