Conan v RPG

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Conan v RPG

Příspěvek od Markus »

ObrázekObrázekObrázek

Společná diskuze pro hry a produkty z prostředí Barbara Conana.

:arrow? Anotace „světa“ Hyborian Age / Hyborský věk
Hyborian Age neboli Hyborský věk je fiktivní věk v historii Země, do kterého jsou zasazeny příběhy o Barbaru Conanovi, původně ve formě povídek Roberta E. Howarda publikovaných od roku 1932. Název je odvozený od legendární severské země, která se podle starých Řeků jmenovala „Hyperborea“. Má jít o dobu po potopení Atlandity, ale stále ještě před začátkem zaznamenaných dějin.

V Hyborském věku je Středozemní moře souší, Nil (přejmenovaný na řeku Styx) se těsně za naší nilskou deltou ostře stáčí a teče na západ až k Gibraltaru. Kaspické moře (přejmenované na Vilayer) sahá až k Severnímu ledovému oceánu a tvoří tak přírodní bariéru. Země je osídlená imaginárními královstvími, adaptovanými z historických i mytologických předloh, od „čínské“ Chitaje přes helénskou Korynthii až po Pikty daleko na severozápadě. Prostředí nese mírné fantastické prvky v tradici žánru sword & sorcery.
Hry:
:arrow? Conan Role-Playing Game (1985)
:arrow? Conan (d20) (2003)
:arrow? Conan (2d20) (2017)

Další produkty:
:arrow? CB - Conan the Barbarian (1984) – Dvojice dobrodružství pro AD&D 1e
:arrow? GURPS Conan
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Conan RPG

Příspěvek od Markus »

Doháním resty a zakládám tuhle anotaci a diskuzi pro Conan 2d20, což je, co můžu soudit z různých signálů, jedna z her, které se u nás hrají nebo aspoň prodávají (je v online obchodech :)). Kdybyste se někdo chtěl podělit o své zážitky a třeba ji ohodnotit v databázi, budu hrát.

Myslím, že diskuze může pohodlně sloužit i k diskutování o předchozích dílech značky Conan RPG, což jsou Conan Role-Playing Game (1984) a Conan: The Roleplaying Game neboli Conan d20 (2004).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Conan RPG

Příspěvek od Markus »

Bifiho recenze z databáze stojí za přeposlání, ať je archivovaná i v diskuzi. Díky, Bifi!
Bifi píše:Zbytočne komplikovaný systém, ktorý klame telom

Mám s Conan 2d20 love-hate relationship. Hrali sme ho už od quickstart verzie a mali sme v ňom jednu dlhú kampaň. Myslím si, že autori previedli a rozvinuli howardovské reálie do RPG podoby perfektne.

Avšak:

1.) Systém je prekomplikovaný (hlavne v tom, ako na seba odkazujú rôzne subsystémy). Hlavne to je vidieť v boji, kde sa reťazia rôzne efekty. Už od začiatkov boli typické reakcie aj "systémových guruov" také, že však to GM nejako fudguje alebo rozhodne od stola. S jedným mojím hráčom (Dvoraxom) sme detailne čítali všetky možné diskusie na Google+ a prišli sme k záveru, že nikto - ani samotní tvorcovia! - systém nehrajú tak, ako je napísaný. To bolo pre nás veľké sklamanie. Navyše nie je vôbec triviálne systém upraviť domácimi pravidlami - toto je monštrózny, vnútorne previazaný (teda nie modulárny) systém na úrovni 4. edície WFRP.

2.) Postavy sú extrémne silné. (Fóra sú plné diskusií typu "help! my PCs are too powerful!") A akonáhle má každá postava Riposte, je to úplný overkill - vie prakticky odpáliť Nemesis aj v jeho ťahu. S čím súvisí problém akcií a reakcií - a teda že pôvodca akcie nemôže reagovať na reakciu. Chápem, že nechcú, aby sa to reťazilo donekonečna, ale postavy orientované na reakcie sú powerful. Súvisí s tým aj mechanika doomu, pretože od istého momentu rozvoja postáv sa zdá byť nezmyselné posielať do boja ďalšieho toughened enemíka, len si to hráči odhádžu. Boje sa u nás stali rollfestmi, v ktorých vôbec o nič nešlo. (Nakoľko to bolo nedostatkami na strane GMa, neviem posúdiť.)

3.) Doom a Momentum podľa mňa predstavuje problém tiež. 2d20 systémy klamú telom: tvária sa ako kompetitívne systémy, kde ekonomika doom a momentum vytvára férovú hraciu plochu medzi GMom a hráčmi. Z toho napríklad vyplýva, že GM môže a má "zatlačiť" a robiť to pre hráčov ťažkým a hrať proti nim, kompetitívne. Prd aj s botami. Tá hra to nikde reálne nepovie, ale v skutočnosti na GMa hra hodí bremeno používania doomu pre dobro príbehu a hráčsky zážitok - a ešte mu k tomu nedá vôbec žiadne nástroje. GM nesmie tlačiť, lebo ak naozaj chce, vie postavy pozabíjať (to nie je úplne v protiklade s tým, čo som o powerful postavách písal vyššie, GM napríklad vie zosilniť spôsobené zranenie). Je to vlastne konvenčná railroadová hra a pýtam sa, že načo sa vôbec potom drbať s celým doomom, keď základom social contractu je aj tak dôvera ku GMovi. Kľúčový na tej hre je skill GMa používať Doom tak, aby u hráčov vytváral dojem tlaku a nebezpečenstva. Samozrejme, je tam riziko, že hráči prekuknú, že postavy vlastne nikdy nezlyhajú. Preto je social contract veľmi dôležitý - teda s akým nastavením do toho ľudia idú - ale hra ti s tým nijako nepomôže.

4.) Dobrá je tvorba postavy, ktorá o postave vygeneruje množstvo background detailov a zápletiek. Ale možno až priveľa, nedostane sa to do hry - a mechanika neponúka spôsob, ako z toho spraviť herný obsah. S týmto súvisí aj problém družinového hrania. Sword and sorcery literatúra je obvykle o jednom hrdinovi, maximálne ho dočasne sprevádza nejaký sidekick. Takže ak by bol celý dej o jednej postave, jej nepriateľoch, tieňoch minulosti a pod., je to v poho - ale predstavte si, že máte tri postavy, nedajbože päť.

Aj kvôli supportu a množstvu doplnkov, tiež spomenutému prevedeniu fluffu a vernosti predlohe by som hodnotenie na úrovni 2.5 zvýšil na 3.5 hviezdy, teda zaokrúhľujem na tri.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Conan RPG

Příspěvek od eerieBaatezu »

Mně ty se meta-zdroje líbily v Mutant Chronicles. Tam to fakt dává až hmatatelný pocit Temné Symetrie prostupující tím světem. Že to v tom settingu vlastně nepůsobí meta. V těch ostatních 2d20 hrách mi to naopak přijde těžce pěst na oko.
A MCh je navíc nejvíc crunchy ze všech těch 2d20 her, takže to se fakt moc nedá. Měli by udělat 2nd Edition. A u her jako Conan by měli ten systém víc modifikovat ( :wink: meta-joke $lol$ ) a vyházet ty Doomy a podobný nesmysly.
Obrázek
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Conan RPG

Příspěvek od Rillae »

Tak zrovna 2d20 Conan mě už delší dobu láká, chci si stavět base, craftit, křísnout někoho po kebuli a odtáhnout ho do kola bolesti...

Ne, nespletla sem si hru, Modiphius vydal i sourcebook pro hraní v exile lands
https://www.modiphius.net/products/cona ... cebook-pdf
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Conan RPG

Příspěvek od Rillae »

Markus píše: 15. 7. 2021, 16:21

Myslím, že diskuze může pohodlně sloužit i k diskutování o předchozích dílech značky Conan RPG, což jsou Conan Role-Playing Game (1984) a Conan: The Roleplaying Game neboli Conan d20 (2004).
Markusi, a GURPS Conan (1989) ne? Nebo, když už máš Conan RPG, tak CN, CB, a RS moduly pro AD&D?

Mimochodem, u Conan RPG máš špatně rok, má bejt 1985, 1984 byl CB1 modul

Edit: CB jsou pro AD&D, CN pro Conan RPG... sorry, mam trochu bordel v těch kódech
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Conan v RPG

Příspěvek od Markus »

Díky, rok jsem opravil. A diskuzi jsem přejmenoval na "Conan v RPG", aby to mohlo pojmout všechno. :)

V Databázi je ale zatím jenom Conan 2d20, ty starší tituly nebo produkty pro GURPS/AD&D zatím ne, nikdo je nezadal. :) Popravdě ani nevím, jestli to u nás někdo někdy hrál. Čím víc se noříš do historie, tím větší jsou díry ve znalostech (protože Železná opona), což je vidět třeba i na tom, že relativně málo lidí vůbec zná takové věci jako Runequest nebo Traveller, což byly na západě obrovská jména. U obskurních doplňků pro GURPS to bude ještě horší.
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Conan v RPG

Příspěvek od Rillae »

Hele, já to sama taky nikdy nehrála, ani to nemam, jenom vim, že to existuje. GURPS nepatří zrovna mezi moje oblíbený systémy, a v AD&D se věnuju skoro exkluzivně Forgotten Realms.

Kdybych nebyla fanoušek Rudý Sonji (díky Marvel Comics za ní... i když ty crossovery se spidermanem byly divný :D ), a neměla kdysi dávno půjčenej na ní zaměřenej modul pro AD&D (RS1), tak bych taky nevěděla že TSR hyborskej věk dělali
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Conan RPG

Příspěvek od Rillae »

Markus píše: 19. 9. 2021, 10:20 Bifiho recenze z databáze stojí za přeposlání, ať je archivovaná i v diskuzi. Díky, Bifi!
Bifi píše:Zbytočne komplikovaný systém, ktorý klame telom

Mám s Conan 2d20 love-hate relationship. Hrali sme ho už od quickstart verzie a mali sme v ňom jednu dlhú kampaň. Myslím si, že autori previedli a rozvinuli howardovské reálie do RPG podoby perfektne.

Avšak:

1.) Systém je prekomplikovaný (hlavne v tom, ako na seba odkazujú rôzne subsystémy). Hlavne to je vidieť v boji, kde sa reťazia rôzne efekty. Už od začiatkov boli typické reakcie aj "systémových guruov" také, že však to GM nejako fudguje alebo rozhodne od stola. S jedným mojím hráčom (Dvoraxom) sme detailne čítali všetky možné diskusie na Google+ a prišli sme k záveru, že nikto - ani samotní tvorcovia! - systém nehrajú tak, ako je napísaný. To bolo pre nás veľké sklamanie. Navyše nie je vôbec triviálne systém upraviť domácimi pravidlami - toto je monštrózny, vnútorne previazaný (teda nie modulárny) systém na úrovni 4. edície WFRP.

2.) Postavy sú extrémne silné. (Fóra sú plné diskusií typu "help! my PCs are too powerful!") A akonáhle má každá postava Riposte, je to úplný overkill - vie prakticky odpáliť Nemesis aj v jeho ťahu. S čím súvisí problém akcií a reakcií - a teda že pôvodca akcie nemôže reagovať na reakciu. Chápem, že nechcú, aby sa to reťazilo donekonečna, ale postavy orientované na reakcie sú powerful. Súvisí s tým aj mechanika doomu, pretože od istého momentu rozvoja postáv sa zdá byť nezmyselné posielať do boja ďalšieho toughened enemíka, len si to hráči odhádžu. Boje sa u nás stali rollfestmi, v ktorých vôbec o nič nešlo. (Nakoľko to bolo nedostatkami na strane GMa, neviem posúdiť.)

3.) Doom a Momentum podľa mňa predstavuje problém tiež. 2d20 systémy klamú telom: tvária sa ako kompetitívne systémy, kde ekonomika doom a momentum vytvára férovú hraciu plochu medzi GMom a hráčmi. Z toho napríklad vyplýva, že GM môže a má "zatlačiť" a robiť to pre hráčov ťažkým a hrať proti nim, kompetitívne. Prd aj s botami. Tá hra to nikde reálne nepovie, ale v skutočnosti na GMa hra hodí bremeno používania doomu pre dobro príbehu a hráčsky zážitok - a ešte mu k tomu nedá vôbec žiadne nástroje. GM nesmie tlačiť, lebo ak naozaj chce, vie postavy pozabíjať (to nie je úplne v protiklade s tým, čo som o powerful postavách písal vyššie, GM napríklad vie zosilniť spôsobené zranenie). Je to vlastne konvenčná railroadová hra a pýtam sa, že načo sa vôbec potom drbať s celým doomom, keď základom social contractu je aj tak dôvera ku GMovi. Kľúčový na tej hre je skill GMa používať Doom tak, aby u hráčov vytváral dojem tlaku a nebezpečenstva. Samozrejme, je tam riziko, že hráči prekuknú, že postavy vlastne nikdy nezlyhajú. Preto je social contract veľmi dôležitý - teda s akým nastavením do toho ľudia idú - ale hra ti s tým nijako nepomôže.

4.) Dobrá je tvorba postavy, ktorá o postave vygeneruje množstvo background detailov a zápletiek. Ale možno až priveľa, nedostane sa to do hry - a mechanika neponúka spôsob, ako z toho spraviť herný obsah. S týmto súvisí aj problém družinového hrania. Sword and sorcery literatúra je obvykle o jednom hrdinovi, maximálne ho dočasne sprevádza nejaký sidekick. Takže ak by bol celý dej o jednej postave, jej nepriateľoch, tieňoch minulosti a pod., je to v poho - ale predstavte si, že máte tri postavy, nedajbože päť.

Aj kvôli supportu a množstvu doplnkov, tiež spomenutému prevedeniu fluffu a vernosti predlohe by som hodnotenie na úrovni 2.5 zvýšil na 3.5 hviezdy, teda zaokrúhľujem na tri.
No, udělala sem si radost a koupila skoro všechno (včetně Kulla), co pro 2d20 Conana zatim vyšlo. A na první přečtení se mi líbí. Hodně líbí.

K Bifiho hodnocení bych si dovolila nalinkovat tenhle rozbor: part I, part II, part III

TLDR: It's not a flaw, it's a feature, ale Conan vyžaduje určitej přístup k používání mechanik který hráčům (momentum, fortune) i GM (doom) dává. "there is no such thing as "playing it wrong."" u Conana prostě tak úplně neplatí.

No, jak sem řekla, na přečtení se mi Conan hodně líbí. Jak se bude hrát, to se teprv uvidí
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Conan v RPG

Příspěvek od Bifi »

Díky Rillae aj za tvoje nadšené reakcie, aj za výkop do diskusie.
Odkazy som si pozrel a mám nejaké pripomienky:
Play for keeps. Bet it all. You want to succeed at something and there’s Momentum on the table? Use it! Use it all! Got Fortune? Burn it! Are you out of both? Throw Doom at the GM. Who cares how much she has. Would Conan care? Does Conan do things in half measures? By Crom, we all die anyway, and we’re alive now!
Toto mi príde veľmi divné. Ak máš mechaniku, ktorá sa snaží vytvárať súperenie medzi hráčmi a GMom, kde ide o manažment aj kolektívnych metazdrojov v časovej mierke celého sedenia, kde hra pôsobí, že je to starostlivo vyvážené a playtestované... tak potom mi odporúčanie "všetko to použi, pomíňaj to na šupu, YOLO" príde veľmi zvláštne.
In a traditional d20 game, a GM might arbitrarily inflict sudden damage on a PC, no Saving Throw permitted, arguing that it’s in essential service to the story, and the player might call foul, maintaining that’s not in any rule (except for Rule 0, which is that the GM is always right, though this type of GM is unlikely to keep players for very long). In 2d20 the GM makes it happen with Doom. In a d20 system, a wall might suddenly collapse, or a torch might go out, or a hunted NPC might slip through a secret door and secure it behind her, and the player might regard it as an abuse of the GM’s power, might feel his trust betrayed, might feel a lack of player agency, might determine that the adventure is on a railroad. (...) In 2d20, the GM spends Doom.
A toto je práve ten omyl, to dizajnové klamanie telom. V 2d20 je rovnaký breach of social contract, ak GM za Doom hráčom zákerne sviní, ak za Doom zvýši zranenie tak, že zabije postavu, alebo ak im dokola zvyšuje obťažnosť hodov lebo "vymyslené prekážky". Mechanika Doomu nijako GMa nevyviňuje. Hráči majú očakávanie, že veci budú dávať nejaký fikčný a žánrový zmysel, že vedia aspoň trochu odhadnúť riziká, že GM je fanúšikom ich postáv. Ak začne byť ich protivníkom - lebo systém je tak nadizajnový - tak je akákoľvek dôvera v prdeli. Pointa je ale v tom, že keď tá dôvera existuje, nepotrebuješ Doom (resp. možno stačí v nejakej easy podobe ako reroll bennies Johna Wicka alebo situačné faktory v Mob Justice).

Koniec koncov je tu očakávanie, že GM má pripravené nejaké dobrodružstvo (sled scén) a bude postavám dávkovať nebezpečenstvo, aby nakoniec v pote tváre uspeli - a nie že GM postavy jednu po druhej vyzabíja v nejakom úvodnom combate, alebo že ich bude cepovať nepodstatnými hodmi s úmornými prekážkami len preto, aby im vyplieskal Momentum a sebe naplnil Doom.
So Conan 2d20 is emulative of Robert E. Howard’s fiction, and therefore the structure of an adventure is like the beats of a story rather than the painstaking exploration of a place or careful preparation and eventual execution of a journey, which is a simulation of “reality.” A Conan 2d20 adventure is divided into Scenes and, as with most fictions, and as with most games, the most attention is paid to Action Scenes.
Okej, ak to prijmeme - a že toto je napríklad hlavný rozdiel oproti simulačným systémom alebo OSR - tak problémom je, že mechanika 2d20 k dosiahnutiu tohto cieľa stále nijako nepomáha. Stále je to GM, kto rámuje scény a je zodpovedný za vrcholy a pády - akurát teraz môže chvíľu predstierať, že "to nie ja, to Doom".
In all honesty, in my games combat does move more slowly than I would like, but to speed things up or to abstract it any more, I believe, would mean to throw away many cool elements that are there for the purposes of emulating the fiction.
Čo mám povedať, je to tak. Boj je pomalý a únavný - ale ak máš v hlave, že to má mať nejaký flair, tak ťa komplexná mechanika len brzdí. To už lepšie funguje napríklad Barbarians of Lemuria alebo nejaký iný, voľnejší a abstraktnejší systém s generickými komplikáciami a flexibilnou mierkou abstrakcie.
As I said, it’s unlikely that PCs ever are going to be threatened with death by combat. This is not an advisable way to raise tension in the game. Alternatively, I suggest that combat most often be used as an obstacle between the PCs and an intended goal.
No len ak sa u hráčov vytratí nadšenie a uvedomia si, že v tých bojoch o nič nejde (a ešte sú k tomu mechanicky nemotorné a trvajú dlho), tak začnú mať pocit, že hrajú nesprávny systém.
The book forces quite a bit of cross-referencing to figure out some of the particular action resolutions. Moreover, the reader must learn that some terms, which may at first appear to be synonyms of each other, likely have particular meanings in terms of game mechanics. This confusion is mitigated only partially by the use of capitals to denote particular mechanical functions. A lot of the rules, unfortunately not always expressly stated as such, must read as logical propositions, i.e., “if A and B, then C.” And this sort of reasoning delightfully spills out into the forums. Also on the forums are outright new rules constructions and innovations, usually to fill in what has inadvertently or by design been left out of the book. To be clear, the rulebook often states its ethos as being a flexible system wide open to GM rulings, but this assertion is compromised by the presence of Skill Talent trees: it is not unlikely that a chance GM ruling or group consensus, which may result in a campaign precedent, will “invade” a feature conferred by a Talent, which consequently invalidates the worth and usefulness of that Talent. With this measure of ambiguity, Conan 2d20 rules lawyers are likely to find many opportunities to bring suits to court.
This.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Conan v RPG

Příspěvek od Rillae »

Modiphiu se asi spolupráce s Funcomem hodně líbí, po sourcebooku pro Conan Exiles vyšel i sourcebook pro Age of Conan. Nemůžu soudit, jak moc povedená adaptace to je, na rozdíl od Exiles (který IMHO přenáší herní mechaniky z MMO do tabletop hry celkem věrně... i když 2d20 Conan the Exiles vyšel ještě před Siptah DLC, takže update by vzhledem k zastaralosti neuškodil), Age of Conan nehraju. Dávám to sem jenom pro úplnost, ať má Markus co přidat do databáze.:)


Edit: Modiphiu se nejspíš líbí spolupráce s vývojářema MMO her obecně, Utopia Planitia pro STA má pár lodí z STO... ale ne ty, co bych chtěla.

Edit2: Teď už jenom čekám, kdy Modiphius vypustí sourcebooky pro Dune Awakening a Dune Spice Wars.:D
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Conan v RPG

Příspěvek od Markus »

To je jakože nějaký crossover mezi stolním RPG a MMO? Do databáze to přidám rád, ale musí mi k tomu někdo napsat odstavec popisného textu, protože o tom nic nevím. A mým systematickým postupem „doplňuji do databáze, co v ní chybí, počínaje 70. léty,“ mi ještě chvíli potrvá, než se k tomu dostanu. :)

Ale vlastně, když už jsi to načala, by mě zajímalo, jak je Conan 2d20 populární. Já o něm vím jenom to, že se Bifimu moc nelíbil (viz výše), ale jinak u nás o něm mluvil málokdo. Ale letmý pohled na stránky Modiphiu ukazuje, že už pro něj mají celkem početnou ediční řadu a vycházejí další věci, takže je to evidentně dost na to, aby se to uživilo. Asi – hádám – jako celé 2d20.

Což je ale asi i komentář k dnešní době, kdy se prostě na nějaké solidně přežívající úrovni uživí neuvěřitelné množství her. Stačí pár tisíc věrných zákazníků a nízké náklady (rozuměj: chrlit sourcebooky a moc se s tím nesrat :)) a dá se z toho vyžít.
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Conan v RPG

Příspěvek od Rillae »

Markus píše: 10. 12. 2022, 20:15 To je jakože nějaký crossover mezi stolním RPG a MMO?
Něco takovýho, pokusy o adaptaci MMO her do jejich 2d20 systému.

Markusi, budu schopná ti něco napsat ke Conan the Exiles... teda až se k tomu dostanu, hraju Conan Exiles na compu, a ten sourcebook mám, podle mýho dobře přenáší na stůl zásadní principy a mechaniky (survival, grind, basebuilding) z počítačovýho MMO na stůl do 2d20 systému. Ale je už docela starej, vyšel snad ještě před tim, než Funcom vypustil Isle of Siptah DLC, a nereflektuje pozdější změny (a že těch změn za poslední roky bylo víc než dost), rozhodně bych uvítala update, nebo novou edici.

S Age of Conan to bude horší, tohle MMORPG nehraju, takže i když sem sourcebook zběžně prolítla, opravdu nedokážu posoudit nakolik dobře přenáší hru z počítače na stůl.
Za tento příspěvek děkují uživateli Rillae:
Markus
Uživatelský avatar
Mizy
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 1. 2021, 10:22

Re: Conan v RPG

Příspěvek od Mizy »

Mimochod Modiphius přepustil licenci Monolithu. Nové věci vydávat nebudou a to ani reprinty. V červnu to přestanou prodávat úplně. Já už dokupuju co ještě nemám, dokud to je skladem. 🙂 Tu deskovku od Monolithu mám a je super. Figurky se dají v rpg krásně využít.
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Conan v RPG

Příspěvek od Rillae »

Jo, a Monolith chce na jaře spustit kickstarter na novou edici deskovky, a po něm pak KS na nový RPG
Za tento příspěvek děkují uživateli Rillae:
Mizy
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů