Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Anotace v Databázi RPG
Nejsi žádný hrdina. Jsi dobrodruh: plenitel, chmaták, zabiják bezvěrců, málomluvný černokněžník. Hledáš peníze a slávu a dobýváš je mečem a kouzlem. Jsou zbrocené špínou a krví slabochů, zloduchů, démonů a pokořených nepřátel. Hluboko pod zemí leží poklady a čekají na tebe…
Vraťte se do starých dobrých dob brakové fantastiky a zažijte dobrodružství, za jaká by se nestyděla ani sedmdesátá léta!
Dungeon Crawl Classics (zkráceně DCC) je klasická dobrodružná fantasy hra pojatá neklasickým způsobem. Napodobuje způsob hraní i mnohé motivy, jaké znáte z her jako Dungeons & Dragons, ale jde na to jinak. Vrací se do 70. let, kdy RPG hry vznikaly, a klade si otázku, jak by se asi mohly vyvíjet, kdyby se místo wargamingu a čím dál podrobnější simulace soustředily spíš na napodobování klasických dobrodružných povídek v žánru meče a magie (sword & sorcery). Výsledkem jsou svižná, příjemně volná pravidla jako dělaná pro zběsilou akci. Válečníci vládnoucí mocnými skutky! Kouzelníci snažící se s pomocí nadpřirozených patronů ovládnout nevyzpytatelné magické síly! A půlčíci, kteří přinášejí štěstí!
DCC v češtině
Z nakladatelství Mytago:
Pravidla pro rychlý start a dvě dobrodružství (PDF zdarma nebo fyzický sešit) – Zjednodušená pravidla pro 0. a 1. úroveň
Deníky postav na webu mytago.cz/dcc
„Neoficiální“ překlady na webu:
dobrodružství Plavci po bezhvězdném moři, pro 0. úroveň (Pan Bača)
dobrodružství Zkáza divošských králů, pro 1. úroveň (Markus)
Náhled ShadoWWWova překladu DCC
české karty postav (Pan Bača) – terminologie sedí k ShadoWWWově překladu, ne k Mytagu
Další odkazy
Bifiho recenze v 32. čísle Drakkaru.
Markusův hack pravidel DCC + DCC Lankhmar
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Ve FantasyObchodě teď mají Lankhmar v předobjednávách.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
S online nakupovaním v UK po Brexite je to veľký vopruz - colná deklarácia nie je sranda a ani lacná záležitosť.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Já to vezmu z FO. Skaven mi suprově zařídil základní pravidla.
Markus: Ty máš tu krabici? Jaká ti přijde produkční kvalita?
Markus: Ty máš tu krabici? Jaká ti přijde produkční kvalita?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
To mi povídej. Koupil jsem si Mörg Borg ze Švédska, ale trčí mi to na celnici a chtějí po mě peníze navíc (+ tunu papírování), protože Fria Ligan to evidentně posílá ze skladů v Británii. Ech.
Jak se to pozná? Je to pěkný, krabice kvalitní, uvnitř brožury v měkké vazbě s lesklými obálkami, vnitřní stránky srovnatelné s DCC, k tomu v krabici velká lesklá mapa Lankhmaru a různé další goodies. Za mě dobrý.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Přibylo hodnocení a komentář k No Small Crimes in Lankhmar:
Díky!(jestli to tu čteš). Jelikož nemám jak jinak ti poděkovat, tak to takhle přecitovávám. Jsem rád za každý komentář k něčemu pro DCC, i když teď si mě navnadil, abych si to přečetl sám a posoudil, jestli je to vážně tak zlé.Jaroslav Dolejší píše:Tohle malé dobrodružství z krabice modulu DCC Lankhmar jsem použil jako "meet" a dostal od něj mín, než jsem očekávál. Celý twist je zřejmý už z názvu a ilustrace obálky a dobrodružství nemá nic, čím by vás překvapilo. To že se celý příběh odehrává ve třech patrech opravdu malého domu s pár takřka prázdnými místnostmi, tomu taky moc nepomáhá. Raději jsem měl zvolit Masks of Lankhmar.
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Ono to není asi zas tak zlé a lavíroval jsem mezi 2 a 3. Ale tam opravdu není nic moc jiného kromě toho twistu s velikostí. Ze začatku mi to přislo jako faj nápad. Po 3 místnosti, kdy jsem se opět pokoušel navodit atmosféru tím, že je všechno mostrózně veliké a v místnosti je jedna židle a stůl, to hrače přestaválo bavit. Cíl je jasný, vylez to do patra a najít lék. Tak nějak to prošli automaticky, což mě mrzelo, protože jsem je chtěl nalákat na DCC. Naštěstí je systém sám ale snad nadchnul.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Z jiné diskuze:
Máš nějaký příklad toho, co ti chybí? Podle mě bys to měl vyřešit jako jakýkoli jiný hod na cokoli. To znamená:
1. Urči DC.
2. Rozhodněte, jestli tomu postava rozumí (k20), nebo nerozumí (k10).
3. Hoď a přiči/odečti modifikátor příslušné vlastnosti.
???
5. Profit!
Kde je problém? Co ti nejde?
A pokud ti vadí zabíjení, tak zrovna v DCC podle mé zkušenosti postavy moc neumírají, ne? Rozhodně míň než v D&D. A mechanika překulení těla je taky mocná věc. V mých celkem asi 30 hrách DCC umřely zatím 2 postavy (jedna z nich tvoje ).
Ty skillchecky nechápu. Jak můžeš říct, že ti chybí nějaké skilly, když v DCC nejsou žádné?!Vandalicus píše: ↑3. 4. 2021, 09:44 Markusovi: ano, hraju DCC, ale nesnasim random zabijeni postav, chybej me skillchecky pro veci, ktery vi postavy, ale nevi je hraci...
Máš nějaký příklad toho, co ti chybí? Podle mě bys to měl vyřešit jako jakýkoli jiný hod na cokoli. To znamená:
1. Urči DC.
2. Rozhodněte, jestli tomu postava rozumí (k20), nebo nerozumí (k10).
3. Hoď a přiči/odečti modifikátor příslušné vlastnosti.
???
5. Profit!
Kde je problém? Co ti nejde?
A pokud ti vadí zabíjení, tak zrovna v DCC podle mé zkušenosti postavy moc neumírají, ne? Rozhodně míň než v D&D. A mechanika překulení těla je taky mocná věc. V mých celkem asi 30 hrách DCC umřely zatím 2 postavy (jedna z nich tvoje ).
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Geez, uplne nejsem nadsenej, ze delame z mych hernich preferenci diskuzni vlakno. DCC funguje as intented, ale ja zjistuju, ze nektery veci me vyhovuji jinak.
Ja chapu, jak funguji v DCC hody na cokoliv, nicmene jsem proste zjistil, ze me osobne vic vyhovuji systemy, kde je system skillu vic granulovanej.
Random zabijeni postav je vec spis OSR obecne, nez DCC. Proste, jako hrac nechcu prijit o postavu, kterou si nejakou dobu piplam, a jako DM se nechci strachovat, ze hraci zabiju jeho postavu s dvema HP na jednom random rollu.
Ja chapu, jak funguji v DCC hody na cokoliv, nicmene jsem proste zjistil, ze me osobne vic vyhovuji systemy, kde je system skillu vic granulovanej.
Random zabijeni postav je vec spis OSR obecne, nez DCC. Proste, jako hrac nechcu prijit o postavu, kterou si nejakou dobu piplam, a jako DM se nechci strachovat, ze hraci zabiju jeho postavu s dvema HP na jednom random rollu.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
To nebylo o preferencích, jen jsem nevěděl, jestli se někde neztratila nějaká informace při čtení pravidel (to se u DCC stává, já ty jejich “skilly” taky napoprvé nepochopil) a chtěl jsem poradit.
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Nějaké dojmy nebo zkušenosti s mutantní verzí? Mám jí v hledáčku, přece jenom gonzo je gonzo. A to nemluvím o tom, když jsem v apendixu objevil Zardoze. The penis is evil!
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Kontroverzní dotaz:
Proč je vlastně DCC v kategorii OSR, když je to mechanicky dost vzdálené od DnD/retroklonů, moduly jsou spíš "moderní" DnD5E-like skriptovaná dobrodružství a co se vedení hry týká, je to spíš taková fun-house drama-game o sebezkryplování postav a vysmívání se jim...?
Proč je vlastně DCC v kategorii OSR, když je to mechanicky dost vzdálené od DnD/retroklonů, moduly jsou spíš "moderní" DnD5E-like skriptovaná dobrodružství a co se vedení hry týká, je to spíš taková fun-house drama-game o sebezkryplování postav a vysmívání se jim...?
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
OSR za mně není jen o retroklonech. A fun-house drama-game o sebezkryplování postav a vysmívání se jim je taky součást legacy, ne? Tomb of Horrors přeci naspal sám sv. Gygax.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Významy termínů „OSR“ a „old school“ se posunuly a už dávno neoznačují jenom retroklony. Nové OSR hry, které si říkají OSR i se o nich mluví jako o OSR, už často nejsou založené na mechanickém jádru D&D, jen tak nějak v obecnější rovině sdílejí tu OSR filozofii.
Naopak DCC není mechanicky vzdálené od D&D, je to v zásadě d20 hra.
Cituju z aktuálního znění kategorie OSR v databázi:
Naopak DCC není mechanicky vzdálené od D&D, je to v zásadě d20 hra.
Cituju z aktuálního znění kategorie OSR v databázi:
DCC je za mě v tom „širším OSR“. Stále kompatibilní s D&D.Význam termínů „old school“ i OSR se postupem času vyvíjí. Obecně je možné rozlišit několik vln:
- Retroklony: První vlna OSR her, která jen kopíruje pravidla starého D&D a přináší je v ucelené, učesané podobě, ale beze změn.
- Širší OSR: Pozdější OSR hry sice dodržují základ D&D a zachovávají kompatibilitu s D&D, ale modernizují hru různými změnami a inovacemi a pouští se i do jiných stylů a žánrů.
- „old school“ v obecnějším významu: Jiné hry inspirované starými hrami a stejným přístupem ke hře, ale už bez systémového základu D&D, nekompatibilní s tradičními OSR hrami.
Tys to nikdy nehrál, že? Tohle platí pro úvodní funnel, ale už od první úrovně jsou postavy dost hrdinové (byť křehcí) a dokážou věci, jaké v D&Dčku jen tak nedokážeš. DCC je ve skutečnosti pulp jak sviňa, sword & sorcery, celkem hrdinská hra. A to do takové míry, že mi třeba začalo až vadit, jak jsou postavy schopné a málo neschopné jako ve správném OSR.MarkyParky píše: ↑9. 11. 2021, 12:38 fun-house drama-game o sebezkryplování postav a vysmívání se jim...?
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
.... aby vytrollil hráče.Selhan píše: Tomb of Horrors přeci naspal sám sv. Gygax.
Hm, myslím, že tvoje kritérium bývalo: "Můžu bez problémů vzít staré moduly a začít je hrát."Selhan píše: Naopak DCC není mechanicky vzdálené od D&D, je to v zásadě d20 hra.
Což ne, že by DCC neumělo ... asi se s tím hrát dají, ale dostaneš tak diametrálně odlišnou hru než při hraní ofiko DCC modulů.
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
- Bifi
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Ono s Lankhmarem (ktery je takovou neofiko 2ed DCC) to ustupuje jeste vic do pozadi: funnely uz jsou zruseny a i zkriplovani pomoci mercurial magic a mutaci je trochu zmirneny.
Nicmene jak rikaji predrecnici: OSR neni jenom o retroklonech, a zrovna DCC je jeden ze zakladatelu jejich "appendix N/gonzo pulp vetve" (ktera ale taky ma koreny v gygaxovskem hrani, napr. Return to the Barrier Peak)
Nicmene jak rikaji predrecnici: OSR neni jenom o retroklonech, a zrovna DCC je jeden ze zakladatelu jejich "appendix N/gonzo pulp vetve" (ktera ale taky ma koreny v gygaxovskem hrani, napr. Return to the Barrier Peak)
- Za tento příspěvek děkují uživateli Vandalicus tito uživatelé (celkem 2):
- Markus, Bifi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů