Jednostránkové mini-RPG hry
-
- Příspěvky: 106
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Jednostránkové mini-RPG hry
Souhrnná diskuze pro miniaturní jednostránkové nebo klidně i dvoustránkové (ha!) hry, které jsou ideální pro improvizované one-shoty.
The Witch is Dead (Čarodějnice je mrtvá) (2016)
Honey Heist (Velká medová loupež) (2017)
Bards & Ballads (2017) – O bardech a baladách
Big Gay Orcs – O comingoutu orků během obležení
Supernormal (2019) – O superhrdinech, když mají volno
Kobold Endeavour (2019) – O koboldech kradoucích dračí zlato
-
- Příspěvky: 928
- Registrován: 2. 11. 2008, 18:38
Re: Mini-RPG Granta Howitta
Grant Howitt je RPG designér, známý především pro své jednostránkové hry, které jsou ideální pro improvizované one-shoty. Největšího věhlasu mezi nimi došly asi The Witch is Dead a Honey Heist.
Na Kostce má několik z nich svůj překlad.
Na Kostce má několik z nich svůj překlad.
-
- Příspěvky: 2698
- Registrován: 20. 7. 2017, 14:06
Re: Mini-RPG Granta Howitta
Po přečtení Sirienova hodnocení Honey Heist jsem začal přemýšlet, jestli by to nešlo zkonvertovat do BitD
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21028
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
-
- Enfant terrible
- Příspěvky: 8902
- Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Re: Mini-RPG Granta Howitta
Howittovky hlavně jak píšu v DB komentáři (a i v diskusi k překladům) nejsou hry, ale Grantovy attentionwhoring PR cheap-shoty. A na jejich postupném vývoji je vidět, jak mu velmi rychle došla inspirační šťáva - těch her je víc (a je jich díky Jarikovy i přeložených víc), ale v podstatě vyjma těch dvou KDolečkem výše zmíněných ty ostatní ani nestojej za pozornost.
Celé to je jen na téma "když budu každej tejden na blogu chrlit jednu jednostránkovou hru, tak budu mít trafic a lidi o tom budou mluvit". A celé mu to fungovalo jen kvůli tomu, že si jednu z těch her náhodou vybrala jedna holčina z Critical role pro nějakej jejich výroční one-shot speciál, jinak by o to nezavadil pohledem nikdo kromě pár geeků na fórech (a ani to nejspíš moc ne).
Log: no... jakože šlo, ale popravdě spíš bych to klopil do FAE. Tyhle hříčky se s těžšíma/komplexnějšíma systémama (což BitD s jejich pozicema a efektama atd. jsou) většinou moc nekamaráděj, naopak Přístupy by se k tomu mohly docela hodit, když nastřelíš vhodnou sadu tak to může generovat pozitivní fun-factor.
Btw. totéž platí pro tu čarodějnici - kdybych to šel hrát, tak automaticky beru FAE, ořezal bych ho na právě 3 aspekty a 1 stunt - otázka jen je jak nastavit ty přístupy, ale to už by byl detail. Rozhodně by mi to hodilo lepší a značně funkčnější hru, než ten jakože-systém paskvil co tam k tomu vyrobil Grant.
Celé to je jen na téma "když budu každej tejden na blogu chrlit jednu jednostránkovou hru, tak budu mít trafic a lidi o tom budou mluvit". A celé mu to fungovalo jen kvůli tomu, že si jednu z těch her náhodou vybrala jedna holčina z Critical role pro nějakej jejich výroční one-shot speciál, jinak by o to nezavadil pohledem nikdo kromě pár geeků na fórech (a ani to nejspíš moc ne).
Log: no... jakože šlo, ale popravdě spíš bych to klopil do FAE. Tyhle hříčky se s těžšíma/komplexnějšíma systémama (což BitD s jejich pozicema a efektama atd. jsou) většinou moc nekamaráděj, naopak Přístupy by se k tomu mohly docela hodit, když nastřelíš vhodnou sadu tak to může generovat pozitivní fun-factor.
Btw. totéž platí pro tu čarodějnici - kdybych to šel hrát, tak automaticky beru FAE, ořezal bych ho na právě 3 aspekty a 1 stunt - otázka jen je jak nastavit ty přístupy, ale to už by byl detail. Rozhodně by mi to hodilo lepší a značně funkčnější hru, než ten jakože-systém paskvil co tam k tomu vyrobil Grant.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
Re: Mini-RPG Granta Howitta
Zero chill Sirien Takhle přece blogy fungujou, ne? Howitt není nějak dobrý designér, ok, ale řešit v těchhle jednohubkách systém mi přijde dost zbytečené, a Witchka s Heistem jsou dobrej nápad s v pohodě hratelným zpracováním.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
-
- Enfant terrible
- Příspěvky: 8902
- Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Re: Mini-RPG Granta Howitta
Selhan: tak Grant to jako systém prezentuje, takže proč ne? A jinak můj základní problém je právě to, že to co dodává za "hratelné zpracování" ve skutečnosti nepovažuju - právě naopak mám dojem že když ty náměty zkusíš odehrát s jím předloženými mechanikami, tak o ně budeš mnohem víc zakopávat, než aby Ti ve hře pomáhaly.
Jinak nevim, jak fungujou blogy špatnejch designerů jako je Howitt, já sleduju jen blogy dobrejch designerů, kteří se k podobným cheap-shotům snižovat nepotřebují
Jinak nevim, jak fungujou blogy špatnejch designerů jako je Howitt, já sleduju jen blogy dobrejch designerů, kteří se k podobným cheap-shotům snižovat nepotřebují
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Mini-RPG Granta Howitta
Jedenkrát jsem honey heist hrál a bylo to překvapivě zábavné, takže minimálně tahle jedna hra celkem funguje (resp. může fungovat).
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Enfant terrible
- Příspěvky: 8902
- Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Re: Mini-RPG Granta Howitta
Quentin: a jak užitečný byly ty mechaniky? Resp. o kolik byly užitečnější než kdybyste si prostě jen házeli 1d10 vs DC, případně s nějakýma 3/6 tradičníma default statama?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
Re: Mini-RPG Granta Howitta
Witchka přece přesně tohle má - 4 základní atributy. A Honey Heist je takovej proto, že je to knock-off původní hříčky All Out Of Bubblegum.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
-
- Enfant terrible
- Příspěvky: 8902
- Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Re: Mini-RPG Granta Howitta
No, taky mi witchka přijde systémově hrozně nudná. Jenže kdyby to napsal bez systému nebo pro nějakej už existující, tak by to nemělo ten křiklavej efekt. Přesně, jak píšu
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Příspěvky: 537
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
Re: Mini-RPG Granta Howitta
Mo.entalne nemám čas překládat další. Ale což, třeba zas něco přeložím. Viz d20
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
Re: Mini-RPG Granta Howitta
Nordoslav píše: ↑4. 5. 2021, 11:54
Mě to hodnocení přišlo jako takový trochu zbytečný hejt - většinu te A4 zabírá generátor příběhu, tedy pointa celé hry a k tomu je přilepená jednoduchá mechanika na vyhodnocování a jednoducha mechanika na tempo.
To je jak v Ultravioletgrasslands, kde jde primárně o tu hru a na to je pak nějak dolepený systém aby se neřeklo.
Dokonale to splňuje to, že to vytáhneš umaštěné z kapsy někde v hospodě, otebvřete na telefonu nějakou desetistěnou kostku a během dvou minut hrajete a pekelně si to užíváte.
Nord: To neznamená, že ten systém nemůže být špatný. Například v tom, že s tempem dělá přesný opak toho, co bych chtěl.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
-
- Příspěvky: 928
- Registrován: 2. 11. 2008, 18:38
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
Re: Mini-RPG Granta Howitta
Ten systém má dost jasnou a tvrdou death spiral. To není a priori špatná věc, ale musí být použitá opatrně - a tady je ani ne tak použitá jako spíše plácnutá doprostřed. Osobně mi moc nesedí ani žánrově - čekal bych že to bude spíš taková divoká adventure o tom, jak zvířátka dělají ve vesnici pozdvižení, a ne depresivní story o tom, jak jsou odsouzena k nezdaru - ale i krom toho je to podle mě špatná volba, protože když chceš jako hráč uspět, tak mechanicky efektivní cesta je dělat co nejméně věcí, dokud se nedostaneš k finální zkoušce. To negeneruje zajímavou hru. Je tam sice poslední závorka o tom, že si to "ohrožení" můžeš snižovat tím, že řešíš problémy nebo od nich utíkáš, ale to mi přijde jako dost nedovařená idea, kterou by to chtělo rozvést víc - jestli mám od všeho utíkat, tak to opět není moc zajímavá hra, a že si můžu snižovat nebezpečí tím, že si ho nebudu zvyšovat... Well...
A pak mě rozčiluje, že tam Howitt radí, že si mají zvířátka rozvrhnout složité úkoly do jednodušších kroků, ale když i nejjednodušší obtížnost má jen 50 % na úspěch, tak to nedává matematicky smysl.
A pak mě rozčiluje, že tam Howitt radí, že si mají zvířátka rozvrhnout složité úkoly do jednodušších kroků, ale když i nejjednodušší obtížnost má jen 50 % na úspěch, tak to nedává matematicky smysl.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.