1879
1879
Anotace v Databázi RPG
1879 je hra viktoriánská steampunková hra zasazená v alternativní realitě našeho světa. Po (nepovedeném?) vědeckém experimentu se otevírá portál na jiný svět. Portálem na Zemi proudí magická energie, která nakopne magický cyklus asi o 140 let předčasně. Lidé se mění na elfy, orky, trolly a trpaslíky. Protože portál se otevřel v Londýně, Impérium se hbitě pouští do průzkumu a obsazování nového světa, kde ovšem naráží na domorodce, ješťerkoidní Sauridy nebo Samsuty, potomky uprchlíků z Babylonu, kteří přišli jiným portálem před pár tisíci lety. Herním světem se prolínají narážky na dobovou popkulturu, především na Lewise Carrolla, ale i například Charlese Dickense.
Hra používá Step System známý z her Earthdawn, kde zkušenost hráčských postav určuje, jakou kostkou házejí proti obtížnosti (např. zkušená postava bude házet k20, zatímco začátečník k4). Systém je upravený pro potřeby nízkomagického světa, do kterého se magie teprve vrací.
Hra je zasazená ve stejném fikčním univerzu jako Earthdawn.
Re: 1879
1879 je... ve zkratce viktoriánský steampunk (nebo spíš steamweird) variací Shadowrunu. doslova, FASA pojímá 1879 jako alternativu k SR, a jako sequel k Earthdawnu.
Po (nepovedeném?) weird science experimentu se otevírá portál na jiný svět. Portálem na Zemi proudící magická energie nakopne magický cyklus asi o 140 let předčasně. Lidé se mění na elfy, orky, trolly a trpaslíky. Protože portál se otevřel v Londýně, Impérium se hbitě pouští do průzkumu a obsazování nového světa, kde ovšem naráží na domorodce, ješťerkoidní Sauridy (v Earthdawnu známé jako t'skrangové), a Samsuty, potomky uprchlíků z Babylonu, kteří přišli jiným portálem před pár tisíci lety.
Celým settingem se prolínají narážky na dobovou popkulturu, především na Lewise Carrolla (portál je Králičí Nora, první město za portálem je Fort Alice, fenomén měnící lidi na metalidi je Looking Glass Fever, orkům se říká Snarkové.... ) ale i například Charlese Dickense (jedna z profesí, ale i označení pro místní verzi shadowrunnerů obecně, je Dodger)...
Asi bych to prodat nedokázala, ale ten setting je naprosto dokonalej, FASA dokazuje že pořád umí tvořit úžasný settingy. A vůbec mě to nepřekvapuje vzhledem k tomu, že pod 1879 jsou podepsáni mimojiných i L. Ross Babcock III a Steve Perrin
Jako systém 1879 používá STEP ze 4 edice Earthdawnu, upravený pro potřeby low-magic (ve srovnání s Earthdawnem) světa, do kterého se magie teprve vrací
https://fasagames.com/1879-home/
https://www.drivethrurpg.com/product/26 ... QuickStart
https://www.drivethrurpg.com/product/17 ... yers-Guide
https://www.drivethrurpg.com/product/21 ... ters-Guide
https://www.drivethrurpg.com/product/34 ... -Companion
https://www.drivethrurpg.com/product/34 ... -Companion
Po (nepovedeném?) weird science experimentu se otevírá portál na jiný svět. Portálem na Zemi proudící magická energie nakopne magický cyklus asi o 140 let předčasně. Lidé se mění na elfy, orky, trolly a trpaslíky. Protože portál se otevřel v Londýně, Impérium se hbitě pouští do průzkumu a obsazování nového světa, kde ovšem naráží na domorodce, ješťerkoidní Sauridy (v Earthdawnu známé jako t'skrangové), a Samsuty, potomky uprchlíků z Babylonu, kteří přišli jiným portálem před pár tisíci lety.
Celým settingem se prolínají narážky na dobovou popkulturu, především na Lewise Carrolla (portál je Králičí Nora, první město za portálem je Fort Alice, fenomén měnící lidi na metalidi je Looking Glass Fever, orkům se říká Snarkové.... ) ale i například Charlese Dickense (jedna z profesí, ale i označení pro místní verzi shadowrunnerů obecně, je Dodger)...
Asi bych to prodat nedokázala, ale ten setting je naprosto dokonalej, FASA dokazuje že pořád umí tvořit úžasný settingy. A vůbec mě to nepřekvapuje vzhledem k tomu, že pod 1879 jsou podepsáni mimojiných i L. Ross Babcock III a Steve Perrin
Jako systém 1879 používá STEP ze 4 edice Earthdawnu, upravený pro potřeby low-magic (ve srovnání s Earthdawnem) světa, do kterého se magie teprve vrací
https://fasagames.com/1879-home/
https://www.drivethrurpg.com/product/26 ... QuickStart
https://www.drivethrurpg.com/product/17 ... yers-Guide
https://www.drivethrurpg.com/product/21 ... ters-Guide
https://www.drivethrurpg.com/product/34 ... -Companion
https://www.drivethrurpg.com/product/34 ... -Companion
Re: 1879
Pokud jde o cyber-, ke konci 19. století opravdu moc ne. K tomu maj nejblíž asi různý steamweird vychytávky (včetně protéz), a Babbagovy stroje (analytickej i differenciální).
A -punk, tak jak ho cyberpunk žánr chápe... nemusí bejt žádnej, může ho bejt až moc. To už je na hráčích, na backgroundu postav, na tom, na jaký typ příběhů se skupina zaměří.
A ne každej se zaměřuje na páru, tak jako Impérium, takže se časem s dalšíma příručkama (až vyjdou) dočkáme, podle toho jak to naznačujou už vydaný materiály, teslapunku (Německo), a necropunku (Samsutové).
Re: 1879
no jo Jersone, Teslapunk. Ale odhaduju, že pořádně se mu bude věnovat až sourcebook určenej Německu a/nebo Německej Armybook pro skirmish wargame, kterou FASA taky dělá. Zatím sou to opravdu jenom náznaky typu Nikola Tesla staví v Berlíně elektrickou S-bahn, Tesla se pokouší replikovat experimenty Galvanickýho Řádu (jedna z organizací mágů), Galvanickej řád sám o sobě, nebo tahle věta z Player's Companionu:
The Prussians have made signifcant advances in electrical
technology, catching up to and threatening to surpass British microsteam.
Re: 1879
Tyjo to zni dobre. Mohlo by to byt vic akceptovatelne pro klasicke fantasy hrace nez Shadowrun, a pritom nove a zajimave.
Jenom, kdo dela ten system? Protoze Catalyst je z hlediska designu marnej.
Jenom, kdo dela ten system? Protoze Catalyst je z hlediska designu marnej.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: 1879
Dělá to FASA, stejně jako Earthdawn 4ed nebo Demonworld. Za systém si to bere STEP z Earthdawnu, ovšem trochu upravenej, něco jako spell matrix bys třeba hledal marně, jednak je ještě nízká úroveň many (1879 je teprv na začátku magický fáze cyklu), jednak o něčem takovym ještě nikoho ani nenapadlo přemejšlet (a hele, adventure hook, některýho mága to napadlo, a postavy můžou třeba výzkum pro konkurenci ukradnout, sabotovat, dotyčnýho mága uníst... nebo naopak je ten mág může najmout k získání výzkumu zpátky)
A layout příruček je nádhera
Re: 1879
No, nový... o podobnej feeling jsem se pokoušela s The Imperial Age
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=90&t=15401
A to už taky není zrovna nejmladší záležitost. Ale nějak se mi nedařilo vyladit ideální poměr a power level jednotlivejch prvků.
Edit: ovšem přesvědčenejm D20 hráčům by The Imperial Age asi seděl líp než 1879
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti