Ω Projekt Omega
Moderátor: Jerson
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Projekt Omega
Nicméně do plné hry spíše napíšu několik různých názorových stran, které se v té době řeší, a nechám hráče vybrat si, na které z nich chtějí mít názor, a které nebudou řešit.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Projekt Omega
Začal jsem psát vývojářský blog, tak si první část můžete přečíst zde a případně mi napsat svůj názor.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 173
- Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
- Bydliště: z Kobylis
Re: Projekt Omega
Přečteno, pěkné. Ale už se moc těším na ty nové myšlenky, ke kterým odkazuješ na konci.
-
- Příspěvky: 173
- Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
- Bydliště: z Kobylis
Re: Projekt Omega
A ještě by mě zajímalo, jak pracuješ s tím sedováním postupu mise pomocí odehraných karet. Koukal jsem na to v několika místech, kde se o tom něco dalo dočíst, ale přesně jsem to nějak nebyl sto pochopit nikde.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Projekt Omega
Mám otázku na potenciální čtenáře.
Budu psát mechaniky a setting Omegy, odděleně, aby se daly číst samostatně.
Čím mám začít, pravidly, nebo settingem?
Budu psát mechaniky a setting Omegy, odděleně, aby se daly číst samostatně.
Čím mám začít, pravidly, nebo settingem?
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21028
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: Projekt Omega
Setting mě zajímá, pravidla ne.
To píšu čistě jako jeden potenciální čtenář ze vzorku.
To píšu čistě jako jeden potenciální čtenář ze vzorku.
-
- Warden
- Příspěvky: 919
- Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
- Bydliště: Pilsen
Re: Projekt Omega
Taky mě víc zajímá setting (výrazně víc) než pravidla. Ale mě nezajímají prakticky žádná pravidla, takže v tomhle nejsem vůbec objektivní...nejdřív mě musí zaujmout vydané dobrodružství, tabulky, atd a pak jsem potencionálně ochotný se kouknout na pravidla, když nějak mechanicky podporují myšlenku settingu (a nejsou dlouhá).
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Projekt Omega
Je zajímavé, jak hráče na různých platformách zajímají přesně opačné věci
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
Re: Projekt Omega
Tak já budu trhat partu a zahlasuju za to, abys začal pravidly. I jen čistě pragmaticky mám pocit, že sepsat pra
Mám rád, když pravidla a setting jdou dohromady, ale ten tvůj setting mi přijde příliš velký a rigidní, takže stejně nevím, jestli se jím budu pročítat. Pravidla Omegy bych si ale konečně rád přečetl, když o nich pořád mluvíš
Mám rád, když pravidla a setting jdou dohromady, ale ten tvůj setting mi přijde příliš velký a rigidní, takže stejně nevím, jestli se jím budu pročítat. Pravidla Omegy bych si ale konečně rád přečetl, když o nich pořád mluvíš
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Projekt Omega
Aby lidé neprskali nad velikostí settingu, hodlám ho představit pomocí kratších ucelených článků.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 1116
- Registrován: 14. 8. 2009, 11:45
Re: Projekt Omega
Ale potom ho mozes kludne spojit do jedneho celku, pre nas, co mame radi poriadok
Co sa tyka priority, zaujima ma aj aj, ale setting o nieco viac.
Co sa tyka priority, zaujima ma aj aj, ale setting o nieco viac.
DrD (II), Pribehy Imperia
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Re: Projekt Omega
Ahoj. Poslechl jsem si tenhle týden Stvořitelnu díl, kde Jerson popisuje svůj styl vedení hry. Když jsem na RPG fórum dorazil před rokem dvěma, tak mi Jerson na svůj projekt odkázal. Zkoušel jsem si projít pravidla na webu Omegy. Ale vůbec jsem to nepochopil a tak jsem od dalšího studia upustil. Nicméně po poslechu podcatu mě ten systém neskutečně zaujal a mám i pocit, že by se mi pravidlově mohl dost líbit. Ale rozhodně nemám kapacitu systém nějak analyzovat a rekonstruovat z povídání a spousty příspěvků ve fóru. Čtu obecně dost pomalu a navíc bych řek, že na to nemám ani dost intelektuální kapacity
Hodně bych se přimlouval o pořádné a ucelené sepsání pravidel. Z poslechu jde podle mě o velmi originální přístup a hodně věcí jako třeba práce s aspekty a popisem se mi neskutečně zamlouvají. Přijde mi škoda, aby to zůstalo, když už na tom pracuješ Jersone tak dlouho, jen ve tvé hlavě bez možnosti to použít a rozšířit mezi další hráče a vypravěče.
---
V povídání byla navíc jedna věc, která mi nedá spát a vůbec jsem ji nebyl schopen z povídání rozklíčovat. Nejdříve si mluvil o případu se Sironheadem, kde máš připravenou situaci, co se stalo, jak kdo do toho zapadá ... a asi i Sironhead (to je jedna z věcí, kterou už tedy právě netuším).
Pak si vyprávěl o tom, jak aplikuješ tažené úspěchy a komplikace. Když se lidi ptají na příšeru v bažinách. Při vytažení úspěchů tak se tam něco děje, ale na příšery nevěří. Při komplikacích se objevují mrtvoly nebo tak něco.
To co mi absolutně uniká je, jestli v tvé hlavě je situace už připravená ve smyslu toho, co se v dané lokalitě děje a pouze podle hraní hráčů na to reaguješ. A nebo ty věci vznikají za pochodu.
Dám raději konkrétní příklad z mé hlavy, aby to nekolidovalo s tvým hraním, a ty si mohl odpovědět explicitně, protože při vyprávění byl trochu problém, že pravděpodobné odpovědi mizeli v mlze toho, co nechceš prozradit.
Třeba mě napadá ... postava zjišťuje informace o mýtině v lese, kde se údajně něco děje.
Co se stane, když táhne úspěch či úspěchy. Nebo naopak kombinaci úspěchů a komplikací či pouze komplikace?
Ale především ... máš dopředu dáno, že na mýtině je či není příšera (anomálie či opravdu něco) a nebo to vznikne až s tím, že si postava táhne neúspěchy a ty odvyprávíš scénu, kde jí někdo povídá, že se tam dějí temné rituály a poblíž byly nalezeny kusy zohavených těl.
Snad jsem vysvětlil dobře, co jsem na tom vedení nepochopil. Za odpověď budu moc rád, protože systém úspěchů a komplikací mi přijde famózní, ale nepochopil jsem jeho vazbu na to, co je nebo není připravené.
Hodně bych se přimlouval o pořádné a ucelené sepsání pravidel. Z poslechu jde podle mě o velmi originální přístup a hodně věcí jako třeba práce s aspekty a popisem se mi neskutečně zamlouvají. Přijde mi škoda, aby to zůstalo, když už na tom pracuješ Jersone tak dlouho, jen ve tvé hlavě bez možnosti to použít a rozšířit mezi další hráče a vypravěče.
---
V povídání byla navíc jedna věc, která mi nedá spát a vůbec jsem ji nebyl schopen z povídání rozklíčovat. Nejdříve si mluvil o případu se Sironheadem, kde máš připravenou situaci, co se stalo, jak kdo do toho zapadá ... a asi i Sironhead (to je jedna z věcí, kterou už tedy právě netuším).
Pak si vyprávěl o tom, jak aplikuješ tažené úspěchy a komplikace. Když se lidi ptají na příšeru v bažinách. Při vytažení úspěchů tak se tam něco děje, ale na příšery nevěří. Při komplikacích se objevují mrtvoly nebo tak něco.
To co mi absolutně uniká je, jestli v tvé hlavě je situace už připravená ve smyslu toho, co se v dané lokalitě děje a pouze podle hraní hráčů na to reaguješ. A nebo ty věci vznikají za pochodu.
Dám raději konkrétní příklad z mé hlavy, aby to nekolidovalo s tvým hraním, a ty si mohl odpovědět explicitně, protože při vyprávění byl trochu problém, že pravděpodobné odpovědi mizeli v mlze toho, co nechceš prozradit.
Třeba mě napadá ... postava zjišťuje informace o mýtině v lese, kde se údajně něco děje.
Co se stane, když táhne úspěch či úspěchy. Nebo naopak kombinaci úspěchů a komplikací či pouze komplikace?
Ale především ... máš dopředu dáno, že na mýtině je či není příšera (anomálie či opravdu něco) a nebo to vznikne až s tím, že si postava táhne neúspěchy a ty odvyprávíš scénu, kde jí někdo povídá, že se tam dějí temné rituály a poblíž byly nalezeny kusy zohavených těl.
Snad jsem vysvětlil dobře, co jsem na tom vedení nepochopil. Za odpověď budu moc rád, protože systém úspěchů a komplikací mi přijde famózní, ale nepochopil jsem jeho vazbu na to, co je nebo není připravené.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Projekt Omega
V prvé řadě jsem rád, že tě Omega zaujala. Pravidla sepisuju, jen jsem se posledně zasekl na sazbě a fontech, ale zatím se na to asi vykašlu, sepíšu text a vzhled budu řešit potom.
Důležité je, že když postava zjišťuje o nějakém místě, tvoru nebo jevu informace, tak když hráč vytáhne úspěch, položí otázku a dostane odpověď na to, na co se ptal. Když vytáhne komplikaci, položí otázku, a dostane odpověď na dané téma, ale nikoliv přesně na svou otázku. Tedy řeknu mu to, co já považuju za zajímavé. Přičemž se obvykle držím pravidla, že pro skeptika dávám náznak paranormálna, a pro "magika" dávám náznak, že jde o světskou záležitost, nebo že jeho postava začíná propadat bledům a uvědomuje si to.
Tedy na mýtině je třeba mýtický (heh ) vlk. V Omeze by to byl nebezpečný vlk / vlkodlak. Postava se zeptá. Hráč vytáhne kartu. Když má úspěch, a zeptá se "jsou ty šlápoty a stopy zubů na kostech vlčí?", řeknu že ano (a dodám další podrobnosti a zodpovím další podotázky na toto téma).
Když by se zeptal "jsou tam nějaké náznaky změny vlka v člověka a zpět?", dostane odpovědi, že jsou tam lidské a vlčí stopy, a útok vypadá podle stop velmi promyšleně, tak vlci obvykle neútočí.
Pokud vytáhne kartu komplikace, a zeptá se na vlka, nejspíše mu řeknu, že tam stopy jsou, ale občas jsou přes ně lidské stopy. "Jako když by tam pak šel člověk?" zeptá se třeba hráč dál, a já řeknu "spíše tam byl skoro nastejno s tím vlkem. Ale žádné náznaky, že by spolu bojovali."
A pokud má komplikaci a ptá se na vlkodlaka (a věří na něj), tak řeknu, že tam byl i vlk a člověk. Možná cvičený vlk? Možná člověk vlka sledoval?
Taky to znamená, že pokud bude hráč vyčerpávat své aspekty a odstraňovat tím v tažené karty komplikací, tam bude dostávat odpovědí méně, bez kdyby to nedělal, ale pokud se bude ptát konzistentně s nějakou svou hypotézou, bude dostávat hlavně odpovědi, které ji potvrzují. Takže hráč snáze dojde k závěru, kteryje mu bližší. Pokud má neodstraněné komplikace, tak cíleně od Vypravěče dostává pochybnosti o svém názoru. Ale závěr si stejně musí udělat sám.
Je to takhle srozumitelnější?
Pokud jde o vedení hry, tak to jak věci jsou, tedy základ, mám skutečně připravené dopředu, neměním to ani nevytvářím až během hry. Nicméně je tu jedna důležitá věc - všechny záhadné skutečnosti vytvářím tak, aby měly jak "přirozené", tak "paranormální" vysvětlení. A ta "dopředu připravená skutečnost" mezi těmito stavy nerozhoduje. Tedy nestvůra z bažin může být stejně dobře deformovaný sumec, nebo tvor nakažený vesmírným parazitem, nebo nějaká forma Cthulhu.alladjex píše: ↑1. 4. 2022, 23:08Dám raději konkrétní příklad z mé hlavy, aby to nekolidovalo s tvým hraním, a ty si mohl odpovědět explicitně, protože při vyprávění byl trochu problém, že pravděpodobné odpovědi mizeli v mlze toho, co nechceš prozradit.
Třeba mě napadá ... postava zjišťuje informace o mýtině v lese, kde se údajně něco děje.
Co se stane, když táhne úspěch či úspěchy. Nebo naopak kombinaci úspěchů a komplikací či pouze komplikace?
Ale především ... máš dopředu dáno, že na mýtině je či není příšera (anomálie či opravdu něco) a nebo to vznikne až s tím, že si postava táhne neúspěchy a ty odvyprávíš scénu, kde jí někdo povídá, že se tam dějí temné rituály a poblíž byly nalezeny kusy zohavených těl.
Důležité je, že když postava zjišťuje o nějakém místě, tvoru nebo jevu informace, tak když hráč vytáhne úspěch, položí otázku a dostane odpověď na to, na co se ptal. Když vytáhne komplikaci, položí otázku, a dostane odpověď na dané téma, ale nikoliv přesně na svou otázku. Tedy řeknu mu to, co já považuju za zajímavé. Přičemž se obvykle držím pravidla, že pro skeptika dávám náznak paranormálna, a pro "magika" dávám náznak, že jde o světskou záležitost, nebo že jeho postava začíná propadat bledům a uvědomuje si to.
Tedy na mýtině je třeba mýtický (heh ) vlk. V Omeze by to byl nebezpečný vlk / vlkodlak. Postava se zeptá. Hráč vytáhne kartu. Když má úspěch, a zeptá se "jsou ty šlápoty a stopy zubů na kostech vlčí?", řeknu že ano (a dodám další podrobnosti a zodpovím další podotázky na toto téma).
Když by se zeptal "jsou tam nějaké náznaky změny vlka v člověka a zpět?", dostane odpovědi, že jsou tam lidské a vlčí stopy, a útok vypadá podle stop velmi promyšleně, tak vlci obvykle neútočí.
Pokud vytáhne kartu komplikace, a zeptá se na vlka, nejspíše mu řeknu, že tam stopy jsou, ale občas jsou přes ně lidské stopy. "Jako když by tam pak šel člověk?" zeptá se třeba hráč dál, a já řeknu "spíše tam byl skoro nastejno s tím vlkem. Ale žádné náznaky, že by spolu bojovali."
A pokud má komplikaci a ptá se na vlkodlaka (a věří na něj), tak řeknu, že tam byl i vlk a člověk. Možná cvičený vlk? Možná člověk vlka sledoval?
Taky to znamená, že pokud bude hráč vyčerpávat své aspekty a odstraňovat tím v tažené karty komplikací, tam bude dostávat odpovědí méně, bez kdyby to nedělal, ale pokud se bude ptát konzistentně s nějakou svou hypotézou, bude dostávat hlavně odpovědi, které ji potvrzují. Takže hráč snáze dojde k závěru, kteryje mu bližší. Pokud má neodstraněné komplikace, tak cíleně od Vypravěče dostává pochybnosti o svém názoru. Ale závěr si stejně musí udělat sám.
Je to takhle srozumitelnější?
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Re: Projekt Omega
Díky moc za obšírnou odpověď. Myslím, že teď už je mi to jasnější. Určitě pro celkové pochopení si potřebuju pročíst pravidla. Ale tohle je pro mě inspirativní z hlediska hraní celkově. Hodně to ve mě rezonuje s tím, co jsem se naučil díky coop a solo hrnaí Ironswornu a jak radikálně to změnilo můj pohled na hraní rpg obecně. A to co jsi říkal o vedení pomocí omegy mi přijde, že bych mohl z velké míry používat i při solo hraní. Ale nejen při něm
Ještě k tomu příkladu s vlkodlakem se zeptám. Já časté je tahání karet, řešení testů? Třeba právě v tomhle konkrétním případě představuje každá položená otázka provedení nového testu?
Jinak pravidla si rád přečtu bez nějaké sofistikované sazby. Díky a držím palce z kompletací.
Ještě k tomu příkladu s vlkodlakem se zeptám. Já časté je tahání karet, řešení testů? Třeba právě v tomhle konkrétním případě představuje každá položená otázka provedení nového testu?
Jinak pravidla si rád přečtu bez nějaké sofistikované sazby. Díky a držím palce z kompletací.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡