Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her

Příspěvek od Vitus »

York píše: 2. 9. 2021, 14:54 Ještě jsem si vzpoměl na Mluvící balík od Durella, ten jsem určitě četl před DrD. Ale z toho jsem inspiraci určitě nečerpal ;)
+1 :D

Ale já se přiznám, že já asi jo (spolu s Ronjou, dcerou loupežníka a některými dalšími pohádkami a dobrodružnými knihami - například inspirace některými Mayovkymi a Verneovkami taky proběhla :)).

EDIT:

Tohle mne vede k jedné myšlence - neměl by v desateru Evangelia komplexního OSR podle sv. Markuse být taky bod o literárně - filmové inspiraci ? Například (schválně přeháním):

Velmi vhodné: Conan a jeho všechny odnože (tedy nejen od Howarda, EDIT2: Možná s výjimkou povídky Conan nepřemnožitelný)
Vhodné: Zaklínač - povídky, Odyssea
Neutrální: Verneovky, Mayovky
Podezřelé: H.P. Lovecraft, Zaklínač - sága, Illiada, Starý zákon, Dumas
Nevhodné: Tolkien, Feist, Holdstock, Nový zákon
Naposledy upravil(a) Vitus dne 2. 9. 2021, 15:17, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her

Příspěvek od York »

Vitus píše: 2. 9. 2021, 14:52z čehože lze usuzovat, že externí vlivy, jež mohly ovlivňovat hraní skupin, se v první polovině 90. let skutečně lišily skupinu od skupinu, tedy že je možné předpokládat, že se stejně radikálně lišily i herní styly
Ze začátku určitě. Pak ale začaly cony, schůzky Tolkienistů (ke kterym se nabalili právě hráči DrD) a začal fungovat web, takže i ten kulturní background se začal pomalu sjednocovat a promíchávat.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her

Příspěvek od Pepa »

MarkyParky: Něco takového si také vybavuji.
Aby dobrodružství mělo určité napětí, tak pravděpodobnost potkání nestvůry na hexu, kde je zaznačená, je téměř stoprocentní, na vedlejším hexu, je to padesát procent a na dalším pětadvacet.
Následuje seznam potvor s jejich souřadnicemi.
Díky! Zajímavé... :-)
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her

Příspěvek od Nordoslav »

Přikládám předmět doličný: ukázku z mapové přilohy Almiru kde jsou doupata nestvůr se zaznačeným okruhem kde se pohybují
almir.png
Edit: Věděli jste, že sumec (ano, ta ryba) měl útočné číslo 7? Pro srovnání krokodýl měl 8/+3.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her

Příspěvek od Pieta »

Ranné DrD bylo úplně klasickým produktem toho, že autoři si mohli přečíst pravidla, ale neměli jak se dozvědět ty nevyřčené postupy, ne? Třeba to, že tam byly expy za zlaťáky, ale nic moc z té kultury okolo, jako že skoro s každým v dungeonu se dá dohodnout, že bojovat se má pokud možno, jen když je vítězství jasné, že se nehraje za hrdiny, ale za chamtivé dobrodruhy, co jdou po penězích především...
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her

Příspěvek od Quentin »

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her

Příspěvek od Jerson »

To že jsou pravidla DnD zbytečně složitá, aniž by to nějak zvyšovalo realističnost, je jedna věc. Pomiňme, že DnD do realističnost a občas ani uvěřitelnost neklade za cíl.
Nicméně uvádět příklad rozhodčího ve válečné hře je dost... zvláštní, protože to zakrývá jeden z hlavních problémů, které GM v RPG má. A nejsem si jist, zda si ho tenhle člověk uvědomuje.

Ano, pravidla se dají nahradit GMmem s téměř božskými schopnostmi. Blbé je, že takového GMma nemůžou přikládat ke každému balení pravidel, dokonce ani k desetině z nich.

Takže mj to přijde jako další řešení, které lze aplikovat na sférické hráče ve vakuu, tentokrát včetně sférických GMmů.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her

Příspěvek od Quentin »

Neznáte nějaké další bloky s fetishem na minimalismus? (krom bastionland a dreaming dragonslayer)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her

Příspěvek od Markus »

2k6 goblinů
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus:
Vandalicus
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her

Příspěvek od Selhan »

Co myslíš tím fetišem na minimalismus? Jako že chceš něco podobného jako Bastionland, chápu to dobře?

(Akorát zjišťuju, že u čtení blogů moc nedávám pozor, který mám zrovna otevřený a nějak vlastně nevím, který je který. No jo, největší designová chyba lidské mysli - chybějící citační aparát.)
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her

Příspěvek od Quentin »

Jop, Bastionland je super.

Bral bych něco, kde se řeší random tables, minidungeony, procedurální megadungeony, FKR, fiction first, qualitative vs quantitative design, minimalistický layout etc. Klidně i něco storygame-y; věci jako 2400 taky asi nevznikají úplně ve vakuu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her

Příspěvek od Quentin »

Neurazil by ani youtube channel nebo podcast :-)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her

Příspěvek od Vandalicus »

jestli objevis neco resici proceduralni megadungeony, tak dej vedet pls.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her

Příspěvek od boubaque »

Nevyznam se v tom vlastne vubec, ale dost k minimalismu imho smeruje Ben Milton (Questing Beast), ale toho asi znas...
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her

Příspěvek od Selhan »

Tak můžeš zkusit, in no particular order:
Throne of Salt
Againts the Wicked City
Goblin Punch
Gregorius21778
Hack & Slash
Rise Up Comus
Technical Grimoire
Za tento příspěvek děkují uživateli Selhan:
Quentin
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti