[OSR] Stars Without Number

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[OSR] Stars Without Number

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázek

:arrow? Anotace v Databázi
Píše se rok 3200 a lidské impérium leží v popelu. Pád hyperbrán šest set let tomu přetrhal spojení mezi myriádou světů lidské diaspory. Dlouhá izolace Ticha ale pomalu končí a lidé se vrací na oblohy svých rozptýlených světů. Přidáš se k nim?

Stars Withous Number je oldschoolový hack starého fantasy RPG Basic Dungeons & Dragons, upravený pro potřeby hraní v žánru sci-fi. Pravidla podobně jako D&D využívají šest různostěnných kostek a mnoho konceptů ze své předlohy přejímají, ovšem zahrnují taky originální systém dovedností, který umožňuje větší variabilitu postav. Kromě klasických pilotů, vojáků a pašeráků je k dispozici také psionika, která v mnoha sci-fi supluje magii. Pravidla obsahují podrobný návod k tvorbě a vedení hry ve vesmíru sestávajícího z desítek hvězdných systémů a civilizací na různém stupni vývoje. Hra dává spoustu nástrojů pro přípravu vesmírného sandboxu, včetně systémů, ve kterých si Game Master mezi sezeními může odehrávat vývoj svého světa.
Uživatelský avatar
Ugy
Příspěvky: 32
Registrován: 24. 11. 2016, 09:56
Bydliště: Perníkov

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Ugy »

Na drivethrurpg je k dispozici za 20$ plná verze revidovaných SWN

http://www.drivethrurpg.com/product/226 ... ed-Edition

Oproti free verzi obsahuje:
-Mechy ty jsou dost podobný resp skoro stejný jako v 1e
-Pravidla pro tvorbu AI postav. Taky hodně podobná 1e
-Transhuman kampaně. Docela zajimavé možnosti pro kampaně mezi "povznesenými"¨
-Pravidla pro heroicke postavy. Na první pohled to z toho udělá hodně silné postavy. Je tam dokonce uvedeno, že jedna heroic postava se vyrovná čtyřem obyčejným.
-Pravidla pro magii. Tohle mě docela překvapilo, ale jsou to možnosti jak udělat magické povolání pro SWN případně plnou fantasy konverzi SWN.
-Pravidla pro tvorbu společností/komunit
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Selhan »

Dovolím si jen podotknout, že AI postavy ve skutečnosti prošly dost podstatnou změnou - zatímco v první edici byly spíš podobné tvrďáckým expertům, teď se hrají v podstatě jako psychikové s vlastní disciplínou technomagie. A musí sebou tahat vlastní servery. Třeba v autě nebo tak. Což... Mi přijde trochu divné. Ale nezkoušel jsem to přímo ve hře, radši jsem si při přechodu na nová pravidla popravdě udělal z gruntu novou postavu, protože by z mého původního warbota stejně nic moc nezbylo, takže možná to v praxi nějak fungovat bude.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Selhan »

Myslím, že by stálo za to v databázi rozdělit první a druhou edici. Ty hry jsou opravdu podstatně odlišné - rozhodně je tam srovnatelný rozdíl jako mezi edicemi DnD.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Markus »

Budu ti věřit. Zvládneš to udělat? :) Já se v těch rozdílech nevyznám.

Tu existující přepsat tak, aby popisovala jednu z edic (první?) a pro tu druhou založit novou anotaci.

Založím pak rodinu SWN.

Pak je ještě nutné nějak odhadnout, kdo hodnotil kterou edici. Podle data? Komentáře potom můžu přesunout pod tu správnou.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Selhan »

Tak je to tam. Je teda trochu problém, že je to pořád retroklon (nebo je to teda minimálně kompatibilní s ostatními retrokolny), a dvě rodiny zároveň asi nejdou, že?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Markus »

Jde, ale musíš podržet Ctrl (nezdokumentovaná funkce :)). Doplnil jsem to tam. A díky za anotaci.

Dotaz: je to hard sci-fi, nebo space opera? :) Navzájem se to vylučuje. RPGgeek tvrdí space opera, já to nečetl.

Druhý dotaz: Potřebujeme přesunout některá hodnocení od první edice ke druhé. Odhadneš, co je k první a co k druhé? Dvě předcházejí druhou edici, tam je to jasné. Ta dvě nová jsou asi ke druhé? Soudě čistě podle data a pravděpodobnosti.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Selhan »

Hele ten rozdíl mezi tou free a core verzí je víceméně jen v tom, že jsou tam některé věci (například classa robota) za paywallem. Nemá podle mě cenu to v databázi dělit, určitě nikdo nebude mít potřebu hodnotit free a core verzi zvlášť.

Je to hard scifi. Mohl bys do toho narvat space operu, ta druhá edice má i nějaké optional pravidla pro space magic (ty jsem nezkoušel), ale ten default je jednoznačně spíš ve stylu Expanse než Star Wars.

A ty recenze jsou podle mě už k revizi, myslím, že byla všeobecně fanoušky přijmuta a všichni noví zájemci jsou odkazováni na ni.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Sosacek »

No nevim, teda. Ma to hyperpohony a umelou gravitaci a magicke paprskomety a psioniky co se umi teleportovat. To ma k hard scifi teda daleko.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Markus »

Já jsem ale nerozdělil Free a Core. Jen jsem dal Core do názvu? Mate? OK, mažu.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Selhan »

Hm. Dobre, mozna se pletu. Ale tohle podle me fakt neni space opera - ok, je tam metaspace, a jsou tam laserove pusky, ale fakt ti to v zakladu nevygeneruje nejaky epicky prepiceny svet, a nebudes tam vyhazovat do vzduchu Hvezdu smrti pres vetraci sachtu. Jo, je tam umela gravitace, ale zaroven si musis priplatit za bulky modifikaci, ktera tvy lodi umozni letet do atmosfery, jinak pristavas shuttlem.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Sosacek »

Tak to z naseho popisu rozsekni, Markusi :)
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Selhan »

Uz vim, co tomu odpovida: Firefly. Uznavam, neni to hard scifi typu Jerson, ale hangary fakt nemaji "force field", skafandry muzou rupnout, ceka se, ze architektura bude vcelku realisticka a da se tam hazet na alergicke reakce na novou planetu.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Markus »

S tím žánrem teda fakt nevím. :)
Zatím jsem přehodil ty dva komentáře z roku 2020 pod novou edici. Předpokládám, že by to tak autoři sami chtěli. :)
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Selhan »

Tak tam nechme jenom sci-fi
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Quentin »

Pro mně osobně je SWN a space opera prakticky synonymum :D
Naposledy upravil(a) Quentin dne 7. 11. 2020, 23:04, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti