[OSR] Stars Without Number
[OSR] Stars Without Number
Anotace v Databázi
Píše se rok 3200 a lidské impérium leží v popelu. Pád hyperbrán šest set let tomu přetrhal spojení mezi myriádou světů lidské diaspory. Dlouhá izolace Ticha ale pomalu končí a lidé se vrací na oblohy svých rozptýlených světů. Přidáš se k nim?
Stars Withous Number je oldschoolový hack starého fantasy RPG Basic Dungeons & Dragons, upravený pro potřeby hraní v žánru sci-fi. Pravidla podobně jako D&D využívají šest různostěnných kostek a mnoho konceptů ze své předlohy přejímají, ovšem zahrnují taky originální systém dovedností, který umožňuje větší variabilitu postav. Kromě klasických pilotů, vojáků a pašeráků je k dispozici také psionika, která v mnoha sci-fi supluje magii. Pravidla obsahují podrobný návod k tvorbě a vedení hry ve vesmíru sestávajícího z desítek hvězdných systémů a civilizací na různém stupni vývoje. Hra dává spoustu nástrojů pro přípravu vesmírného sandboxu, včetně systémů, ve kterých si Game Master mezi sezeními může odehrávat vývoj svého světa.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
A obrovské mechy, force pavézy (termín z pravidel), thunder guns, power armory, chainsaw meče (!), nespočet planet s překvapivě kompatibilní gravitací, (mechanicky podpořený) vliv válčících organizací a impérií, design dobrodružství dokonce cíleně (mechanicky) dbá na přítomnost cool lokací, milion magic-like detailů, které jsou vysvětlené absurdně tenoučkým technobabblem a další, a další...
Jestli tohle není space opera, tak už nevím co
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [OSR]Stars Without Number
Ja z toho mam taky ten pocit, no.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
Ok, jsem prehlasovan.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
Jak tak čtu SWN, tak mě napadá... jak jste to hráli? Sandboxovali jste to, jak ta hra navrhuje, nebo jste to hráli jako „normální“ hru jako každou jinou (whatever that means).
Je tam spousta generátorů na to, abyste si udělali vlastní mapičku, rozmístili světy, vygenerovali postavy a zápletky... a pak do toho pustili hráče a nechali je dělat, co chtějí. Prostě sci-fi sandbox v otevřeném vesmíru, vlastně i hexcrawl. Hráli jste to tak? Nebo jste prostě jen vzali tohle jako inspiraci a jinak hráli běžnou „příběhovou“ kampaň o jasném ději a osobních linkách postav (chybí mi termín pro "to, co není sandbox")?
Zkrátka mě zajímá, nakolik se popisované vesmírné sandboxování reálně děje i u herních stolů. Případně jak se osvědčilo.
Je tam spousta generátorů na to, abyste si udělali vlastní mapičku, rozmístili světy, vygenerovali postavy a zápletky... a pak do toho pustili hráče a nechali je dělat, co chtějí. Prostě sci-fi sandbox v otevřeném vesmíru, vlastně i hexcrawl. Hráli jste to tak? Nebo jste prostě jen vzali tohle jako inspiraci a jinak hráli běžnou „příběhovou“ kampaň o jasném ději a osobních linkách postav (chybí mi termín pro "to, co není sandbox")?
Zkrátka mě zajímá, nakolik se popisované vesmírné sandboxování reálně děje i u herních stolů. Případně jak se osvědčilo.
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [OSR]Stars Without Number
Ja to hral jako sandbox. Meli lod, kterou splaceli, a litali na mise, ktery jsem generoval podle generatoru, na vygenerovane planety ve vygenerovanem sektoru. Nedostal jsem se nikdy k faction play - stihli jsme jenom asi 3 session nez do toho vstoupili real life events a museli jsme skoncit.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
Hrál jsem jak nagenerovaný sandbox, tak publikovanou Traveller kampaň Pirates of Drinax. Oboji jako hrac. Z online komunity mám dojem, že se zvětšiny fakt hraje ten sandbox.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
Vesměs se hrál ten nagenerovaný sandbox. Ale ty jednotlivé mise, jak je popsaná příprava v knize, jsou docela tradiční.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR]Stars Without Number
Ptám se na to, protože mě zajímá, jak je taková kampaň strukturovaná. To znamená, že si naházíte náhodné zápletky na různých planetách (+NPC + problémy, prostě podle těch generátorů), což hodí nějakou vágní představu, k tomu si připíšete dvě tři větičky a máte zárodek dobrodružství.
Těchhle zárodků nagenerujete na začátku víc po různých planetách a necháte je tam viset, dokud se hráči nezačnou blížit. A jakmile se začnou blížit, tak si mezi sezeními rozpracujete podrobněji ten, který zrovna budete potřebovat. Chápu to správně?
Těchhle zárodků nagenerujete na začátku víc po různých planetách a necháte je tam viset, dokud se hráči nezačnou blížit. A jakmile se začnou blížit, tak si mezi sezeními rozpracujete podrobněji ten, který zrovna budete potřebovat. Chápu to správně?
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR] Stars Without Number
Navážu na diskuzi k poslednímu dílu Dinosauria, kde jsme se o SWN bavili.
Máš ale pravdu v tom, že SWN vedou spíš k tradičním "příběhovým" dobrodružstvím s přítelem, nepřítelem, hlavní zápletkou a zvratem než k takovým těm OSR exploračním sandboxům, kde zmapuješ mapu celého kraje s desítkami NPC a minidungeonů a vypustíš do toho hráče. I když si moc nedokážu představit, jak by něco takového mohlo fungovat v měřítku vesmíru. To bys takhle mapoval každou planetu? V zásadě asi chceš, aby ty planety byly spíš jednoduché, na pár sezení, ne aby se tam hráči zasekali na měsíce hraní.
Eee... nevím, jestli je tohle aplikovatelné i na stolní RPGčka... nebo jestli se nedostáváme do přílišného bazírování na detailech. Pro mě i kampaň vytvořená tak, že po mapě rozeseješ větší počet menších lineárních dobrodružství a hráči si mezi nimi vybírají, je sandbox. Kor když to nemá žádnou ústřední dějovou linku a výsledky jednoho dobrodružství ovlivňují ty ostatní a nejsou to izolované incidenty. A SWN tě vede k tomu, že se máš připravovat na jedno dvě sezení dopředu, takže tohle tam vznkne asi úplně přirozeně.
Máš ale pravdu v tom, že SWN vedou spíš k tradičním "příběhovým" dobrodružstvím s přítelem, nepřítelem, hlavní zápletkou a zvratem než k takovým těm OSR exploračním sandboxům, kde zmapuješ mapu celého kraje s desítkami NPC a minidungeonů a vypustíš do toho hráče. I když si moc nedokážu představit, jak by něco takového mohlo fungovat v měřítku vesmíru. To bys takhle mapoval každou planetu? V zásadě asi chceš, aby ty planety byly spíš jednoduché, na pár sezení, ne aby se tam hráči zasekali na měsíce hraní.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti