[domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20994
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Obrázek

Markusovo DCC je dobrodružná hra v žánru sword & sorcery. Hráči představují morálně rozporuplné tuláky, hazardéry, zlodějíčky, blázny a výjimečně i hrdiny, kteří za pomoci meče, magie, štěstí a alkoholu překonávají nevšední nástrahy na fantastických místech.

Jde o kompilaci pravidel hry Dungeon Crawl Classics (DCC), jejího rozšíření DCC Lankhmar a bezpočtu mých osobních úprav, doplňků, zjednodušení a různých drobností vykradených po různu z internetu. DCC vybízí k tomu, abyste si hru poskládali po svém, a tohle je přesně ono – moje osobní skládačka. Snad vám k něčemu bude, ať už k hraní, nebo jako základ skládačky vaší.

Hra je skoro kompletní a samostatně hratelná. Snažil jsem se narvat do ní úplně všechno, co budete potřebovat, ale jedna jediná věc chybí: popisy kouzel. Ty musíte vykrást ze základní příručky DCC nebo oficiálně posvěceného online generátoru (obsahuje totéž). To bohužel znamená, že ke hře potřebujete i jednoho hráče ovládajícího taje angličtiny. Kromě těch kouzel máte všechno tady.

:arrow? Podrobnosti v článku na mém blogu

Nejnovější verze je z dubna 2024.

Obrázek

:arrow? Přímé odkazy na stažení:
- Pravidla
- Deník klerika
- Deník kouzelníka
- Deník válečníka
- Deník zloděje

„Kompletní“ verze vyšla v květnu 2021. Diskuze obsahuje i příspěvky k různým předchozím, rozpracovaným verzím. Nechávám je tu kvůli historickému záznamu, jen prosím berte na vědomí, že příspěvky a moje odpovědi před květnem 2021 nemusí být relevantní k současné podobě hry.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20994
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Muzzug píše: 24. 5. 2021, 18:45 Staženo, zařazeno na reading list. :)
Už vím, jaké to je, být na druhém konci téhle hlášky. :)

(Ale zároveň reálně nečekám, že mi budou lidi komentovat 85stránkový dokument vzápětí.)
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7501
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Bifi »

Ako sa volá retroklon retroklonu? R2-klon?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2592
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od smrq »

Wow, to je nádhera. Číst to budu později, ale soudím, že se to příliš neliší od materiálů, co jsem louskal asi měsíc nazpět. Jen je toho mnohme víc, kompletnější.
Absence magie mě krapet mrzí, ale nemám zdání, kolik práce navíc by to bylo.
Mrzí mě taky jen 4 povolání. Ale jinak paráda.
A vizuálně jsou to orgie. Kde jsi bral ilustrace? Jsou z originálu?

(A teď WH. :) )
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7501
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Bifi »

Inak Markusi, záslužná práca pre komunitu a obdivuhodné nasadenie.

Prekvapilo ma, že to prezentuješ ako zatvorenie kapitoly a posúvanie sa ďalej (LotFP? RuneQuest? WFRP?), ale asi to má aj čo dočinenia s koncom lockdownu.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20994
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Smrku, magie tam je. Ve smyslu, že jsou tam komplet pravidla magie, včetně tabulek rtuťovité magie a mutací (což je docela dost stránek, všechno jsem to přeložil, resp. zkompiloval z různých zdrojů). Ale v DCC je každé kouzlo separátní tabulka náhodných výsledků, každé má jednu stránku, někdy i víc. Celkem asi 200 stran. To není v mých silách překládat, hráči si holt musí vystačit s anglickými tabulkami. Naštěstí jsou kouzla volně dostupná tady. To je jediné, co chybí.

4 povolání na DCC stačí. :) * Ona jsou dost volná, spíš archetypy. A pak jsou tam dost neviditelné specializace: když si projdeš na konci tvorby postavy různá "požehnání", tak zjistíš, že si pomocí nich můžeš poskládat třeba berserkra, barda, léčitele nebo warrior-mága. Akorát to teda musíš nějak hacknout (triple-hack!), abys postavu nenahazoval náhodně, ale sestavoval výběrem schopností.

* A v zásadě nic nebrání vykrádat další povolání pro DCC odjinud. Třeba ze základního DCC (tam jsou ještě hobit, elf a trpaslík) nebo různých rozšíření a z internetu. Je to kompatibilní.

EDIT: Jo a obrázky jsou vykradené z různých knížek pro DCC a něco málo i z Old School Essentials. :D
Bifi píše: 24. 5. 2021, 21:37 Prekvapilo ma, že to prezentuješ ako zatvorenie kapitoly a posúvanie sa ďalej (LotFP? RuneQuest? WFRP?), ale asi to má aj čo dočinenia s koncom lockdownu.
DCC miluju a nezanevřel jsem na něj, ale hraju ho v kuse už dva roky a za tu dobu jsem vedl... kolik... 30 sezení? Celou tu dobu jsem samozřejmě poctivě oldschoolově bastlil systém (byť jsou to spíš dílčí úpravy a ladění detailů, to jádro DCC je prostě dobré). Přišlo by mi blbé ukončit to bez výstupu. A zároveň je to podoba hry, kterou bych asi chtěl dát hrát a neměl bych moc potřebu ji měnit. Ten herní "cyklus" založený na práci se štěstím, epizodických dobrodružstvích a downtimu, kdy postavy hýří a spouštějí následky, mi přijde uspokojivý. Výhledově za dlouho bych v tom chtěl hrát městskou kampaň v Lankhmaru (ve kterém jsem, navzdory názvu, vlastně nehrál :)).

A ano, posouvání dál je přesně to, co píšeš. Všechny tři jsi trefil. :) Teď mě zajímá:
- WFRP (zdá se, že budeme hrát Enemy Within)
- Nějaké OSR, žádné vzletné modernosti jako DCC, naopak poctivě mechanické jádro a především power curve starého D&D (včetně vancovské magie), včetně xp for gold. Nejradši okolo Castle Xyntillan, možná přes internet. Ale musím si udělat vlastní hack, což bude kombinace Lamentations, Divného Uhorska (už ani nepočítám stupeň hacku) a markusovských optimalizací :)
- RuneQuest, ale ten jsem ještě ani nezačal číst a je to tak 2023+
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20994
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

„Vydal“ jsem novou, červnovou verzi. Změny jsou vesměs kosmetické: do PDF jsem přidal záložky. A hlavně jsem zavedl spoustu drobných oprav různých překlepů a chyb, zpřesnil jsem nějaké formulace atd... Na tomhle místě patří obrovský dík Panu Bačovi, který se pustil do svědomitých korektur! Díky!

Korektury jsou zhruba v půlce, budu ten dokument průběžně aktualizovat.
Uživatelský avatar
Henrik the Little
Příspěvky: 17
Registrován: 10. 5. 2021, 12:16
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: [domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Henrik the Little »

Zatím zběžně pročteno, ale líbí se mi to strašně moc. Super práce! Teď jen najít tiskárnu, která udělá jeden kus a ne min 10 :-)
Newbie DM v tréninku ve světech:
Mörk Borg & Mausritter & Hogwarts & Zapovězené Země

Amatérský sběratel pravidel, který nakonec ani nemusí použít.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20994
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Díky za zprávu, Henriku. Potěší slyšet, že to někdo využije. ;)

Já tisknu většinou prostě v copyshopu.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20994
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Zveřejnil jsem červencovou verzi. Obsahuje druhou polovinu velmi důkladných korektur od Pana Bači. V tuhle chvíli nepředpokládám, že se pravidla budou v nejbližší budoucnosti aktualizovat, takže je to dobrá chvíle k jejich vytisknutí. :wink:
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 927
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od KDolecek »

Vynikajicí, hned to dnes večer otestujeme! :D
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 302
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Pan Bača »

Markus píše: 12. 7. 2021, 12:53 ... velmi důkladných korektur od Pana Bači.
Standard :-)

Ale jdu si to taky vytisknout.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20994
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Překvapivá aktualizace!

Vydávám novou verzi, se spooostou změn a 20 stran nových materiálů. Chystáme se totiž spustit kampaň v Lankhmaru, tak jsem se k tomuhle projektu vrátil a připravil jeho ultimátní verzi.

:arrow? Markusovo DCC Lankhmar, duben 2024

Pokud k tomu přicházíte poprvé nebo už jste za ty tři roky zapomněli, podrobnější vysvětlení, o co jde, je v článku na mém blogu.

TLDR: Jde především o kompilaci pravidel hry Dungeon Crawl Classics (DCC) a jejího rozšíření DCC Lankhmar do jednoho uceleného dokumentu, aby nebylo nutné operativně se odkazovat tři a víc knížek a snažit se zorientovat v tom, která pravidla platí v jakém znění. Tady jsou všechna pravidla DCC potřebná ke hře a úpravy a rozšíření z DCC Lankhmar jsou integrované přímo do nich. Nad rámec toho jsou tam některé mé osobní optimalizace, ale spíš v okrajových oblastech, především obsahu náhodných tabulek. Doplněna některá chybějící pravidla pro věci, které DCC neřeší.

V téhle výrazné aktualizaci jsem to celé větu po větě přečetl, porovnal s originálem DCC i DCC Lankhmar a zaměřil se na dvě skupiny změn:

Reverty: Ostraněna některá má reziduální house rules, která zbytečně způsobovala, že hra měla v některých bodech jiné číselné hodnoty nebo se chovala trochu jinak než standardní DCC, například moje neslavné změněné modifikátory základních vlastností nebo skutečnost, že jsem nepřičítal válečníkovu kostku skutků k hodu na damage. To je teď odebráno a jádro hry je stejné. Kdybyste hráli DCC + DCC Lankhmar podle originálních dokumentů, budeme se z 90 % shodovat a můžete všechny knihy i můj hack používat zaměnitelně – což je možná i vhodný „use case“. Používejte tohle u stolu jako referenční dokument spolu s libovolnými oficiálními materiály k DCC. Teď už to půjde bez problémů.

Doplňky (hlavně) z Lankmaru: V první verzi mi ještě chyběly některá doplňková pravidla z DCC Lankhmar, která jsem vyhodnotil jako ne nutně potřebná (třeba seznam přesných alkoholů, nebo černou/bílou magii u kouzelníka). To jsme doplnil a teď je tam z Lankhmaru všechno. Včetně toho, že jsem prošel vydané doplňky a přidal věci i z nich (nové původy, požehnání a kletby pro postavy z Osmiměstí a Tovilyisu). Taky jsem přeložil všechny lankhmarské mutace – je jich dohromady 240! Srovnej se 30 v původním DCC. (Tahle tabulka stojí za vykradení i do defaultního DCC.)

Stále samozřejmě chybí kouzla. A spolu s tím chybí i přesné popisy patronů a jejich kouzel a tabulek – to holt musíte vzít z originálních materiálů. Tohle je přece jen pořád referenční dokument pravidel, zatímco „herní obsah“ máte brát z oficiálních materiálů.

Changelog!
DUBEN 2024

Reverty:
- Resetovány modifikátory vlastností na výchozí hodnoty DCC
- Resetován princip zisku životů (modifikátor odolnosti se teď přičítá při každé úrovni, ne jen jednou)
- Doplněna chybějící možnost koupit si druhé požehnání (výměnou za druhou kletbu)
- Obtížnost záchranného hodu při vyrušení soustředění revertována ze 12 na 11 (zbytečná změna)
- Revertovány povolené zbraně povolání; jen kouzelník má místo luků kuši – je to logičtější, kuše nevyžaduje výcvik
- Válečníkovi vráceno přičítání kostky skutků k hodům na zranění
- Válečník: rozvedeny příklady mocných skutků a jejich účinky synchronizovány s těmi v základní příručce
- Zloděj: navrácen argot (nevím, proč mi vypadl)
- Už není možné nechat si rozštěpit štít a vyrušit tím jednu celou ránu (působí to dost gamey, navíc se to dubluje se štěstím)
- U přelétavého štěstí doplněna možnost pomáhat ostatním členům družiny (chyběla asi nedopatřením?)


Novinky:
- !!! Přeložené tabulky mutací z DCC Lakhmar. Celkem 100/100/20 mutací – srovnej s 10/10/10 v původním DCC
- Nové požehnání pro postavy z Lankhmaru: Miláček města (z Blasphemy & Larceny in Lankhmar)
- Nová kletba pro postavy z Lankhmaru: Nepřítel Mocipána (z Blasphemy & Larceny in Lankhmar)
- Nové požehnání pro postavy z Osmiměstí: Medvědí krev (z The Land of the Eight Cities)
- Nová kletba pro postavy z Osmiměstí: Rouhač (z The Land of the Eight Cities)
- Nová kletba pro postavy z Osmiměstí: Roznašeč starodávného prachu (z The Land of the Eight Cities)
- Úplně nový původ (Žebrácké město) + související požehnání a kletby (z Treachery in the Beggar City)
- Nový jazyk: Tovilyiština, jazyk Žebráckého města – nikde nezmíněna, vlastní extrapolace
- Klerik: doplněna chybějící specifikace odvracení smíšených skupin
- Klerik: doplněn přehled bohů, jejich povolené zbraně a odvracení nemrtví
- Klerik: cena obětiny potřebné ke snížení nepřízně o 1 snížena z 50 na 10 (přišlo mi to moc; uvidíme, jak se to osvědčí)
- Kouzelník: přidána černá a bílá magie (z DCC Lankhmar, chybělo)
- Ekonomika: ceny napříč pravidly zkonvertovány na stříbrný standard (tj. jsou desetinové, resp. čísla stejná, kov jiný), aby se daly využít všechny ty lankhmarské mince
- Vybavení: lehká revize seznamů vybavení, něco málo přidáno, ceny celkově sladěny s Markusovým AD&OSE (s tím rozdílem, že jsou ve stříbře místo ve zlatě)
- Vybavení: předělán výběr zbrojí (opět), aby byl míň generické D&D a víc seděl do Lankhmaru
- Vybavení: doplněny newhonské alkoholy a jejich účinky (z DCC Lankhmar, jedno z Grave Matters; lehce vyladěny ceny a pár drobností)
- Vybavení: štíty dávají +2 prostě protože to tak je lepší :) (plus to trochu kompenzuje nedostupnost nejlepších zbrojí)
- Boj a léčení: doplněno pravidlo o neléčení trvale ztracených bodů vlastností (z DCC Lankhmar, chybělo)
- Mezi dobrodružstvími: přidán sybsystém pro úkrývání před pronásledovateli (z DCC Lankhmar, chybělo)
- Bohové a patroni: doplněno pár patronů z nových produktů; u všech vypsány jejich sféry vlivu
- Pravděpodobně milion nových překlepů, které opravím v nějaké budoucí verzi
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus tito uživatelé (celkem 4):
Bifi, Gimli, strucky, Winnie
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů