[OSR] Veins of the Earth + jejich doplňky a klony
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[OSR] Veins of the Earth + jejich doplňky a klony
Anotace v databázi
V nejhlubším místě kobek, tam za trůnem, za sály, v nichž se odehrály slavné bitvy, potom co všechno zavál prach a nepřátelé jsou dávno mrtí, tam je skulina. Černočerná trhlina v místě, kde se zeď potkává s podlahou, loket vysoká a tři lokte široká. Vychází z ní vánek. Sotva postřehnutelný. Ale kdybyste si lehli na břicho, vešli byste se dovnitř...
Veins of the Earth („Cévy země“) je sada nástrojů pro hraní v bizarním podzemním světě plném fantaskních tvorů, živoucí tmy a přírodních jeskyní, ze kterých se objevitelům motá hlava. Je to z větší části bestiář, z menší části sborník generátorů na tvorbu jeskyní a nástrojů pro vedení hry. Představuje prapodivný svět, ve kterém se platí světlem a největší cenu má jídlo... což jste vy. Příručka obsahuje:
- Podrobné zmapování více než padesáti nových nestvůr a půltuctu kultur, které číhají v Cévách
- Postupy, které Sudímu pomůžou generovat velké i malé mapy a v nich jednotlivé lokace
- Rozšířená hráčská pravidla pro pohyb v krajině, která nikdy nespatřila slunce
- Obšírný popis různých typů světla i různých typů tmy
- Ty nejhorší druhy strachu, šílenství a nočních můr
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Uznávám. Samozřejmě je to dáno i dosahem světelného zdroje. Bylo by chybou si přestavit, že v jeskynních systémech a to i s dobrým světelným zdrojem, je všude vidět. Je tam spousta skrýší a překážek a hluchých míst, které skýtají predátorům možnosti. Člověk ani se světlem nepojme 360 st kolem sebe. Připustím-li, že jsou v takovém podzemí i tvorové se zakrnělým zrakem a aspoň minimálně reagují na světlo, mohou družinu vnímat daleko dopředu a připravit se. Uznávám ale, že v tom settingu to dává smysl a stejně by to ve hře gm řešil i situačně. Prostudoval jsem si i jak je to přímo v tom settingu se zdroji světla. S tím se pojí zajímavá poznámka ohledně jedné pochodně ve družině. Jedna pochodeň je málo, ale s typy světel v settingu je snad i nutnost, aby měl každý svou prapodivnou lampu
Hru si užívej s nadhledem a lehkostí. Kdo řeší titěrnosti, ať stráví zbytek života v zesilovači bolesti.
Exulant před zlovůlí dětí, kteří se stanou správci čehokoliv
gnxbilz glcvpxlz cevxynqrz wr fvevra m q ubinqxb pb fihw cevfghc cbilfhwr an fgly nyr orqn wnx f avz arxqb wrqan fgrwar
Exulant před zlovůlí dětí, kteří se stanou správci čehokoliv
gnxbilz glcvpxlz cevxynqrz wr fvevra m q ubinqxb pb fihw cevfghc cbilfhwr an fgly nyr orqn wnx f avz arxqb wrqan fgrwar
- radunamlejn
- Příspěvky: 172
- Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
- Bydliště: z Kobylis
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Dinosaurium je super. Rád ho poslouchám a líbil se mi i tento díl Ale přesně ta iniciativa se světlem mě dost zarazila.
Z osobní zkušenosti vím, že pokud někdo nese světlo, tak je ve tmě vidět z dálky a protože je na světlo navyklý, tak pro něj má světlo nepříjemnou tendenci zvýrazňovat stíny a temná místa. (Proto většinou když někde chodím v noci co nejvíce se pohybuji bez světla a posvítím si až na místo, které si chci prohlédnout důkladně. To je v jeskyni pro člověka neaplikovatelné, tam bez světla nevidí vůbec nic.) Ale předpokládal bych, že s pohledu iniciativy je přesně tohle situace, kdy je ve výhodě ten co nemá světlo. Protože není vidět, zatímco ten co světlo nese ho nemusí zpozorovat vůbec. (Zvláště když svítí trochu jinam, a zvláště, když má nějaký středověký slabý zdroj světla.)
Z osobní zkušenosti vím, že pokud někdo nese světlo, tak je ve tmě vidět z dálky a protože je na světlo navyklý, tak pro něj má světlo nepříjemnou tendenci zvýrazňovat stíny a temná místa. (Proto většinou když někde chodím v noci co nejvíce se pohybuji bez světla a posvítím si až na místo, které si chci prohlédnout důkladně. To je v jeskyni pro člověka neaplikovatelné, tam bez světla nevidí vůbec nic.) Ale předpokládal bych, že s pohledu iniciativy je přesně tohle situace, kdy je ve výhodě ten co nemá světlo. Protože není vidět, zatímco ten co světlo nese ho nemusí zpozorovat vůbec. (Zvláště když svítí trochu jinam, a zvláště, když má nějaký středověký slabý zdroj světla.)
Naopak tohle co píšeš je jasné. Pokud je v místnosti světlo a bojují spolu tvorové bez zraku a se zrakem je ve výhodě ten se zrakem. (Pro příklad výše - nad citací - považuji oba dva tvory za mající zrak).
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Vy si pletete iniciativu a překvapení (nebo možná spíš neznáte kontext pravidel). Překvapení stále funguje - když na tebe někdo vystřelí ze tmy nebo vyskočí ze stínu, jsi překvapený, ztrácíš akci a lucerna ti nepomůže.
Iniciativa funguje ve chvíli, kdy bojujete, navzájem o sobě víte a jde o to, kdo dá první ránu. V tu chvíli dává první ránu vždy ten, kdo vidí nebo kdo nese světlo.
Jinak díky za komentář a díky, že jsme tě motivovali přijít a napsat na RPG Fórum!
Iniciativa funguje ve chvíli, kdy bojujete, navzájem o sobě víte a jde o to, kdo dá první ránu. V tu chvíli dává první ránu vždy ten, kdo vidí nebo kdo nese světlo.
Jinak díky za komentář a díky, že jsme tě motivovali přijít a napsat na RPG Fórum!
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Mám jedno ready made dobrodružstvo, ktoré som do Veins pripravil na jeden con. Ak by bol záujem to vyskúšať (resp. playtestovať, chcel som ho publikovať), tak sa ponúkam ako GM, len s časom to bude horšie.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Zájem by rozhodně byl
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Máš toho málo, co?
Já samozřejmě jevím o Veins obrovský zájem.
Já samozřejmě jevím o Veins obrovský zájem.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Okej, rátam s vami. Hodím to v priebehu Veľkej noci do Sirotčinca, priestor bude pre 5 hráčov spolu (teda ešte dvaja).
Výhľadovo polka dubna.
Dobrodrúžo má predbežný názov Svätyňa hrôzyplných spomienok.
Výhľadovo polka dubna.
Dobrodrúžo má predbežný názov Svätyňa hrôzyplných spomienok.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 24. 3. 2021, 08:38
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Pro veins of earth fanoušci vytvořili například tenhle 112ti stránkový (!) hexcrawl: https://coinsandscrolls.blogspot.com/20 ... l.html?m=1
Nebo tohle podstatně kratší dobrodružství: https://www.drivethrurpg.com/product/26 ... er?1892600
Nebo tohle podstatně kratší dobrodružství: https://www.drivethrurpg.com/product/26 ... er?1892600
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Veinscrawl Markus spomína v podcaste (aj keď nie menom). Veľmi sa na tento počin Patrick Stewart nasrdil a nešetril škaredými slovami, keďže to podľa neho ide presne opačným (rozumej konvenčným) smerom, než čo chcel dosiahnuť on.
Pilgrimage vyzerá zaujímavo, ale sú tam tiež dosť konvenčné prvky. Ale stálo by za to si to zahrať.
Pilgrimage vyzerá zaujímavo, ale sú tam tiež dosť konvenčné prvky. Ale stálo by za to si to zahrať.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
O Veinscrawlu vim a osobne se me vubec nelibi prijde me, ze Veins dost sterilizuje do klasicke fantasy a obira o tu divnou atmosferu. Kuprikladu z Dwargiru dela standardni trpasliky, co piji pivo a kutaji drahe kameny, z Adal-Aelfu, kteri jsou vlastne zhmotneli elfove z nocnich mur, udelal vice mene klasicke drowy. Jako jo, hratelne to asi je a vrazil do toho spoustu prace, ale osobne bych je uplne nedoporucil jinak nez jako "podivat se, jak to pojal nekdo jiny".
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR] Veins of the Earth
Mně se Veinscrawl docela líbí, ale procedurálně, ne obsahově. Tím chci říct: vytváří tam použitelnou ekonomiku a systém pohybu po mapě, atd., což v původních Veins bolestně chybí. Veins jsou samá atmosféra, ale nechávají spoustu věcí neimplementovaných – tady se je fakt někdo pokusil implementovat tak, aby to mělo i mechanickou podobu.
Ty přidané a změněné rasy bych z Veinscrawlu ignoroval, popravdě jsem úplně zapomněl, že tam jsou. Ale v zásadě nevím, co je špatného na tom, že někdo k bestiáři připsal ještě několik dalších příšer - ber, nebo nech bejt, když se ti nelíbí. Ale i popisy stávajícíh ras mají nějaké pěkné přidané detaily, např. u macarátů jsou jejich jména, příklady jejich vzhledu a chování, příklady jejich vesnic... je to pro mě uchopitelnější.
Samotná hecrawlová část mi přijde taky užitečná - někdo vymyslel a zkompiloval spoustu námětů na konkrétní setkání. Mapu Veinscrawlu bych ve skutečnosti nepoužil (nelíbí se mi, že tam jsou moc velká homogenní „království“ vždy jedné civilizace), ale dokážu si představit, že bych z toho vykrádal jednotlivé hexy.
Ty přidané a změněné rasy bych z Veinscrawlu ignoroval, popravdě jsem úplně zapomněl, že tam jsou. Ale v zásadě nevím, co je špatného na tom, že někdo k bestiáři připsal ještě několik dalších příšer - ber, nebo nech bejt, když se ti nelíbí. Ale i popisy stávajícíh ras mají nějaké pěkné přidané detaily, např. u macarátů jsou jejich jména, příklady jejich vzhledu a chování, příklady jejich vesnic... je to pro mě uchopitelnější.
Samotná hecrawlová část mi přijde taky užitečná - někdo vymyslel a zkompiloval spoustu námětů na konkrétní setkání. Mapu Veinscrawlu bych ve skutečnosti nepoužil (nelíbí se mi, že tam jsou moc velká homogenní „království“ vždy jedné civilizace), ale dokážu si představit, že bych z toho vykrádal jednotlivé hexy.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [OSR] Veins of the Earth
Veins ale práve nemá byť hexcrawl. Mám pocit, že Patrick má aj svoju predstavu o vedení hry, ktorá sa práve nedáva otrocky zväzovať procedurálnymi mechanikami pre pohyb a podobne.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR] Veins of the Earth
Ano, k tomu jsem taky dospěl - že se pro to hexová mapa nehodí. Ale ty hexy se použít dají. (rozuměj: jejich obsah a setkání)
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [OSR] Veins of the Earth
Aha tak, jasne. Obsah som podrobne ešte nepozeral.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti