Warhammer Fantasy Roleplay

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Bajo »

ObrázekObrázekObrázekObrázek

Rodina her zasazených do Starého světa, fantasy variace na naši renesanční Svatou říši římskou.Německé vlivy jsou patrné na kultuře i jménech (často slovních hrátkách s němčinou). Říše je ohrožovaná vlivem Chaosu, zhmotňujícího se v tajných kultech chaotických bohů, v mutantech a zvěrolidech, kteří se ukrývají v hlubokých lesích, ale i v armádách zelenokožců a chaotických válečníků, kteří nikdy nepřestávají plánovat další invazi. Ladění je drsnější, temné. Hry používají systém kariér.

Jednotlivé tituly:
:arrow? Warhammer: The Mass Combat Fantasy Role-Playing Game (1983) – První prototyp warhammerovského RPG
:arrow? Warhammer Fantasy Roleplay (1e) (1986)
:arrow? Warhammer Fantasy Roleplay (2e) (2005)
:arrow? Warhammer Fantasy Roleplay (3e) (2009)
:arrow? Warhammer Fantasy Roleplay (4e) (2018)
:arrow? Zweihänder, retroklon starých edic WFRP, má samostatnou diskuzi

Jiné diskuze:
:!: Shrnutí pravidel třetí edice
:arrow? Zápis: [WFRP] Můj první Warhammer
:arrow? Zápis: [WFRP] Séria one-shot dobrodružstiev

Další odkazy
:arrow? Markusův článek o historii WFRP a další články o WFRP
Za tento příspěvek děkují uživateli Bajo:
Samuel
Angri
Příspěvky: 104
Registrován: 6. 2. 2021, 01:40

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Angri »

Markus píše: 25. 2. 2021, 14:46 Když jsem poprvé četl 4e, myslel jsem, že tak to má fungovat: že když v oponovaném hodu vyhraje obránce, zraní soupeře on. Že prostě každé kolo má vítěze.

Pak jsem to četl pořádně, až když jsem se chystal na hru, a zjistil jsem, že to tak není. Že úspěch obránce = nic se nestalo. Což trochu popírá logiku toho oponovaného hodu - proč tam jinak je?

(EDIT: A teď si teda fakt nejsem jistej, co je pravda, musím si to večer znova přečíst.)
Tak jsem si to přečetl a myslím si, že každé kolo v případě Meelee má vítěze a ten zasáhne soupeře. viz str 158 pravidel:
Výstřižek.JPG
Snad si to vykládám dobře , ale jestli to dobře chápu tak i v případě že má někdo SL -1 a soupeř SL -3 , tak ten s vyšším SL zasáhne. A je jedno zdali on útočil či nikoliv.
Je tedy pravda že pokud na jednu osobu budou útočit 3 útočníci , tak všem 3 se může aktivně bránit (ale s tím že útočníci mají bonus +40 na SL , čímž je to vykompenzováno)
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Bifi »

Porovnaj posledné dve vety: ak vyhrá útočník, zasiahol (a získa Advantage). Ak vyhrá obranca, nič sa nestalo (a obranca získa Advantage).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Black Adder
Příspěvky: 148
Registrován: 3. 2. 2018, 16:35

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Black Adder »

Sigmar s Vámi,
Vaše výtky k pravidlům jsou opodstatněné a správné, ale obávám se, že lidé co to nehráli můžou špatně chápat filozofii téhle hry.
WFRP nemá být vybalancované.
Boj znamená neúspěch, samozřejmě finální boss je finální boss, ale i zde by mělo být možné ho zlikvidovat nějak jinak než bojem, případně poslat nějakou armádu. Např. mocní démoni by měli mít nějaké to "srdce ve vejci ve stromě", na což může být těžké přijít, ale mělo by tam někde být.
A když to vejce postavy nenajdou, pak nezbude nic jiného než sebeobětování za nevinné. Když to někdo přežije, pak klobouk dolů, ale aby to přežili všichni a navíc bez ztráty končetin, to není WFRP.
Spousta našich výprav končilo tak, že jsme se otočili a jeli pryč, protože nikdo nechtěl zakukat rukou orčího bosse, o demonech ani nemluvím.
Jednou kluci skončili, když dostat se k většímu zlu vyžadovalo oběť nějakého nevinného rytíře.
Black Adder
Příspěvky: 148
Registrován: 3. 2. 2018, 16:35

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Black Adder »

Ad boj) kdo vyhrál opposed roll dá hit a získá adv. Kdo ho prohrál ztratí adv. a končí mu případné další akce. Ale hit dostane!
Není tam jestli vyhraje obránce, ale prohraješ-li ...

Nejedná se zde o jednotlivé rány, ale o šerm v rámci kterého zasahujete
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Bifi »

Black Adder píše: 3. 3. 2021, 10:22 Ad boj) kdo vyhrál opposed roll dá hit a získá adv. Kdo ho prohrál ztratí adv. a končí mu případné další akce. Ale hit dostane!
Není tam jestli vyhraje obránce, ale prohraješ-li ...

Nejedná se zde o jednotlivé rány, ale o šerm v rámci kterého zasahujete
To je chybná interpretácia, kde to beriete?

Na svojej iniciatíve máš akciu. WFRP je stále freeze-frame resolution! (p. s. 156 iniciatíva a "characters take turns", tiež "taking your turn" na s. 157) Rozhodneš sa útočiť a povieš, na koho. So súperom si hodíte opposed Melee test (obranca môže zvoliť aj iné skilly, ako napr. Dodge - box na s. 159). Ak si vyhral na SL, zasiahol si a získal Advantage. Ak si prehral, nezasiahol si, stratil si všetku advantage a súper získa 1 Advantage. Koniec tvojho ťahu, ide niekto ďalší. Obranca ťa zasiahne len vtedy, ak on svoju akciu využije na útok proti tebe a vyhrá v opposed Melee test (vtedy je útočníkom on, ale samozrejme sa môže rozhodnúť inak).

(Pravidlá hovoria "ty", čím sa myslí aktívna postava práve podnikajúca svoju akciu a iniciujúca opposed rolls, kým všetky ostatné sú pasívne, resp. obrancovia, ktoré akciám aktívnej postavy vzdorujú. Je to freeze-frame. Po konci ťahu aktívnej postavy sa aktívnou stáva iná postava, ktorá je teraz tou "ty". Nie je tam napísané "Whoever wins the Opposed Test hits their opponent" - len že niekto vyhral opposed test, čo však má rôzne následky podľa toho, či akciu inicioval - vtedy zasiahol - alebo jej rezistoval - a len získava Advantage.)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Bifi »

Black Adder píše: 3. 3. 2021, 09:54 Boj znamená neúspěch, samozřejmě finální boss je finální boss, ale i zde by mělo být možné ho zlikvidovat nějak jinak než bojem, případně poslat nějakou armádu. Např. mocní démoni by měli mít nějaké to "srdce ve vejci ve stromě", na což může být těžké přijít, ale mělo by tam někde být.
Toto je tiež úplne mimo, nič také v pravidlách neexistuje!
(Aj keď to osobne považujem za super nápad.)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Black Adder
Příspěvky: 148
Registrován: 3. 2. 2018, 16:35

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Black Adder »

Pravidla, pravidla, pravidla. Nehraješ to jak deskovku? :wink:
Co na str.149 The Golden Rule :wink:

Takže oprava: chcete-li někoho zranit a vyhrajete opposed roll pak dáte hit a dostanete adv. Samozřejmě můžete místo hitu soupeře chytit nebo postrčit aby spadnul z útesu atd.
Každopádně já mám -2SL, soupeř -4SL -> já ho propích (ostatně je to čestné a stavovské)
Představuju si to tak, že frajer se na mě rozběhl a já mu při úhybu seknul do břicha (např., záleží co padlo, že).
Moje akce - já zasypu frajera několika údery mečem a on, liška jedna, všechno vykryje a ještě mě sekne do nohy - např.

Nemusím vůbec máchat mečem a jen se ninjovsky vyhýbat (Dodge) přicházejícím úderům a frajerovi se posmívat. - např.
Bifi píše: 3. 3. 2021, 11:23 Toto je tiež úplne mimo, nič také v pravidlách neexistuje!
Dohledávat to nebudu, snad na to někdy opět narazím, ale jeden z autorů (mám pocit, že ve WARPSTONEch) zmiňoval, že boj je prohra. Nicméně si za tím stojím, i kdyby to neříkal. Vychází mi to tak z většiny dobrodružství i knížek co jich ve Warhammeru je.

Myslím si, že uchopíte-li WFRP jinak, minete se právě s tou filozofií pravidel. Dá se to hrát tak, že na konci je megaultra a je bos, ale pravidlově se to bez k...a štěstí nedá přežít. Podle mě je tento přístup nešvar z DnD (DrD), a to nic proti tomu, je to jiný systém pro jiné hraní, kde superheroes propichují draky vidličkou a pak je kouzelník smaží na Burning Hands. Dá se u toho pochopit a i vyžadovat jistá vyváženost postav, aby nikdo nebyl okraden o chvíli slávy v tej temnej sluji.
WFRP nedokáže vyvážit jednotlivá povolaní, protože pro nikoho není problém ta povolání změnit. Ta povolání jsou spíše přístup k životu. Je proto nesmysl aby žebrák měl stejnou šanci v boji (byť jinými prostředky) jako rytíř. Už jen proto, že správně si tam povolání nevybíráte, ale házíte (narodíte se blbě) a je jen na vás jak se dokážete ve světě prosadit, když vám ten zpropadený život dal tak krásnou šanci se vzchopit (dobrodružství).
Není problém aby se čaroděj učil šermovat a tahal sebou obouručák, jen ho to bude stát více úsilí, chce-li si zachovat své dovednosti (více expů za zvýšení charakteristiky, která není v kariéře) nebo se na to čarování vybodnout a alespoň chvíli žít jako hospodský rváč (přestup na Protagonist) a stejně o nic nepřijde, jen se v tom nebude zdokonalovat.

Nemohu si pomoct, ale WFRP by mělo mít konce jako v Jízdě mrtvých nebo Otrocích temnoty, atd atd., nebo velikou oběť ze strany hráčů.

A už dost :D
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Markus »

Black Adder píše: 3. 3. 2021, 16:21 Pravidla, pravidla, pravidla. Nehraješ to jak deskovku? :wink:
Naopak, jak já, tak Bifi, běžně používáme přístup "rulings, not rules", pravidla různě ohýbáme, měníme a houserulujeme. Stejně tak s tebou souhlasím v tvých poučkách jako "Boj je prohra" nebo "Hra nemá být vybalancovaná". Ale při takovýchle diskuzích je fakt dobré důsledně rozlišovat, co je oficiální pravidlo a co je čí house-rule, protože jinak vzniká totální bordel, viz náš případ tady teď. Mám dojem, že ty mluvíš o svých house-rules, ale prezentuješ je jako fakt - což způsobuje ty zmatky.
Melee: To attack, perform an Opposed Melee Test with your
Opponent (both you and your opponent Test your Melee Skill —
see page 126). Whoever scores the highest SL wins. If you win
the Test, you hit your opponent and gain +1 Advantage. If you
lose
the Opposed Test, (**you don't hit** - to tu není, ale je to implikováno**) your opponent gains +1 Advantage and your Action is finished.
Tohle je fakt zmatečně napsané, ale je to přesně jak to říká Bifi: když vyhraje útočník, dá obráncovi zásah. Když vyhraje obránce, nikdo nikoho nezasáhne a končí útočníkova akce. Popisujeme to dobře. Mně se to nelíbí a sám si to změním tak, aby zasahoval i obránce, ale v zájmu přehlednosti je fakt dobré uznat, že to bude jenom house-rule, zatímco oficiální pravidlo to tak neříká.
Black Adder píše: 3. 3. 2021, 10:22Kdo ho prohrál ztratí adv. a končí mu případné další akce. Ale hit dostane!
Nikolivěk. Akce končí jenom útočníkovi. Ale obránce zásahem nepřichází o akci.

Fakt si myslím, že to blbě čteš. "You" v tom odstavci znamená "aktivní hráč".
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Markus »

Pohleďte na krásu a eleganci tohoto jednoduchého soubojového systému!
wfrp combat.jpg
Vzato tady.

(Jo a ten spodní oranžový box na tom obrázku mají blbě. Útočník neztratí advantage, ale obránce dostane +1 advantage.)
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Bifi »

Je to správne. Pri prehratom opposed teste prichádzaš o všetku nakumulovanú advantage.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Markus »

OK, tak je to asi v jiném odstavci než tom, co jsem citoval.
Balck Adder

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Balck Adder »

Hmm, tak to jsem se to naučil blbě :think:
Ale asi to nechám, holt jako HR, přijde mi to vražednější
$D
Díky
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od OnGe »

Naučit se to blbě, ale přitom líp, je vlastně výhra. Hoď to na papír pusť do světa. Jak jsi to popisoval, tak mi to přišlo o dost lepší než originál.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Markus »

JJ, taky si myslím, že věci pomůže, když bude zasahovat i obránce - jen si nejsem jistý, jak se to kombinuje s Advantage. Nebo jestli je v takovém případě vůbec potřeba. Fakt bych měl tendenci ji kvůli zjednodušení a urychlení vyhodit.

Black Adder: Jak se to hraje vám? Nevlečou se souboje?
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Bifi »

No IMHO hlavne musíš rozbiť freeze-frame a zmeniť systém iniciatívy (p. moje experimenty s Divným Hornouhorskom a ASE). A rozbiť a prerobiť systém skillov, lebo takto napríklad nedáva zmysel voľba medzi Dodge/Parry* a Weapon Skillom. BTW v mnohých systémoch vrátane WFRP 4e (critical úspech na obranu) už nejaká forma protiútoku z obrany existuje - to by si musel poriešiť tiež. Osobne si myslím, že je problémom aj binárna povaha výhry v opposed teste a fixný damage, takže by som ako default urobil, že zasiahli automaticky obaja a spôsobený damage je upravený o SL.

Príklad: Postava A má meč (damage bonus 7 vrátane sily) a leather jerkin (DR 4 vrátane odolnosti). Postava B má sekeru (damage bonus 8 ) a chainmail (DR 5). A zaútočí na B. Hádže sa opposed Weapon Skill test. A neuspeje o 20. B neuspeje o 40. A preto vyhral s +2 SL. B utrpí zranenie za 2+7 - 5 = 4 wounds. A utrpí zranenie za -2+8 - 4 = 2 wounds. V ďalšom kole A (s Advantage** z predchádzajúceho kola) uspeje o 10, ale B uspeje o 30! Preto vyhral B s +2 SL. A utrpí zranenie za 2+8 - 4 = 6 wounds. B utrpí zranenie za -2+7 - 5 = 0 wounds. Takto sa odstraňuje whiff faktor...

* Dodge/Parry by mohli fungovať ako talent, kde za každý level talentu vieš znížiť spôsobený damage o 1 - ak trebárs splníš nejaké podmienky, napr. palným zbraniam sa nedá uhýbať, strelné zbrane nemožno párovať (len vrhacie a zblízka), nesmieš byť prečíslený alebo čojaviem. Alebo funguje ako skill, ale trebárs musíš uspieť na dodatočný skill test s postihom o rozdiel SL (teda s -20 ak si prehral o 2 SL) a za každý SL na tento druhý hod znížiš damage o 1. Akurát treba dávať pozor na to, aby sa opätovne nevrátil zadnými dvierkami whiff faktor.

Ja by som osobne ešte vyhodil TB z výpočtu DR čísla a nechal tam len armor - TB je už zarátaný vo Wounds, takto má zdvojenú rolu a v porovnaní so zbrojou navyše zbytočne vysokú pri znášaní utŕženého zranenia (soak/DR). Damage všatkých zbraní pritom možno znížiť trebárs o 2 (týmto parametrom sa dá dosť dobre regulovať smrteľnosť).

** Advantage má u nás (D&D 0e) podobu "winning and gaining" a môže sa využiť buď ako (a) manévrovanie do melee locknutým protivníkom (zatlačiť k stene a pod.), (b) manévrovanie vlastnými šíkmi ak nebolo ohlásené vo fáze povelov, alebo (c) výhoda do melee v ďalšom kole.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů