[domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar
Markusovo DCC je dobrodružná hra v žánru sword & sorcery. Hráči představují morálně rozporuplné tuláky, hazardéry, zlodějíčky, blázny a výjimečně i hrdiny, kteří za pomoci meče, magie, štěstí a alkoholu překonávají nevšední nástrahy na fantastických místech.
Jde o kompilaci pravidel hry Dungeon Crawl Classics (DCC), jejího rozšíření DCC Lankhmar a bezpočtu mých osobních úprav, doplňků, zjednodušení a různých drobností vykradených po různu z internetu. DCC vybízí k tomu, abyste si hru poskládali po svém, a tohle je přesně ono – moje osobní skládačka. Snad vám k něčemu bude, ať už k hraní, nebo jako základ skládačky vaší.
Hra je skoro kompletní a samostatně hratelná. Snažil jsem se narvat do ní úplně všechno, co budete potřebovat, ale jedna jediná věc chybí: popisy kouzel. Ty musíte vykrást ze základní příručky DCC nebo oficiálně posvěceného online generátoru (obsahuje totéž). To bohužel znamená, že ke hře potřebujete i jednoho hráče ovládajícího taje angličtiny. Kromě těch kouzel máte všechno tady.
Podrobnosti v článku na mém blogu
Nejnovější verze je z dubna 2024.
Přímé odkazy na stažení:
- Pravidla
- Deník klerika
- Deník kouzelníka
- Deník válečníka
- Deník zloděje
„Kompletní“ verze vyšla v květnu 2021. Diskuze obsahuje i příspěvky k různým předchozím, rozpracovaným verzím. Nechávám je tu kvůli historickému záznamu, jen prosím berte na vědomí, že příspěvky a moje odpovědi před květnem 2021 nemusí být relevantní k současné podobě hry.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Tak víš ty co? Ta měděná lžička, co s sebou pořád nosíš... máš už ji dávno, není zas tak podstatné, kde přesně a proč jsi ji sebral. Podstatné je, že ona na tom místě plnila nějaký účet v důmyslném a nevyzpytatelném plánu Ningobla Sedmiokého a jejím odstraněním jsi ty plány překazil a čaroděje rozzuřil. Proklel tě a od té doby nemáš klidu, chodíš s měděnou lžičkou po světě a hledáš místo, na které by patřila. Čas od času ji vyndáš a zkoumáš, kam si lžička přeje jít. Lžička s tebou mluví, nebo spíš naznačuje. A tak tě přivedla až sem, před dům dávno mrtvého čaroděje Tazimacka Rudého. Tady chce spočinout. Tady je její místo. Tady se zapojí do nějakého tobě nepochopitelného soustrojí a splní svůj účel. Ale kam přesně zapadá? Těžko říct, snad ti to prozradí.
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Uf, takže jsem se pokusil převést Gerhard Fassnachta do DCC, ale teda je to teda mraky "tam a zpátky", tak snad jsem aspoň něco trefil správně. Vlastnosti jsem si naházel a pak jsem to prostě seřadil, jak by to asi na Gerharda sedělo, výbavu jsem si taky zapsal podle toho, co mu zbylo od posledně (akorát nevím, kam napsat, že dostal těch 15 zlatých ).
Původ je jakýkoliv přístav, jazyky asi umí všechny běžné formy lankhmarštiny, požehnáním je ostrostřelec, prokletí má ten smrt nedostatkem vzduchu a protože je dokař, tak umí ještě bojovat lodním hákem (alias třeba sudlicí ušatou).
Ještě obrázek, teda nějak takový maník to asi je (až na ten krumpáč).
Původ je jakýkoliv přístav, jazyky asi umí všechny běžné formy lankhmarštiny, požehnáním je ostrostřelec, prokletí má ten smrt nedostatkem vzduchu a protože je dokař, tak umí ještě bojovat lodním hákem (alias třeba sudlicí ušatou).
Ještě obrázek, teda nějak takový maník to asi je (až na ten krumpáč).
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Gerharda jsi zvládl zkonvertovat velmi pěkně! Díky!
- Požehnání ostrostřelec ti bude dávat o 1 lepší kostku skutků na střelbu. Tj. tvoje běžná kostka skutků na první úrovni je k3, ale při střelbě to bude k4. (Doporučuju kouknout na příklady mocných skutků při střelbě.)
- Kletbu budeme hrát stejně jako ve WFRP. Když na ni zemřeš, tvoje další postava zdědí polovinu tvých zkušeností.
- Výchozí bonusy: tři buňky v prvním řádku máš +1, buňku ve druhém řádku máš +2. Kopírují se tam modifikátory z toho řádku. Při střelbě z kuše se žádný modifikátor za sílu nezapočítává (pochopitelně), tím se kuše liší např. od praku.
- Záchranné hody: sečti hodnotu danou povoláním s modifikátorem na daném řádku, tj. výsledky budou v tvém případě Reflex +3, Výdrž +1 a Vůle -4.
- Jsi strašně, ale strašně ošklivej nebo nesympatickej. Chci vědět, jak to vypadá!
- Nemáš napsané žádné zbraně? Asi chyba? Čekal bych lodní hák a kuši Penetrálku Lodní hák bude improvizovaná zbraň, ale ty budeš mít nějakej cool vymakanej, takže bude způsobovat k5 zranění a dá se využít k různým nápaditým mocným skutkům (hák je šikovná věc!)
- Prošívaná kazajka zabírá jenom slot na zbroj (to jsou jakože dva sloty), takže z toho druhého slotu ji škrtni.
- Nepotěším tě, ale pochodně zabírají každá jeden slot. Mám to blbě popsané, v příští verzi pravidel to opravím. Je to syndrom toho, že v původní offline verzi jsem měl všechno na kartičkách, takže to bylo jednoznačné, ale evidentně jsem to nepřevedl dobře do online verze.
- Totéž jídlo. Jeden den = 1 políčko. Asi ten batoh budeš mít narvanej.
- 15 zlatých máš odkud? Pokud od Bubáka, tak je to 15 zlatých. Pokud z WFRP, tak to bylo 15 stříbrných
- Požehnání ostrostřelec ti bude dávat o 1 lepší kostku skutků na střelbu. Tj. tvoje běžná kostka skutků na první úrovni je k3, ale při střelbě to bude k4. (Doporučuju kouknout na příklady mocných skutků při střelbě.)
- Kletbu budeme hrát stejně jako ve WFRP. Když na ni zemřeš, tvoje další postava zdědí polovinu tvých zkušeností.
- Výchozí bonusy: tři buňky v prvním řádku máš +1, buňku ve druhém řádku máš +2. Kopírují se tam modifikátory z toho řádku. Při střelbě z kuše se žádný modifikátor za sílu nezapočítává (pochopitelně), tím se kuše liší např. od praku.
- Záchranné hody: sečti hodnotu danou povoláním s modifikátorem na daném řádku, tj. výsledky budou v tvém případě Reflex +3, Výdrž +1 a Vůle -4.
- Jsi strašně, ale strašně ošklivej nebo nesympatickej. Chci vědět, jak to vypadá!
- Nemáš napsané žádné zbraně? Asi chyba? Čekal bych lodní hák a kuši Penetrálku Lodní hák bude improvizovaná zbraň, ale ty budeš mít nějakej cool vymakanej, takže bude způsobovat k5 zranění a dá se využít k různým nápaditým mocným skutkům (hák je šikovná věc!)
- Prošívaná kazajka zabírá jenom slot na zbroj (to jsou jakože dva sloty), takže z toho druhého slotu ji škrtni.
- Nepotěším tě, ale pochodně zabírají každá jeden slot. Mám to blbě popsané, v příští verzi pravidel to opravím. Je to syndrom toho, že v původní offline verzi jsem měl všechno na kartičkách, takže to bylo jednoznačné, ale evidentně jsem to nepřevedl dobře do online verze.
- Totéž jídlo. Jeden den = 1 políčko. Asi ten batoh budeš mít narvanej.
- 15 zlatých máš odkud? Pokud od Bubáka, tak je to 15 zlatých. Pokud z WFRP, tak to bylo 15 stříbrných
Ano, já jsem ty modifikátory záměrně zvětšil, aby házely extrémnější hodnoty. Extrémní = dobrý.
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Omlouvám se, večer na to sednu a dodám obrázek, lehčí background k postavě a inventář?
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Markus;
Super . Super díky moc za odpověď.Ano, já jsem ty modifikátory záměrně zvětšil, aby házely extrémnější hodnoty. Extrémní = dobrý.
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Díky za zkouknutí a komentáře, provedl jsem nějaké úpravy - jednak jsem opravil, co jsem měl špatně a pak ještě:
To mi vůbec nedošlo, že je to míněno takhle .Markus píše: ↑15. 3. 2021, 15:05 - Výchozí bonusy: tři buňky v prvním řádku máš +1, buňku ve druhém řádku máš +2. Kopírují se tam modifikátory z toho řádku. Při střelbě z kuše se žádný modifikátor za sílu nezapočítává (pochopitelně), tím se kuše liší např. od praku.
- Záchranné hody: sečti hodnotu danou povoláním s modifikátorem na daném řádku, tj. výsledky budou v tvém případě Reflex +3, Výdrž +1 a Vůle -4.
Už jednou se vlastně skoro utopil, takže si prošel takovým polosmrtným stavem - za běžných okolností by mohl být pokládán za normální chlapíka běžně pohledného, jenže šokem z té klinické smrti se mu zablokovali mimické svaly, takže se vlastně neumí nijak tvářit, protože má celý obličej přepnutý na takový neutrální "gumový ksycht". Navíc díky tomu, že než se z toho utopení probral, tak ho kurýrovali dost podivně pomocí směsi hub a plísní, kterých se po těle všude nezbavil, takže stačí, aby se trochu zapotil a je cítit podhoubím na sto honů.
To byla chyba, takže jsem je dopsal, jenom ten lodní hák jsem měl původně jen napsaný, že s ním umím dělat, ale neměl jsem jej. Ovšem poté, co bych měl batoh narvaný moc, jsem se jménem Gerharda rozhodnul část jídla a pochodní vyměnit právě za ten lodní hák, tedy pokud to nevadí ?
Bubákova ražba, takže jsem si je tam dopsal .
- Přílohy
-
- Gerhard Fassnacht DCC v2.pdf
- (303.97 KiB) Staženo 41 x
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Vitus: Super! Posledních pár změn: kuše (a jiné obouruční zbraně) prosím zabírá dvě políčka. Fakt jsem ten systém kartiček nepřevedl do textu moc dobře. Naopak peníze nezabírají místo žádné, tj. ve výsledku na tom budeš stejně.
EDIT: Udělám v budoucnu nějakou novou tabulku vybavení, kde prostě u každého předmětu bude ikonka, kolik zabírá slotů.
EDIT: Udělám v budoucnu nějakou novou tabulku vybavení, kde prostě u každého předmětu bude ikonka, kolik zabírá slotů.
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Markusi, díky - opravím si ještě tu kuši, nevím jestli to stihnu dneska, ale zítra nejpozději to ještě opravené postnu sem.
Peníze si posunu na to volné místo napravo k poznámce o háku (jinak ten váček je zavázaný tak, aby necinkal a nosím jej na krku na těle, takových peněz jsem nikdy pohromadě neviděl i když ta ražba s bubákem je divná ).
Peníze si posunu na to volné místo napravo k poznámce o háku (jinak ten váček je zavázaný tak, aby necinkal a nosím jej na krku na těle, takových peněz jsem nikdy pohromadě neviděl i když ta ražba s bubákem je divná ).
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
KDolecek: Nádhera!
- Bonusy za zlodějské nadání máš koukám zapsané. Ale poznamenej si k Převlekům, že máš nevýhodu -1 kostka za svůj výrazný vzhled. (Předpokládám asi jen v situacích, kdy jsou ti vidět oči.)
- Ta černá hedvábná stuha asi nebude zabírat žádné místo. Neptám se, na co ji máš.
- Prošívaná kazajka má kostku karambolu k12 (*hnidopišství*)
- Sudba ti dává +1 na útok a zranění dýkou, to zjevně víš, jen bych doporučoval si tu +1 někam napsat
Jinak velice precizní, chválím!
- Bonusy za zlodějské nadání máš koukám zapsané. Ale poznamenej si k Převlekům, že máš nevýhodu -1 kostka za svůj výrazný vzhled. (Předpokládám asi jen v situacích, kdy jsou ti vidět oči.)
- Ta černá hedvábná stuha asi nebude zabírat žádné místo. Neptám se, na co ji máš.
- Prošívaná kazajka má kostku karambolu k12 (*hnidopišství*)
- Sudba ti dává +1 na útok a zranění dýkou, to zjevně víš, jen bych doporučoval si tu +1 někam napsat
Jinak velice precizní, chválím!
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Ah, kazajku jsem původně neměl, ale pak jsem vyhodil půlku inventáře, abych si ji koupil a kostku nezměnil. Díky za kontrolu a doporučení.
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Tak snad poslední verze Gerharda .
- Přílohy
-
- Gerhard Fassnacht DCC v3.pdf
- (304.4 KiB) Staženo 36 x
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Dodělaná postava - pozdě ale přece
Žabák (v té době znám jako Kaldril) kdysi pracoval u bohatého obchodníka Larghona jako pomocná síla - staral se o obchod, nasklaďnoval, vedl účetnictví ...a chodil Larghonovi za dcerou.
Largghnův obchod se mimojiné pyšnil i velkou sbírkou rozličných artefaktů a magických knih, ve kterých znuděný žabák rád listoval a jednou natrefil na trik, který se mu povedlo replikovat. Namyšlený mlaďoch se samozřejmě hned šel pochlubit své milence a nechtěně ji popálil půlku obličeje.
Zazmatkoval, přiběhl zpět k magoickým knihám, ve kterých věděl že je i léčivé kouzlo. Vytrhl pár listů, běžel zpátky k dívce a pokusil se vše napravit. Spálil spoustu obratnosti, zakouzlil kouzlo a hodil 1.
Samozřejmě v tu chvíli se přiběhl podívat co je to za povyk i Largho, Žabák znova zazmatkoval, vyskočil z okna a utekl, načež se pár měsíců schovával před Largem v lesích. A u toho i zkoumal listy které vytrhl a učil se z nich kouzla.
Co se vlastně stalo s dcerou, kdo vi? Žabákovi každopáně zůstaly ohromné jizvy po celých rukých a pažích, které stále trochu mokvají a on tak neustále nosí obvazy. Vytrhané listy z knihy nyní slouží jako jeho grimoár.
Do domu jde za vidinou rozvinout své schopnosti a ideálně i vyléčit ty neustále mokvající rány,
Žabák (v té době znám jako Kaldril) kdysi pracoval u bohatého obchodníka Larghona jako pomocná síla - staral se o obchod, nasklaďnoval, vedl účetnictví ...a chodil Larghonovi za dcerou.
Largghnův obchod se mimojiné pyšnil i velkou sbírkou rozličných artefaktů a magických knih, ve kterých znuděný žabák rád listoval a jednou natrefil na trik, který se mu povedlo replikovat. Namyšlený mlaďoch se samozřejmě hned šel pochlubit své milence a nechtěně ji popálil půlku obličeje.
Zazmatkoval, přiběhl zpět k magoickým knihám, ve kterých věděl že je i léčivé kouzlo. Vytrhl pár listů, běžel zpátky k dívce a pokusil se vše napravit. Spálil spoustu obratnosti, zakouzlil kouzlo a hodil 1.
Samozřejmě v tu chvíli se přiběhl podívat co je to za povyk i Largho, Žabák znova zazmatkoval, vyskočil z okna a utekl, načež se pár měsíců schovával před Largem v lesích. A u toho i zkoumal listy které vytrhl a učil se z nich kouzla.
Co se vlastně stalo s dcerou, kdo vi? Žabákovi každopáně zůstaly ohromné jizvy po celých rukých a pažích, které stále trochu mokvají a on tak neustále nosí obvazy. Vytrhané listy z knihy nyní slouží jako jeho grimoár.
Do domu jde za vidinou rozvinout své schopnosti a ideálně i vyléčit ty neustále mokvající rány,
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze
Chani, kouzelnice z hlubin pouště. Dcera podivínského učence, kterého mezi sebe přijal jeden z kočovných domorodých kmenů. Otec ji vzdělával v magii, jazycích a dalších střípcích vědění, které mu přišly užitečné. Během jedné potyčky se znepřáteleným kmenem utrpěla ránu do hlavy a strávila několik týdnů v bezvědomí. Když se probrala, zjistila, že ztratila schopnost číst a psát. Opustila své rodné a vydala se hledat lék, ať už přirozený nebo magický.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze
Ještě se k nám přidá Antharon, který má postavu tady.
Angri se omluvil, že nakonec nestíhá.
Děkuji vám všem za skvělé postavy. V tuhle chvíli mám dojem, že je všechno připravené, tak pokud ten dojem nemáte a potřebujete něco vyřešit, křičte!
Jinak na viděnou zítra v 18:30. Odkaz na připojení máte v PM, akorát mi ještě chybí pozvánky na Skype od Nordoslava a Mizyho.
Angri se omluvil, že nakonec nestíhá.
Děkuji vám všem za skvělé postavy. V tuhle chvíli mám dojem, že je všechno připravené, tak pokud ten dojem nemáte a potřebujete něco vyřešit, křičte!
Jinak na viděnou zítra v 18:30. Odkaz na připojení máte v PM, akorát mi ještě chybí pozvánky na Skype od Nordoslava a Mizyho.
Paráda. Znepřátelený kupec se mi jako "minor foe" líbí, má to potenciál projevovat se i na cestách (nikdy nevíš, kde ho potkáš), což je super. A zároveň je tak akorát mocný, aby byl trochu otravný, ale ne aby tě ohrozil. Paráda.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti