[GURPS] O GURPS obecně ... (2)
No, tvoje Výdrž je rovná tvojí Síle, ale můžež si za body koupit i bonusovou výdrž (asi 2 cp za 1 bod navíc), tj. i slabej čaroděj (např. síla 8 ) může mít výdrž třeba 16, s čimž už se dá Něco dělat.Hmmm, trochu jsem to nepochopil, zvlášť ten vzorec, nevím jestli se vztahuje k síle kouzla nebo k únavě a kde jí tam zjistím.
Jak moc jsou kouzla účinná oproti zbraním, a jaké mají možnosti ?
Potom -- každý kouzlo má určitou hodnotu, kterou postavě ubírá z Výdrže, ta hodnota "únavy" ze sesílání se ale snižuje s tim, jak velkej máš magickej talent (od 1 do 3, 3 je nejlepší).
Další věc je tzv. rituál -- doba sesílání naplněná máchánim rukama, pojídánim kobylek a vykřikováním temnýho "Hu! Uho!". Doba se snižuje s narůstající dovedností v sesílání kouzla -- dovednej metač kulovejch blesků jenom pronese "Švec" a nepřátelé se už válej v plamenech.
Vyber kouzel
Ještě jsem si vzpomněl na jednu pro mne důležitou věc (proto nemám rád DnD). Kouzelník si může vybrat k seslání libovolné kouzlo, které umí. Nemusí se ho ráno namemorovat.
2Čindi:
To se mio taky dost líbí a nelíbí se mi to na DnD. V ADnD jsme to tenkrát řešili úpravou pravidel podle spells and magic.
2Jerson:
Hmm.. no.. ehm.. jaksi.. Že se vnucuju, ale já jsem tam ještě psal svůj příspěvek o psionice.. Teda doufám, že jsi ho nepřehlídnul, protože jsem byl tak šťastnej, jak jsem to tam pěkně vysvětlil a tak... Nebo že bych byl až tak dobrej, že bych to vysvětlil tak dokonale, že k tomu nejsou žádný dotazy? To snad nééé..
To se mio taky dost líbí a nelíbí se mi to na DnD. V ADnD jsme to tenkrát řešili úpravou pravidel podle spells and magic.
2Jerson:
Hmm.. no.. ehm.. jaksi.. Že se vnucuju, ale já jsem tam ještě psal svůj příspěvek o psionice.. Teda doufám, že jsi ho nepřehlídnul, protože jsem byl tak šťastnej, jak jsem to tam pěkně vysvětlil a tak... Nebo že bych byl až tak dobrej, že bych to vysvětlil tak dokonale, že k tomu nejsou žádný dotazy? To snad nééé..
Rest in Pain !
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem si ho s chutí přečetl, ale opravdu to je tak dobře popsáno, že nemám další dotazy, zatím. Předpokládám, že únava bude stejná jako u kouzlení, nebo se pletu ?Grave píše: Hmm.. no.. ehm.. jaksi.. Že se vnucuju, ale já jsem tam ještě psal svůj příspěvek o psionice.. Teda doufám, že jsi ho nepřehlídnul, protože jsem byl tak šťastnej, jak jsem to tam pěkně vysvětlil a tak... Nebo že bych byl až tak dobrej, že bych to vysvětlil tak dokonale, že k tomu nejsou žádný dotazy? To snad nééé..
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Když už jsem sem zase zabrousil, mohl by mi někdo vysvětlit, jak to funguje v GURPSech se zbraněmi ? Jak ovlivňují zásah, jaké působí zranění atd ...
hraju: Ω Projekt Omega
máš základní dvě hodnoty závislý na svý síle: zranění švihový a přímý (swing, thrust). potom máš tři typy zranění: tupý, řezný a bodný. každá zbraň působí určitej typ zranění (nebo např. halapartna všechny tři, meče dva, ..), pro kterej má danou hodnotu ve stylu: meč - sečný zranění - švih+1 tj. podle hodnoty svý síly si spočítáš hodnotu zranění, pač tabulka ti udává např. pro sílu 10 hodnotu švihu 1k+2 (vymejšlim si). takže na sek s mečem máš pak 1k+2. jednoduchý jako bobek...
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
aha ... a tomu se říká jednoduchý. No nic, asi zůstanu u svých těžkých / primitivně jednoduchých pravidel, protože dělení zranění na sek, bod a drcení jsem zavrhnul po roce hraní, kdy to neúměrně zesložiťovalo souboj, a stejně nebyl výsledek o nic realističtější.Lidozrout píše:máš základní dvě hodnoty závislý na svý síle: zranění švihový a přímý (swing, thrust). potom máš tři typy zranění: tupý, řezný a bodný. každá zbraň působí určitej typ zranění (nebo např. halapartna všechny tři, meče dva, ..), pro kterej má danou hodnotu ve stylu: meč - sečný zranění - švih+1 tj. podle hodnoty svý síly si spočítáš hodnotu zranění, pač tabulka ti udává např. pro sílu 10 hodnotu švihu 1k+2 (vymejšlim si). takže na sek s mečem máš pak 1k+2. jednoduchý jako bobek...
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 634
- Registrován: 28. 2. 2002, 00:00
- Bydliště: Osek, Milevsko
- Kontaktovat uživatele:
Hele, ono to takhle moc nevypadá, ale fakt to jednoduchý je! :)
Pokud si to dobře pamatuji, tak ten rozdíl v počítání dle typu zranění je ve své podstatě vlastně jen v koeficientu násobení - tupá tě poraní "normálně", sečná zbraň o polovinu víc a bodná jednou tolik, než kolik vyplývá z náhodného hodu a tvé Síly. It's really easy a navíc to podle mě i tu realitu celkem vystihuje...
BTW v tom příkladu se Lido asi upsal, když máš za Sílu bonus +1, tak to zranění tím mečem samo není stejný, ale fakt o 1 větší, čili v tom jeho případě 1k+3.. :)))
Tak teď doufám, že nemelu nesmysly - GURPS sem vlastně ještě (bohužel) nehrál, jen sem čet pravidla... :))
Pokud si to dobře pamatuji, tak ten rozdíl v počítání dle typu zranění je ve své podstatě vlastně jen v koeficientu násobení - tupá tě poraní "normálně", sečná zbraň o polovinu víc a bodná jednou tolik, než kolik vyplývá z náhodného hodu a tvé Síly. It's really easy a navíc to podle mě i tu realitu celkem vystihuje...
BTW v tom příkladu se Lido asi upsal, když máš za Sílu bonus +1, tak to zranění tím mečem samo není stejný, ale fakt o 1 větší, čili v tom jeho případě 1k+3.. :)))
Tak teď doufám, že nemelu nesmysly - GURPS sem vlastně ještě (bohužel) nehrál, jen sem čet pravidla... :))
a) jo, to sem se fakt upsal, pardón (trapásek, matika mi nikdy nešla )
b) fakt jednoduchý. hodnotu zranění máš pochopitelně napsanou v deníku, takže jenom koukneš a hodíš kostkou/kostkama. přímej úder má nižší sílu než švih, ale zato se to, co projde zbrojí po bodnym útoku, dvojnásobí. jak psal rytíř. jako facka. nebo bobek.
b) fakt jednoduchý. hodnotu zranění máš pochopitelně napsanou v deníku, takže jenom koukneš a hodíš kostkou/kostkama. přímej úder má nižší sílu než švih, ale zato se to, co projde zbrojí po bodnym útoku, dvojnásobí. jak psal rytíř. jako facka. nebo bobek.
To by bylo, abych se nevozval - je to fakt jednoduchý, to se musí nechat. Nejtežší je na tom snad ten hod kostkou, ale to zvládá snad každej
Vlastně všechny čísl, co používáš maš napsaný v sheetu, takže neexistuje nekonečný hledání v tabulkách a různý násobení podle koeficientů, to celý na druhou, vyjde-li záporný číslo, tak absolutní hodnota.....
Vlastně všechny čísl, co používáš maš napsaný v sheetu, takže neexistuje nekonečný hledání v tabulkách a různý násobení podle koeficientů, to celý na druhou, vyjde-li záporný číslo, tak absolutní hodnota.....
Rest in Pain !
- Drizzt
- Series Freak
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 8. 7. 2002, 08:44
- Bydliště: Somewhere around...
- Kontaktovat uživatele:
Jo jo... toť obrovská výhoda Gurpsu...Grave píše:To by bylo, abych se nevozval - je to fakt jednoduchý, to se musí nechat. Nejtežší je na tom snad ten hod kostkou, ale to zvládá snad každej
Vlastně všechny čísl, co používáš maš napsaný v sheetu, takže neexistuje nekonečný hledání v tabulkách a různý násobení podle koeficientů, to celý na druhou, vyjde-li záporný číslo, tak absolutní hodnota.....
BTW: nevíte o nějakých slušně přeložených pravidlech? Mám doma od Nanuqa, ale co jsem slyšel, tak nejsou prý moc qwalitní...
no já mam takovej plán nebo spíš sen, kterej bych jednoho dne rád realizoval: chci vzít ty nanuqovy pravidla do jedný ruky a originál do druhý, opravit co se mi nelíbí a co je blbě a pak to celý hodit do úhlednýho pdf.ka rovnajícího se vzhledem originálu a tak.... to by bylo super, ne? už sem si dokonce začal do těch nanuqovejch pravidel čmárat co opravim.... hehe. tak mi držte palce ať mi to vyjde!
- Drizzt
- Series Freak
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 8. 7. 2002, 08:44
- Bydliště: Somewhere around...
- Kontaktovat uživatele:
Držím, držím... hlavně ať je to co nejdříve...Lidozrout píše:no já mam takovej plán nebo spíš sen, kterej bych jednoho dne rád realizoval: chci vzít ty nanuqovy pravidla do jedný ruky a originál do druhý, opravit co se mi nelíbí a co je blbě a pak to celý hodit do úhlednýho pdf.ka rovnajícího se vzhledem originálu a tak.... to by bylo super, ne? už sem si dokonce začal do těch nanuqovejch pravidel čmárat co opravim.... hehe. tak mi držte palce ať mi to vyjde!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti