Symbaroum / The Ruins of Symbaroum

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Symbaroum / The Ruins of Symbaroum

Příspěvek od Markus »

ObrázekObrázek

:arrow? Anotace v Databázi RPG
Symbaroum je temná fantasy hra zasazená do stejnojmenného světa Symbaroum, do prostředí rozlehlého hvozdu Davokar a mladinkého království Ambrie. Symbaroum byla civilizace, dávná říše s pokročilou architekturou, magií i uměním, kterou potkal rychlý pád. Na jeho troskách se dnes mimo jiné rozkládá hvozd Davokar a království Ambrie, herní prostředí základní příručky. Ambrie je mladé království, založené přesídlením lidu královny Korinthie z jejich původní domoviny na jihu, kde po proběhlé válce nebylo možné dál žít. Z Ambrie nyní proudí dobrodruzi i organizované jednotky ve snaze vyrvat bohatství z ruin Symbaroumu. Zemi také obývají barbarské kmeny, potomci přeživších ze Symbaroum; Starší lid, pod který spadají elfové, goblini, trpaslíci a další a z mysli lidí nejsou nikdy daleko Hordy temnoty, které, přestože poraženy, je vyhnaly na sever.
Existují varianty symbaroumu:
:arrow? Symbaroum (2015) – Původní švédská hra
:arrow? The Ruins of Symbaroum (2022) – Z ní vycházející adaptace pro D&D 5e
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Symbaroum

Příspěvek od Markus »

Pokračuju v sérii zakládání anotací pro "exotické" hry a díky Tarfillovi za další anotaci.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Symbaroum

Příspěvek od crowen »

Symbaroum ma nadherne graficke spracovanie a atmosferu, tie knihy, to je top product design at it's best
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Symbaroum

Příspěvek od crowen »

5E verzia Symbaroum prave dorazila na kickstarter https://www.kickstarter.com/projects/11 ... oum-for-5e
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Symbaroum

Příspěvek od crowen »

Symbaroum ma prave super vypredaj na Humble Bundle - https://www.humblebundle.com/books/tale ... ague-books
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Symbaroum

Příspěvek od Markus »

Obrázek

Mytago vydá česky Ruins of Symbaroum

Není to samostatná hra Symbaroum, je to její svět ve formátu rozšíření a settingu pro pátou edici D&D – což mimochodem znamená kompatibilitu s právě vydanými Jeskyněmi a draky. Info na Kickstarteru.

Důkaz místo slibů – vznikající, zatím prázdná, stránka Symbaroum na webu Mytaga.

Nepřekládám to já, překládá to jeden můj kamarád překladatel, kterého jsem Skavenovi doporučil. Zákulisní informace hovoří o tom, že projekt je ve fázi domlouvání a příprav, takže je předčasné mluvit o jakémkoli odhadu toho, kdy to bude. Má to 650 stránek!

Každopádně VÍTE PRVNÍ* a taky HYPE!

*EDIT: Pokud nesledujete Discord Mytaga, kde je to už stará zpráva.
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus tito uživatelé (celkem 2):
Passingby, Ecthelion
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Symbaroum

Příspěvek od crowen »

YO!!!!!
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od KDolecek »

Procházím příručku Symbaroum, abych doplnil anotaci v RPG databázi a sakra práce, zahrál bych si to. Free League má nějaký talent psát světy, ve kterých bych hrál (Symbaroum, Vaesen, Zapovězené Země), jen to nemám vůbec chuť hrát v jejich systému.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od crowen »

Symbaroum onedlho oficialne vyjde pre 5e, a Mytago tusim chysta aj cz preklad
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od KDolecek »

Teď tedy pořádně ještě koukám do toho, co procházím a zjišťuji, že Symbaroum je sice Free League published, ale není to YZE. Ale je to d20 s atributy a dovednostmi, což moje nadšení nijak zvlášť nezvětšuje.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Symbaroum

Příspěvek od Markus »

Passingby naplnil do databáze produkty pro Symbaroum (díky!), tak pokud jsou mezi námi nějací milci Symbaroumu, můžete se podělit o svoje postřehy a hodnocení – koukám třeba, že pro tu hru je k dispozici docela dost dobrodružství. Stojí za to? :wink:

(Ostatně ona ani samotná hra nemá těch hodnocení na rozdávání.)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Symbaroum / The Ruins of Symbaroum

Příspěvek od Markus »

Mizy napsal do databáze pěknou minirecenzi Symbaroumu, která stojí za zviditelnění:
Mizy píše:Jak popsat Symbaroum? Pokud jste někdy viděli pravidla, nebo jakýkoliv supplement a v něm ilustrace, tak asi chápete. Chce se mi skoro říci, že polovina toho jak vnímám svět Symbaroum, mají za následek ty obrázky. Dýchne z nich na vás ten pocit království ztraceného v hlubokém lese před stovkami let. Mystérium číhající za každým obřím stromem vysokým jak hora. Civilizace, která utekla z jihu před nepopsaným zlem, snažící se uchytit na kraji lesa Davokár. K tomu připočítejte podivné elfy, kteří les stráží a tvrdí, že dávná smlouva lidem zakazuje vstoupit do lesa a dodržování této smlouvy jsou ochotni podpořit šípem mezi vaše lopatky. Lidé ale tu snad smyšlenou smlouvu dodržovat nehodlají. Les totiž láká ruinami království, na které si již nikdo nepamatuje a ve kterých se nacházejí úžasné artefakty. Tím vším se proplétá motiv civilizace vs příroda, pokrok vs pustošení zdrojů. A pak je tu magie. Magie, která ale korumpuje a s každým jejím použitím si říkáte o to, že se z vás brzo stane zmutované nemyslící monstrum s jedinou utkvělou myšlenkou. Vraždit.

Systém je založen na klasickém podhazování d20. Co je ale jiné je, že GM na nic nehází. Pouze hráč určí čeho chce dosáhnout, nebo GM co musí testovat. Hráč vezme svojí hodnotu v příslušném atributy, GM pak při testování proti nějaké události určí bonus či malus k hodu. V hodu proti NPC se pak GM podívá na příslušný atribut nehráčské postavy a podle toho, zda převyšuje deset či je pod touto hodnotou, určí plusovou či mínusovou úpravu hodu hráče.

Co bych vypíchnul je tvorba postavy a její rozvoj. Celé je to koncipováno jako množina skillů, které jsou přístupné všem. Můžete si sice vybrat z nějakých povolání, ale je to vlastně jen doporučení, jaké skilly byste si měli vybrat. Nic vás ale nenutí to dodržet, upravit si doporučené či případně si nakombinovat vlastní mix. Jak někdo poznamenal v jiné recenzi, působí to jako deckbuilding. Munchkini se tady můžou vyřádit, což je asi i jediná a největší moje výhrada. Při takovém to přístupu hra není a ani nemůže být vyvážená, což přiznávají i tvůrci. Dá se tím pracovat, ale vyžaduje to od GM více práce. Nestvůry samotné mají totiž vlastní pool skillů, které nejsou v bestiaři natvrdo určeny, ale GM je může dle svého uvážení nestvůrám přiřazovat a tím vyvažovat silné stránky jednotlivých hráčských postav.

Magie je v tomhle světě nebezpečná. Každé použití magie vám způsobí dočasnou korupci, pokud tato dočasná korupce přeroste určitou z vlastností vypočtenou hranici, stává se permanentní. Dočasná korupce se resetuje po scéně. Z toho vyplývá, že čím více budete tlačit na pilu, tím blíže jste hranici, kterou překročit opravdu nechcete. Permanentní korupce má totiž viditelné fyzické následky a s takto postiženou osobou se každý odmítá bavit. Současně se z vás může stát abominace, nemyslící vraždící monstrum. Permanentní korupci je opravdu, ale opravdu těžké, i když možné odstranit. Magie se dělí na dvě skupiny, samotná kouzla a rituály. Rituály jsou obzvláště zajímá. Umožnují totiž převážně odhalit část pravdy, která se před hráči snaží GM skrýt. Například kdo je vrah, kdo tu lže, nebo najít určitou osobu. Vlastně jsou to taková orákula. GM s tím musí nakládat opravdu obezřetně.

Souboje jsou svižné, nekomplikované a pokud si je skupina zažije, mohou odsýpat opravdu rychle. Příručka pro hráče přidává další pravidla, která můžete zakomponovat a souboj tak může být víc taktický, ale není to nic, co by ho nějak mohutně zkomplikovalo.

Každá ze starších ras je tu nejasně popsána. Její historie, odkud pochází, čeho chce dosáhnout, to všechno je zahaleno záhadou a její odhalování patří ke kladům hry. O to nepochopitelnější je zpřístupnění tvůrci těchto v základu nehratelných ras hráčům v Advance Player Guide a s tím i odhalení těchto informací. Důsledně tedy varuju případné zájemce, nedělej to. Připravíte se o hodně zábavy.

Hru hodnotím veskrze pozitivně. Setting je úžasný a systém mu nepřekáží, spíš naopak. Ponožky vám ale neodstřelí. To však není na škodu.
A kampaň The Copper Town prý taky stojí za pozornost:
Mizy píše:Copper Crown mám odehraný skoro dvakrát s jinými skupinami, takže můžu v celku oprávněně hodnotit tuhle malou minikampaň. Ta začíná už dobrodružstvím v core rulebooku Promised Land. To působí ze začátku jako lehký tunel, ale to je asi společné všem "seznamovacím" dobrodružstvím. Na konci staví hráče před těžké rozhodnutí, které je zajímavé. Současně velmi dobře uvede do systému a settingu a příběh je velmi dobrý. Následuje dobrodružství The Mark of the Beast, které vás přivede do pevnosti Thistle Hold na okraji Davokáru, o kterém se předpokládá, že se na nějaký čas stane vaší základnou pro výpravy po okolí. Jedná se o vyšetřovací dobrodružství ve město se snahou obeznámit hráče s důležitými postavy a místy. A daří se mu to dobře. Hráče nikterak nevede za ruku a nechá na nich, aby na záhadu vyřešili. Současně je nenásilně provede okolím. Poslední finální dobrodružství zavede skupinu do samotného Davokáru, kde se musí postavit prastarému zlu ve zdařilém finále. Minikampaň patří k tomu lepšímu co jsem v poslední době hrál. Je to opravdu dobře napsané a samotná struktura modulu mi naprosto vyhovuje. Tady si někdo dal práci, aby se v materiálu dobře orientovalo a GM nebyl zahlcován zbytečným balastem. Už se těším na navazují kampaň The Throne of Thorsn, která vypadá opravdu epicky a je roztažená přes 6 knih.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Symbaroum / The Ruins of Symbaroum

Příspěvek od Markus »

Dneska je v databázi šílený příval nových hodnocení (což je super – díky!), většinou bez komentářů. Bylo tam ale i pár pěkně okomentovaných, tak je v zájmu zviditelnění prostě vykopíruju do diskuzí. Byla by škoda, kdyby si je lidi nepřečetli kvůli tomu, že to z hlavní stránky zmizelo během pár minut.

Passigby hodnotí Symbaroum:
Parádní zamlžené ilustrace…
****

Parádní zamlžené ilustrace Martina Gripa a atmosférické prostředí temného hvozdu. Popis světa může být trochu nepřehledný a může chvilku trvat, než se do něj člověk dostane. Trochu divné mi přišlo, že Ambrie a Davokar tak nějak visí ve vzduchoprázdnu, nemají žádné vazby na okolní státy nebo něco takového (nebo jsem si jich nevšiml), a ta izolace mi moc nesedí k jejich technologické úrovni. Ale to je jenom takový rýpavý detail...

Systém je relativně jednoduchý, není omezený úrovněmi a povoláními, ale mechanicky řeší hlavně bojové schopnosti. Sem tam je nedotažený a nejednoznačný a vyžaduje "slušné a rozumné" hráče, pro které není cílem hry nabouchat si hyperoptimalizovanou postavu s maximálním DPS. Mně to vyhovuje, někomu nemusí.

DnDčková konverze Ruins of Symbaroum obsahuje už v základu možnost hrát za rasy, které byly v původním Symbaroum hráčům odhalovány postupně během kampaně, což může charakter a atmosféru hry dost změnit.
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů