[Západné mokrade] – Kampaň v Divném Uhorsku

Soukromá sekce pro organizaci místní kampaně v Divném Uhorsku.

Moderátor: Antharon

Odpovědět
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3998
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

[Západné mokrade] – Kampaň v Divném Uhorsku

Příspěvek od Antharon » 22. 3. 2021, 09:08

Vitajte v organizačnom threade experimentálneho hrania divného hornouhorska. Pretože sa nám na nejakú dobu uvoľnili pravidelné herné pondelky, chcel by som tu hráčom ponúknuť oldschoolovú náhradu v podobe horných uhrov v roku 1673. O settingu sa viac dozviete na tomto linku

Prostredie:
Prostredie našej hry bude historická fikcia roku 1673. Na začiatok si môžeme nastaviť nejaké fakty, ktorých sa budeme držať. Lokalita v ktorej by som chcel začať naše hranie je považie, základňa pre naše operácie bude predbežne mestečko Čachtice.

Čachtice sa rozprestierajú na pomedzí Malých karpát a Považského Inovca, horského masívu pokrytého hustými listnatými lesmi a pastvinami nad dedinou sa na hradnom vrchu pretkanom krasovými jaskyňami týči ruina Čachtického hradu. Kedysi sídlo mocného rodu Nádašdyovcov dnes leží v troskách rovnako ako niekoľko ich kaštieľov v údolí. Taký je trest za pokus o zvrhnutie cisára.

Na dohľad z hradnej pozorovateľne vidno na západe hrad Tematín, obývaný rodom Bercsényiovcov, na západe hrad Branč a na polceste do trenčína hrad beckov, ktorý sa dnes využíva ako väzenie.

Atmosféra:
Je jeseň roku 1973. Počasie je sychravé a slnko takmer nevidno, údolia sú po celý deň zahalené do hmly. Okolné hory sú plné podivných tvorov a ľudia sú nevraživí. Niet sa čomu čudovať. Obyvatelia ešte pamätajú na posledné turecké útoky a po nedávnom pokuse o zvrhnutie cisár na tomto území prebral kontrolu a už tak krutých zemepánov nahradil svojimi miestodržiteľmi a kastelánmi.

Na tomto linku nájdete bifiho pojednanie o štýle hrania

Postavy:
Naše postavy budú začínať na prvej úrovni a môžete si ich vytvoriť podľa tohoto dokumentu. Nezabudnite, že v old schoole hra vytvára vašu postavu a vy sledujete jej osud. Dlhé komplikované backgroundy teda nie sú žiadúce. Nechajte sa viesť tvorbou postavy a na konci skúste vymyslieť nejaký dôvod, prečo sa vaša postava nachádza v čachticiach. Lokálne chýry si môžete vybrať aj zo zoznamu na konci tohoto postu.

West marches:
Celú hru by som chcel viesť v štýle west marches. Bude to vyžadovať aj vašu proaktivitu, inak zápal rýchlo vyhasne a hranie zomrie. Čo to teda bude obnášať:

Stajňa postáv: Hráč nie je obmedzený na jedinú postavu, môže ich mať súbežne viac a navyše môže mať pobočníka, sluhov, či žoldnierov. V prípade, že bude mať postáv niekoľko, po výprave aktívna postava dostane dve tretiny skúseností a zvyšné postavy si rozdelia zbytok, teda jednu tretinu.

Každý týždeň sa postavy môžu vybrať na nejakú výpravu. Hráč si vyberie jednu zo svojich postáv a ostatné ostanú doma, kde môžu robiť downtime akciu. Tí čo hrali ASE to už dobre poznajú a ostatní sa do toho rýchlo dostanú.

Výpravy: Každé sedenie bude reprezentovať jednu uzavretú výpravu, ktorá začína i končí niekde v civilizácií. V prípade, že postavám sa nepodarí dostať do bezpečia pred skončením sedenia, ostávajú im dve možnosti:
a, Všetci sa zhodnú, že chcú v hraní pokračovať. Game master zvolí vhodný postih a hra pokračuje ďalšiu pol hodinu. Ak to postavy aj tak nestihnú postih sa prenesie do vyhodnotenia v bode b,
b, Postavy odovzdajú svoj osud do rúk game mastra. Ten si za každú postavu hodí záchranný hod proti prirodzeným hrozbám. Postavy ktoré neuspeli sa počítajú na konci sedenia ako vyradené a musia si hodiť tabuľku na ťažké zranenia. Game master zhrnie výsledok výpravy na fórum.

Organizácia: Nie je úlohou Game mastra organizovať sedenie. Je to úloha hráčov. Jeden z hráčov teda zvolí cieľ najbližšej výpravy. Môže sa inšpirovať chýrmi, ktoré postavy poznajú, faktami, ktoré zistili počas hrania, alebo môže proste pomocou google máp a wikipédie hľadať zaujímavosti. Potom sa niekto zo skupiny prihlási, že by si chcel hru pripraviť ako game master. Organizátor a game master si dohodnú termín a hráči, ktorí sa chcú zúčastniť hry sa naň prihlásia a prípadne skorigujú termín hrania aby vyhovoval všetkým. Organizátor hrania za to dostane bonusové expy. Na začiatku hry organizátor (idealne po dohode so zbytkom výpravy) určí callera pre toto sedenie (môže aj seba).

Záznamy: Keďže niektoré dejové línie sa môžu ťahať dlhšie a hráči sa búdú meniť, je potrebné aby sa robili záznamy z hrania. Opäť, kto bude robiť zápisy z hrania, mapy, alebo pripraví videozáznam, ten dostane extra skúsenosti na základe náročnosti úlohy.

Skúsenosti: Postavy v tomto hraní budú dostávať skúsenosti za rôzne činnosti (tie môžeme ostatne počítať za základ nášho hrania)
  • Hýrenie - Hlavným zdrojom skúseností by malo byť míňanie peňazí a s ním spojené zážitky. Množstvo peňazí, ktoré sa dajú v downtime minúť závisí od veľkosti obce, v ktorej postavy hýria a tiež toto hýrenie znamená, že hráč sa na týždeň vzdá kontroly nad svojou postavou a tá môže robiť, čo chce. Týmto spôsobom sa bude rozvíjať jej príbeh.
  • Zabíjanie - Za zabité monštrá postavy získavajú skúsenosti, nie je to však najvýznamnejší zdroj
  • Cestovanie - Za každý precestovaný kilometer dostane postava jednu skúsenosť
  • Zážitky a útrapy - Významným zdrojom skúseností sú najrôznejšie útrapy a zážitky postavy. Zostup do hlbšieho podzemia, stretnutie s magickým tvorom, získanie špeciálneho predmetu, splnenie osobného cieľa ale aj prežitie ťažkého zranenia. To všetko patrí do kategórie zážitkov.
  • Organizačný bonus - Organizátor sedenia, Caller, Kartograf, Kronikár... po práve dostanú bonusové skúsenosti, lebo priložili ruku k dielu
Pravidlá:
Tu sú originálne Bifiho pravidlá k hre
Základné pravidlá
Čarodejníctvo

Do budúcna by som chcel skúsiť pridať combat systém pre väčšie skupiny, možno skúsime ten z ASE, alebo spravím niečo vlastné...

Chýry:
Čachtice:
  • Na opustenom čachtickom hrade žije čachtická pani a za bezmesačných nocí v meste loví mladé panny
  • V Dračkovičovom kaštieli sa stretáva tajné spoločenstvo bezvercov
  • Podzemie pod mestom je labyrintom tajných chodieb a nebezpečných tunelov. Mešťania tu schovali svoje bohatstvo pred turkami. Nikdy ho nik nenašiel.
  • Nadašdyovský kaštiel chceli pred dvomi rokmi cisárske vojská vyplundrovať. Vystrašení do neho nechceli druhý raz vstúpiť a radšej ho zapálili. Ktovie, čo skrývajú jeho ruiny.
  • Čachtický hradny kopec je pretkany jaskynami a hradnym podzemim
  • V čachtickom lese sa strácajú ľudia a zvieratá bez stopy. Dedinčania z toho vinia vlkov.
Tematín
  • Dedinu hrádok trápi šarkan. Za jeho zabitie alebo zahnanie hrad ponúkol bohatú odmenu.
  • Hradný pán má iba osem rokov. Vládne za neho regent, Anna-Rosina Lisiuska, jeho babička. Vdova po palatínovi Turzovi. Je stále krásna a mladá, vraví sa, že je bosorka. Poprave kedysi ušla iba tak, že poblúznila Turza a ten ju omilostil a dokonca si ju vzal. Po Turzovej smrti sa znova vydala za Juraja Pongrányiho.
Hrad Branč
  • Hrad je väzením kam posielaju protestantských kňazov na smrť. Vraví sa, že miestny kastelán ich mučí a potom ich mŕtvoly skončia v hradnej priekope.
  • Na hrade straší čierna pani. Berie na seba rôzne podoby. Kto sa jej nezaľakne trikrát po sebe, tomu povie kde je schovaný poklad.
Beckov
  • Bez jediného dediča z rodu Bánfyovcov tento hrad ostal na uhor. Je chránený iba malou posádkou a aj tá má dosť práce s tým aby strážila väzňov
Divočina
  • V lesoch na považskom inovci sa na kameňoch nachádzajú záhadné symboly starých žrecov. Kto rozlúšti ich význam?
Trenčín
  • Hrob Matúša Čáka Trenčianskeho sa nikdy nenašiel
  • Ilešházy bol pred pol storočím odsúdený za zradu cisára na stratu hrdla i majetkov. Neváhal a ušiel aj so svojimi pokladmi do Poľska. Mestská rada tvrdila, že mu v úteku nemohla zabrániť, lebo vraj z hradu vedie tajná chodba. Nik ju nikdy nenašiel.
  • Pavol Baračka kúpil dom pri severnej bráne v ktorom sa obesila bosorka. V noci tam straší a tak premenil dom na väzenie.
  • Barón Andrický v hneve preklial svoju dcéru. Tá naoko zomrela ale ani po niekoľkých dňoch z nej úplne nevyprchal život, nakoniec ju pochovali v rodinnej krypte v otvorenej rakve a zamurovali vchod. Vraví sa, že v noci volá o pomoc. Barón by dal čokoľvek za zlomenie kliatby.
  • Trenčianskym katom je Pavol Svoboda, zeman z Ivanoviec. Jeho panstvo spálili turci a prišiel o majetok i rodinu. Je držiteľom jedného z legendárnych trenčianskych popravčích mečov a mocný bojovník.
  • Pri obci Skalka je jaskyňa v ktorej prebýval svätý Svorad. Raz tam zbojníci priniesli druha, ktorý zomrel pri potyčke. Keď odišli, tak ich dobehol a povedal im, že ho zachránil svätý Svorad a ostal tam navždy ako pustovník.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3998
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Divné Hornouhorsko] Západné mokrade

Příspěvek od Antharon » 22. 3. 2021, 09:15

Keďže dnes nám odpadlo hranie ASE a ja som s ním tak nejak počítal, rád by som si večer s niekým sadol a na takú hodinku si poklábosil o tom, kedy, čo a ako by sme chceli hrať. Ak máte záujem, tak sa ozvite a ja naplánujem meeting.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 1311
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Jižák
Kontaktovat uživatele:

Re: [Divné Hornouhorsko] Západné mokrade

Příspěvek od Selhan » 22. 3. 2021, 09:38

Nejsem ještě sice úplně rozhodnutý, jestli se hlásit (strašně mě láká setting, ale zároveň jsem oldschoolem momentálně už dost saturován), nicméně rád do toho dnes večer budu kecat :D
Mohl bych Vám něco říci o Markyho PbtA evangeliu?

Uživatelský avatar
Winnie
Příspěvky: 96
Registrován: 30. 11. 2020, 14:24

Re: [Divné Hornouhorsko] Západné mokrade

Příspěvek od Winnie » 22. 3. 2021, 09:43

Antharon píše:
22. 3. 2021, 09:15
Keďže dnes nám odpadlo hranie ASE a ja som s ním tak nejak počítal, rád by som si večer s niekým sadol a na takú hodinku si poklábosil o tom, kedy, čo a ako by sme chceli hrať. Ak máte záujem, tak sa ozvite a ja naplánujem meeting.
Počítej se mnou .)

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14287
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Divné Hornouhorsko] Západné mokrade

Příspěvek od Markus » 22. 3. 2021, 10:08

Já už jsem Antharonovi vyjádřil předběžný zájem, ten setting se mi hodně líbí, ten systém už míň, ale co už. :)

Jen mi pořád není jasné, co má být herním "obsahem", tedy skutečnou náplní sezení. Mají to být samostatné výpravy á-la West Marches, ale o co v nich půjde? Dungeon crawl? Hexcrawl / pointcrawl? Nějaké bojové skirmishe? Volný roleplaying a příběhy postav (to spíš ne, je to blbě slučitelné s WM, myslím)?

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3998
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Divné Hornouhorsko] Západné mokrade

Příspěvek od Antharon » 22. 3. 2021, 11:19

Pocital by som, ze napln by mala byt taka volnejsia. V okoli cachtic je vela zaujimavych veci na skumanie. Su tam zapletky vhodne na jednotlive sedenia (napr. Baron Andricky preklial svoju dceru a hlada liek), ale su tu aj rozsiahlejsie dejove linky, napriklad megapodzemie pod mestom a jeho okolim kam sa da vracat na jednotlive vypravy ako to robime v ASE, tam je viac na prvy pohlad nesuvisiacich veci, cize pribeh sa da ponat z roznych uhlov. Hexcrawl to urcite nebude, skor bude prevladat dungeon crawling. Ale na rozdiel od ASE nie sme viazani na jediny dungeon, takze sa dufam dostaneme aj von, alebo budeme mat aj socialnejsie zamerane hry, pevne dufam, ze hraci budu v tomto ohlade proaktivni.

Cize zhrnutie: Pripravi sa to co si hraci vypytaju. Mna osobne zaujima hlavne podzemie pod cachticami a dungeon crawl, v prvom rade exploracia, v druhom encountre s obyvatelmi. A chcel by som udrzat ranie v oblasti Povazia.

Stravas prejavil zaujem obcas game mastrovat, takze pocitam ze on si tiez vyberie nejaku dejovu linku a styl ktory bude zaujimat jeho a inak je to vo vseobecnosti otvorene aj ostatnym v pozicii game mastra. Takze ak niekto rad mastruje socialnu dedukciu a roleplay, tak ja si to kludne rad zahram ako hrac.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3998
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Divné Hornouhorsko] Západné mokrade

Příspěvek od Antharon » 22. 3. 2021, 13:36

Inak viacero ludi sa vyjadrilo ze ich laka setting, ale nelaka ich system, vedeli by ste si k tomu pripravit nejake argumenty na vecer? Velmi ma zaujima, ci by ho pomohlo niecim napravit alebo co vam navyhovuje a vedeli by sme to opravit. Mne osobne ten system nevadi a myslel som si ze by sme to bifimu aspon trocha potestovali, ale ak by to bola prekazka tak mozeme skusit aj nieco ine. Jeden argument v prospech systemu je ze niektore casti settingu su zakorenene uz priamo v nom (napriklad profesie).
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14287
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Divné Hornouhorsko] Západné mokrade

Příspěvek od Markus » 22. 3. 2021, 14:15

Pravidla Uhorska jsem popravdě podrobně nezkoumal, jen jsem předpokládal, že to bude víceméně totéž jako ASE. Uhorsko má super všechna ta "periferní" pravidla jako tvorbu a schopnosti postav, ceník a ekonomika (nádhera), nádherné tabulky (třeba zranění a jeho následky) a propojení settingu s pravidly. V ASE mě baví downtime a povolání. Ale to mechanické jádro postavené na Chainmailu mě prostě trápí. Nevím, nakolik je v tom Uhorsko stejné, ale z letmého pohledu vidím, že to taky míří tím wargamingovým směrem se spoustou čísel, porovnávání hodnot v tabulkách a posouváním různých škál... meh...

Ale tím nechci říct, že bych ten systém bojkotoval nebo nahrazoval – myslím, že je od Uhorska neoddělitelný. Jen říkám, že není tím, co by mě na tom lákalo. Láká mě spíš interakce skrze postavu s tím settingem, ne s old-school wargamingovým soubojákem.

Jakože na ASE mě vlastně baví i to, ale to beru jako jedinečný projekt a zážitek ve "starém hraní". Nevím, jestli mám potřebu zkoušet to replikovat i jinde.

Nicméně pro mě je vážně rozhodující spíš herní obsah, co by se v tom hrálo. Povíš nám večer. :wink:

EDIT: Zdá se, že Uhorsko zná jenom režim "mano-o-mano", což je okamžité plus :)

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3998
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Divné Hornouhorsko] Západné mokrade

Příspěvek od Antharon » 22. 3. 2021, 15:29

V uhorsku sme vsetky boje hrali iba mano-a-mano. Ja osobne z toho chainmailoveho zakladu tiez nie som uplne nadseny. Obzvlast mano-a-mano mi pride riadne komplikovana vec do vypoctu sa dostava jednak tabulka, ktora sa mi zda nie celkom logicka a potom rozne situacne modifikatory, ktore mozu mat roznu vahu podla momentalnej situacie.

V ASE sa mi velmi pacia hromadne boje. Nie nutne kvoli systemu samotnemu ale kvoli rychlosti a moznosti uhrat bitky vacsich rozmerov rychlo.

Nedavno som zacal robit na jednom podobnom jednoduchsom bojovom systeme, ale moc sa neodvazujem ho navrhnut pre nase hranie :)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6074
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Divné Hornouhorsko] Západné mokrade

Příspěvek od boubaque » 22. 3. 2021, 18:00

Ja jen nesmele vyjadruju zajem, ze bych se obcas nepravidelne pridal, pokud ma byt full west marches mode on.

Jen ty pondelky jsou pro me moc narocne...
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3998
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Divné Hornouhorsko] Západné mokrade

Příspěvek od Antharon » 22. 3. 2021, 20:45

Update: Bubaku, prve hranie sme naplanovali na buduvi utorok.

Po dnesnej debate sme sa dohodli, ze to asi nebude tak uplne west marches ako by som dufal. Mame iba obmedzemy cas a preto pocitame ze kampan bude mat idealne 5 sedeni (realistickejsia predstava je skor 10). Dejova linka na ktoru by som sa rad zameral su teda cachtice a ich okolie.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 422
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [Divné Hornouhorsko] Západné mokrade

Příspěvek od KDolecek » 22. 3. 2021, 23:34

Antharone, nějaký deník postavy k tomu není?
boubaque, přestože nehrajeme West Marches, tak si myslím, že není problém v tom, aby ses k nám připojoval jak možnosti dovolí.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3998
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Divné Hornouhorsko] Západné mokrade

Příspěvek od Antharon » 23. 3. 2021, 09:26

Ale iste ze je: https://drive.google.com/file/d/1IMv8yT ... p=drivesdk

Inak co sa tyka carodejnictva, uz som sa o tom bavil so stravasom a myslim ze by to mohlo fungovat tak, ze pocas downtimu nakontaktujes nejaku skupinu alebo patrona a ten ti da nejaky side quest, ktory ked splnis mozes sa naucit jeho kuzlam, davalo by to zmysel?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 1400
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Divné Hornouhorsko] Západné mokrade

Příspěvek od Vitus » 23. 3. 2021, 16:40

Jestli mohu něco napsat za sebe, tak se mi strašně líbí ten setting, ale osobně bych se bál toho herního systému :).

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5948
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: [Divné Hornouhorsko] Západné mokrade

Příspěvek od Bifi » 23. 3. 2021, 17:02

Toto počujem opakovane. Zvažujem, že v budúcnosti urobím trocha modernejší a funkčnejší systém. Tento bol cielene retro.
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania
// "Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." //

Odpovědět

Zpět na „[Divné Hornouhorsko] Západné mokrade“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host