Warhammer Fantasy Roleplay
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Warhammer Fantasy Roleplay
Rodina her zasazených do Starého světa, fantasy variace na naši renesanční Svatou říši římskou.Německé vlivy jsou patrné na kultuře i jménech (často slovních hrátkách s němčinou). Říše je ohrožovaná vlivem Chaosu, zhmotňujícího se v tajných kultech chaotických bohů, v mutantech a zvěrolidech, kteří se ukrývají v hlubokých lesích, ale i v armádách zelenokožců a chaotických válečníků, kteří nikdy nepřestávají plánovat další invazi. Ladění je drsnější, temné. Hry používají systém kariér.
Jednotlivé tituly:
Warhammer: The Mass Combat Fantasy Role-Playing Game (1983) – První prototyp warhammerovského RPG
Warhammer Fantasy Roleplay (1e) (1986)
Warhammer Fantasy Roleplay (2e) (2005)
Warhammer Fantasy Roleplay (3e) (2009)
Warhammer Fantasy Roleplay (4e) (2018)
Zweihänder, retroklon starých edic WFRP, má samostatnou diskuzi
Jiné diskuze:
Shrnutí pravidel třetí edice
Zápis: [WFRP] Můj první Warhammer
Zápis: [WFRP] Séria one-shot dobrodružstiev
Další odkazy
Markusův článek o historii WFRP a další články o WFRP
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21007
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
No jestli chcete vidět mindfuck, tak si přečtěte, jak fungujou štíty. Při obraně si máš vybrat, jestli se bráníš pomocí Melee + tvoje zbraň, nebo pomocí Melee + tvůj štít. Za štít dostaneš postih kvůli tomu, že ho máš v levé v ruce, ale bonus za to, že je to „obranná zbraň“. Celé je to nesmyslně komplikované. Ve chvíli, kdy se mám rozhodovat, jestli v obraně zapojím štít, nebo ne, přičemž obojí se počítá jinak, pro mě hra přechází do nepříjemné pravidlové komplexnosti.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21007
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Mimochodem, nevíte někdo, proč Cubicle 7 vyhodili Andyho Law? V komunitě WFRP jsem slyšel stesky po tom, že odchází schopný designér, a teď to Cubicle 7 povede od devíti k pěti. Ale Law byl hlavní designér a co můžu soudit podle tvorby na jeho blogu, on je primární viník téhle pravidlové přepíčenosti. Takže za mě good riddance, podle mě to byl špatný designér a bez něj bude líp.
(Ale skvělý kartograf)
Jenomže pořád tam jako hlavního developera mají Davea Allena. Čtu od něj druhé dobrodružství a obě jsou bída - railroadové tendence a extrémní románovost a nepřehlednost textu. Píše to jako povídky. Nebere ohledy na použitelnost ve hře.
Law i Allen jsou veteráni WFRP z dob druhé a třetí edice, ale přijde mi, že čím dřív se jich Cubicle zbaví, tím líp. Otázka je, jestli mají vůbec někoho schopného tvořit líp než oni.
Je tam Graeme Davis, ale ten zatím jen reviduje produkty z 1. edice (které jsou na rozdíl od těch nových dobré). Brzo bude vycházet jeho první nový počin, Horned Rat, nový díl pro kampaň Enemy Within jako náhrada za Something Rotten in Kislev. Tam se uvidí, jestli je pořád dobrý designér, nebo jestli už taky přešel na tu novou románově-railroadovou školu.
Zatím všechny věci přenesené do 4e z dob 1e mi přišly velmi dobré. Naopak jejich původní tvorba pro 4e mi přijde mizerná.
(Ale skvělý kartograf)
Jenomže pořád tam jako hlavního developera mají Davea Allena. Čtu od něj druhé dobrodružství a obě jsou bída - railroadové tendence a extrémní románovost a nepřehlednost textu. Píše to jako povídky. Nebere ohledy na použitelnost ve hře.
Law i Allen jsou veteráni WFRP z dob druhé a třetí edice, ale přijde mi, že čím dřív se jich Cubicle zbaví, tím líp. Otázka je, jestli mají vůbec někoho schopného tvořit líp než oni.
Je tam Graeme Davis, ale ten zatím jen reviduje produkty z 1. edice (které jsou na rozdíl od těch nových dobré). Brzo bude vycházet jeho první nový počin, Horned Rat, nový díl pro kampaň Enemy Within jako náhrada za Something Rotten in Kislev. Tam se uvidí, jestli je pořád dobrý designér, nebo jestli už taky přešel na tu novou románově-railroadovou školu.
Zatím všechny věci přenesené do 4e z dob 1e mi přišly velmi dobré. Naopak jejich původní tvorba pro 4e mi přijde mizerná.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7502
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Nie tak úplne. Andy Law práve chcel viaceré veci zjednodušiť a siahnuť na zopár posvätných kráv. Viď aj tu: https://lawhammer.blogspot.com/2019/12/ ... skill.htmlMarkus píše: ↑4. 3. 2021, 10:34 Mimochodem, nevíte někdo, proč Cubicle 7 vyhodili Andyho Law? V komunitě WFRP jsem slyšel stesky po tom, že odchází schopný designér, a teď to Cubicle 7 povede od devíti k pěti. Ale Law byl hlavní designér a co můžu soudit podle tvorby na jeho blogu, on je primární viník téhle pravidlové přepíčenosti.
Problémom bol skôr celý dizajnový proces vrátane extrémne krátkeho času na playtesting a neochoty prijať fundamentálnejší feedback. Ten nastavil a manažoval majiteľ a zakladateľ Cubicle 7, nepamätám si jeho meno - tuším Dave Allen?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7502
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Veruže neprešiel. Graeme sám robil prerábku a reorganizáciu The Enemy Within do 4e.Markus píše: ↑4. 3. 2021, 10:34 Je tam Graeme Davis, ale ten zatím jen reviduje produkty z 1. edice (které jsou na rozdíl od těch nových dobré). Brzo bude vycházet jeho první nový počin, Horned Rat, nový díl pro kampaň Enemy Within jako náhrada za Something Rotten in Kislev. Tam se uvidí, jestli je pořád dobrý designér, nebo jestli už taky přešel na tu novou románově-railroadovou školu.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21007
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Aha, takže Law dobrý a Allen velký špatný – přesně jak na mě působí ta jeho dobrodružství.
Musím se někdy podívat na něco, co dělal sám Law.
Musím se někdy podívat na něco, co dělal sám Law.
Ano, vím a je to super. Jeho věci pro 1e jsou taky dobré. Jeho Rough Nights & Hard Days pro 4e (vidíš, to je vlastně nový content!) se mi taky líbí. Jen vyjadřuju napětí a nejistotu z Horned Rat.Veruže neprešiel. Graeme sám robil prerábku a reorganizáciu The Enemy Within do 4e.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7502
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Tam ale nie je žiadne nové dobrodružstvo, všetko len prerábky klasík, nie?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21007
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
- A Rough Night at the Three Feathers je klasika z 1e
- Nastassia’s Wedding je taky z 1e
- Lord of Uberreik je, pokud to správně chápu, z 3e dobrodružství The Edge of Night
- A day at the Trials a A Night at the Opera jsou úplně nové
Víc tady.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21007
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Dočetl jsem další dobrodružství:
The Mad Men of Gotheim
The Mad Men of Gotheim
Tady je anotace i s mojí minirecenzí.Z městečka Gotheim zbývají jen čoudící ruiny. Přeživší obyvatelé jsou zmatení a poblouznění, zdánlivě neschopní pochopit, co se jim to přihodilo. Někteří úplně přišli o rozum a propadli děsivému šílenství, na které zjevně není žádný lék. Dokážou postavy rozkrýt, co stálo za gotheimskými šílenci, než jim dojde čas?
Krátké 14stránkové dobrodružství o rozsahu zhruba jednoho herního sezení přivede postavy do zdevastovaného města plného poblázněných lidí. Většinu hry tvoří sociální interakce s barvitými obyvateli, možná pak velká akce na závěr.
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: 3. 2. 2018, 16:35
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Hlavně musím přiznat, že 4ed. jsme ještě nehráli.
Všechny souboje byly pouze simulované - já proti sobě
Pořád ještě dohráváme W40 od FFG a s naší frekvencí to vypadá ještě na hodně dlouho. Nicméně bych si ještě jednou chtěl zahrát Danghanskou kletbu (paralelně s ostatním) a protože je pro mě DrD nehratelné, s pár úpravami to chci zahrát právě ve 4ed. Takže se rozcvičuju
Po vaší připomínce k mému pochopení pravidel jsem na to kouknul znovu.
Už před tím mi neseděl boj dvěma zbraněmi a pár dalších věcí, ale nechci kvůli tomu měnit moc věcí. Takže ve zkratce:
Boj na blízko - Opposed WS -> kdo má více SL zasahuje, nezávisle na tom čí je kolo.
Jsou-li SL shodná a záporná, nezasáhne nikdo. Jsou-li SL shodná a kladná zasáhnou oba -> zranění = Síla + síla zbraně + SL(ne rozdíl) -> oba dají stejné zranění a záleží jen na jejich výdrži zdali přijdou o životy.
Dvě zbraně (pro mě je opposed WS šerm, proto tyto změny): zásah beze změny, ale zranění se sčítá Síla + síla zbr. + síla zbr. + SL (rozdíl). Jestliže má obránce jen jednu zbraň má -20 WS (štít se počítá jako zbraň). Tento postih ruší Combat Reflexes.
Ale jak píšu, testoval jsem to jen sám.
Nicméně mě boje tolik netrápí, myslím si, že už dávno nejsou v mých hrách rozhodující v posunu dobrodružství, ale jen zkratkou a to docela riskantní. A závěreční bossové mají buďto nějakou slabinu na kterou se dalo přijít, či mají nějaké slabé místo (např. mocný psyker stojící za tím vším, má malou T a nic moc životy, takže trocha taktiky ze strany hráčů zabírá, a to co přesně udělají je na nich)
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:15, celkem upraveno 1 x.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21007
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Ti Mad Men? Naprosto v pohodě, je to v podstatě bezsettingové. V zásadě i nezávislé na technologiích. Jediný jakžtakž kotvicí prvek je, že je tam kovárna, ve které kovář pracuje na plátové zbroji - a to je docela důležité, nejde to vyhodit. Pak obrázky baráků jsou spíš renesanční. Ale jinak je to volné.
Pracuje to s myšlenkou chaosu a korupce.
Některé statistiky nebo schopnosti příšery nemusí být mimo kontext WFRP srozumitelné, ale klidně vysvětlím.
Pracuje to s myšlenkou chaosu a korupce.
Některé statistiky nebo schopnosti příšery nemusí být mimo kontext WFRP srozumitelné, ale klidně vysvětlím.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Ještě ke včera odehranému It's Your Funeral! mám, Bifi, otázku (a spoiler warning pr dnešní družinu). Pročetl jsem to teď a chci se zeptat, jak se ti to podle toho vedlo? Vidím, že celkem dost věcí tam je vlastně "GMe, rozhodni si to", spoustu sis jich přimyslel, něco jsi vypustil, a třeba ty startovní zápletky si překopal úplně. Máš k tomu nějaké hodnocení?
Mně jako hráči to přišlo super - asi by stálo za to zkrátit začátek a nechat trochu víc času na konec, protože pro pročtení vidím, že se tam ještě chvíli se určitě na tom uzavřeném hřbitově při vyšetřování vraždy hrát dalo, ale byl jsem zcela spokojený - jenže ono samozřejmě dobrý vypravěč a spoluhráči udělají zábavným jakýkoli modul, to není zas tak vypovídající hodnocení původního textu
Mně jako hráči to přišlo super - asi by stálo za to zkrátit začátek a nechat trochu víc času na konec, protože pro pročtení vidím, že se tam ještě chvíli se určitě na tom uzavřeném hřbitově při vyšetřování vraždy hrát dalo, ale byl jsem zcela spokojený - jenže ono samozřejmě dobrý vypravěč a spoluhráči udělají zábavným jakýkoli modul, to není zas tak vypovídající hodnocení původního textu
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7502
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Vytvorím anotáciu a napíšem recenziu, ďakujem za nakopnutie.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21007
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7502
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Jo, dík za upo.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů