2400 lo-fi sci-fi rpg
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
2400 lo-fi sci-fi rpg
Anotace v Databázi
Volný překlad autorova popisu hry:
2400 je lo-fi sci-fi rpg. Je to staletí v budoucnosti a je to modem, který kvílí jako umírající robot snažící se připojit k síti. Je to vesmírná loď s FTL pohonem, umělá gravitace a blikající display, který musíš párkrát poklepat, než ti ukáže skokové souřadnice. Je to bastlení s kdejakými levnými materíály, co máš zrovna po ruce, ignorování pravidel, dokud je nepotřebuješ, a uplácání něčeho, co se nezdá být hotové, ale určitě zní zábavně.
2400 je plug-and-play toolkit. Není to jen jedno RPG, ale série samostatných modulů, které lze snadno připojit nebo ignorovat. Každý sestává ze tří stran textu a obálky, dohromady na na jeden oboustraně potištěný list papíru. Všechny spadají do jednoho settingu, většinou. Prozatím je jich dvanáct.
itch.io
discord
Naposledy upravil(a) Quentin dne 14. 3. 2021, 22:03, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg
Jako koukam na to, a kdybych jeste hral RPGcka tak tohle bude presne up my alley.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg
Vzpomněl jsem si na tebe, sotva jsem viděl cover na Inner System Blues
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg
Me teda vic zaujal Cosmic Highway (coz je downright Cowboy Bebop) a Orbital Decay (coz pusobi jako moderni a minimalisticka variace na Mothership).
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg
Blahopřeju k pěkné anotaci.
Jak to funguje s těmi moduly? To nemá žádná "základní pravidla", ale každý ten modul se dá hrát zvlášť? Tj. obsahuje pravidla, ale zároveň ta pravidla jsou všude jiná? A nějak se to dá pospojovat do jedné velké hry, nebo vzít jako dvanáct malých her? Mind blown!
Jak to funguje s těmi moduly? To nemá žádná "základní pravidla", ale každý ten modul se dá hrát zvlášť? Tj. obsahuje pravidla, ale zároveň ta pravidla jsou všude jiná? A nějak se to dá pospojovat do jedné velké hry, nebo vzít jako dvanáct malých her? Mind blown!
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg
Markus: Víceméně. Každý dokument obsahuje jeden (skoro) stejný sloupec základních pravidel, ale liší se tvorbou postavy a generátorem misí. Prakticky je to 12 (skoro) kompatibilních malých her, kde se každá věnuje jiné části stejného settingu (který je beztak dost nejasný a převážně implikovaný). Můžeš je libovolně kombinovat nebo přecházet z jedné do druhé.
My jsme v tom restartovali naši SWN kampaň. Hrajeme v základu Cosmic Highway, ale používáme k tomu equipment list z Inner System Blues a psychics z Project Ikaros. Včera jsme měli první sezení a zatím dobré.
Líbí se mi na tom stručnost, styl a důraz na fikci. Iriruje mě jen ten "3-4 setback" výsledek u základní mechaniky. Vadí mi to už od DW; když házíme kostkami, tak už chci mít jasné stakes. Vážně váhám na předělání do obyčejného:
BTW měli jsme dvě combat výměny a one-roll combat je správně akční, respektive impactful
random OT note; jedna naše slečna začátečník (©Jerson) si to pochvalovala, že konečně ví, co si má představovat. Naše teorie je, že existuje hromada sci-fi TV shows, ale málo faux-medieval-dungeoncrawl TV shows
My jsme v tom restartovali naši SWN kampaň. Hrajeme v základu Cosmic Highway, ale používáme k tomu equipment list z Inner System Blues a psychics z Project Ikaros. Včera jsme měli první sezení a zatím dobré.
Líbí se mi na tom stručnost, styl a důraz na fikci. Iriruje mě jen ten "3-4 setback" výsledek u základní mechaniky. Vadí mi to už od DW; když házíme kostkami, tak už chci mít jasné stakes. Vážně váhám na předělání do obyčejného:
- 1-3 vypravěčem popsaný risk se naplní
- 4+ hráčem popsaný záměr uspěje
BTW měli jsme dvě combat výměny a one-roll combat je správně akční, respektive impactful
random OT note; jedna naše slečna začátečník (©Jerson) si to pochvalovala, že konečně ví, co si má představovat. Naše teorie je, že existuje hromada sci-fi TV shows, ale málo faux-medieval-dungeoncrawl TV shows
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg
Ta tabulka je
1-2 riziko se naplni, pokud jsi riskoval smrt tak jsi mrtvy
3-4 riziko se castecne naplni, pokud jsi riskoval smrt tak jsi zmrzaceny
5+ riziko se nenaplni
takze pokud vyndas 3-4 budes muset udelat neco s timhle.
1-2 riziko se naplni, pokud jsi riskoval smrt tak jsi mrtvy
3-4 riziko se castecne naplni, pokud jsi riskoval smrt tak jsi zmrzaceny
5+ riziko se nenaplni
takze pokud vyndas 3-4 budes muset udelat neco s timhle.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg
Zní to cool. Zkusím prozkoumat.
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg
Dost dobrý. Tempus Diducit je fakt nářez.
Nečetl třeba někdo nějaká další rozšíření? Zaujalo mě třeba 24MBB - The Mud, The Blood, & The Beer, ale ještě jsem se k tomu nedostal.
Nečetl třeba někdo nějaká další rozšíření? Zaujalo mě třeba 24MBB - The Mud, The Blood, & The Beer, ale ještě jsem se k tomu nedostal.
Always bring a gun to a puppet fight
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg
Pardgalen: Třeba "DOOM"
https://admiralducksauce.itch.io/24xx-breach
https://admiralducksauce.itch.io/24xx-breach
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg
Paráda. Taky se drží čtyř stránek nebo toho mají víc? CO jsem si všiml tak u Pokémonů to mají rozšířené.
Always bring a gun to a puppet fight
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg
Zrovna ten 24xx Breach se drží toho formátu poctivě. Je to psané i formátované k nerozeznání od 2400. Snad jen postavy mají nudnější templates (mají 2 skilly dané +1 na výběr, místo kterého obyčejně bývá něco cool.)
Naposledy upravil(a) Quentin dne 16. 3. 2021, 22:24, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg
Libi se mi, jak je ta hra prima.
GM urcuje riziko u toho co postava dela, a hrac si hazi. Pokud je riziko, ze postava umre, a hrac selze v hodu, postava umre. To je tautologicky pravda - pokud hrac failne a postava neumre, tak ji z definice nehrozila smrt. Fail je to nejhorsi co se muze stat, takze pokud k nemu doslo, a postava nezemrela, tak ji smrt nehrozila.
GM urcuje riziko u toho co postava dela, a hrac si hazi. Pokud je riziko, ze postava umre, a hrac selze v hodu, postava umre. To je tautologicky pravda - pokud hrac failne a postava neumre, tak ji z definice nehrozila smrt. Fail je to nejhorsi co se muze stat, takze pokud k nemu doslo, a postava nezemrela, tak ji smrt nehrozila.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg
Mechanické vyjádření starého přísloví o tom, že “když nejde o život...”?
Zní to hezky a libo se mi ten minimalismus. Někdy bych si zahrál něco takového maličkého.
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg
Pravidla u toho přeskakuji, ale ty tabulky jsou super!
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů