Alice is Missing
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Alice is Missing
Anotace v Databázi RPG
Alice Briarwood, dívka z malého města Silent Falls, se ztratila a je na jejích přátelích a známých, aby ji našli.
Mimo procesních pokynů se hra odehrává v tichosti, prostřednictvím textu. Pátrající postavy se ve fikci nikdy nepotkají, a tak spolu komunikují zprávami. Náhodný výběr z karet stop a nápověd a možnost dotvářet vztahy mezi postavami nabízí znovuhratelnost, ale autoři nedoporučují hrát Alice is Missing ve stejné skupině víckrát.
Ke hře jsou potřeba pravidla a karty postav, podezřelých, lokací, stop a nápověd. Autoři také jako podpůrný materiál vytvořili plakáty pohřešovaných osob pro několik variant Alice (slouží jen jako dokreslení a varianty jsou pro potřeby reprezentativnosti) a soundtrack ke hře, který zároveň slouží jako časomíra.
Hra se snaží být imerzivním, emocionálním zážitkem, a proto obsahuje rady, jak se svými hráči nastavit dostatečně komfortní situaci.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alice is Missing
Děkuji KDoleckovi za anotaci k téhle... ehm... nestandardní hře a zakládám jí diskuzi.
Re: Alice is Missing
Markus do databáze vložil recenzi Alice is Missing z games.cz
Za mne je super, že taková hra dostane v českém prostředí vůbec nějakou pozornost. A ze screenshotů to vypadá, že to snad i hráli! Cením.
Za mne je super, že taková hra dostane v českém prostředí vůbec nějakou pozornost. A ze screenshotů to vypadá, že to snad i hráli! Cením.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alice is Missing
Oh, to vypadá zábavně
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Alice is Missing
To vypada jako fakt zajimavy kus co vytahnout na lidi neznale RPG jako hru na vecer nebo tak.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alice is Missing
Tak jste mě ponoukli si tu recenzi přečíst...
Pro mě je to dokonalá antiteze zábavy – přesný opak toho, co mě na RPGčkách zajímá. Ale nepíšu to, abych tady jako zahořklý stařec hořekoval nad nepochopitelnou zábavou mládeže. Naopak mi přijde fajn, že spektrum RPG může být takhle široké.
Taky mi podle tohohle přijde, že Alice is Missing vychází ze školy "textových RPG", která hrajou miliony teenagerů bez pravidel na Facebooku a různých diskuzních serverech. Je fajn vidět, že z toho vznikla i nějaká formalizovaná, dotažená hra.
Tohle je zajímavé. Je to něco, co bych nazval jízlivě „roleplaying pro roleplaying“ – tj. hra, ve které o nic nejde, hráči vůbec o ničem nerozhodují a jedinou pointou hry je prožitek a herectví (tady navíc jen formou textových zpráv).Klíč k pochopení celé hry leží v uvědomění toho, že úkolem hráčů paradoxně není Alici hledat. To hra dělá de facto za ně pomocí zmíněných clue cards, které nevyhnutelně přicházejí samy s tím, jak odpočet klesá směrem k nule. To tyhle karty dávají hráčům pobídky k opravdu zásadním odhalením. Všechno ostatní, co si účastníci píšou, je vlastně jen omáčka okolo.
(...)
Hrubé obrysy Alicina osudu jsou dané náhodnými kartami, ale na hráčích je, aby příběhu dodali uvěřitelnost, napětí a šmrnc. Aby jeden druhého napínali a šokovali svými odhaleními, kořenili příběh drobnými poznatky a historkami na stranu, uklidňovali rozhádané kamarády, nebo naopak nějakou tu rozčilenou hádku v chatu vyvolali.
Teoreticky by se těch 90 minut dalo pročekat a interagovat pouze s clue cards, dokud se záhada nerozuzlí sama. Jenže takový příběh by byl holý a prázdný, prostý jakýchkoli detailů a emocí. A co především, hrát tímhle způsobem by znamenalo úplně minout, o čem má Alice is Missing být. A to je hraní rolí v pravém slova smyslu.
Pro mě je to dokonalá antiteze zábavy – přesný opak toho, co mě na RPGčkách zajímá. Ale nepíšu to, abych tady jako zahořklý stařec hořekoval nad nepochopitelnou zábavou mládeže. Naopak mi přijde fajn, že spektrum RPG může být takhle široké.
Taky mi podle tohohle přijde, že Alice is Missing vychází ze školy "textových RPG", která hrajou miliony teenagerů bez pravidel na Facebooku a různých diskuzních serverech. Je fajn vidět, že z toho vznikla i nějaká formalizovaná, dotažená hra.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alice is Missing
Jak zjišťuju, tak je hrajou i na PC na RP serverech.
Nicméně můj dojem je stejný jako tvůj a osobně bych tuhle hru bych nováčkům naopak nedoporučil, protože by snadno mohli nabýt dojmu, že RPG jsou hry, ve kterých nemůžou nic důležitého ovlivnit.
Nicméně můj dojem je stejný jako tvůj a osobně bych tuhle hru bych nováčkům naopak nedoporučil, protože by snadno mohli nabýt dojmu, že RPG jsou hry, ve kterých nemůžou nic důležitého ovlivnit.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Alice is Missing
Ono je to vlastne prezivanie generovaneho pribehu, kde maju hraci za ulohu vyplnit cas medzi eventami pribehovou vatou... trochu smutne ked sa nad tym zamyslim takto
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Alice is Missing
Tak ono se takto někdy (alespoň co jsem slyšel a hlavně viděl na Youtube) hraje i DnD. "Hraní rolí" znamená, že hrajete ten přidělený charakter ve scénách, které jsou vám dány - a prostě hrajete improvizované divadlo. Což může být zábava.
Nicméně také jsem z té tradičnější generace, která má zažito, že pokud nemůžu prohrát - není to hra
Nicméně také jsem z té tradičnější generace, která má zažito, že pokud nemůžu prohrát - není to hra
Re: Alice is Missing
Antarone, to je myslim dost cynicky a zjednoduseny pohled.
Stejnou notou bys mohl treba OSR shrnout na "tajtrlikovani pred gamelordstvem ktery se rozhodne jestli ses mu trefil do pripraveneho reseni a kdyz ne (udelals chybu) tak te potresta" - ale lidi co to hraji by ti asi rekli, ze v tom je vic.
Tohle bude podobne.
Stejnou notou bys mohl treba OSR shrnout na "tajtrlikovani pred gamelordstvem ktery se rozhodne jestli ses mu trefil do pripraveneho reseni a kdyz ne (udelals chybu) tak te potresta" - ale lidi co to hraji by ti asi rekli, ze v tom je vic.
Tohle bude podobne.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Alice is Missing
Důležité mi v tomhle příjde i ta silná časová omezenost. Většina lidí touhle hrou prostě stráví 90 minut svého života. U toho si povypráví příběh, vžije se do role, střetne se s nějakými tématy, poslechne si soundtrack a pak to nějak skončí, oni odejdou se zážitkem a nejspíš už to nikdy nebudou hrát znovu.
Re: Alice is Missing
Jak moc tam resi nejaky larpovy element? Asi moc ne kdyz si posilaji zpravy, co.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Alice is Missing
Právě jsi velice výstižně popsal typický Adventure Path z Pathfidneru
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Re: Alice is Missing
Akoze ten larpovy presah tam asi bude, ja si predstavujem, ze atmosfera bude urcite fungovat. Osobne mi to pride skor ako jednoduchy larpik nez rpg. Ono to totiz tak uplne nema system, iba sa otacaju karticky ktore navadzaju hracov k diskusnym temam.
Ked si to tak vezmes tak vlastne hraci ani nikomu nevravia ze by vyhodnocovali nejake akcie, iba v prvej osobe popisuju svoju vlastny priestor imaginacie (dokonca ani nie je zdielany lebo v kazdej lokacii moze byt iba jedna postava a game master v tom ma pravo zabranit akymkolvek sposobom)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů