Jaký systém máte nejraději?
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Jaký systém máte nejraději?
EDIT by Markus a Joeyeti:
Anketa byla uzavřena 14. 11. 2006
Vývoj po mesiaci a pár dňoch:
(zoradené podľa percent a v prípade rovnosti podľa abecedy..)
25% [ 12 ] Dračí doupě / Dračí doupě+
18% [ 9 ] DnD a d20
14% [ 7 ] Málopravidlové "příběhové" hry (Window, Fudge, FATE, Wushu, aj.)
14% [ 7 ] World of Darkness (Storyteller system)
8% [ 4 ] ADnD druhé edice
6% [ 3 ] Nová vlna sim. her (Burning Wheel/Empires, Riddle of Steel, aj.)
4% [ 2 ] Alternativní herní styly (Sorcerer, MLwM, Little Fears, aj.)
4% [ 2 ] GURPS
2% [ 1 ] Některý "domácí" systém
2% [ 1 ] Shadowrun
Celkem hlasů: 48
Srovnejte s předchozí anketou.
Anketa byla uzavřena 14. 11. 2006
Vývoj po mesiaci a pár dňoch:
(zoradené podľa percent a v prípade rovnosti podľa abecedy..)
25% [ 12 ] Dračí doupě / Dračí doupě+
18% [ 9 ] DnD a d20
14% [ 7 ] Málopravidlové "příběhové" hry (Window, Fudge, FATE, Wushu, aj.)
14% [ 7 ] World of Darkness (Storyteller system)
8% [ 4 ] ADnD druhé edice
6% [ 3 ] Nová vlna sim. her (Burning Wheel/Empires, Riddle of Steel, aj.)
4% [ 2 ] Alternativní herní styly (Sorcerer, MLwM, Little Fears, aj.)
4% [ 2 ] GURPS
2% [ 1 ] Některý "domácí" systém
2% [ 1 ] Shadowrun
Celkem hlasů: 48
Srovnejte s předchozí anketou.
Naposledy upravil(a) Markus dne 14. 11. 2006, 14:45, celkem upraveno 6 x.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Jaký systém máte nejraději?
Po půl roce se vracíme k tomuto tématu, abychom porovnali, jak se poměry na fóru změnily od poslední ankety.
Předmětem této ankety je, abyste z nabídky systémů zvolili jeden, který máte nejraději. Chápu, že v mnoha případech to bude ošemetné, protože spousta lidí (včetně mě) střídá systémy častěji než ponožky a má hned několik favoritů. Ale přesto...
Z nabídky systémů si zvolte jen jeden a hlasujte pro ten. Je na vás, jestli vyberete systém, který vám přirostl k srdci, který nejvíce obdivujete (a nikdy jste ho nehráli), nebo který hrajete nejčastěji. Zvolte to, co uznáte za vhodné. To znamená - jeden člověk, jeden systém. Jaký systém je "ten váš", a podle jakých kritérií, to je čistě na vás.
Ale hlavně - po odlasování si prosím najděte ještě minutku času a napište nám, který systém jste si zvolili a proč. Důležitější než čísla je totiž to, co o systému říkají hráči.
Hlasování potrvá zhruba měsíc.
Proč zrovna takovéto položky v anketě?
V první řadě je nutno podotknout, že fórum umožňuje mít u ankety pouze 10 odpovědních otázek. To znamená, že některé systémy jsem chtě nechtě musel sloučit do jedné položky (obě Dračí doupata, například).
Mám jakýs takýs odhad, jaké systémy se na Fóru zmiňují, a snažil jsem se položky rozdělit tak, aby byly nějak rovnoměrně zatížené. Např. nechtěl jsem slučovat ADnD druhé a DnD třetí edice do jedné položky, protože to by nejspíš vedlo k totálnímu přeplnění této volby.
Oproti minulé anketě byly rozšířeny volby na poli nejnovějších indie her, které se právě v posledním půlroce začaly šířit i do našich krajin. A oproti minule taky zmizela volba "Ostatní: co se jinam nevešlo" - protože už se tam nevešla
Máte-li pochybnosti, do které položky zařadit ten váš systém, nejprve se v tomto tématu zeptejte. My vám poradíme a hlasovat můžete až potom.
Přeju příjemné hlasování
------------------------------------------
Tak a já jsem hlasoval, po dlouhé úvaze, pro alternativní herní styly. Abych to nějak vysvětlil:
Poslední dobou jsem si oblíbil hry jako My Life with Master, Bacchanal, Nicotine Girls, Sorcerer, Little Fears aj. Mnohé jsem hrál, mnohé jsem jen četl a teprve se na ně chystám.
Řešil jsem veliké dilema, jestli nevolit FATE. FATE totiž považuji za mistrovské dílo na poli těch "klasičtějších" systémů a velmi, velmi rád jej hraju. Nakonec jsem ale mohl vybrat jen jednu možnost a zvítězila alternativa. Asi hlavně proto, že FATE je sice "jiný", ale alternativa je "jinačejší" - a výrazněji změnila můj postoj k RPG hrám.
Po půl roce se vracíme k tomuto tématu, abychom porovnali, jak se poměry na fóru změnily od poslední ankety.
Předmětem této ankety je, abyste z nabídky systémů zvolili jeden, který máte nejraději. Chápu, že v mnoha případech to bude ošemetné, protože spousta lidí (včetně mě) střídá systémy častěji než ponožky a má hned několik favoritů. Ale přesto...
Z nabídky systémů si zvolte jen jeden a hlasujte pro ten. Je na vás, jestli vyberete systém, který vám přirostl k srdci, který nejvíce obdivujete (a nikdy jste ho nehráli), nebo který hrajete nejčastěji. Zvolte to, co uznáte za vhodné. To znamená - jeden člověk, jeden systém. Jaký systém je "ten váš", a podle jakých kritérií, to je čistě na vás.
Ale hlavně - po odlasování si prosím najděte ještě minutku času a napište nám, který systém jste si zvolili a proč. Důležitější než čísla je totiž to, co o systému říkají hráči.
Hlasování potrvá zhruba měsíc.
Proč zrovna takovéto položky v anketě?
V první řadě je nutno podotknout, že fórum umožňuje mít u ankety pouze 10 odpovědních otázek. To znamená, že některé systémy jsem chtě nechtě musel sloučit do jedné položky (obě Dračí doupata, například).
Mám jakýs takýs odhad, jaké systémy se na Fóru zmiňují, a snažil jsem se položky rozdělit tak, aby byly nějak rovnoměrně zatížené. Např. nechtěl jsem slučovat ADnD druhé a DnD třetí edice do jedné položky, protože to by nejspíš vedlo k totálnímu přeplnění této volby.
Oproti minulé anketě byly rozšířeny volby na poli nejnovějších indie her, které se právě v posledním půlroce začaly šířit i do našich krajin. A oproti minule taky zmizela volba "Ostatní: co se jinam nevešlo" - protože už se tam nevešla
Máte-li pochybnosti, do které položky zařadit ten váš systém, nejprve se v tomto tématu zeptejte. My vám poradíme a hlasovat můžete až potom.
Přeju příjemné hlasování
------------------------------------------
Tak a já jsem hlasoval, po dlouhé úvaze, pro alternativní herní styly. Abych to nějak vysvětlil:
Poslední dobou jsem si oblíbil hry jako My Life with Master, Bacchanal, Nicotine Girls, Sorcerer, Little Fears aj. Mnohé jsem hrál, mnohé jsem jen četl a teprve se na ně chystám.
Řešil jsem veliké dilema, jestli nevolit FATE. FATE totiž považuji za mistrovské dílo na poli těch "klasičtějších" systémů a velmi, velmi rád jej hraju. Nakonec jsem ale mohl vybrat jen jednu možnost a zvítězila alternativa. Asi hlavně proto, že FATE je sice "jiný", ale alternativa je "jinačejší" - a výrazněji změnila můj postoj k RPG hrám.
Naposledy upravil(a) Markus dne 14. 11. 2006, 14:20, celkem upraveno 1 x.
Môj hlas je pre málopravidlové systémy. Do FATE som sa tiež zamiloval, aj keď som ho ešte nehral. Ale rád by som.
Z rozsiahlych (rozumej pravidlovo) systémov mi občas naskakuje husia koža, pretože buď by som si tie pravidlá musel aspoň z 80% zapamätať, alebo stále listovať v príručkách. Aj keď po niekoľkých sessionoch sa dostanete skoro do každého systému, hlavne ak máte okolo seba skúsenejších hráčov.
Samozrejme ich nezatracujem a určite by som si zahral aj taký systém, keby som mal možnosť!
Z rozsiahlych (rozumej pravidlovo) systémov mi občas naskakuje husia koža, pretože buď by som si tie pravidlá musel aspoň z 80% zapamätať, alebo stále listovať v príručkách. Aj keď po niekoľkých sessionoch sa dostanete skoro do každého systému, hlavne ak máte okolo seba skúsenejších hráčov.
Samozrejme ich nezatracujem a určite by som si zahral aj taký systém, keby som mal možnosť!
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Njeraději mám ADnD, asi kvůli feelingu a výbronému zpracování DnD. Ačkoliv by se anšlo spousta dalších oblíbených systémů...
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Ja som zvolil "novu vlnu takticko-realistickych hier".
Napriek tomu, ze mam velmi dobre skusenosti aj s "malopravidlovymi rozpravacimi hrami" (FATE, Mountain Witch), aj s "alternativnymi hernymi stylmi" (Sorcerer, My Life with Master). Ja totiz mam rad pravidla a mam rad kocky. Warhammer Fantasy vo FATE alebo Vampire: The Masquerade vo FATE uz pre mna nie su tymi povodnymi hrami (bez ohladu na ich povodne chyby), lebo hra je pre mna tvorena aj mechanikami ako napr. strom karier vo WFRP alebo pravidla pre beasta a humanity a struktura disciplin vo VtM, ktore sa sice tiez daju skonvertovat, ale niekedy to moze byt pokus s velmi otaznym vysledkom a ucelom. (Napriklad som nedokazal do FATE konvertovat Dark Ages: Inquisitor.)
Napriek tomu, ze som Riddle of Steel a Burning Wheel 2E iba cital, povazujem ich za spickove produkty, lebo sa im podarilo sklbit tradicny RPG dizajn s novymi hernymi prioritami. Po mojich nedavnych skusenostiach s Mountain Witch by to vsak este stale nestacilo na to, aby som im dal hlas. Lenze potom prisiel Burning Empires. Jedna z troch najkrajsich priruciek, ake som kedy drzal v ruke. A jej obsah mi vyrazil dych a zrazil ma z noh. Napriek tomu, ze pre zaciatocnika to moze byt tazke susto, BE su mojim kandidatom na najlepsiu RPG, aka bola kedy vydana. (Mountain Witch je v tesnom zavese .)
M
P.S.: Nevidim jasnu hranicu medzi "alternativnymi hernymi stylmi" a "malopravidlovymi rozpravacimi hrami", napriklad neviem, kam mam zaradit Mountain Witch.
Napriek tomu, ze mam velmi dobre skusenosti aj s "malopravidlovymi rozpravacimi hrami" (FATE, Mountain Witch), aj s "alternativnymi hernymi stylmi" (Sorcerer, My Life with Master). Ja totiz mam rad pravidla a mam rad kocky. Warhammer Fantasy vo FATE alebo Vampire: The Masquerade vo FATE uz pre mna nie su tymi povodnymi hrami (bez ohladu na ich povodne chyby), lebo hra je pre mna tvorena aj mechanikami ako napr. strom karier vo WFRP alebo pravidla pre beasta a humanity a struktura disciplin vo VtM, ktore sa sice tiez daju skonvertovat, ale niekedy to moze byt pokus s velmi otaznym vysledkom a ucelom. (Napriklad som nedokazal do FATE konvertovat Dark Ages: Inquisitor.)
Napriek tomu, ze som Riddle of Steel a Burning Wheel 2E iba cital, povazujem ich za spickove produkty, lebo sa im podarilo sklbit tradicny RPG dizajn s novymi hernymi prioritami. Po mojich nedavnych skusenostiach s Mountain Witch by to vsak este stale nestacilo na to, aby som im dal hlas. Lenze potom prisiel Burning Empires. Jedna z troch najkrajsich priruciek, ake som kedy drzal v ruke. A jej obsah mi vyrazil dych a zrazil ma z noh. Napriek tomu, ze pre zaciatocnika to moze byt tazke susto, BE su mojim kandidatom na najlepsiu RPG, aka bola kedy vydana. (Mountain Witch je v tesnom zavese .)
M
P.S.: Nevidim jasnu hranicu medzi "alternativnymi hernymi stylmi" a "malopravidlovymi rozpravacimi hrami", napriklad neviem, kam mam zaradit Mountain Witch.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
K těm málopravidlovým jsem zařadil Window, FATE a Fudge - tam jde podobnost, myslím, celkem zřejmá. O žádném podobném systému nevím, tj. vše ostatní by pak spadalo do alterny.Bifi píše:P.S.: Nevidim jasnu hranicu medzi "alternativnymi hernymi stylmi" a "malopravidlovymi rozpravacimi hrami", napriklad neviem, kam mam zaradit Mountain Witch.
Proč takhle divně rozděleno? No, na jednu stranu chtěl mít hry jako MLwM nebo Sorcerer odděleně od FATE a Fudge (především proto, že FATE začíná být dost populárním), na stranu druhou nebyl prostor pro jemnější členění.
EDIT:
Hlavním hlediskem, podle kterého jsem dělil, byl herní styl. Fate, Fudge a Window se hrají "klasickým stylem" - tj. existuje družinka, která plní questy, spolupracuje, hraje se chronologicky v neohraničených scénách, které plynule přecházejí jedna ve druhou, atd. Prostě klasický styl v trochu jiném kabátu.
Alterna má potom zcela jiný styl, např. neexistence herní družiny, pevně ohraničené scény, hra založená na konfliktu mezi postavami, atd... Prakticky cokoliv, jen ne tradiční model družinky, která jde od někud někam a přitom plní questy a subquesty.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Hodnotíte setting jako součást systému?
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Invictus
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
U mě stále vede DnD 3e, pro mě je stále univerzální herní systém, jestliže se DM neřídí striktně pravidly, ale vytváří jakousi vlastní inovační aktivitu, a vede hru s rozumem a až poté s pravidly. Pak může být DnD zajímavé i pro tvůrce systémů, poněvadž si s ním můžou vyhrát, a v zásadě některá pravidla zcela vyřadit.
Navíc má nejlepší Class and Level systém, s jakým jsem se doposud setkal, ačkoliv sám o sobě ten systém není nic moc nesetkal jsem se s lepším.
Nevýhodou se může někomu zdát, že není ystémově hnán k příběhu, ale pokud chtějí hráči hrát příběhově, nic jim v tom nebrání a naopak pokud nechtějí, nic je k tomu nenutí. Někdo by mohl říct, že DnD je naopak zaměřeno na boj, ale to je tak půlka pravdy, protože se tento názor odvíjí převážně od složitosti a místa v příručce, které tato část zabírá. Ale ve skutečnosti je spíše obvyklé, že pokud se hraje Dnd, tak se bojuje tak jednou, dvakrát za sezení a pokud je DM trochu zkušenější a nebazíruje an ultrarealistickém provedení, tak jde o otázku půlhodiny, a v podstatě jde o jakési uvolnění se po roleplayové části hry, tedy alespoň já to tak vnímám.
A poslední věc, v pravidlech Dnd se alespoň trochu orientuju, proto zůstávám u něj .
Navíc má nejlepší Class and Level systém, s jakým jsem se doposud setkal, ačkoliv sám o sobě ten systém není nic moc nesetkal jsem se s lepším.
Nevýhodou se může někomu zdát, že není ystémově hnán k příběhu, ale pokud chtějí hráči hrát příběhově, nic jim v tom nebrání a naopak pokud nechtějí, nic je k tomu nenutí. Někdo by mohl říct, že DnD je naopak zaměřeno na boj, ale to je tak půlka pravdy, protože se tento názor odvíjí převážně od složitosti a místa v příručce, které tato část zabírá. Ale ve skutečnosti je spíše obvyklé, že pokud se hraje Dnd, tak se bojuje tak jednou, dvakrát za sezení a pokud je DM trochu zkušenější a nebazíruje an ultrarealistickém provedení, tak jde o otázku půlhodiny, a v podstatě jde o jakési uvolnění se po roleplayové části hry, tedy alespoň já to tak vnímám.
A poslední věc, v pravidlech Dnd se alespoň trochu orientuju, proto zůstávám u něj .
Iron Within
Iron Without
Iron Without
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak to potom jednotnačne Little Fears - Alternativní herní styly (pravidlově mi ale moc alternativní nepříjdou).
Zajímavé je, že jsem na ně dvakrát narazil před tím, než jsem si je přečetl a zamiloval. Poprvé jsem je obsolutně ignoroval a po druhé zavrhl jako ne příliž atraktivní. A nakonec? Srdcová záležitost
Zajímavé je, že jsem na ně dvakrát narazil před tím, než jsem si je přečetl a zamiloval. Poprvé jsem je obsolutně ignoroval a po druhé zavrhl jako ne příliž atraktivní. A nakonec? Srdcová záležitost
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Rozumiem. Aj tak asi nikto za Mountain Witch hlasovat nebude, takze to je jedno , aj ked stale neviem kam patri. Ale asi skor ku FATE, lebo je to jednoducha a pribehovo orientovana hra so zakladnou kostrou ako klasicky dungeon crawl, lenze vyzaduje iny herny styl.Markus píše:K těm málopravidlovým jsem zařadil Window, FATE a Fudge - tam jde podobnost, myslím, celkem zřejmá. O žádném podobném systému nevím, tj. vše ostatní by pak spadalo do alterny.Bifi píše:P.S.: Nevidim jasnu hranicu medzi "alternativnymi hernymi stylmi" a "malopravidlovymi rozpravacimi hrami", napriklad neviem, kam mam zaradit Mountain Witch.
Proč takhle divně rozděleno? No, na jednu stranu chtěl mít hry jako MLwM nebo Sorcerer odděleně od FATE a Fudge (především proto, že FATE začíná být dost populárním), na stranu druhou nebyl prostor pro jemnější členění.
EDIT:
Hlavním hlediskem, podle kterého jsem dělil, byl herní styl. Fate, Fudge a Window se hrají "klasickým stylem" - tj. existuje družinka, která plní questy, spolupracuje, hraje se chronologicky v neohraničených scénách, které plynule přecházejí jedna ve druhou, atd. Prostě klasický styl v trochu jiném kabátu.
Alterna má potom zcela jiný styl, např. neexistence herní družiny, pevně ohraničené scény, hra založená na konfliktu mezi postavami, atd... Prakticky cokoliv, jen ne tradiční model družinky, která jde od někud někam a přitom plní questy a subquesty.
Suhlas. Presne takto s nim narabaju aj tvorcovia dalsich d20 hier (Conan, Star Wars a pod.).Invictus píše:U mě stále vede DnD 3e, pro mě je stále univerzální herní systém, jestliže se DM neřídí striktně pravidly, ale vytváří jakousi vlastní inovační aktivitu, a vede hru s rozumem a až poté s pravidly. Pak může být DnD zajímavé i pro tvůrce systémů, poněvadž si s ním můžou vyhrát, a v zásadě některá pravidla zcela vyřadit.
Navíc má nejlepší Class and Level systém, s jakým jsem se doposud setkal, ačkoliv sám o sobě ten systém není nic moc nesetkal jsem se s lepším.
Qualdezar: Little Fears ma uzasnu atmosferu, ale v pravidlach troska pokulhava, lebo chce sledovat dve rozne priority zaroven. A kym si to dana herna skupina neupravi, tak to nemusi robit dobrotu.
M
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Na otázku nejoblíbenějšího systému se mi odpovídá mnohem hůř než na to, co hraju. Nějak se mi totiž nedostává kapacit na prostudování a vyzkoušení toho množství nových a zajímavých systémů.
Hlasoval jsem pro DnD a d20. Protože současný systém DnD je velmi dobře použitelný "as is" a dá se díky d20 základu dobře doladit podle potřeby a herního světa. Navíc d20 her je docela dost, takže bych si vybral i pro jiné prostředí než klasické fantazy a nemusel se učit systém úplně nanovo.
Na druhou stranu mi někdy přijde systém DnD zbytečně složitý a radši bych zkusil nějakou jednodušší, příběhově orientovanou hru - např. FATE, O Fortuna (Ta IMHO patří taky sem).
Ale mám takový pocit, že současná generace těhle her ještě nemá podporu příběhu tak propracovanou, jak by mi vyhovovalo, asi si počkám až na další.
Druhá možnost, kam bych mohl v budoucnu zaměřit je ta "nová vlna takticko-realistických her", ale o těch vím tak málo, že to nedokážu teď posoudit.
Hlasoval jsem pro DnD a d20. Protože současný systém DnD je velmi dobře použitelný "as is" a dá se díky d20 základu dobře doladit podle potřeby a herního světa. Navíc d20 her je docela dost, takže bych si vybral i pro jiné prostředí než klasické fantazy a nemusel se učit systém úplně nanovo.
Na druhou stranu mi někdy přijde systém DnD zbytečně složitý a radši bych zkusil nějakou jednodušší, příběhově orientovanou hru - např. FATE, O Fortuna (Ta IMHO patří taky sem).
Ale mám takový pocit, že současná generace těhle her ještě nemá podporu příběhu tak propracovanou, jak by mi vyhovovalo, asi si počkám až na další.
Druhá možnost, kam bych mohl v budoucnu zaměřit je ta "nová vlna takticko-realistických her", ale o těch vím tak málo, že to nedokážu teď posoudit.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů