Dříve nekromancie, teď obecně o stylu diskuzí

„Meta“ diskuze o samotném RPG Fóru.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20869
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Dříve nekromancie, teď obecně o stylu diskuzí

Příspěvek od Markus »

Stručný výtah:

1. Když oživujete mrtvou diskuzi, vždy se napřed zamyslete, zda nebude lepší rovnou založit novou. Bylo by fajn odkázat v úvodním příspěvku na předchozí diskuzi a nějak ji shrnout, ale není to nutné.

2. Založí-li někdo novou diskuzi, neposílejte ho prosím k šípku s tím, že "tohle už jsme probrali". Samozřejmě můžete poslat odkaz na starou diskuzi, ale nezabíjejte tu novou.

Tohle téma jsem zařadil do Hraní obecně, protože se týká prakticky jenom "obecných diskuzí".

Následuje podrobnější text + diskuze.


Nekromancie - oživování mrtvých témat
Občas se stane, že někdo z nás oživí mrtvé téma - tedy takové téma, do kterého už několik měsíců či v extrémním případě nikdo nepřispěl. Je to běžný jev, který může být i dobrý, i špatný.

Pozitiva:
- diskuze se posune navrch stránky a díky tomu si ji všimnou i lidé, kteří neprocházejí zaprášené archivy. To je dobré zejména "kvalitních" a "poučných" diskuzí, které by nikomu neměly ujít
- upozorníte tím na téma, které se podle vás ještě nevyčerpalo a nezaslouženě bylo zapomenuto. Díky tomu je možné probrat to, co se dříve nestihlo.
- :!: Umožní vám to mít všechny příspěvky o daném tématu v jedné diskuzi. Pravděpodobně největší výhoda. Existuje spousta věcí, které nesmí být roztahány do více samostatných diskuzí, protože pak by byly nepřehledné a nepoužitelné.

Negativa:
- Stará témata jsou velmi zastrašující a mohou odrazovat od přispívání. To brání především neprůbojným či novým návštěvníkům. Spousta lidí nemá chuť číst zpětně 5 stránek rok staré diskuze, jen aby se teď mohla přidat. S ohledem na tyto přispěvatele by bylo vhodné založit raději diskuzi novou.
- Vytahování starých témat místo zakládání nových působí, jako bychom neměli chuť bavit se o tom, co už bylo jednou probráno. Představte si, že přijde nový uživatel a založí diskuzi o paladinech, načež mu někdo řekne: "Paladiny už jsme probrali, tady si přečti těhle 60 stránek, a teprv když tam nenajdeš to, co chceš, tak něco říkej". To je hrozné a ten člověk se už pravděpodobně nikdy nevrátí (a rozhodně nenapíše nic o paladinech)!

Neustále přicházejí noví uživatelé a ti chtějí diskutovat třeba i otématech, která jsme my "veteráni" už probrali. Dopřejte jim to, prosím. Neodrazujte je od diskuze tvrzením "tohle už tu jednou bylo" a nenuťte je číst naše dva roky staré hlody. Zas tak důležití nejsme :wink: Pokud někdo bude chtít založit nového paladina a diskutovat o něm s lidmi, kteří toto téma ještě neprobrali, měl by mít tu možnost.


Kdy oživovat a kdy ne?
Na některých fórech bývá nekromancie přísně zakázána a nekromanty se otevřeně opovrhuje. U nás bych raději volil mírnější přístup, protože vytažení vhodné diskuze může často být velmi přínosné. Mám jedinou a velmi jednoduchou prosbu: předtím, než oživíte mrtvé téma, zvažte, jestli je to dobrý nápad.

Existují témata, která neumřou nikdy a které vždycky bude dobré oživit. U témat typu "seznam vypravěčských technik", "co se stalo při vašem posledním sezení", nebo "brainstorming: zápletky na ostrově" nikdy nevadí, že jsou dlouhá nebo stará. Člověk totiž nemusí číst staré příspěvky, aby se dokázal zapojit. V zásadě totiž nejde o "diskuze", jako spíš volné sbírky nápadů, rad a odkazů k danému tématu. Takovéhle seznamy jsou tím hodnotnější, čím jsou starší a delší. Oživujte je s radostí.

Pak ale máte diskuze, které je lepší nechat hnít v hrobě - sem patří zejména diskuze, u nichž se očekává, že je pro znalost kontextu musíte přečíst celé. Zmíněný paladin je typickým příkladem, nicméně osobně bych sem řadil asi jakoukoliv tématickou diskuzi delší než pět stran. Tady bývá lepší založit novou diskuzi na totéž téma, abyste dali prostor novým přispěvatelům a abyste nikoho nenutili číst rok staré příspěvky. Dobrý nápad je připojit do prvního příspěvku nové diskuze odkaz na tu starou - jako jakýsi nepovinný "bonus" pro nadšence.

Nevýhody nekromancie rostou s délkou tématu. Tipuji, že diskuze kratší než 3 strany můžete oživit zcela beztrestně, byť by byly sebestarší. Přečíst 3 strany totiž ještě není takový problém, aby to většinu lidí odradilo. Na fóru je celkem dost takovýchto zárodků diskuzí, které mají potenciál, ale z nějakého důvodu byly ve své době přehlédnuty. Když je oživíte, ničemu tím neublížíte.

Jinak ale nechci stavit žádnou pevnou hranici, nad kolik stránek už se nesmí oživovat témata. Třeba najdete 10 stránkové téma, které se dobře čte a stojí za shlédnutí? A třeba budete záměrně chtít pokračovat ve staré diskuzi, abyste nezpřetrhali nitky rozhovoru a abyste mohli reagovat na konkrétní příspěvky? Volba bude vždy na vás a já se na vás nebudu křivě dívat, ať se rozhodnete jakkoliv. Jen prosím pamatujte, že s počtem stran je pro nové diskutéry čím dál tím těžší se zapojit.

Jen jednu zásadu prosím dodržujte vždy a bezpodmínečně:

Když už oživujete starou diskuzi, váš příspěvek by měl být přínosný. Přidat nový postřeh, nový poznatek, nadhodit nové zamyšlení či nastínit novou linii rozhovoru. Oživovat témata nepřínosnými příspěvky typu: "tak co, co se změnilo?" nebo "Markus měl v srpnu 2006 pravdu, souhlasím" je na zabití! O-)


Důležitý dodatek:
Nic z výše uvedeného prosím neplatí pro diskuze o konkrétních systémech či světech. Když oživíte např. rok starou diskuzi o hře InSpectres, nikdo se na vás nebude zlobit. Je totiž lepší mít veškeré diskuze o téhle hře v jednom tématu než mít 8 paralerních témat o téže hře, v nichž se nikdo nevyzná.

Totéž pro překlady, materiály, vaše domácí systémy a světy... zkrátka nekromancii si hlídejte jen u "obecných diskuzí". Rozumíme si, že?

---

Komentáře?
Naposledy upravil(a) Markus dne 11. 11. 2008, 22:11, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Ano - lehce se točíš okolo myšlenky, že lidé nechtějí číst, chtějí prostě psát a plácat své myšlenky znovu a znovu a pořád dokola.

Když chce někdo probírat paladina, podle mě by si opravdu měl přečíst těch 60 stran dříve než napíše "paladinové jsou nemyslící pitomci" do nové diskuse.

Na druhou stranu by se ze starých diskusí měly odmazat zbytenčé kecy, a ve chvíli, kdy ji dotyčný resurektuje by měl shrnout předchozí myšlenky v několika bodech.

Jedni tvrdí, že paladinové musí pomáhat za každou cenu bez odledu na budoucnost.
Druzí říkají, že paladinové musí bráýt v úvahu veškré okolnosti.
Třetí říkají, že v praxi - tedy ve hře - se ani jedno nedá uplatnit, a tady napsali pár rad, jak paladina skutečně hrát:
citace ...

A tak dál.
Na takové shrnutí se pak dá navázat, aniž by člověk musel na začátku číst vše co bylo předtím. Nicméně by si měl přečíst alespoň tento příspěvek.
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Nekromancie: kdy a jak oživovat mrtvé diskuze

Příspěvek od Argonantus »

Docela zajímavé téma.
Markus píše: diskuze se posune navrch stránky a díky tomu si ji všimnou i lidé...
To je hlavní smysl. Ano, proto to dělám.
Spousta lidí nemá chuť číst zpětně 5 stránek rok staré diskuze


Jsem ze staré školy. Člověk, který nemůže přečíst pět stránek, nemá šanci vymyslet v životě cokoli chytrého. Nemá šanci vůbec k ničemu. Tudíž ho není zase tak velká škoda. Dochází tím tak k přirozené regulaci trolů (vyzkoušeno).

Jinak existuje plno lidí, co napíší do diskuse na str. 15 příspěvek, aniž to četli celé, protože je zaujala poslední poznámka. A v mnoha případech se chytnou, a začnou být platnými a užitečnými (stačí si projít třeba "přiblížit středověk...", tam je takových lidí plno). Na str. 20 už je potom jedno, kdy jste do toho vlaku nastoupili, jestli na str. 5 nebo 15.
S ohledem na tyto přispěvatele by bylo vhodné založit raději diskuzi novou.
Má to také velké nevýhody. Vzniká tím jakýsi všeobecný pocit marnosti. Je sice hezké, že lze nacvičeným výkrutem ohromit publikum šestkrát, ale není to moc velká výzva.
Řekl bych, že vyjíždět tu samou zatáčku má smysl jen tehdy, pokud to napodruhé bude podstatně lépe, stručněji a efektivněji.
Vytahování starých témat místo zakládání nových působí, jako bychom neměli chuť bavit se o tom, co už bylo jednou probráno.


A má někdo takovou chuť? Hlašte se...
diskuzi o paladinech


Diskuse o paladinech je výjimečná, má plno zajímavých zatáček i plno hluchých míst. Má cenu zakládat novou debatu kvůli té větší přehlednosti a efektivitě. A má taky cenu studovat tu debatu starou. Pokud jste paladin.
"Paladiny už jsme probrali, tady si přečti těhle 60 stránek, a teprv když tam nenajdeš to, co chceš, tak něco říkej".


Lze říci to samé méně drtivě - třeba odkaz na příslušnou stranu (což fórum umí). Ale opisovat kvůli někomu tu stránku znova je pruda.

Rozhodnout, kdy stačí jedna věta, a odkazování netřeba, a kdy se ten odkaz hodí, to je prostě věc posouzení.
Neustále přicházejí noví uživatelé a ti chtějí diskutovat třeba i o tématech, která jsme my "veteráni" už probrali. Dopřejte jim to, prosím.
Dopřeju jim to. Akorát by asi nebylo ideální, kdyby vznikly u každého tématu dvě oddělené diskutující skupiny, že?
nenuťte je číst naše dva roky staré hlody.
Nutím lidi číst stovky let staré hlody...
Kdy oživovat a kdy ne?
Když má někdo chuť a důvod. A všechno se taky nepovede.
Na některých fórech bývá nekromancie přísně zakázána a nekromanty se otevřeně opovrhuje.
Opovržení mi naprosto nevadí.
Názory cizích administrátorů mne naprosto nezajímají. Ostatně, takto založené chatovací nety nemají žádnou paměť,a snadno bez lítosti zanikají.
Pak ale máte diskuze, které je lepší nechat hnít v hrobě
To jistě. Zejména, pokud se jen tak plkalo, a nebo hádalo.
sem patří zejména diskuze, u nichž se očekává, že je pro znalost kontextu musíte přečíst celé.Zmíněný paladin je typickým příkladem
A to už nesouhlasím. Diskuse, která se kvůli kontextu čte celá, přesto může být plná faktů a zajímavých věcí. Já jsem se Paladina sice skoro neúčastnil, ale přesto jsem si ho s chutí přečetl.
Kvalita není dána provázaností kontextu, ale procentem hluchých míst.
jakoukoliv tématickou diskuzi delší než pět stran.
nejlepší diskuse mívají kolem 500 příspěvků (nebo víc). Tady se jich zatím podařilo vytvořit jen několik. Většinou všichni odpadli nudou daleko dřív.

Praktické je ovšem dělat II. díly; a ještě lepší, když si dá zakladatel debaty tu práci se shrnutím (dělali jsme to například u těch slavných draků). Ztratit první díl osobně považuji za dost velkou škodu.
Nevýhody nekromancie rostou s délkou tématu.
Nevýhody nekromancie rostou s nekvalitou oživené diskuse. Nutit číst lidi 30 stran plků, které za to nestály, je skutečně omyl.
Oživit 3 strany dlouho diskusi obvykle nestojí zato -je většinou jasné, proč tak brzo chcípla.

EDIT:
Moje nekrofilní hrátky se budou soustřeďovat asi zejména na herní prostředí, takže tady jsme možná vedle.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12358
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nekromancie: kdy a jak oživovat mrtvé diskuze

Příspěvek od Ecthelion »

Osobně myslím, že jak Markus, tak Argo (ač v některých bodech nesouhlasí) razí jednu linii. Argonantovi, jak to chápu já, se nelíbí určení hranice podle počtu příspěvků. Markus ale žádnou takovou hranici nestanovil - pokud bych měl z jeho příspěvku vybrat pro mě to nejdůležitější, tak je to tohle:
Markus píše:předtím, než oživíte mrtvé téma, zvažte, jestli je to dobrý nápad.

Jinak ale nechci stavit žádnou pevnou hranici, nad kolik stránek už se nesmí oživovat témata.

Když už oživujete starou diskuzi, váš příspěvek by měl být přínosný.
Za sebe s tím naprosto souhlasím - pevná hranice prostě není, ale prosím vás, zvažte, co oživujete. Nejde stanovit jeden obecný postup, protože každá debata je jiná a unikátní. Princip "Zamyslete se a jestli vám to i potom přijde jako dobrý nápad, tak do toho..." mi přijde správný, protože konkrétní člověk je zodpovědný (osobně zodpovědný) za konkrétní čin.
Za sebe bych možná zakládal nové diskuze s odkazem na tu první, ale to je už na rozhodnutí v konkrétním případě.

Chápu, že Argo s jeho frekvencí psaní považuje nejdelší debaty za nejnosnější a nejlepší, ale za lidi, kteří prostě nemají čas pročítat ty dlouhé diskuze, protože se k počítači posadí občas (nebo u něja naopak sedí pořád, ale musí na něm pracovat a mají zase málo času na fórum) je dlouhá debata problematická. Občas má člověk náladu a podívá se na nějakou věc z archívu, ale to je občas (je nálada a čas, což je problém).
Většinou se prostě lidem nechce číst si dvacet stran debaty do které nemohou zasáhnout... ohledně nováčků je to přesně jak psal Markus - pokud někoho odkážete na šedesátistárnkovou diskuzi s tím, že se má zapojit až si to všechno přečte, protože tam už to je (volná parafráze), tak už nikdy nepřispěje (a často nejen do tématu, ale i na fóru vůbec).
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 769
Registrován: 26. 4. 2007, 11:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Nekromancie: kdy a jak oživovat mrtvé diskuze

Příspěvek od Majo »

Uplne suhlasim s Markusom. Ja mam este trochu tvrdsi nazor.
Markus píše:- Stará témata jsou velmi zastrašující a mohou odrazovat od přispívání. To brání především neprůbojným či novým návštěvníkům. Spousta lidí nemá chuť číst zpětně 5 stránek rok staré diskuze, jen aby se teď mohla přidat. S ohledem na tyto přispěvatele by bylo vhodné založit raději diskuzi novou.
Toto je jeden z hlavnych dovodou preco som neni schopny prispievat do vacsiny tem na tomto fore.

Argonautus, podla toho, co pises, mam pocit, ze si naozaj z velmi starej skoly. (To Ta nezaujimaju ani nazory inych administratorov?)

Na rozdiel od Ectheliona, ja mam pocit, ze nazor Markusa a Argonautusa su opacne.

Nekromancia je fuj. :-)=
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

nemate nejake shrnuti? tohle je zoufaly, tolik zbytecnyho textu.

tak smime psat do starejch temat nebo ne? a jak se bude trestat porusovani? nestane se, ze me nekdo server ze zakladam nove tema a smaze mi ho, a pak me nekdo jiny serve ze pisu do stareho?
But nobody came.
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran »

Sosan: před každým oživením diskuse se rozmysli, jestli to je lepší než zakládání nové. Míra únosnosti (délka stávající diskuse apod.) je dle Markuse a Argonanta různá. Když zakládáš novou diskusi, odkaž v prvním příspěvku na srarou.
Howgh.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20869
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Díky, Gorane, pěkně jsi to shrnul. Napsal jsem nějaký souhrn a dal jsem to úplně nahoru.

Jersonův návrh se shrnutím staré diskuze je velmi dobrý. Připsal jsem ho do souhrnu.

Argo, tys mě právě velmi neargonantovsky dal pár facek kilometrovým příspěvem s citacema. Upřímně řečeno, nevím, jak na to reagovat, nedokážu se v tom vyznat. Tak snad jen abych vysvětlil filosofii tohoto počinu: diskuzní server potřebuje, aby na něm lidi diskutovali. Pokud budem bránit lidem v tom, aby diskutovali o již prodiskutovaných věcech, nezískáme nové diskutéry a ti staří pomalu vymřou. A přístup "ještě než něco napíšeš, koukej si přečíst těhle 10 stránek" je bránění jak řemen.

Jinak to prosím neberte nijak tragicky. Sosáček typicky sosáčkovsky trousí poznámky o trestech a mazání, což je absurdní. Já jsem jen chtěl shrnout klady a zápory nekromancie, aby byly všem na očích, a poprosit vás, abyste se nad tím víc zamýšleli. Motivovala mě k tomu vlna bezmyšlenkovité nekromancie posledních dnů.

(Nic osobního proti nekromantům, nemůžu nikoho vinit za něco, o čem nevěděl. Mám tě rád, Joe! :lol: )
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Braaaaaaaaaaaainz!

Topiiiiiiiiiiiicz!

Áno, áno, "Indies - áno či nie" bol prešľap $D $D $D
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir »

Pokud budem bránit lidem v tom, aby diskutovali o již prodiskutovaných věcech, nezískáme nové diskutéry a ti staří pomalu vymřou. A přístup "ještě než něco napíšeš, koukej si přečíst těhle 10 stránek" je bránění jak řemen.
Přesně tak. Když přijde nováček, a chce o něčem diskutovat, tak mu přece může být úplně ukradené, že jsem to probíral před dvěma lety. Kdo jsem já, abych mu bral jeho diskuzi a cpal mu tu svou? On chce diskutovat tady a teď, naživo, a ne si číst dva roky staré výplody někoho, na koho ani nemůže zareagovat. Pokud mě nudí diskuovat podruhé o tom samém, tak se jeho diskuze prostě nezúčastním. Neustálé poukazování stylu "to už se tu řešilo" a postování odkazů na staré diskuze je otravné a diskuzi nesvědčí. Diskuze není vědecký elaborát, aby se snažila sbírat poznatky ze všech koutů a nakonec dojít k nějakému závaznému závěru.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

A ja si práve myslím, že je. Myslím si, že fórum je inštitúcia - je na ňom zastúpený istý typ (postupne diskusiou vytvorených) názorov, má mať svoju pamäť.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Příspěvek od Argonantus »

Mno, je mi zřejmé, že původně se zřejmě nepočítalo, že tu vznikne nějaká debata, natožpak debata bojovná, ba přímo flamewar.

Nicméně já považuji tohle téma osobně za důležité (nedivte se - nekromantovi berou mrtvoly...!), takže jsem reagoval přímo Sirienovsky.

kdo to považuje za důležité, projde si celou tu palbu detailně; koho to nebaví, může to přeskočit.

Jinak +1 k Bifiho poslední poznámce; je hodně dobrá.

Celá věc má ráz dilematu; moc dlouhé a složité debaty děsí a odrazují nově příchozí, střihané videoklipy o 10 sekundách zase odrazují déle kecající.
Což mne vedlo k názoru, že by bylo možná dobré to nechat plavat, samotížnému vývoji.

Jinak vedlejší poznámky, jako třeba Jersonovo shrnutí, či Markusovo varování před výkřikem "přečti si tímhle 60 stran, a než to budeš mít, tak stůj v koutě a šoupej nožičkama" jsou užitečné.

Dávám na zvážení zda to má viset v tomhle místě; měl bych za to, že procedurální úvahy patří úplně dolů.
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Bifi píše:A ja si práve myslím, že je. Myslím si, že fórum je inštitúcia - je na ňom zastúpený istý typ (postupne diskusiou vytvorených) názorov, má mať svoju pamäť.
To áno, skôr tento prístup ale vidím pre pravidelných návšetvníkov a diskutujúcich.

Často sa totiž stane, že nový užívateľ príde na fórum primárne kvôli konkrétne otázke - v tom prípade sme tu niečo ako "hotline", ktorá pomáha nájsť tie (z nášho pohľadu) najvhodnejšie odpovede podľa súhrnu skúseností doterajších učastníkov diskusií.

Keď sa taký nový užívateľ "zapracuje" a stane sa regulérnym prispievateľom, myslím že nebude mať problém pre neho zaujímavé diskusie si preštudovať aj dozadu.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20869
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Bifi, jistě máš pravdu a nikdo to nepopírá. Cítím ale obrovský rozdíl mezi:

(A)
- Prosímvás, co jsou to ty bengy?
- Tady najdeš celkem pěknou odpověď, je to tam detailně rozepsáno.

- Napadlo mě založit nějaký seznam užitečných vypravěčských technik, co ty na to?
- Už ho máme tady. Asi bude lepší posílat to všechno do jednoho, ať v tom není bordel.

(B)
- Hrajete na přesvědčení? Je podle vás horší zmatené, nebo zákonné zlo?
- Přesvědčení už jsme jednou probírali, přečti si tuhle diskuzi.

- Co si myslíte, smí vypravěč při hře podvádět?
- Kristepane, už ne zas tuhle diskuzi. Onehdá jsme kvůli ní měli 10stránkový flame!

----

EDIT: Asi bych měl dodat, že se momentálně snažím vyhledat nějaký způsob, jak zprovoznit nějaký systém hodnocení nebo bodování "starých" témat. Cílem je, aby někde vznikl seznam "kvalitních" starých diskuzí, hezky na jednom místě. To by řešilo mnohé problémy s pamětí fóra a zároveň by to snížilo potřebu sahat po nekromancii. Bohužel se ale zdá, že na to neexistuje žádný spolehlivý mod... a naprogramovat to je momentálně mimo naše možnosti. Každopádně to hodnocení je stále ve hře.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir »

To je hezké, že s Bifim souhlasíte. Já nikoli. :wink:
Fórum prostě není instituce, která se věnuje výzkumu nebo si nárokuje objektivitu.
Odpovědět

Zpět na „O RPG Fóru“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů