AGON
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
AGON
Anotace 1. edice
Anotace 2. edice
Ve hře AGON se hráči vžívají do role řeckých hrdinů, kteří cestují světem a zažívají příběhy hodné zachycení v bájích. Hra je soutěživá a epizodická. V každém sezení navštíví hrdinové se svou lodí některý ostrov a zažijí na něm uzavřené dobrodružství. Soutěží při tom o to, kdo z nich získá největší slávu. Mezi ostrovy pak následuje fáze vzpomínání na poslední ostrov a budování vztahů s ostatními postavami – a tímto způsobem se cyklicky odehraje celá kampaň. Hra je vhodná především na kratší kampaně. Základní příručka obsahuje popis 12 připravených ostrovů.
Druhá edice je ve srovnání s tou první (2006) zeštíhlená, obsahuje méně pravidel a snaží se být svižnější. Systém stojí na vyhodnocování konfliktů, kdy každá výzva ověřuje jednu ze čtyř hrdinských oblastí (umění a řečnění; krev a čest; řemeslo a rozum; odhodlání a duše). Často se o úspěch pokouší víc postav zároveň – cílem není ani tak uspět společně jako spíš shrábnout slávu pro sebe.
Re: AGON
Mnoo ... ono rozpravac v tejto hre ani nie je na to aby nahraval ...
on sa snazi postavy uplne co najviac dodrbat. Ma na to threat tokeny za ktore nakupi potvory a vykombinuje nejakeho hnusneho bosa na koniec. Cim viac potom pocas hry postavy mangluje tak ziska dalsie tokeny - tie mina na kupenie nepriatelov do konfliktov a na specialne vlastnosti.
Ma specialny sheet kde si zaznamenava kolko threat tokenov mu zostalo na konci ostrova a je priamo povedane ze cim ich ma viac tym je proste lepsi GM
Agon je hodne kompetitivna hra a to nielen medzi hrdinami (ktori vsak ked je zle drzia obvykle spolu) ale hlavne medzi GMom a hracmi.
on sa snazi postavy uplne co najviac dodrbat. Ma na to threat tokeny za ktore nakupi potvory a vykombinuje nejakeho hnusneho bosa na koniec. Cim viac potom pocas hry postavy mangluje tak ziska dalsie tokeny - tie mina na kupenie nepriatelov do konfliktov a na specialne vlastnosti.
Ma specialny sheet kde si zaznamenava kolko threat tokenov mu zostalo na konci ostrova a je priamo povedane ze cim ich ma viac tym je proste lepsi GM
Agon je hodne kompetitivna hra a to nielen medzi hrdinami (ktori vsak ked je zle drzia obvykle spolu) ale hlavne medzi GMom a hracmi.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGON
Docela by mě zajímalo srovnání Agonu a Rune.Aljen píše:Agon je hodne kompetitivna hra a to nielen medzi hrdinami (ktori vsak ked je zle drzia obvykle spolu) ale hlavne medzi GMom a hracmi.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGON
Mne sa osobne strasne paci konverzia AGONu na Shadowrun (z pera samotneho autora, Johna Harpera)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGON
Já znám Rune, ale nevím, čím mohla být, takže zase netuším, která bije. (:Conlai píše:Pieta: Rune moc neznám, ale v jedné recenzi Agonu jsem zahlédl povzdechnutí, že když vyměníš řeky za vikingy, může být Agon dost dobře tím, čím mohla být Rune...
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGON
Doplnil jsem anotaci nové, druhé edice:
Ve hře AGON se hráči vžívají do role řeckých hrdinů, kteří cestují světem a zažívají příběhy hodné zachycení v bájích. Hra je soutěživá a epizodická. V každém sezení navštíví hrdinové se svou lodí některý ostrov a zažijí na něm uzavřené dobrodružství. Soutěží při tom o to, kdo z nich získá největší slávu. Mezi ostrovy pak následuje fáze vzpomínání na poslední ostrov a budování vztahů s ostatními postavami – a tímto způsobem se cyklicky odehraje celá kampaň. Hra je vhodná především na kratší kampaně. Základní příručka obsahuje popis 12 připravených ostrovů.
Druhá edice je ve srovnání s tou první (2006) zeštíhlená, obsahuje méně pravidel a snaží se být svižnější. Systém stojí na vyhodnocování konfliktů, kdy každá výzva ověřuje jednu ze čtyř hrdinských oblastí (umění a řečnění; krev a čest; řemeslo a rozum; odhodlání a duše). Často se o úspěch pokouší víc postav zároveň – cílem není ani tak uspět společně jako spíš shrábnout slávu pro sebe.
Ve hře AGON se hráči vžívají do role řeckých hrdinů, kteří cestují světem a zažívají příběhy hodné zachycení v bájích. Hra je soutěživá a epizodická. V každém sezení navštíví hrdinové se svou lodí některý ostrov a zažijí na něm uzavřené dobrodružství. Soutěží při tom o to, kdo z nich získá největší slávu. Mezi ostrovy pak následuje fáze vzpomínání na poslední ostrov a budování vztahů s ostatními postavami – a tímto způsobem se cyklicky odehraje celá kampaň. Hra je vhodná především na kratší kampaně. Základní příručka obsahuje popis 12 připravených ostrovů.
Druhá edice je ve srovnání s tou první (2006) zeštíhlená, obsahuje méně pravidel a snaží se být svižnější. Systém stojí na vyhodnocování konfliktů, kdy každá výzva ověřuje jednu ze čtyř hrdinských oblastí (umění a řečnění; krev a čest; řemeslo a rozum; odhodlání a duše). Často se o úspěch pokouší víc postav zároveň – cílem není ani tak uspět společně jako spíš shrábnout slávu pro sebe.
Re: AGON
Musím sem dát zápis z hraní AGONu co se objevil na redditu, protože je hrozně božsky provedený
https://www.olddog.games/AGON
(btw. mají tam i pár dalších zápisů z jejich her podobným způsobem )
https://www.olddog.games/AGON
(btw. mají tam i pár dalších zápisů z jejich her podobným způsobem )
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
Re: AGON
První session minikampaně za mnou. Hráči spokojeni, já spokojen, ale ufff, bude to potřebovat ještě trochu práce. Z naší čtyřhodinové session asi hodina padla na vysvětlování, znovučtení a znovuvysvětlování pravidel. Nejde o to, že by ta hra byla složitá, naopak do sebe mechaniky hezky zapadají a navazují na sebe, ale vyžaduje to držet se nějaké struktury, jinak se to rozpadá.
Základním stavebním kamenem je contest, která nastavá ve chvíli, kdy by se mělo hodit.
To vyžaduje, aby GM určil Domain (jsou čtyři, označují způsoby řešení situace, takové přístupy), ve které bude contest probíhat.
Pak hodem určí obtížnost.
Pak se zeptá, kdo se této contest bude chtít účastnit "Kdo mezi vámi se postaví Perbanterovi v souboji Odhodlání a Vůle?".
Hráči se pak hlásí do souboje způsobem: "Já, Adrasta, dcera Circé se této výzvě Odhodlání a Vůle proti Perbanterovi postavím" (mění se to v závislosti na tom, jaké prvky aktivujete).
Až se přihlásí všichni, kteří se přihlásit chtěli, všichni hráči si hodí proti obtížnosti.
A pak jeden po druhém hráči vypráví, co jejich postava v konfliktu dosáhla, jak se zapojila; s tím, že ten kdo hodil nejvíce popíše svou akci jako poslední a také ffinální vítězství v této soutěži. GM vždy v mezeře mezi jednotlivými hráči popíše vývoj situace.
A pak je speciální třístupňová contest - Battle, který je vždy finálním střetnutím o osud ostrova.
A mezitím hráči dostávají Glory za úspěchy i neúpěchy. Utrácejí Pathos (zásobárnu lidské vášně a vytrvalosti) nebo Divine Favors (přízeň jednotlivých bohů) a posilují se skrze Bonds (vztahy s ostatními postavami a bohy) a dřívější Great Deeds (velké úspěchy předchozích sezení).
Opakovaně to dnes vyžadovalo zastavit se a říct si "ne, teď je potřeba udělat tohle, jinak to nebude navazovat" nebo "ne, teď nemůžu svoji akci popsat, protože bych neměl co popisovat po hodu". Já jsem třeba zapomněl, že Battle existuje a pak jsem ji tam musel naroubovat (ale šlo to překvapivě snadno), i když už mohla být odehraná v rámci předchozí snahy postav. Ale hráči vypadali a zněli spokojeně a mne to moc bavilo (zas nějaká hra, kde se provádí rituální prohlášení, to já můžu). Těším se na druhou session.
Základním stavebním kamenem je contest, která nastavá ve chvíli, kdy by se mělo hodit.
To vyžaduje, aby GM určil Domain (jsou čtyři, označují způsoby řešení situace, takové přístupy), ve které bude contest probíhat.
Pak hodem určí obtížnost.
Pak se zeptá, kdo se této contest bude chtít účastnit "Kdo mezi vámi se postaví Perbanterovi v souboji Odhodlání a Vůle?".
Hráči se pak hlásí do souboje způsobem: "Já, Adrasta, dcera Circé se této výzvě Odhodlání a Vůle proti Perbanterovi postavím" (mění se to v závislosti na tom, jaké prvky aktivujete).
Až se přihlásí všichni, kteří se přihlásit chtěli, všichni hráči si hodí proti obtížnosti.
A pak jeden po druhém hráči vypráví, co jejich postava v konfliktu dosáhla, jak se zapojila; s tím, že ten kdo hodil nejvíce popíše svou akci jako poslední a také ffinální vítězství v této soutěži. GM vždy v mezeře mezi jednotlivými hráči popíše vývoj situace.
A pak je speciální třístupňová contest - Battle, který je vždy finálním střetnutím o osud ostrova.
A mezitím hráči dostávají Glory za úspěchy i neúpěchy. Utrácejí Pathos (zásobárnu lidské vášně a vytrvalosti) nebo Divine Favors (přízeň jednotlivých bohů) a posilují se skrze Bonds (vztahy s ostatními postavami a bohy) a dřívější Great Deeds (velké úspěchy předchozích sezení).
Opakovaně to dnes vyžadovalo zastavit se a říct si "ne, teď je potřeba udělat tohle, jinak to nebude navazovat" nebo "ne, teď nemůžu svoji akci popsat, protože bych neměl co popisovat po hodu". Já jsem třeba zapomněl, že Battle existuje a pak jsem ji tam musel naroubovat (ale šlo to překvapivě snadno), i když už mohla být odehraná v rámci předchozí snahy postav. Ale hráči vypadali a zněli spokojeně a mne to moc bavilo (zas nějaká hra, kde se provádí rituální prohlášení, to já můžu). Těším se na druhou session.
Re: AGON
Za mě ukrutná spokojenost. Ano mělo to při prvním sezení mouchy. Chce si to zážít postupy, tak jak píše Karel. Ale pak... pak nastavá to právé heroic rpg v antické době. Velkohubá zvolání a následné epic skutky. Áaach. Za mě max spokojenost. Až to pro všechny zaklapne a pojede to hladce, tak se snad rozteču.
Re: AGON
V poslední době jsem si měl pár přležitostí hrát sessions se dvěma hráči a nikde to nevyvolalo větší rozruch než v AGON.
Mechanika hry, kde skoro všechny hody fungují jako skupinové hody proti nastavené obtížnosti a je potřeba alespoň jednoho úspěchu, aby všichno uspěli dostává nové úrovně obtížnosti, když máte najednou dva hráče. Mně k tomu ještě padaly dobře kostky, takže se nám běžně stávalo, že hráči museli ve svém poolu hodit skoro maximum a mám dojem, že i jeden hod, kde prostě nemohli uspět, protože mně to dobře padlo a přítomné postavy neměly dostatečně vysoké příslušné staty. Nakonec v dramatickém závěru dosáhli vítězství, ale sami pak vyjadřovali překvapení, že vůbec přežili.
Mechanika hry, kde skoro všechny hody fungují jako skupinové hody proti nastavené obtížnosti a je potřeba alespoň jednoho úspěchu, aby všichno uspěli dostává nové úrovně obtížnosti, když máte najednou dva hráče. Mně k tomu ještě padaly dobře kostky, takže se nám běžně stávalo, že hráči museli ve svém poolu hodit skoro maximum a mám dojem, že i jeden hod, kde prostě nemohli uspět, protože mně to dobře padlo a přítomné postavy neměly dostatečně vysoké příslušné staty. Nakonec v dramatickém závěru dosáhli vítězství, ale sami pak vyjadřovali překvapení, že vůbec přežili.
Re: AGON
Zajímavost a obtížnost spolu nemají inherentně nic společného
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: AGON
Pro mne to bylo hlavně stresující. Já si užívám vítězství postav a naopak mám obrovské zábrany k jejich zabíjení. Myšlenka hrát jen se dvěma postavami byla moje, takže jsem se cítil, že jsem hráče uvrhl do zvýšené obtížnosti, kterou nečekali a u každého hodu jsem si kousal nehty.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 7 hostů