[GURPS] O GURPS obecně ... (2)
No, popravdě, k takovýmuhle "dobrodružení v domácnosti", i když ne tak radikálnímu jako sou roboti měnící se v topinkovače a vysavače nebo co..., málem už několikrát došlo, naposled když sme se kdysi rozhodovali, že rozjedeme kampaň Chalupáři Takovej robot měnící se v Kemra nebo tu babku, co dabovala rákosníčka... sakra.... jak se hymlhergot menuje?
Sice je to off topic jak poleno, ale kdyz diskuze o kr. luku je uz uzavrena a jam mam tak zajimavy prispevek.
Kdysi jsem se seznamil s lovcem, co lovil lukem (v USA je to ted moda) a mel s nim moznost pomerne dlouho diskutovat a leccos mi ukazal. On lovil kratkym lukem (delka tak 100 cm) z laminovaneho dreva. Ac ten luk vypadal skoro jako ty detske hracky byl dost smrtici. Zkousel jsem si z nej i vystrelit a verim, ze i ja bych s nim byl schopen cloveka zabit (kdybych se trefil).
Ten chlapek s nim lovil i losy (cca 400 kg zive vahy). Hodne ovsem zalezi na sipech. Sip se kterym srtilel losy je ostry jako ziletka, na veverky a belokury je naopak sip uplne tupy, na zajice ostnaty atd. Kdyz se ovsem takovym losim sipem netrefite je hrot na vyhozeni.
Vypravel mi take pribeh lovce, ktery takovym ziletkovym sipem skolil losa, sip nevytahl a pri porcovani si nedaval dost pozor, takze si o ten hrot podrezal zily a pac to bylo v lese a on byl sam, tak vykrvacel.
Kdysi jsem se seznamil s lovcem, co lovil lukem (v USA je to ted moda) a mel s nim moznost pomerne dlouho diskutovat a leccos mi ukazal. On lovil kratkym lukem (delka tak 100 cm) z laminovaneho dreva. Ac ten luk vypadal skoro jako ty detske hracky byl dost smrtici. Zkousel jsem si z nej i vystrelit a verim, ze i ja bych s nim byl schopen cloveka zabit (kdybych se trefil).
Ten chlapek s nim lovil i losy (cca 400 kg zive vahy). Hodne ovsem zalezi na sipech. Sip se kterym srtilel losy je ostry jako ziletka, na veverky a belokury je naopak sip uplne tupy, na zajice ostnaty atd. Kdyz se ovsem takovym losim sipem netrefite je hrot na vyhozeni.
Vypravel mi take pribeh lovce, ktery takovym ziletkovym sipem skolil losa, sip nevytahl a pri porcovani si nedaval dost pozor, takze si o ten hrot podrezal zily a pac to bylo v lese a on byl sam, tak vykrvacel.
Hehe, to nasere, vykrvácet o losa
Byl by to věcnej příspěvek, kdyby téma nebylo uzavřený. Na jednu stranu to povrzuje mojí domněnku, že kr.luk je v gurps moc slabej, nadruhou stranu ani moc ne, protože technologie v současnosti jsou přecijenom někde jinde.. Ale je to fakt zajímavý, proto děkuju
Byl by to věcnej příspěvek, kdyby téma nebylo uzavřený. Na jednu stranu to povrzuje mojí domněnku, že kr.luk je v gurps moc slabej, nadruhou stranu ani moc ne, protože technologie v současnosti jsou přecijenom někde jinde.. Ale je to fakt zajímavý, proto děkuju
Rest in Pain !
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Já si asi nedám pokoj, ale mohl by mi někdo říct, jak funguje v GURPSech magie a kouzla ?
hraju: Ω Projekt Omega
Magie a kouzla
Pokusím se nějak stručně odpovědět.
V herním mechanismu Gurpsu je magie stejná jakákoliv jiná dovednost. Při se sesílání kouzla si házíš na test dovednosti úplně stejně jako na seknutí mečem, použití převleku a podobně.
Na to aby jsi mohl použít jakékoliv složitější kouzlo například fireball musíš spňovat určité předpoklady. Ty jsou dvojí druhu. Jednak fyzické při tvorbě postavy - magický talent (má tři stupně), ten musíš mít pro většinu složitějších kouzel a jednak ovládat již kouzla jednoduší. (V tomto případě Create Fire a Shape Fire. Na obě tyto kouzla musíš umět kouzlo Ignite Fire).
Vlastní seslání kouzla fireball spočívá v ověření dvou dovedností - hod na úspěch seslání kouzla a hod na trefení se kouzlem (dovednost vrhání kouzel).
V herním mechanismu Gurpsu je magie stejná jakákoliv jiná dovednost. Při se sesílání kouzla si házíš na test dovednosti úplně stejně jako na seknutí mečem, použití převleku a podobně.
Na to aby jsi mohl použít jakékoliv složitější kouzlo například fireball musíš spňovat určité předpoklady. Ty jsou dvojí druhu. Jednak fyzické při tvorbě postavy - magický talent (má tři stupně), ten musíš mít pro většinu složitějších kouzel a jednak ovládat již kouzla jednoduší. (V tomto případě Create Fire a Shape Fire. Na obě tyto kouzla musíš umět kouzlo Ignite Fire).
Vlastní seslání kouzla fireball spočívá v ověření dvou dovedností - hod na úspěch seslání kouzla a hod na trefení se kouzlem (dovednost vrhání kouzel).
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Díky moc. A jak je to s počtem kouzel, které můžeš seslat ? Omezené počtem, magií, odlivem, něčím jiným, vůbec ničím ... ?
hraju: Ω Projekt Omega
Každý seslání kouzla tě unaví (hodnota tvojí Síly = hodnotě Výdrže, + eventuální bonus), pokud to kouzlo nemáš v malíku (vysoká dovednost, vysokej magickej talent). Nepamatuju se přesně, ale řek bych, že novopečenej kouzelníček, kterej se naučí všechno potřebný ke kulovýmu blesku, ho může seslat ve třech variantách, z nichž nejsilnější ho připraví o 3 body výdrže (ty se doháněj 1 po 10 minutách odpočinku). Takhle zvládne vykouzlit 3 blesky a může si už tak akorát zdřímnout.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Hmmm, trochu jsem to nepochopil, zvlášť ten vzorec, nevím jestli se vztahuje k síle kouzla nebo k únavě a kde jí tam zjistím.Lidozrout píše:Každý seslání kouzla tě unaví (hodnota tvojí Síly = hodnotě Výdrže, + eventuální bonus), pokud to kouzlo nemáš v malíku (vysoká dovednost, vysokej magickej talent). Nepamatuju se přesně, ale řek bych, že novopečenej kouzelníček, kterej se naučí všechno potřebný ke kulovýmu blesku, ho může seslat ve třech variantách, z nichž nejsilnější ho připraví o 3 body výdrže (ty se doháněj 1 po 10 minutách odpočinku). Takhle zvládne vykouzlit 3 blesky a může si už tak akorát zdřímnout.
Jak moc jsou kouzla účinná oproti zbraním, a jaké mají možnosti ?
hraju: Ω Projekt Omega
Přátelé, neopomíjejme mojí oblíbenou psioniku, která se v některejch systémech řadí do magie (nebo ne? DrD? Neni to jedno? Je!).
U psioniky je to tak, že postava musí mít jistej vrozenej talent, pro nějaku psionickou sílu (sílu však může i získat, ač je to dost obtížný - ozáření, 20 let pobytu v buhistickym klášteře na mantrách..). Síly jsou vlastně skupiny, jsou to telepatie, psychokineze, teleport, mymosmyslové vnímaní, léčení a antipsionika. Postava musí tedy mít talent pro jednu z těchto sil, aby mohla provádět akce, které spadají do té skupiny. Aby to nebylo tak jednoduchý, tak talent může mít taky svou sílu. Někdo má slabí talent, někdo veliký. Nu a do každý z těch sil spadají jednotlivý dovednosti, tedy bráno dle pravidel, jsou to dovednosti. Je to například telepatický příjem (tedy čtení myšlenek), telekineze, mentální úder....... Je jich mnogo. Ještě doplnim, že psionická síla a její hodnota značí vlatně potenciál. Hezkej je příklad v pravidlech s telekinezí. Postava s nízkou sílou Psychokineze, ale s dobře naučenou dovedností telekineze (patřící do skupiny psychokineze, samozřejmě)dokáže zvednout (zajisté silou vůle) během konverzace minci a vhodit ji do automatu (mince je lehounká, stačí nízká síla, ale škvíra v automatu je úzká, je potřeba přesnost - vysoká dovednost telekineze). Naopak týpek s vysoukou sílou psychokeneze a nízkou dovedností telekineze dokáže bez potíží zvednout slona a dopravit ho na druhou stranu ulice, ale bude mu činit obtíže slona umístit na střechu auta, co tam stojí.. Snad sjsem to nějak vysvětlil....
U psioniky je to tak, že postava musí mít jistej vrozenej talent, pro nějaku psionickou sílu (sílu však může i získat, ač je to dost obtížný - ozáření, 20 let pobytu v buhistickym klášteře na mantrách..). Síly jsou vlastně skupiny, jsou to telepatie, psychokineze, teleport, mymosmyslové vnímaní, léčení a antipsionika. Postava musí tedy mít talent pro jednu z těchto sil, aby mohla provádět akce, které spadají do té skupiny. Aby to nebylo tak jednoduchý, tak talent může mít taky svou sílu. Někdo má slabí talent, někdo veliký. Nu a do každý z těch sil spadají jednotlivý dovednosti, tedy bráno dle pravidel, jsou to dovednosti. Je to například telepatický příjem (tedy čtení myšlenek), telekineze, mentální úder....... Je jich mnogo. Ještě doplnim, že psionická síla a její hodnota značí vlatně potenciál. Hezkej je příklad v pravidlech s telekinezí. Postava s nízkou sílou Psychokineze, ale s dobře naučenou dovedností telekineze (patřící do skupiny psychokineze, samozřejmě)dokáže zvednout (zajisté silou vůle) během konverzace minci a vhodit ji do automatu (mince je lehounká, stačí nízká síla, ale škvíra v automatu je úzká, je potřeba přesnost - vysoká dovednost telekineze). Naopak týpek s vysoukou sílou psychokeneze a nízkou dovedností telekineze dokáže bez potíží zvednout slona a dopravit ho na druhou stranu ulice, ale bude mu činit obtíže slona umístit na střechu auta, co tam stojí.. Snad sjsem to nějak vysvětlil....
Rest in Pain !
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů