Srovnání epičnosti fantasy RPG

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
MarkyParky
Příspěvky: 10664
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od MarkyParky » 27. 10. 2020, 11:42

0. Stupeň (1 úroveň): Ohnivá střela
Na tvora či předmět v dosahu vrhneš smítko ohně. Hoď si na útok na dálku kouzlem proti cíli. Když zasáhneš, utrpí cíl ohnivé zranění 1k10. Hořlavé předměty zasažené tímto kouzlem se zapálí, pokud je nikdo nedrží ani nenese.
Magie ohně v základu. Na dohled vrhnu smítko ohně, zvýší Ohrožení, způsobí Jizvu nebo zapálí hořlavý předmět.
1. Stupeň (1. úroveň): Magická střela
Vytvoříš tři světélkující šipky tvořené magickou silou. Každá šipka zasáhne tvora dle tvé volby, kterého vidíš v dosahu. Šipka způsobí cíli silové zranění 1k4 + 1. Šipky udeří všechny společně a můžeš je nasměrovat na jeden nebo více cílů.
DrDII nemá "čistě magickou sílu", takže ten útok vždy bude skrze nějaký živel nebo magickou školu. Např. magie vzduchu, ohně, znamení (proti neživým), mysli, zvířat (jako mentální útok).

S manévrem rozsáhle (každá šipka na jiný cíl) nebo lstivě (všechny tři šipky do stejného cíle).
2. Stupeň (3. úroveň): Mlžný krok
Na chvilku tě obalí stříbrný závoj mlhy a ty se teleportuješ až 6 sáhů na volné místo, které vidíš.
DrDII neumí teleporty.

Rychlý přesun na místo, které vidím, bych dělal skrze magii vzduchu, podle okolností buďto v základu nebo posílenou vichrem. Neměl bych limit 6 sáhů (takže klidně přes propasti/hradby/barikády), ale musím se tam být schopný protáhnout (takže ne skrze mříže).
3. Stupeň (5. úroveň): Ohnivá koule
Z tvého ukazováčku se blýskne jasná čmouha do bodu, který zvolíš v rámci dosahu, a pak s tichým zaburácením rozkvete do ohnivého výbuchu. Každý tvor v kouli o poloměru 4 sáhy se středem v daném bodě si musí hodit záchranný hod na Obratnost. Když cíl neuspěje, utrpí ohnivé zranění 8k6, nebo poloviční zranění při úspěšném záchranném hodu.
Magie ohně, na dohled, buďto posílená skrze rozsáhle (a pak klidně koule velká jako statek) nebo skrze mocně/lstivě (pokud chci znázornit její soustředění do menší plochy). Skrze zvláštní schopnost můžu posílit na smrtící žár.
4. Stupeň (7. úroveň): Mocná neviditelnost
Buď ty, nebo tvor, kterého se dotkneš, se stane neviditelný, dokud kouzlo neskončí (1. minuta). Vše, co cíl nese, je neviditelné, dokud to neodloží.
Magie iluzí. Buďto v základní formě po dobu, dokud se soustředím, nebo v prodloužené formě do soumraku/úsvitu/zrušení.
Pokud mi stačí zneviditelňovat věci, co cíl nese od začátku, stačí mi základní forma, pokud chci zneviditelňovat i věci, co se bude během působení brát, tak musím posílit zvláštní schopností, která umožní iluzi chytře reagovat na akce neviditelného.

5. Stupeň (9. úroveň): Bigbyho ruka
Na volném místě, které vidíš v dosahu, vytvoříš Velkou ruku světélkující, průsvitné síly. Ruka vydrží po dobu trvání kouzla, pohybuje se na tvůj rozkaz a napodobuje pohyby tvé vlastní ruky.

Ruka je ...
Magie větru, na dohled. Ruka nebude vidět (krom nějakého zvířeného prachu/listí), nemá HPčka jako v DnD. Buďto jí budu ovládat přímo svými akcemi, nebo ji udělám jako dlouhodobou a potom bude i beze mne plnit sama jednoduché instrukce - překážení, uchvácení, tlačení i opakované údery do téhož místa jsou v pohodě, jen změna instrukce vyžaduje akci. Na druhou stranu dlouhodobá rozkaz bude plnit i když se nebude kouzelník soustředit až do soumraku/úsvitu/zrušení.
6. stupeň (11. úroveň): Stvoř nemrtvé
Toto kouzlo můžeš seslat pouze v noci. Zvol až tři mrtvoly Malých nebo Středních humanoidů v dosahu. Každá mrtvola se stane ghúlem pod tvou kontrolou. (PJ má herní statistiky pro tyto tvory) ...
Magie oživování. Můžu si tak vyvolat plnohodnotného nemrtvého služebníka. Víc můžu skrze zvláštní schopnost (byť to je drahé). Vyvolání je celkem dlouhé (mezi dvěma magickými okamžiky) a může být miniquestem. Za další zvláštní schopnosti mu můžu boostovat staty a schopnosti.

Pod kontrolou ho budu mít, dokud nedojde k vyčerpání jeho Pouta ke mě.

7. stupeň (13. úroveň): Otoč gravitaci
Toto kouzlo otočí gravitaci ve válci s poloměrem 10 sáhů, výškou 20 sáhů a středem v bodě v dosahu. Když sešleš toto kouzlo, všichni tvorové a předměty, kteří nejsou v oblasti nějak uchyceni k zemi, spadnou nahoru a dopadnou na vrch oblasti. Tvor si může hodit záchranný hod na Obratnost, aby se chytil pevného objektu, na který dosáhne, a tak se vyhnul pádu.
Neumím v DrDII otočit gravitaci, ale umím seslat silný vítr na velké ploše, který bude všechno tlačit ke stropu takovou silou, že po něm půjde chodit nebo se na něj věci přilepí. Bude to chtít posílit na vichr, aby to uneslo lidi a těžší věci (a tak to nebude úplně jemné), můžu tak ovlivnit až plochu statku (s rozsáhle).

8. Stupeň (15. úroveň): Klon
9. Stupeň (17. úroveň): Přání
Tady se DnD utrhává proti DrDII ze řetězu a DrDII už takhle vysoko nemíří.

Sosacek
Příspěvky: 23064
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Sosacek » 27. 10. 2020, 13:41

Hele Marky jak je to v drd2 s refreshovanim tech zdroju a limitovani zdroji? Protoze ty veci z dnd maji jasne dany pocet pouziti za den. Jak je to v drd2? Je to limitovane odpocinkem, nebo zdroji nebo dny?

Za me to je dulezity kus "epicnosti", protoze veci co umis levou zadni a veci co umis jednou za cas jsou jine.
Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect.
- Frank Wilhoit: The Travesty of Liberalism

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 470
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Korhul » 27. 10. 2020, 13:54

Za použití těch pokročilých magických ZS platíš zdroje z vlastnosti, které máš většinou +/- 5 - 6 bodů. Když připočítáš, že se občas musí postava vyčerpat v konfliktech, tak to rozhodně neznamená, že by DrD II kouzelník metal pokročilá kouzla jako na běžícím pásu, aniž by skončil s nějakou tou jizvou. Navíc ještě musíš mít aktivovanou esenci, která se projeví tím, že kouzelník získá nějakou předem určeno uslabinu.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

MarkyParky
Příspěvky: 10664
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od MarkyParky » 27. 10. 2020, 14:06

Sosacek:
Tam, kde píšu "v základu", tak tam to můžeš točit do nekonečna, stojí tě to nanejvýš akci.
Tam, kde píšu o nějakých zvláštních schopnostech či manévrech, tak tam si to typicky platíš zdroji (1 zdroj/feat).

Rámcově:
= Na výpravu máš nějaký pool těhle zdrojů (Tělo/Duše/Vliv) - 15 (na vyšších úrovních o chlup víc) volně dostupných a dalších několik desítek můžeš vyždímat z Jizev (které ti ale komplikují hru dál a roztáčí /velmi pomalou/ spirálu smrti)
= Tenhle pool můžeš obnovovat odpočinkem (v průměru 3 zdroje za den)
= V jednotlivých encounterech si za přípravné a pomáhací akce můžeš generovat dočasné žolíkové Výhody, případně je od GMa dostat za odměnu a používat je místo svých drahocených Zdrojů
= Zároveň ale krom aktivací Zvláštních schopností a manévrů používáš ty zdroje i na Vyčerpání = vyměkčování neúspěchů. A tam neplatíš jednotky, ale výši svého Ohrožení a to už je docela znát.
= A někdy také můžeš substituovat ty zdroje Surovinami (skrze pasti a alcháčoviny), ale zase jindy vynakládat ty Zdroje na výrobu těch substitutů.


Každopádně Výhody a Vyčerpání jdou proti sobě a vzájemně se požírají s tím.

Tzn. "malý" fireball, co obklopí kočár, zapálí na něm hořlavé části a vyžene lidi žárem ven s doutnajícími šaty, bez vážného zranění, můžeš točit dle libosti.

"Velký" fireball, co spálí statek a všechno živé v něm na popel tak, že zůstanou jen obvodové zdi tě bude stát třeba 2 zdroje - a kdyby nebylo všeho ostatního, tak si můžeš dovolit tak 1-2 za den. V praxi o chlup víc, protože:
= Výprava je konečná a tak můžeš pálit navíc i ty zdroje, co máš do začátku
= Taktikou kolem Ohrožení, Výhod a Vyčerpání jsi schopen udržet občas i na nějaký ten silnější efekt na víc + dosáhnout nezáporné bilance encounteru.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1765
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Log 1=0 » 27. 10. 2020, 14:44

A nejsou tam nějaké ZS, co ti umožňují dávat manévry zadarmo? Koneckonců, tady se bavíme už o vylevlených postavách.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

MarkyParky
Příspěvky: 10664
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od MarkyParky » 27. 10. 2020, 20:59

Log 1=0: Jsou, ale většinou tam bývá nějaký tradeoff.

Příklad: Když chceš, aby rozběsněný les umlátil tábor nepřátel, je tam ZS, která ti to dá zadarmo. Ale je to pak plošňák.

Pokud by v tom táboře byli třebas rukojmí nebo dvě frakce a ty sis chtěl vybírat, koho oživené. Větve a kořeny stlučou a koho ne, tak už za to platí vždy.

Edit: Ano, na ten příklad s vypáleným statkem by se to ZS uplatnit mohlo a zlevnilo by ho to.

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1826
Registrován: 16. 10. 2004, 16:34

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Jiron » 31. 10. 2020, 11:07

Možná jsem to přehlédl ale myslím, že je třeba si trochu definovat co srovnáváme. Aktuálně hraju Pathfinder1 a DnD5 a DrDII jsem zatím jen četl (bohužel). Nicméně jestli je něco epické je podle mě spíš otázka celkového prožitku a toho jak je celá situace vystavěna než co se na scéně vlastně děje. Nebo jinak, v DnD5 hraju Evocation Wizarda. Od chvíle co mám Fireball už nemáme žádné epické konflikty, kromě fakt hustých drsoňů. Jasně, zabít 20 monster jedním fireballem je epické ale když se to opakuje po několikáté za sezení, už to tak epické není, ne? Umím to teď, tuším, 5x za dlouhý odpočinek. Takže 5x denně!!! Není pak mnohem epičtější čaroděj v DrD, který sice dokáže to samý ale musí na to vyčerpat všechny své zdroje a ihned po seslání skoro zkolabuje? A když se stane mocnějším tak to znamená, že dokáže o trochu víc za stejnou cenu, zatímco až v DnD5 budu mocnější, budu mít o stejný fireball denně víc.

Kdysi jsem byl ve skupině Exalted, kde se v každém sezení povraždila armáda smrtelníků aby se Soláři předvedli.

Co chci říct je, že podle mě jde víc o prožitek epického než jen výčtu "epických" schopností.
Act quickly and trust in the dice. If you win it looks decisive.
If you lose, it looks decisive, but unlucky.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1765
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Log 1=0 » 31. 10. 2020, 12:55

Jako jo, je to postřeh, ale myslím, že skutečně nepotřebujeme explicitně definovat pojmy, aby bylo zřejmé, že mluvíš o něčem dost jiném, než se mluvilo doteď. Určitě můžeš zažít více epických momentů v méně epicky postavených kampaních, a určitě je legitimní, vnímat kampaň s více epickými momenty jako epičtější než kampaň epičtěji postavenou. Ale fakt je to něco odlišného, než se řešilo doteď.

Ale když už jsi to nakousl, ta si nemyslím, že postava, která se provedením epického skutku totálně vyšťaví, je epičtější. Jednak to tak spousta hráčů nebude hrát z principu, a budou se snažit si možnosti rozvrhnout, takže možná nebude mít epické momenty vůbec žádné. Hráč, který to odpálí brzo, bude mít epický moment, a pak mu ho zastíní to, co se bude dít potom, třeba ve velkém finále. A jiný hráč to prováhá a opět nebude mít epický moment.

EDIT: A samozřejmě tvé zkušenosti s DnD 5E jsou odlišné od mých, ale to je na jinou diskusi.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host