[CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Pěkné odpoledne a všechno nejlepší! Na svém blogu pro vás mám překlad dalšího OSR dobrodružství, tentokrát je to:
Zimoviště opeřené prasnice
(anotace)
Zimoviště opeřené prasnice
(anotace)
Potkáte čaroděje Felixe Píďalku, jak se krčí na kamenech pod zasmušilým stromem. On a šest dalších členů jeho žoldácké skupiny bylo najato, aby v horách našli opeřenou prasnici, vyřízli cysty rostoucí na jejím těle a zanesli je alchymistce. Zhruba v půlce jeskyně si ale uvědomili, že nejsou první, kdo prasnici našel…
Parazitické nákazy, stylově prokleté brnění, chirurgický zákrok amatérských veterinářů, nespolehlivá zápalná zařízení, jedlé houby, neslýchaná kouzla, čaroděj v nouzi. Stojíš-li o nechutnou slávu a urvané končetiny, rač navštívit Zimoviště opeřené prasnice!
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Kam na ty hororové příběhy chodíš? OSR má v čechách asi tak sedm příznivců, z toho jeden má nahráno víc než dost teenage drama play-by-post her. Nebudu ho jmenovat, abych neztratil kredibilitu
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Máš pravdu, že se D&D vyvíjelo od "roll, play game" k "role-play game", ovšem namaxování šlo už od těch prvních edicí (dívám se na vás elf-kouzelníku a půlčíku-zloději) a podle mne se namaxování většina konvenčních systémů neubrání. A samozřejmě taktizování tam bylo od začátku vždy - většina old school modulů v podstatě nešla dohrát, pokud družinka nebyla válečník-zloděj-kouzelník-nějaké povolání, co umí léčit. A co jsem se díval do moderních old-schoolů, tak něco podobného se v nich táhne taky. Ovšem neberu to jako nedostatek, ale jako vlastnost takové hry (nota bene například v případě balancování sestavy družinky v podstatě jako pozitivním neboť může rozvíjet třeba teamovou spolupráci při řešení problémů a podobně). Nehádám se, jenom konstatuji, jak mi to přijdeMarkus píše: ↑16. 9. 2020, 09:37 A označení za "roll playing" je taky mimo mísu - to míří spíš směrem k DnD 4e nebo 5e, rozhodně víc než k OSR. Hra není o o tom, že pro mě postava neexistuje a soustředím se jen na čísla a házení – na "roll playing" je oldschool se svými systémy, které se agresivně vzpouzejí taktizování a kombení, dost nevhodný.
To je dobrá otázka. Já osobně hraju Darkest Dungeon jako relax (nikoliv jako adrenalinovou zábavu), obdobně to mám třeba s Crusader Kings II (a teď i III, které přidali opět trochu RPG elementů), a zjistil jsem, že roguelike hry mne moc neberou (zkoušel jsem Greedfall, Ellex a podobné), pokud nemají dobrý příběh, takže v podstatě jediné roguelike, co mne baví stále dokola jsou Witcher 3 a Kingdom Come Deliverance a někde na hraně je třeba Skkyrim. Naopak když si chci zahrát RPG na PC, tak spíše hmátnu po něčem, kde mne bavil příběh (Dragon Age Origin, Dragon Age 2, Baldurs Gate 1 a 2). Takže u mne to je jednoznačně o příběhu.Markus píše: ↑16. 9. 2020, 09:37 Nebo nechápeš, proč lidi hrajou právě třeba Darkest Dungeon? Nebo roguelike hry? Nebo třeba Dwarf Fortress? Rimworld? To jsou všechno věci, které mě osobně hrozně baví, protože jsou náhodné, pestré, nevybíravé... A rád je hraju "příběhově" v tom smyslu, že si v nich sám pro sebe vyprávím příběh. Akorát to není příběh jednotlivce, ale příběh celé pevnosti, osady, žoldácké kumpanie...
Já naopak chápu, co tě na tom baví a třeba jako one-shot bych si to občas i dal rád. (A nemám pocit, že zrovna tebe má Sparkle za edgelord (whatever that species is) ).Markus píše: ↑16. 9. 2020, 09:37 Old schoolové hry jsou (pro mě) vlastně něco jako roguelike ve stolních RPG. Chápu, že to není pro každého, ale mě to třeba ohromně baví, a neustále odpovídat na příspěvky typu "já nechápu, jak tě to může bavit", je dost únavné. Kor když do toho Sparkle zapojí edgelordy.
Vidíš a tady je třeba rozdíl mezi tebou a mnou, mne by nebavilo si každých (už) pět sezení dělat novou postavu, to by pro mne bylo frustrující. Ale na druhou stranu hrát by mne taky nebavilo hrát ji donekonečna ("Gargamel level 157"). Takže chápu, co tím myslíš a jak to pojímáš. Krása RPG je v tom, že umožňuje tohle všechno, ne ?Markus píše: ↑16. 9. 2020, 09:37 Mě třeba představa kampaně, kde moje postava přijde o ruku nebo kde každé čtyři, pět her měním postavu (protože mi umřela, protože splnila svůj cíl a už nemá důvod dobrodruhovat, protože mě omrzela), láká stokrát víc než představa kampaně, kde 30 sezení hraju furt tu samou postavu, která díky příběhové imunitě ani umřít nemůže.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
To celkem chápu - nicméně líbí se těmto hráčům, když je jejich postava zkriplená a případně úplně vyřazená po prvním boji? S přístupem "jsi moc velká citlivka, když se ti nelíbí, co se stalo tvé postavě, tak táhni" jsem se setkal nejednou, ale pokud se něco takového dělo postavě dotyčného hráče, tak to nesl obvykle dost špatně.
Přeháníš, a navíc o mě vůbec nejde. Jde čistě a jednoduše o to, že hráč si přijde zahrát a po prvním boji má buď úplně vyřazenou postavu, nebo zneschopněnou - tedy pokud se nehraje stylem "vezmu svou useknutou ruku a umlátím s ní nepřítele, pak vezmu meč do levačky a jdu dál." Jde mi o to, jak se hráči, kteří třeba ani nechtějí nějaké hraní charakteru, staví k snížení mechanických schopností své postavy prakticky na začátku herního sezení.Markus píše: ↑16. 9. 2020, 09:37 Narážíme na to opakovaně a všude. Ty se na to díváš optikou nějakého "příběhového" hraní, kdy cílem hry je především piplat si postavu, prokreslovat její charakter, prožívat její osobní příběh. A ještě jsi navíc děsný "snowflake" a máš dojem, že když postava přijde k újmě, tak je hráč strašně dotčený, smutný, ukřivděný a na sto let dopředu traumatizovaný.
Samozřejmě to předpokládá hru, kde má každý hráč jen jednu postavu a nemůže je měnit stylem "tak tahle spáchá sebevraždu, a hle, nastupuje její jednovaječné dvojče, které bratra pomstí".
A ani nemluvím o tom, že postava zemře, tak si udělám novou - ale že umře po začátku sezení, a není moc uvěřitelné příběhu nacpat rovnou další postavu, takže hráč nehraje.
Stejné otázky mám u toho, když se hraje dvouhodinový boj, a něčí postava je vyřazena v prvním kole boje - tedy souhrnně situace, kdy je hráč efektivně vyřazen z procesu hraní, buď do konce sezení, nebo na jednu čí více hodin.
K tomu se samozřejmě přidávají další faktory, třeba zrovna to, že má postavu nevyléčitelně nakaženou a vydrží už jen jednu další scénu, než hnusně zemře. Nebo že má zkriplenou postavu a GM ji nechce nechat nějakým vhodným způsobem zasebevraždit (ale to už je hlavně problém GMmů, to tu řešit nechci.)
Zcela narovinu - když přestaneš chápat věty typu "Pro kolik hráčů v kampaňovité hře je zábavné hrát postavu...?" jako "Nevěřím, že je pro někoho zábavné takové postavy hrát, protože mně se to nelíbí a komu se to líbí, to je pitomec, jen svůj názor balím do otrázky", a začneš je brát doslova tak jak jsou napsané, ušetříš si - alespoň v mém případě - hromadu nedorozumění. Vím že řada diskutérů schovává do otázek své názory a přesvědčení, ale rovna své názory píšu naprosto veřejně, a když se ptám, tak mě zajímá odpověď na otázku.
Takže mě třeba zajímá, zda jsi hrál hru, ve které by tvoje postava přišla o ruku krátce po začátku sezení a nemohl sis jí hned vyměnit za jinou (v tom smyslu, že bys měl dvě a více postav, takže jednu snadno škrtneš). Vadilo ti to, nebo ses bavil pozorováním hry jiných hráčů? Snažil se svou postavu nějak zapojit, vydiskutovat si s GMmem nižší postihy, abys ji mohl alespoň nějak zapojit, nudil ses, odešel jsi ze sezení, ...?
Protože jako hráč i jako spoluhráč jsem zažil celou paletu reakcí, které jsem tu vypsal, a jen pár z nich bylo pro hráče zajímavých a zábavných. A ne vždy šlo o hry, kde na postavách nějak moc záleželo, (i když já to tak opravdu beru vždycky). Protože mě opravdu zajímá, jak se u takových situací baví jiní hráči, a taky zda si GMmové vůbec všímají, zda jsou hráči spokojeni nebo ne, a případně co s tím dělají.
Klidně to můžeme řešit v jiném tématu, pokud se to sem nehodí.
Edit:
Nevím zda ty osobně, ale v zásadě ano. Dokonce tak moc, že jsem sem dokázal dostat jen dvě holky, aby tu napsaly své zkušenosti, a jedna z nich vydržela jednu stranu debaty. Ostatně já sám jsem v tématu o textových RPG taky četl ledacos na adresu téhle zábavy, i když pravda, že od relativně malého vzorku lidí, tak bych to nechtěl zobecňovat na to "my".Makrus píše: Tohle my tady děláme?
hraju: Ω Projekt Omega
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Ja som veľmi rád, že to je preložené... Díky, Markus!
Gross-out to je a už za hranicou toho, čo v hre mávam bežne (ja som skôr na mierne gonzo).
Ale už dlhšie som sledoval autorov blog (Last Gasp Grimoire) a tá ucelenosť vízie a maniakálnosť obsahu ma nakoniec dostali.
Popreberal som od neho zopár random tabuliek a vravím si, dobrodružstvo to chce vyskúšať tiež
Že slovenčina znie Čechom ako elfština... made my day!
Gross-out to je a už za hranicou toho, čo v hre mávam bežne (ja som skôr na mierne gonzo).
Ale už dlhšie som sledoval autorov blog (Last Gasp Grimoire) a tá ucelenosť vízie a maniakálnosť obsahu ma nakoniec dostali.
Popreberal som od neho zopár random tabuliek a vravím si, dobrodružstvo to chce vyskúšať tiež
Že slovenčina znie Čechom ako elfština... made my day!
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Taky to sleduju už dlouho. Strašně se mi líbí jeho ilustrace. Majestic as fuk.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Jinak já pro pořádek uvedu, že i když se mi dobrodružství líbí, svoji aktuální družinu bych jím taky neprohnal, protože jsou to menší extrémisti než já a mají své postavy (až moc) rádi. Já bych si v podobném "Darkest Dungeon" stylu rád zahrál, ale aktuálně nehraju, protože to pochopitelně není pro každého.
Takže jsem to vlastně nepřekládal pro sebe. Spíš jako ukázku inspirativního a podle mě skvěle udělaného dobrodružství.
Takže jsem to vlastně nepřekládal pro sebe. Spíš jako ukázku inspirativního a podle mě skvěle udělaného dobrodružství.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Já ty červy nějak zpomalím, aby mohli vykoumat léčbu. Máme v družině alchymistu i čaroděje (s přístupem k DW-like rituálu).Markus píše: ↑16. 9. 2020, 11:12Jinak já pro pořádek uvedu, že i když se mi dobrodružství líbí, svoji aktuální družinu bych jím taky neprohnal, protože jsou to menší extrémisti než já a mají své postavy (až moc) rádi. Já bych si v podobném "Darkest Dungeon" stylu rád zahrál, ale aktuálně nehraju, protože to pochopitelně není pro každého.
Takže jsem to vlastně nepřekládal pro sebe. Spíš jako ukázku inspirativního a podle mě skvěle udělaného dobrodružství.
další příklad ilustrace z blogu So cool
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Tohle je skutečně "problém" a může se řešit různými způsoby. Ten defaultní je "vytvoř si novou postavu, při nejbližší příležitosti se k nám přidá". Samozřejmě ne vždycky ta příležitost je a musíš to řešit jinak. Například že s postavami jdou ještě nějaká NPC nebo vedlejší postavy (nosiči, nohsledi, zbrojnoši, najatí žoldáci...). A když je jeden hráč vyřazen, ujme se role některého z NPC, třeba jenom do konce sezení, než se naskytne příležitost, aby do hry vstoupila další hráčská postava.Jerson píše: ↑16. 9. 2020, 10:34Jde čistě a jednoduše o to, že hráč si přijde zahrát a po prvním boji má buď úplně vyřazenou postavu, nebo zneschopněnou - tedy pokud se nehraje stylem "vezmu svou useknutou ruku a umlátím s ní nepřítele, pak vezmu meč do levačky a jdu dál." Jde mi o to, jak se hráči, kteří třeba ani nechtějí nějaké hraní charakteru, staví k snížení mechanických schopností své postavy prakticky na začátku herního sezení.
No a nebo prostě když hráč přijde o postavu, tak ostatní odvolají výpravu, vezmou tělo padlého kamaráda, vrátí se do vesnice, uspořádají mu pohřeb, najmou nového společníka a do jeskyně se vrátí o dva dny později. Což reálně může zabrat 5 až 10 minut herního času.
Takže ano, nechat hráče umřít a zbytek sezení hrát bez něj, aby se jenom koukal, je kravina. Ale vyřešení tohohle "problému" je celkem snadné, stačí chtít a nehledat jenom záminky, proč to nejde.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Jerson má pravdu v jednom.
Pokud nastavení pravidel/modulu má v sobě mechaniky, které instantně způsobí, že nějaký hráč nebude hrát, tak je to objektivně blbý design.
Bez ohledu na žánr.
Protože ten člověk si vyhradil drahocenný čas k tomu, aby na sezení hrál, a nemůže.
Odůvodnění, že si nezasloužil hrát, protože na to neměl player skill, je chabá omluva neschopnosti autora napsat modul/pravidla tak, aby ten člověk sice zažil nějaké zkriplení/zprasení postavy, ale přitom se mohl té zábavě věnovat dál.
Pokud nastavení pravidel/modulu má v sobě mechaniky, které instantně způsobí, že nějaký hráč nebude hrát, tak je to objektivně blbý design.
Bez ohledu na žánr.
Protože ten člověk si vyhradil drahocenný čas k tomu, aby na sezení hrál, a nemůže.
Odůvodnění, že si nezasloužil hrát, protože na to neměl player skill, je chabá omluva neschopnosti autora napsat modul/pravidla tak, aby ten člověk sice zažil nějaké zkriplení/zprasení postavy, ale přitom se mohl té zábavě věnovat dál.
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Pokud to hráči považujou za přijatelnou cenu za to, co jim ta hra přináší, a dokáží se bavit i sledováním toho, jak hrajou ostatní (na tom frčej streamy), tak to nevidím jako problém.MarkyParky píše: ↑16. 9. 2020, 11:21Pokud nastavení pravidel/modulu má v sobě mechaniky, které instantně způsobí, že nějaký hráč nebude hrát, tak je to objektivně blbý design.
A když hraješ stylem "mutilegged individual", tak je to už úplně irelevantní.
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Mně tak nějak celkově přijde, že se necháváš až příliš "opít rohlíkem", pokud autor do modulu vloží něco strašlivě edgy. Hned z toho hýkáš nadšením a přidáváš hvězdičky do recenzí, i když ta edgy věc reálně spíš při hře vygeneruje opruz a zúží okruh hráčů, pro které to dobrodružství bude vhodné. Když na jednu stranu napíšeš, že ty sám bys to nehrál a tvoji hráči vlastně taky ne a vlastně je to jen pro extremisty, a na druhou stranu že je to "skvěle udělané dobrodružství", tak mi to zasmrádá. Pro mě osobně jeden ze znaků skvěle udělaného dobrodružství je to, že autor dokázal napsat dostatečně cool a emočně silný obsah, a zároveň ho udržel pro co nejširší paletu hráčů. To chce totiž pořádný skill.Markus píše: ↑16. 9. 2020, 11:12 Jinak já pro pořádek uvedu, že i když se mi dobrodružství líbí, svoji aktuální družinu bych jím taky neprohnal, protože jsou to menší extrémisti než já a mají své postavy (až moc) rádi. Já bych si v podobném "Darkest Dungeon" stylu rád zahrál, ale aktuálně nehraju, protože to pochopitelně není pro každého.
Takže jsem to vlastně nepřekládal pro sebe. Spíš jako ukázku inspirativního a podle mě skvěle udělaného dobrodružství.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Sparkle, já jsem asi schopný posoudit, co by mě bavilo, a nemýlit se přitom, děkuji uctivě. Zrovna tohle dobrodružství bych hrál velmi rád. Jen na to momentálně nemám skupinu dalších podobně naladěných hráčů - což je moje velká životní tragédie. Hraju s pár kámoši, co vlastně nejsou "hráči", a hardcore věci si na ně netroufám házet. Ale jak rád bych třeba hrát Bifiho Divné Uhorsko...
Tohle nepovažuju za negativum, ale za plus. Produkty, které "jsou vhodné pro každého" mi nikdy nepřišly moc zajímavé. To radši ať vzniká spousta esteticky vyhraněných produktů "pro někoho", ze kterých si já můžu vybrat ty, které jsou vhodné pro mě.zúží okruh hráčů, pro které to dobrodružství bude vhodné.
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
No ale když ti takový produkt konečně vznikl, tak ho nemáš s kým hrát
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Jasně. A moje žena se se mnou taky odmítá dívat na Alieny nebo Westworld, což nijak nesnižuje jejich kvality. ¯\_(ツ)_/¯
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů