Bliss stage

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Bliss stage

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek

:arrow? Anotace v databázi
Bliss stage je RPG o náctiletých pilotech, kteří bojují proti mimozemské invazi coby piloti obřích robotů vyrobených z lásky přeměněné ve zbraň. Je to hra o lásce, o válce a budoucnosti lidstva. Obsahuje spoustu sexu.

Svět si domyslí sami hráči, ale základ stojí na představě, že bez jakéhokoli předchozího varování na lidstvo zaútočili neznámí nepřátelé ze snů a způsobili, že téměř všichni starší 20 let upadli do hlubokého spánku, ze kterého je nebylo možné nijak probudit. O rok později začali přeživší děti napadat neznámí nepřátelé v podobě gigantických humanoidních postav. Nicméně během následujících sedmi let se skupině přeživších vedených jedním z dospělých, který zůstal na živu, podařilo postavit zařízení umožňující napadnout tyto útočníky v jejich vlastním světě. Tak začíná bitva o znovudobytí země.

Hra je o vztazích mezi jednotlivými členy skupiny odporu, které se hroutí, jelikož zařízení sloužící k boji proti útočníkům jsou poháněná mezilidskými vztahy. Systém je postavený tak, že se umírá hodně a často, což celkové depresivní atmosféře ještě víc nepomáhá. Moc se v něm nehází.
Zajímavé odkazy
:arrow? Hlas zlatého draka - Adaptace Dračího doupěte do Bliss Stage
Kelton
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kelton »

Pokud bych měl doplnit názor člověka co už to hrál, je to boží ...
I když po přečtení mě napadalo, že tohle je asi první RPG(-like věc) u které nevím jestli to budu schopný hrát. Ale podařilo se.

Jinak mé první dojmy najdete zde:
http://rpgforum.cz/viewtopic.php?t=4998

A co se hustokewl robotů týče, ta hra je tak volně pojatá, že po dohodě tam jde dosadit téměř cokoli. Ale jaký je smysl robotů (v mecha)? Je to něco, co si postavička vezme aby si připadala mocná a neporazitelná, vzásadě manifestace její schopnosti bojovat a odolávat překážkám (a zároveň je alter ego - nevytváří bariéru mezi postavou a tím co dělá, jak by mohly dělat některé "externí" doplňky). A pak narazí na Nepřítele, a buď zvítězí (ha ha), nebo bude tato reprezentace roztrhána na kousky a dotyčný chudák poslán domů brečet.
Takže nedává moc smysl, než aby si postavička představovala to nejsilnější co dokáže (samozřejmě modifiováno povahou komponent=vztahů). A věc se má tak, že nejsilnějšími entitami v současném světě (v settingu) jsou obří robotické sondy nepřítele ...
Kelton
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kelton »

Ještě abych doplnil, v naší hře jsme měli:
1x mech obvyklý (EVA02 přez kopírák)
1x humanoidní kostra (vyrostlá z podkladu), ověšená podivnými zbraněmi
1x létající kapka, vybavená nanosyntetizéry, univerzálními generátory pole a malou časoprostorovou singularitou
Fungovalo to, i když příště se možná pokusím do začáteční diskuse vložit domluvu o stylu.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Kelton: Díky moc, nicméně celkem by mě zajímalo, jací byli piloti a postavy a jak to celé dopadlo, nicméně rozhodně tě nenutím do nějakých obsáhlých slohovek, spíš stručně a s důrazem na to, co dobře fungovalo, a co naopak hru víceméně kazilo...

Jo a taky, kolik ste odehráli sezení...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Kelton
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kelton »

Takže přehled postav (bráno jako v knížce):
Authority figure: Doktorka Erika (40), neuroložka a psycholožka. Studuje poruchy spánku, v době útoku byla zrovna pod vlivem nějakých experimentálních drog a tedy nespala. Pomocí nich a jiných věcí se udržela vzhůru od té doby. (drogy jí umožňují prožít REM-fázi spánku víceméně při vědomí, což zabraňuje Blissu, ale na příčetnosti jí to nepřidává). Není moc autorita, snaží se skupinu držet pohromadě (úspěšně) a nezbláznit se z toho, že sedm let nespala. Do boje s nepřítelem moc nekecá. Starší členy skupinky se snaží přivykat na nespací drogy (aby je ochránila před Blissem) - jediný pokus naplno zatím nevyšel.

Piloti (template můžeš hádat):
Pazour (15) Magor do zbraní a přežití v divočině. Něco z toho mu v hlavě zůstalo, protože dokázal udržet sebe i svého bratra naživu, než se přidali ke skupince. Bere všechno strašně vážně a dělá tvrďáka.

Petr (13) Mladej a trochu ztracenej. Má staršího bratra Pavla, kterého upřímě nesnáší. Dobře vychází zejména s Doktorkou a Kainem(viz.)

Jana (17) Nejstarší z pilotů, pamatuje ještě počátky skupinky a testování Kolíbky. Byla Kotvou původního pilota (Pepy) a zřejmě i jeho milenkou. Od té doby co zemřel(viz.), upřímně nesnáší Doktorku. Jako jediná má opravdové zkušenosti, ale nese si i nějaké rány a už jí nezbývá mnoho času (Doktorčinu nespací kůru odmítá).

Kotvy:
Brejlovec (14) Pazourův bratr (a kotva), geek a samotář. Přečte vše co najde. Občas si povídá s Petrem.

Kain (16) Oportunista, chladný a velice cílevědomý člověk. Faktický vůdce skupinky, poradce Doktorky. Kotva pro Petra, bratr Abela. Něco jako mladší verze Genda Ikari z NGE. S janou ho pojí vztah velmi napjatého a chladného respektu, s Pazourem se nesnáší a pravidelně si dávají po hubě.

Abel (15) Klidný, mírumilovný introvert a machr přez počítače. Bratr Kaina. Dělá kotvu pro Janu a je jediný, kdo se s ní nějak rozumě snáší.

Další postavy:
Pavel (16) Bratr Petra, lehkomyslný a nezodpovědný. O bratra se stará (když musí), ale dává mu to pořádně sežrat.

Jana (14)Asistentka Doktorky a asi jediná členka skupinky, která se snese se všemi.

Pepa (nedožitých 20) První pilot skupinky, už dva roky mrtvý. Zemřel při akci krátce poté, co přestal úplně spát z obavy před Blissem. Jana jeho smrt dává za vinu Doktorce.
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

To zni jako dost brutopeklo.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Kelton
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kelton »

Zatím jsme odehráli dvě sezení, jedno 18:00-6:00, druhé 19:00-23:00. Hráli jsme stylem Kotva popisuje okolí (a úmyslně ho tvaruje k své výhodě), pilot ríká co dělá a já popisuju objevivší nepřátele a co dělají. Jak docházelo ke strátám kontroly, začal jsem popisy přebírat víc a víc. (jsem na sebe hrdý, později se hráči báli ztráty kontroly ne kvůli Traumatu, ale právě kvůli tomu že to bylo moc psycho)
[Tady pozor: hráči co hráli Kotvy byli většinou dost pasivní (přesně nevěděli co se po nich chce) a já zvyklý GMovat jsem jim ty popisy přebíral až moc. Na tohle si chce dát pozor a podporovat je, ať se snaží a neustupují do pozadí. A při ztrátě kontroly brát to co dělají a převracet to na hlavu ... (časem možná doplním příklad)]

Se třemi hráči (plus já) bylo jasné, že jeden při misi bude vždy jen pozorovat. Snažil jsem se tohle nabourat a mise stavět tak, aby byli v akci alespoň dva mechy a mohl jsem mezi nimi stříhat. Používaj jsem metodu dvou linií úkolů a pak skupinu úkolů které si mezi sebou mohli rozdělit. Řekl bych, že se mi vcelku dařilo.

Interludy: Tady jsme byli trochu ztraceni. Snažil jsem se je rovnoměrně rozdělovat (aby všichni měli přibližně stejný podíl), ale místy nás nenapadalo co za scény odehrát. Takže piloti co měli zajímavé konflikty s ostatními dostali více Interlude než ostatní. A všichni piloti kolektivně jich dostávali málo, což znamená že trpěli, každý různým způsobem. Jana nabírala Trauma, ke konci čím dál rychleji a poslední mise se nemohla zůčastnit. Petr se usilovně Traumatu vyhýbal a udržel se na jedničce. Zato nabíral Bliss jako vzteklý a jeho vztahy (low-intimacy/high-trust) se začínaly pomalu lámat. Pazour se držel někde mezi.

Tohle shrnutí je hlavně pro Fritze, je-li zájem můžu pro ostatní osvětlit použité pojmy. Pokud chcete, můžu napsat strukturu misí nebo některé detaily. Průběh misí je sice také zajímavý, ale zoufale se mi to sem nechce psát (je toho moc). Kdyžtak povykládám někdy osobně.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Kelton: strašně moc ti děkuju, to je přesně to, co jsem potřeboval vědět...

BTW: Odkud ste, úplně nejrači bych vás viděl na živo...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

zajima zajima zajima
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

Nádhera.
A tohle mi furt utíká... ):
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Kelton
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kelton »

Pieta píše:A tohle mi furt utíká... ):
Tvoje chyba. Kolikrát jsem nabízel, že tuhle hru povedu ...
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

Kelton píše:Tvoje chyba. Kolikrát jsem nabízel, že tuhle hru povedu ...
Není to jen moje chyba. Když jsem se jednou dohodl, tak odpadla. (-;
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Kelton
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kelton »

Drby přímo od zdroje: mám dobrou a špatnou zprávu.
Ta špatná je, že Acceleration Stage nevyjde v prosinci ale, cituji, "Až bude".
Ta dobrá je, že tohle je kvůli playtestování nových módů hry - taktické a online! Nevím jak vy, ale já se nemůžu dočkat. Možná si přece jen zahrajeme 8)
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Bliss stage

Příspěvek od Markus »

V rámci Dračí kuchyně vznikla adaptace Bliss Stage na Dračí doupě - Hlas zlatého draka.

Při té příležitosti jsem začal zkoumat, co to vůbec je Bliss Stage, a při té příležitosti jsem tomu vytvořil anotaci v databázi a poupravil záhlaví téhle diskuze. Text je z velké části převzatý od Fritzse. Kdybyste to chtěl někdo upravit (třeba přidáním chybějících štítků mechanik) nebo zanechat svůj komentář, směle do toho.
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů