Ten Candles
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Ten Candles
Anotace v databázi
Ten Candles je hra zaměřená na atmosférický tragický horor o skupině přežívajích, která se snaží dostat někam do bezpečí.
Základní premisou je, že před deseti dny někdo přes celou zemi "hodil deku" - na obloze není ani slunce, ani měsíc, ani žádné hvězdy. Družice na oběžné dráze nelze kontaktovat. A před pěti dny přišli Oni - neznámý protivník, jediné co se o něm ví je, že nemá rád světlo. A dnes vám dochází zásoby/generátor přestává fungovat/nějaký jiný důvod, který vás motivuje k nalezení bezpečnějšího úkrytu.
Hráči jsou zde zároveň fanoušci a nepřátelé svých postav - musí věřit, že přežijí a uspějí (i když je smrt všech protagonistů neoddělitelná součást tragického hororu), ale zároveň musí svým postavám stavět do cesty překážky, aby byl výsledný příběh zajímavý.
Ten Candles jsou hra s minimální přípravou před hrou - i identita těch neznámých nepřátel se určuje až při tvorbě postav, a tvorba postav se tvoří přímo před hrou. Hra je určená pro krátká jednorázová hraní. Na stole hoří deset svíček, a jakmile dohoří, je po všem.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ten Candles
Vytvářím diskuzi k téhle zajímavé hře a díky Aegnorovi za zadání anotace! Ještě jsem tam doplnil tuhle větu, protože mi přijde důležitá:
„Hra je určená pro krátká jednorázová hraní. Na stole hoří deset svíček, a jakmile dohoří, je po všem.“
Aspoň to jsem o tom vyčetl, tak snad se nepletu.
„Hra je určená pro krátká jednorázová hraní. Na stole hoří deset svíček, a jakmile dohoří, je po všem.“
Aspoň to jsem o tom vyčetl, tak snad se nepletu.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Ten Candles
Ja som to uz hral, je tam zopar problemov.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Ten Candles
V hre:
- Načasovať tých 10 sviečok je dosť problém. Môže sa stať, že po nejakých 4-5 hodinách sa príbeh prirodzene uzatvára, ale ešte stále horia tri sviečky.
- Je veľmi náročné primäť hráčov k tomu, aby pri tých medziscénach naozaj zaviedli len jeden fakt a tú scénu nerozvíjali.
Je to taká "hříčka" pre Forge publikum, ktorá vyžaduje extrémne disciplinovaných a story game skúsených hráčov.
- Načasovať tých 10 sviečok je dosť problém. Môže sa stať, že po nejakých 4-5 hodinách sa príbeh prirodzene uzatvára, ale ešte stále horia tri sviečky.
- Je veľmi náročné primäť hráčov k tomu, aby pri tých medziscénach naozaj zaviedli len jeden fakt a tú scénu nerozvíjali.
Je to taká "hříčka" pre Forge publikum, ktorá vyžaduje extrémne disciplinovaných a story game skúsených hráčov.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Ten Candles
...a proto jí k velké spokojenosti publika občas hrají o "storygames" a Forge se zcela nezajímající larpeři (...kteří k RPG přišli z kruhů které ve velkém fandily starému World of Darkness - zdržet se těch souvisejících jízlivostí, co se mi ženou pod prsty, je dost těžké...) A co sem se bavil jak s uva- pardon, vypravěči tak s jejich hráči, tak žádné podobné problémy nepotkávali.
Možná, že extrémní zkušenost se storygames má spíš inverzní prospěšnost? Nebylo by to poprvé, co bych viděl jak upjatá snaha hrát hru nějak "správně" hře samotné spíš škodí.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ten Candles
Říkám na rovinu, že Ten Candles prakticky neznám (a nehrál jsem je), ale řekl bych, že Sirienův příklad larpery vyvrací jen tu druhou část Bifiho výroku, protože larpeři jsou v naprosté většině velmi disciplinovaní hráči, kteří očekávají, že je uva–, pardon, vypravěč provede silným příběhem a oni jen dokreslí texturu hry. O naprostou většinu obsahu, o dramaturgii a pacing se má starat vypravěč. Ne že by takhle hráli jen larpeři, to zdaleka ne. A je pravda, že s takovýmhle přístupem není pro mnoho RPG vůbec potřeba mít zkušenost se storygames a (vědomě) pracovat s obsahovými pravomocemi, žánrem a strukturou hry (na hráčské straně).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Ten Candles
Napriek tomu že Ten Candles pochádza z iného prostredia ako Forge games, stavia silne na tradícii Polaris (napr. štruktúra scén, jazyk, formalizácia fráz), Burning Empires (kapitoly, typológia scén vrátane Speaking a Truth), možno aj Hot War (Moment, Brink). Kto tieto hry hral, bude vedieť potvrdiť, že namiesto imerzie a in-character roleplayingu sú v popredí úplne iné skills, ako napr. dramatický zámer, kontrola nad jazykom, prehľad o povahe scény a pod. To vôbec nie sú v RPG prostredí bežné zručnosti.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Ten Candles
Bifi: U-hm. A kromě snahy promovat mrtvej Forge, vyjádříš se i k těm věcným vyvrácením tvých tvrzení? Protože převzetí herního principu (i pokud je skutečně tak, jak píšeš, což nebudu pitvat, ale minimálně od doby Ronovy totálně WTF BS glorifikace The Pool víme, jak to s těmahle "všechno pochází z Forge" výrokama fanoušků Forge bývá...) neříká nic o jeho fungování ve hře, která ho převzala - v závislosti na kontextu a použití se ty prvky často chovají velmi odlišně. Jak lze pozorovat např. na vztahu fungování tahů mezi AW a Blades. Nebo, pro fanoušky Forge, na vztahu rámování scén Nikotinek a MlwM. Nebo, pro místní kruhy, na vzatu fungování aspektů ve Fate a v Omeze. ...takhle by šlo pokračovat dlouho. Tj. ten vývojovej vztah - i kdyby byl pravdivej - sám o sobě o fungování Ten Candles neříká prakticky vůbec nic.
Boubaque: to je samozřejmě z mojí zkušenosti pravdivý stereotyp, ale jako každý pravdivý stereotyp platí jen pro část larperů (byť velkou nebo dokonce většinovou). V tomhle případě vím ale i o minimálně jedné hře kterou hráli larpeři, pro které to neplatí (nebo minimálně ne pro některé z nich, celou skupinu sem nezpovídal).
Což je teda trochu akademická diskuse, protože Ten Candles se nedá odehrát RR stylem kdy by Vypravěč hráče skrz příběh protáh - viz Aegnor. Plus ta část kterou tohle neadresuje přímo (o disciplinovanosti) je docela vyvrácená tím co píše Aegnor o nováčcích. (Kromě toho, i kdyby Ten Candles vyžadovaly nějakou zvláštní disciplínu - jakože podle všeho to nevypadá - tak tvrdit že tato je nějak vlastní jen úzké skupině fanoušků Forge je dobrej WTF bullshit a přesně ten typ pokory a skromnosti, kterého si na fanoušcích Forge všichni tak hrozně cenili.)
(Aby bylo jasno, ty dva faktické body co Bifi vypích nerozporuju - byť k jejich reálné váze jsem podle feedbacku rozličných hráčů té hry spíš skeptický, nicméně konečný soud si kdyžtak nechám až si tu hru konečně někdy zahraju sám.)
Boubaque: to je samozřejmě z mojí zkušenosti pravdivý stereotyp, ale jako každý pravdivý stereotyp platí jen pro část larperů (byť velkou nebo dokonce většinovou). V tomhle případě vím ale i o minimálně jedné hře kterou hráli larpeři, pro které to neplatí (nebo minimálně ne pro některé z nich, celou skupinu sem nezpovídal).
Což je teda trochu akademická diskuse, protože Ten Candles se nedá odehrát RR stylem kdy by Vypravěč hráče skrz příběh protáh - viz Aegnor. Plus ta část kterou tohle neadresuje přímo (o disciplinovanosti) je docela vyvrácená tím co píše Aegnor o nováčcích. (Kromě toho, i kdyby Ten Candles vyžadovaly nějakou zvláštní disciplínu - jakože podle všeho to nevypadá - tak tvrdit že tato je nějak vlastní jen úzké skupině fanoušků Forge je dobrej WTF bullshit a přesně ten typ pokory a skromnosti, kterého si na fanoušcích Forge všichni tak hrozně cenili.)
(Aby bylo jasno, ty dva faktické body co Bifi vypích nerozporuju - byť k jejich reálné váze jsem podle feedbacku rozličných hráčů té hry spíš skeptický, nicméně konečný soud si kdyžtak nechám až si tu hru konečně někdy zahraju sám.)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Ten Candles
Sirien, tvoja fanatická krusáda proti RPG Forge ťa zaslepuje.
Skresľuje to tvoju interpretáciu toho, čo som napísal.
A vadí mi ten konfrontačný tón.
Ďalšia diskusia je zbytočná.
Skresľuje to tvoju interpretáciu toho, čo som napísal.
A vadí mi ten konfrontačný tón.
Ďalšia diskusia je zbytočná.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Ten Candles
Ty napíšeš že to je hra "pro Forge publikum" což rovnou spojíš/zdůvodníš potřebou specifických hráčských dovedností a kvalit a když je toto rozporováno vícenásobnou herní praxí tak to ignoruješ, neodpovíš a místo toho jen napíšeš další rozsáhlý Forge crediting - ale já sem fanatik a zaslepenej a proto diskuse nemá smysl?
Jakože ok no, máš pravdu minimálně v tom, že fakt nemá.
Jakože ok no, máš pravdu minimálně v tom, že fakt nemá.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ten Candles
Siriene, kdybys při slově Forge automaticky nestartoval, tak ti dojde, že věta “je to hříčka pro Forge publikum” vyjadřuje určitou skepsi vůči Forge stylu a odstup od něj, tj. přesný opak nějakého propagování, které v tom ve svém svatém zaslepení vidíš.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů