[DCC] [dobrodružství] Zkáza divošských králů
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[DCC] [dobrodružství] Zkáza divošských králů
Pár lidí se mi v reakci na moje (vesměs kritické) recenze ptalo, kdy že sám napíšu nějaké dobrodružství. Odpověď je: nikdy, neumím to. Ale jsem překladatel, takže bych vám mohl nějaké dobré přeložit. Tohle. Veselé Vánoce!
* Dobrodružství pro Dungeon Crawl Classics
* Postavy na 1. úrovni
* napsal Harley Stroh, přeložil Jiří „Markus“ Petrů
Zkáza divošských králů v databázi (jestli se vám líbí, zanechte prosím komentář )
* Dobrodružství pro Dungeon Crawl Classics
* Postavy na 1. úrovni
* napsal Harley Stroh, přeložil Jiří „Markus“ Petrů
Víc v článku tady.Vysoko nad větrem bičovanými vřesovišti a potemnělými lesy se osada Hirot nachází v obležení. Každou noc, sotva že slunce poklesne za západní hory a svíčky začnou dohořívat, vykročí do ulic démonická stvůra kosící vše živé. Pán ani chuďas, stařena ani dítě, nikdo před ní není v bezpečí. K přemožení nesmrtelného vlka nepostačí jen čepele, a dokonce ani kouzla. Aby postavy dokázaly démona zabít, musí se pohroužit do záhad zdejších krajů a jejich divošských králů. Teprve potom, vyzbrojeni relikviemi ukovanými v dávné minulosti, se můžou ti nejlstivější a nejodvážnější dobrodruzi postavit hirotskému vlkovi.
Zkáza divošských králů v databázi (jestli se vám líbí, zanechte prosím komentář )
Re: [dobrodružství] Zkáza divošských králů
Díky, Markusi.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [dobrodružství] Zkáza divošských králů
Super darek k Vanocum. Doufam, ze brzo pribude neco dalsiho. Kdybys chtel poradit, tak klidne rekni Diky!
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Re: [dobrodružství] Zkáza divošských králů
Hallo, Markusi!
Nejprve bych si ten quest zahrál s partou skautů.
Tím nejlépe zhodnotíme úsilí překladatele, spolupracujících výtvarníků i autora samotného.
S družinou hráčských postav na prvních úrovních bezprostředně po příchodu do vesnice asi nevstoupime do otevřeného konfliktu s obětním průvodem mužů vedoucích bezbrannou dívku.
Stejně tak nejspíš ani nabubřele nevyrazíme zlikvidovat bestii.
Nejprve se pokusíme zjistit co nejvíce informací od obyvatel. Podivná pravidla losování příštích "lidských obětí"
působí dost podezřele, takže bych zkusil uloupit loterijní schránku.
Porovnání jejího aktuálního obsahu se seznamem obyvatel (dostupným třebas v matrice místního svatostánku) lze bez boje dojít k faktům, lze pak třeba získat podporu místních rodin zatrpklých
ztrátou nejbližšího příbuzného.
Kdo ví, jaké piškuntáje ještě vyjdou na přetřes a co nás potká:
Žalář?
Soud?
Trest?
Útěk?
...
Nebo REVOLTA ?
...
Děkuji za inspiraci. Bude to jistě napínavá hra.
Nejprve bych si ten quest zahrál s partou skautů.
Tím nejlépe zhodnotíme úsilí překladatele, spolupracujících výtvarníků i autora samotného.
S družinou hráčských postav na prvních úrovních bezprostředně po příchodu do vesnice asi nevstoupime do otevřeného konfliktu s obětním průvodem mužů vedoucích bezbrannou dívku.
Stejně tak nejspíš ani nabubřele nevyrazíme zlikvidovat bestii.
Nejprve se pokusíme zjistit co nejvíce informací od obyvatel. Podivná pravidla losování příštích "lidských obětí"
působí dost podezřele, takže bych zkusil uloupit loterijní schránku.
Porovnání jejího aktuálního obsahu se seznamem obyvatel (dostupným třebas v matrice místního svatostánku) lze bez boje dojít k faktům, lze pak třeba získat podporu místních rodin zatrpklých
ztrátou nejbližšího příbuzného.
Kdo ví, jaké piškuntáje ještě vyjdou na přetřes a co nás potká:
Žalář?
Soud?
Trest?
Útěk?
...
Nebo REVOLTA ?
...
Děkuji za inspiraci. Bude to jistě napínavá hra.
Carpe Diem!
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [dobrodružství] Zkáza divošských králů
Super. Jsem zvědavý, jak vám dobrodružství proběhne. V jaké hře to budete hrát?
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů
Ha, první reakce na základě skutečné hry!
Repostuju, protože mám radost, že to někdo vážně hrál. Pokud to tu čteš, pavlajzi, díky, žes dal vědět!
EDIT: A jak to s jarlem teda dopadlo?
pavlajz píše:K tomuto nenápadnému, ale skvělému dungeonu jsem se dostal přes Markusovu recenzi, se kterou téměř bez výhrad souhlasím a vše podstatné se dočtete tam.
Pár postřehů z pohledu PJ:
- role náčelníka je celkem těžká, měl jsem problém postavám argumentovat, proč se chová, jak se chová ("Náčelníku, proč si tohle všechno dopustil?! Seš tak neschopnej?" - "Protožeee..."
- převod do DrD II byl celkem bez problémů, snad jen vymyšlení padajícího stropu- nechtěl jsem past ve formě "nic/smrt", takže to bylo několik pastí za sebou, finální bylo pohřbení místnosti
- většina nehodících se soubojů se dá bez problémů vypustit, na příběhu to moc nezmění a hratelnost zůstává vyníkající
Z pohledu hráče: Hodně zajímavé bylo zasazení dungeonu do Snového světa (v Drd II), kde působí věrohodně trošku podivné chování CP a ohraničenost území
Repostuju, protože mám radost, že to někdo vážně hrál. Pokud to tu čteš, pavlajzi, díky, žes dal vědět!
EDIT: A jak to s jarlem teda dopadlo?
Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů
Markusi, co je to torque?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů
Řekl bych, že mnohem líp, než ve vaši hře Vše vyplynulo z toho, že losovací truhlici hráči nechávali téměř do konce bez povšimnutí (ač od začátku tušili, že je vše cinknuté) a když už se rozhodli to dokázat, tak zlodějku při prohlížení truhlice kdosi načapal, vystrašil a zahnal. Ta sice zvládla útýct, aniž by ji někdo poznal, ale truhlice už byla "kompromitovaná" a jarl ji zabavil s tím, že se bude muset prozkoumat, co s ní kdo dělal = v klidu zahladil důkazy. Další věc, co by se proti němu dala použít - skupinka lovců najatých jarlem - se nekonala, protože postavy z podzemí vyšly už i tak dost zbitý a ještě se měly opět utkat s démonem a nechtěl jsem to tím prodlužovat.Markus píše: ↑4. 12. 2020, 21:20 Ha, první reakce na základě skutečné hry!
Repostuju, protože mám radost, že to někdo vážně hrál. Pokud to tu čteš, pavlajzi, díky, žes dal vědět!
EDIT: A jak to s jarlem teda dopadlo?
Jelikož se družině celkem rychle podařilo získat přízeň vesničanů a měli i dobrou vyjednávací taktiku, jarl se zmohl akorát na vyprovokování a následné vykázání družinového bojovníka (skončilo to u hádky, ale oba soci téměř tasili zbraně). Závěr vyšel pro jarla trochu trapně - při oslavách osvobození Hirotu od prokletého démona (spojeno s vědminou svatbou) družina nechtěla slavit bez svého bojovníka, takže se oslavy přesunuly před hradby, kam zas pýcha nedovolila vyjít jarlovi. Takže co se slavy týče, musel sušit hubu
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů
Hehe, oslava venku před palisádou je super. A je fajn vidět, ze to někdo vyřešil bez toho, aby ve městě uspořádal ozbrojenou vzpouru
Za jak dlouho to zvládli? Respektive útočil démon vícekrát a stihl zabit někoho důležitého? To je jedna věc, co mi na tom trochu nesedí: dobrodružství jako by předpokládalo, ze tam postavy budou delší dobu (losování, opakované útoky), ale reálně se dá zvládnout za den.
Za jak dlouho to zvládli? Respektive útočil démon vícekrát a stihl zabit někoho důležitého? To je jedna věc, co mi na tom trochu nesedí: dobrodružství jako by předpokládalo, ze tam postavy budou delší dobu (losování, opakované útoky), ale reálně se dá zvládnout za den.
Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů
Málokdy jsme hráli jiná než vlastní dobrodružství protože mi prostě ty co sem četl nepřišly dost dobré. Hromada balastu a málo hratelného obsahu. Zkáza divošských králů se mi ale po všech směrech líbí, takže díky moc za překlad.
Dobrodružství sem zasadil do kampaně v Zapomenutých zemích a do Hirotu dorazili už asi při čtvrtém sezení.
Večer-Potkali průvod, osvobodili dívku a "zabili" vlka. Přespali před branami.
Druhý den-nijak sem to nekomplikoval a většinu důležitých informací získali od šťastného hospodského a vědmy Ymae, které bez okolků jedna z postav přislíbila svatbu. Mluvili s vůdcem zlodějů od tří krys a Jarlovi přiznali, že zachránily Morgan, takže večer losování včetně postav a následný průvod k menhirum. Jedna z postav se vytratila v lese, vrátila se do Hirotu a v chrámu sebrala hlavici kladiva.
Noc- hod na to co udělá vlk dopadl pro postavy dobře a tak zabil nabídnutou oběť. (Ale je nasranej, takže každou noc házím znova jestli zaútočí na osadu)
Další den- chtěj se vypravit do hrobky ale díky nemoci (jak sem psal hrajem v ZZ a čaroděj v boji s vlkem utrpěl magickou nehodu, takže se jim pár dní nebudou obnovovat vlastnosti!) se radši rozhodnou to odložit. To je fajn, protože se dění v Hirotu natáhne, všechno se nevyřeší za den a Vlk ještě dostane šanci se ukázat. Zrovna tak vztahy ve vesnici vygradovat.
Zatím jen první sezení, ale všechno zatím vychází parádně, atmosféra je správně temná a všichni si to děsně užíváme.
Dobrodružství sem zasadil do kampaně v Zapomenutých zemích a do Hirotu dorazili už asi při čtvrtém sezení.
Večer-Potkali průvod, osvobodili dívku a "zabili" vlka. Přespali před branami.
Druhý den-nijak sem to nekomplikoval a většinu důležitých informací získali od šťastného hospodského a vědmy Ymae, které bez okolků jedna z postav přislíbila svatbu. Mluvili s vůdcem zlodějů od tří krys a Jarlovi přiznali, že zachránily Morgan, takže večer losování včetně postav a následný průvod k menhirum. Jedna z postav se vytratila v lese, vrátila se do Hirotu a v chrámu sebrala hlavici kladiva.
Noc- hod na to co udělá vlk dopadl pro postavy dobře a tak zabil nabídnutou oběť. (Ale je nasranej, takže každou noc házím znova jestli zaútočí na osadu)
Další den- chtěj se vypravit do hrobky ale díky nemoci (jak sem psal hrajem v ZZ a čaroděj v boji s vlkem utrpěl magickou nehodu, takže se jim pár dní nebudou obnovovat vlastnosti!) se radši rozhodnou to odložit. To je fajn, protože se dění v Hirotu natáhne, všechno se nevyřeší za den a Vlk ještě dostane šanci se ukázat. Zrovna tak vztahy ve vesnici vygradovat.
Zatím jen první sezení, ale všechno zatím vychází parádně, atmosféra je správně temná a všichni si to děsně užíváme.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů
Jej! Díky za report a těší mě, že vás to baví.
Baví mě poslouchat, jak se to dobrodružství chová v jiných hrách, než pro které je určené. Původní DCC je ve skutečnosti dost nadsazené a ne tolik temné a hned jsem měl pocit, že se to žánrově hodí spíš do těch Zapovězených zemí. Je zajímavé, že se ti díky nemoci natáhne pobyt ve vesnici. Jedna z věcí, které mi na tom přišly jako škoda, bylo právě to, že se to vlastně dá celé vyřešit za jeden den. Takhle se vám to hezky protáhne a vyhraduje.
Dej pak vědět, jak to dopadne, jsem zvědavý.
Baví mě poslouchat, jak se to dobrodružství chová v jiných hrách, než pro které je určené. Původní DCC je ve skutečnosti dost nadsazené a ne tolik temné a hned jsem měl pocit, že se to žánrově hodí spíš do těch Zapovězených zemí. Je zajímavé, že se ti díky nemoci natáhne pobyt ve vesnici. Jedna z věcí, které mi na tom přišly jako škoda, bylo právě to, že se to vlastně dá celé vyřešit za jeden den. Takhle se vám to hezky protáhne a vyhraduje.
Dej pak vědět, jak to dopadne, jsem zvědavý.
Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů
Dohráno. Tři sezení a jedna z nejlepších sérií co jsme hráli. Ideální vyvážení co se doprovodných textů pro atmosféru a inspiraci týká a hratelnýho obsahu. Dost pomohl sociální konflikt ZZ při sporech s představiteli vesnice. Hodně věcí rozhoduju random, takže třeba, když byla jedna z postav vylosovaná jako oběť (nakonec taky rozmlátili truhličku před celou osadou), hodil sem si a vlk zrovna zaútočil na vesnici. Celý dobrodružství tak pro mě bylo maximálně nepředvídatelný, což mě baví. Závěrečnej souboj s bosem vyšel skvěle a byl napínavej do posledního kola. Nemohl sem se rozhodnout jestli dojde ke svatbě, nebo se mladá čarodějka vrátí ke svému muži, když v ní teď hráčská postava probudila staré pocity. Láska přesunující do jiných sfér, kterou románek hráčské postavy oživil. Ha ha. Tak sem nechal vybrat hráče a byl pro ať čarodějka odejde se svým mužem, který se k ní vrátil. Takže ještě jednou díky za překlad a snad se ještě někdy dočkáme podobného klenotu který obohatí naší scénu.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů
A já díky za finální report. Je super vědět, že to někdo hraje a baví ho to – takové zadostiučinění, že ten čas strávený překladem nebyl nazbyt. A dej vědět, jestli vyzkoušíte i nějaké další dobrodružství, jsem vždycky zvědavej, co se osvědčí.
Akorát teda ten happyend s čarodějnicí a jejím znovushledáním s mrtvým manželem je nějakej moc sluníčkovej na Zapovězené země. I když i temné fantasy občas potřebuje nějaké zpestření.
Akorát teda ten happyend s čarodějnicí a jejím znovushledáním s mrtvým manželem je nějakej moc sluníčkovej na Zapovězené země. I když i temné fantasy občas potřebuje nějaké zpestření.
Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů
Otázka na ty, co tento modul už mají odehraný.
Jak jste ve hře zdůvodnili, že se obyvatelé vesnice raději nesbalí a neutečou z prokleté vesnice pryč?
Modul sám to zdůvodňuje takto:
Klíčem k vykreslení Hirotu je jeho odlehlost. Povědomí většiny obyvatel o okolním světě nesahá dál než dvacet mil za bránu osady. Že by někdo před kletbou utekl jinam, je nemyslitelné. Kam by asi tak šel? Příležitostní kupci jsou tu vzácným jevem a postavy – které se vynoří odkudsi z divočiny, oděné jako do bitvy – působí jako hrdinové z legend.
Ano, možná to je nebezpečné, ale oproti řádící nestvůře bych v útěku jakožto obyvatel spatřoval větší naději. Hodlám to hrát v Zapovězených zemích. 20 mil je dejme tomu 30 km. To znamená, že všude v okolí 3 hexů (1 hex na mé mapě je 10 km) kolem Hirotu má být značně nebezpečná divočina. Hmm, asi to zaonačím tak, že kvůli probuzení vlčího ducha se do oblasti začali stahovat podobně nebezpečné věci (vrrci, šedí medvědi, atd.) a na náhodná setkání se v okolí bude házet krutěji (aktuálně mám 1-z-6, okolo cest 2-z-6).
Nebo byla vesnice Hirot se svými obyvateli vlčím duchem prokleta a při vzdálení se od vesnice hrozí obyvatelům nějaké mystické nepříjemnosti?
Rád se inspiruji zkušenostmi ostatních. Modul jinak vypadá fajn a já potřebuji trochu zaplnit mapu .
Jak jste ve hře zdůvodnili, že se obyvatelé vesnice raději nesbalí a neutečou z prokleté vesnice pryč?
Modul sám to zdůvodňuje takto:
Klíčem k vykreslení Hirotu je jeho odlehlost. Povědomí většiny obyvatel o okolním světě nesahá dál než dvacet mil za bránu osady. Že by někdo před kletbou utekl jinam, je nemyslitelné. Kam by asi tak šel? Příležitostní kupci jsou tu vzácným jevem a postavy – které se vynoří odkudsi z divočiny, oděné jako do bitvy – působí jako hrdinové z legend.
Ano, možná to je nebezpečné, ale oproti řádící nestvůře bych v útěku jakožto obyvatel spatřoval větší naději. Hodlám to hrát v Zapovězených zemích. 20 mil je dejme tomu 30 km. To znamená, že všude v okolí 3 hexů (1 hex na mé mapě je 10 km) kolem Hirotu má být značně nebezpečná divočina. Hmm, asi to zaonačím tak, že kvůli probuzení vlčího ducha se do oblasti začali stahovat podobně nebezpečné věci (vrrci, šedí medvědi, atd.) a na náhodná setkání se v okolí bude házet krutěji (aktuálně mám 1-z-6, okolo cest 2-z-6).
Nebo byla vesnice Hirot se svými obyvateli vlčím duchem prokleta a při vzdálení se od vesnice hrozí obyvatelům nějaké mystické nepříjemnosti?
Rád se inspiruji zkušenostmi ostatních. Modul jinak vypadá fajn a já potřebuji trochu zaplnit mapu .
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů