Jednostránkové mini-RPG hry

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Jednostránkové mini-RPG hry

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázek

Souhrnná diskuze pro miniaturní jednostránkové nebo klidně i dvoustránkové (ha!) hry, které jsou ideální pro improvizované one-shoty.

:arrow? The Witch is Dead (Čarodějnice je mrtvá) (2016)
:arrow? Honey Heist (Velká medová loupež) (2017)
:arrow? Bards & Ballads (2017) – O bardech a baladách
:arrow? Big Gay Orcs – O comingoutu orků během obležení
:arrow? Supernormal (2019) – O superhrdinech, když mají volno
:arrow? Kobold Endeavour (2019) – O koboldech kradoucích dračí zlato
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini-RPG Granta Howitta

Příspěvek od sirien »

Selhan: do svýho posledního postu si nejspíš investoval víc myšlenek a času než Howitt do celého toho jednostránkovýho štěku co komentuješ.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 226
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30

Re: Mini-RPG Granta Howitta

Příspěvek od Stařec »

Grant Howitt za poslední roky stvořil taky settingy/systémy Spire a Heart (resp. Howitt dělal tuším setting a systém zase jiný člověk). Hnidopišsky (pardon, já musím) bych doplnil, že tímhle je teď známější než svými jednostránkovými kusy. Ve Spire a Heart taky jasně dokazuje, že minimálně jako narativní designér není vůbec špatný.

Tyhle věci se teprv chystám hrát a za poslední rok jsem už poznal několikrát, že na papíře můžou věci vypadat mnohem lépe než v praxi, takže názor možná ještě pozměním, ale Spire je krásná kombinace fantasy tropů promíchaná s dystopií, špionáží a revolucí, a Heart je zase snaha zkombinovat důraz na RP s dungeon crawlingem a je to mix Lovecrafta a Planescapu a ve výsledku mi připadá, že je to víc Planescape než samotný Planescape.

Je mi jasné, že jedu trochu offtopic, ale minimálně kvalita těchto produktů mi připadá natolik zajímavá, že mám potřebu se Howitta zastat a pro změnu jej vyzdvihnout.
Verba vana aut risui apta non loqui!
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini-RPG Granta Howitta

Příspěvek od Selhan »

To je ten samý člověk!? Nějak jsem si to nikdy nespojil. Tím víc jsem na Spire zvědavý.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Mini-RPG Granta Howitta

Příspěvek od Sosacek »

Spire je super.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Tyrael
Příspěvky: 85
Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
Bydliště: Praha, tam co Lyco

Re: Mini-RPG Granta Howitta

Příspěvek od Tyrael »

Tak jsem Honey Heistu hodil svoji recenzi, už se nemůžu dočkat, až mi Sirien vysvětlí, jak se mýlím.
Jako někdo, kdo čas od času hry píše - rozhodně si nemyslím, že je to snadné. A Hewitt za ty hry nic nechce.
K attention-whoring se mám chuť zeptat, jestli Sirien mluví o sobě :D

Jinak - ty hry vycházejí primárně na Patreonu, který Hewitt má a kde ho jeho čtenáři mají možnost podpořit a pak je hodí na Itch.io zdarma. Pravidelně tam má články o designu, vlastní autorské nápady a ankety, kde mají čtenáři možnost hlasovat o co mají zájem. Nic velkolepého, ale čas od času z toho vznikne něco awesome, jako Spire, nebo Heart. Sám jsem zvědavý na jeho poslední větší spolupráci- Death Was the Only Road Out of Town - plánuju na to skočit jak budu mít chvíli času.

Podle mě se jedná o jednoduché hry zaměřenou na komunitu, která má ráda jednoduché hry s velkou mírou volnosti a s GM, kteří jsou připraveni improvizovat a ohýbat hru a “setting” podle toho jak se hra vyvine. Ty lidi, kterým se ty hry líbí oceňují jejich jednoduchost a to, že Grant neustále přichází s novými zajímavými nápady, takže si oni, (případně GM) nemusí lámat hlavu s tím, co si s kamarádama v neděli odpoledne zahrají.

Ty hry jsou rychlý, často vtipný (3 krále, kterí brání malýho Ježíška před králem Herodem pomocí kung fu, nekromancie atd. si totálně plánuju zahrát) a někdy zajímavě zpracovaný nápad/hint na setting, který si chci zahrát v nějakém propracovanějším settingu.
Pokud tomuhle Sirien říká PR stunty, tak všechny hry, které jsem kdy stvořil asi byly PR stunty pro mou neexistující skvěle placenou mediální kariéru jako autor tabletop RPG :D
Nebo možná jsou to prostě jen fajn jednoduchý hry na jedno odpoledne pro lidi co nežerou složitý pravidla.
Za tento příspěvek děkují uživateli Tyrael:
Jarilo
TV Tropes ruined/enhanced my life.
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1734
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: Mini-RPG Granta Howitta

Příspěvek od Corny »

A můžu já? :D

Resp. možná to zkusím otázkou...napsal jsi, jak se u toho bude bavit skupina se zkušeným GMem, co se dobře zná. Jak dobře se podle tebe u Honey heistu bude bavit skupina nováčků, co spolu třeba ještě nikdy nehráli?

Plus teda "Ta hra je fajn pro skupinu lidí, co mají rádi jednoduché hry s velkou mírou volnosti, ochotní improvizovat a ohývat hru a setting" je takové prázdné zaříkadlo které 1) vám vyhodí použitelný výsledky i v situaci, kdy budete hrát hru na téma "Najdi pět random slov na wikipedii a sestav z toho zápletku a občas si hoď kostkou jen tak for fun" 2) je i na recenze docela dobrý red flag, protože v podstatě dáváš pozitivní hodnocení hře u níž výslovně akceptuješ, že si 95% zábavy musíš odpracovat sám (což ve finále je to samé, co říkal Sirien, jen narovinu a pravdivě řekl, že za tu zábavu pak není fér chválit hru). .
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Tyrael
Příspěvky: 85
Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
Bydliště: Praha, tam co Lyco

Re: Mini-RPG Granta Howitta

Příspěvek od Tyrael »

Corny píše: 19. 6. 2022, 01:25 A můžu já? :D

Resp. možná to zkusím otázkou...napsal jsi, jak se u toho bude bavit skupina se zkušeným GMem, co se dobře zná. Jak dobře se podle tebe u Honey heistu bude bavit skupina nováčků, co spolu třeba ještě nikdy nehráli?

Plus teda "Ta hra je fajn pro skupinu lidí, co mají rádi jednoduché hry s velkou mírou volnosti, ochotní improvizovat a ohývat hru a setting" je takové prázdné zaříkadlo které 1) vám vyhodí použitelný výsledky i v situaci, kdy budete hrát hru na téma "Najdi pět random slov na wikipedii a sestav z toho zápletku a občas si hoď kostkou jen tak for fun" 2) je i na recenze docela dobrý red flag, protože v podstatě dáváš pozitivní hodnocení hře u níž výslovně akceptuješ, že si 95% zábavy musíš odpracovat sám (což ve finále je to samé, co říkal Sirien, jen narovinu a pravdivě řekl, že za tu zábavu pak není fér chválit hru). .
Může kdokoliv. RPG Forum je plný milovníku pravidel, systému a tabulek, takže jsem nečekal, že jenom Sirien by se ozval, když vychvaluju hru, která jich má málo :D

Jak dobře se bude bavit skupina nováčků co spolu třeba ještě nikdy nehráli nevím, ale jsem ochotnej někdy vyzkoušet. Asi bude záležet jaká skupina a co od té hry chtějí. Dokážu si představit skupiny, kterým by to fungovalo a hrál jsem se skupinama, kde vím, že by to nefungovalo. Ale to jsou většinou skupiny, které by si ten systém nevybraly.

K tvému 1.) Jo, to je tradiční odpověď milovníků hard-pravidlových systémů. U toho "Vyber pár random slov a hoď si čas od času kostkou." - zajímalo by mě, jestli to kdokoliv z lidí, co tohle prohlašuje, zkusil. On je dost velký rozdíl - "přijít s kreativním nápadem, který je fun" a "vybrat pár slov z wikipedie a dělat z toho hru" - tak jako v jiných oborech - kreativita má cenu a není samozřejmostí.

K tvému 2.) musím říct, že se dost bojím zeptat, jaký RPGčka hraješ ty, pokud v nich 95% zábavy nepřichází od hráčů a GM, ale od pravidel/systému - tak to musí být nějaká předpřipravená dobrodružství v tvrdě pravidlovém systému, kde se moc nemluví a nepopisuje :wink:

Celkově mám pocit, že se snažíš říct, že protože ta hra nebaví ten typ hráčů, mezi které patříš a které znáš, tak to znamená, že je to špatná/nehotová/odfláknutá RPG hra a ode mě očekáváš, že budu obhajovat, že není a vysvětlovat, jak ta hra funguje pro hráče jako jsi ty a tví spoluhráči, zatímco já se snažím říct, že je to zajímavá hra pro skupinu hráčů, mezi které očividně nepatříš.

Za mě je Sirienova recenze z principu v pohodě a správná, protože ukazuje náhled na Honey Heist od někoho kdo má rád propracovaná složitá pravidla, a hard RPG systémy. A z toho úhlu pohledu si určitě 2 * zaslouží.
Proti čemu protestuju jsou jeho verbální útoky na autora těch RPG, kterého nezná, o jehož motivacích má jen ty nejčernější představy a kterého se snaží vydávat za rádoby-celebritu prodávající jenom zmetky v momentě, kdy ten člověk stvořil poměrně dobré, propracované systémy a RPG jako je Resistance Toolbox, Spire a Heart RPG. A jediné čím se proti Sirienovi provinil je, že píše a zadarmo nabízí fun jednoduchá 1-page RPG lidem, kteří o ten typ her většinou mají zájem...
TV Tropes ruined/enhanced my life.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini-RPG Granta Howitta

Příspěvek od Quentin »

Máme spoluhráče, kterého jsem viděl vést hru pouze dvakrát. Jednou to bylo 5e a jednou Honey Heist. U 5e jsme všichni dvě hodiny trpěli railroad a další dvě hodiny extrémně pomalý combat, zatímco Honey Heist byl zábava od začátku do konce cca tři hodiny v kuse.

IMHO u Honey Heistu dělá setting víc práce než systém. Navíc tím, že to implikuje, že se nebude railroadovat (DM jen reaguje na plány medvědů), to tradičně vychovaným hráčům docela funguje.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 19. 6. 2022, 10:24, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
Tyrael
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1734
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Příspěvek od Corny »

Tyrael píše: 19. 6. 2022, 02:09 Celkově mám pocit, že se snažíš říct, že protože ta hra nebaví ten typ hráčů, mezi které patříš a které znáš, tak to znamená, že je to špatná/nehotová/odfláknutá RPG hra a ode mě očekáváš, že budu obhajovat, že není a vysvětlovat, jak ta hra funguje pro hráče jako jsi ty a tví spoluhráči, zatímco já se snažím říct, že je to zajímavá hra pro skupinu hráčů, mezi které očividně nepatříš.
Stejně jako další věci, které usuzuješ tak nějak z ničeho (například kdo tu všechno má a nemá rád "hardcore pravidlové systémy" a co hraje za hry) tak je třeba upozornit, že já se do té hry ale Vůbec nestrefuju.

Já ti reagoval pouze na tvou argumentaci a doufal jsem, že z toho třeba bude vidět, že na hodnocení jakéhokoliv systému je pěkně chabá (aneb "mám rád kuchařky, které mi neříkají jak co mám vařit a nechávají mě, ať si vařím po svém a čím míň mi toho radí, tím lépe"). A třeba ten Honey heist pak zkusíš hodnotit podle toho, jestli i v těch simplistických mechanikách pro tebe dobře funguje (tj. dělá to, co systém dělat má a za co si zaslouží pochvalu), místo aby jsi mu dával body čistě za námět (což to be fair, je cool námět s hodně zábavným potenciálem) a za to, co si během hry bez téměř jakékoliv pomoci odpracujete samy v družině (opět, per linie tvého hodnocení)... případně aby jsi hned naskočil na argumentační logiku "Cože, tobě se honey heist nelíbí? Tak to určitě musíš být hrozný pravidlový fašista co si libuje v hardcore pravidlech a tabulkách".

Quentin: Já si třeba u Honey heistu dokážu představit docela hodně zábavný oneshot. Ostatně jsem to hráčům už párkrát nabízel, že si to dáme mezi kampaněma, podle mě by to mohla být dobrá psina (nebo medvědina?). On ten námět je hodně silný, byť i tak je hodně strohý (resp. furt si člověk toho musí domyslet hroznou spoustu, aby to nějak do sebe zapadalo), tj. třeba já bych mu čistě po námětové stránce asi i hvězdičku taky dal.
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini-RPG Granta Howitta

Příspěvek od sirien »

Mě vždycky potěší někoho vytriggerovat jen tím, že řeknu bolestivou pravdu, tím víc když je očividná.

Ještě víc pak sledovat, jak si to snaží popřít a racionalizovat vymýšlením zjevných nesmyslů, jako že komu se to nelíbí musí být milovník "složitých hard rules".

Ale je hezké vidět, že je můj názor pro lidi zjevně tak důležitej. I když asi by dotyční udělali pro sebe líp kdyby místo psaní dotčeně spravedlivého hněvu šli rozšířit svůj zjevně nedostatečný rozhled a nastudovali si něco skutečně dobře udělaného aby získali trochu víc srovnání než "ale MĚ se to líbilo!". Z minimalistických/jednoduchých fun her které se narozdíl od Hewittových PR stunt flákáren dají skutečně hrát právě tak, jak jsou napsané, třeba Og, InSpectres, Nicotinky, Barona Prášila, Mexický pat... (Teď ještě aby přišlo nějaké to dotčené "sem je přečet mě teda lepší nepřijdou, spíš naopak, a navíc nejsou na 1 A4!" a budu mít vyplněné celé Bingo.)


Corny: tak jako udělat one-page metahru s generátorem vlastní Hewittovky stejné nebo lepší kvality než originál by nebylo těžký, skoro si říkám že čistě for that lulz...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Mini-RPG Granta Howitta

Příspěvek od Log 1=0 »

Tyrael píše: 19. 6. 2022, 02:09 Může kdokoliv. RPG Forum je plný milovníku pravidel, systému a tabulek, takže jsem nečekal, že jenom Sirien by se ozval, když vychvaluju hru, která jich má málo :D
Zaprvé, tohle je otravný a ohraný strašák, kterého si můžeš laskavě strčit do zelí. To že se někomu nelíbí one-page systémy, neznamená, že je milovník "pravidel, systémů a tabulek".

Zadruhé, tak 90% Medové loupeže jsou pravidla a tabulky. Ne, vážně, podívej se na to. Jsou tam tabulky na generování postav a záletek, vysvětlení mechaniky a jeden odstavec, o čem hra je. Ta hra si dává pozor, aby sé milovníky pravidel a tabulek neobtěžovala něčím dalším.

Zatřetí, a tady už se dostáváme k skutečnému problému těhle minipravidel. Ony jsou, až na ten námět, který má tedy ML zajímavý (a i Sirien za něj dal +hvězdičku), ale jiné z těch jednostránek nemají ani to, čistě parazitní. Počítá se s tím, že PH umí provádět hrou, Hráči umí hrát. A jestli neumí, tak jim to ukáže někdo z ostaních u stolu. Bez těch obsáhlých pravidel, které by tohle lidem vysvětlily, by tyhle minička neměl kdo hrát.

Začtvrté, já mám rád velké komplexní systémy, ale taky jsem občas hrál čistý frreform, neo pravidly, které by šlo nacpat to rozvitého souvětí. Aka ještě minimalističtější věci, než ML. Takže si dovolím srovnácat, a říct, že ty větší systémy mi svými komplexnějšími mechanikami pomáhají držet žánr a strukturu, usnadňují vyhodnocení a budování komplexních scén, takže mi tím šetří práci, a zároveň přidávají ještě jednu, gamističtější rovinu do hry. To ML moc nedělá, a tak má jen malou výhodu oproti freeformu, ale za většími systémy zaostává. A většími myslím třeba i to, že nějaké Fate hack na cca 7 stran by to dělal možná 10x lépe v každém ohledu. I takový Mausritter, který má taky extrémně jednoduché jádro, mi přijde lepší než ML, které i to málo co dělá, ve skutečnosti dělá dost podivně.

Zapáté, hodnotit RPG podle toho, jestli v něm vykřešete dobrou hru, je nesmysl. Co tam není lze domyslet, co tam je, lze ignorovat. Takže s tímto přístupem jsme jen kousek od "Mám rád RPG, tohle je RPG. Vzali jsme si z toho jeden nápad a byla to sranda. 5 z 5." A to mi přijde dost o ničem.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini-RPG Granta Howitta

Příspěvek od sirien »

Nepotřebuješ Fate hack, stačí Ti FAE. V Hewittovsky pečlivém a vyčerpávajícím zápisu to nehodí víc než půl stránky pravidel (který budou fungovat řádově líp a zábavnějc než originál).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Archimedesfort1
Příspěvky: 49
Registrován: 8. 8. 2021, 19:34

Re: Jednostránkové mini-RPG hry

Příspěvek od Archimedesfort1 »

Jen si tady odložím svou recenzi na jedno jednostránkové RPG a zeptám se. Jaký oneshot byste v tom vedli. Nějaké nápady?

Bardi a Balady
Jednostránkové RPG, u kterého dostanete na jedné stránce (téměř) vše, co potřebujete. Dostanete deník, pravidla, otázky pro prokreslení postavy, počítadlo životů, šestek na kostce „coolnessness die“. Jen nějaký nápad či nápověda na dobrodružství mi tam chybí.

Nyní k jednotlivým pravidlům.
  • Hra využívá k6 kostky, kterých potřebuje každý hráč až šest, vypravěč až pět, což není úplně malé číslo.
  • Hra používá mechaniky explodující šestky. Při hodu 6 na k6 házíte znova. To dokáže při troše štěstí ztížit i jinak banální hod
    1-3 je neúspěch, 4-6 úspěch. Tedy mám 50% šanci na každé kostce, že uspěju, jenže...
  • Vypravěč nejdříve zvolí obtížnost (1k6 „piece of cake“ až 5k6 legendary) s tím, že na každou šestku hází kostkou znova.
    Poté hráč hodí počtem k6 rovným vlastnosti, ty jsou jen dvě (úžasnost a atraktivita), a přičte případné kostky (1k6 až 3k6) za pěkný až ohromující či propracovaný popis. Hráč se snaží hodit více úspěchů, než vypravěč.

A teď to nejzajímavější
  • Každá 1 na kostce je trapas, který vrací zuby do úsměvu, což je alternativa pro body výdrže. Trapas musí být pěkně popsán.
  • Každý úspěch hráče nad počet úspěchů vypravěče je cool detail fikce (Například urážím protivníka, mám 3 úspěchy navíc --> tedy protivník se bolestivě kousl do jazyka, uklouzl při pokusu mě zastavit a ještě si namočil vlasy v lejnu)
  • Počet úspěchů zbývajících hráči do počtu úspěchů vypravěče je počet ztracených zubů a ukazatel nepříznivosti situace
  • Pokud chcete coolnessness die, což chcete, musíte střídat použité vlastnosti.
  • 6 na coolnessness die je stylová, a 6. stylová kostka znamená akci, o které se bude vyprávět ještě stovky let.

Hráli jsme Bardy a balady online a musím konstatovat, že to jde velmi dobře, jen to chce mít puštěnou hudbu, a připravenou sadu různých popisů pro úspěchy nad obtížnost pro CP, pokud chcete (tak jako já) dělat bardský souboj mezi CP (NPC) a hráči

Závěr:
Hra vybízí hráče k barvitému popisu a kreativnímu popisu, což si nemyslím, že je úplně pro každého vhodné a není úplně lehké to ani zaimprovizovat. Chce to vhodné hráče, domluvu s hráči před hrou a větší přípravu, než by se mohlo zdát. Odměnou pak je naprosto úžasný chaos s krásnou atmosférou.

Hodnocením ubírám jednu hvězdu za chybějící nápad na dobrodružství, pár slov pro inspiraci by dle mého názoru stačilo. Nebo možná krátký náhodný generátor. Jinak ale mohu upřímně doporučit.
Neprofesionální korektor (nemá to zatím vystudované), co si rád procvičí, co umí.
Hrdina Svitků pro Pardubice

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Jednostránkové mini-RPG hry

Příspěvek od Selhan »

Já bych prvotně směřoval na nějakou společnou improvizaci – vyptat se hráčů na postavy, nechat je při tom prokreslit svět, načrtnout jejich dosavadní vztahy a pak si vybrat něco cool, co zaznělo, a říct "tak jsme v téhle scéně" a akce.
Za tento příspěvek děkují uživateli Selhan:
Archimedesfort1
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Jednostránkové mini-RPG hry

Příspěvek od Markus »

Archimedesford přeložil Bards and Ballads > Bardi a balady.

Ta hra má tu výhodu, že vám ji sem můžu poslat celou. :D


Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů