Slovní hodnocení atributů
Moderátor: Jerson
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Slovní hodnocení atributů
Před časem jsem se snažil zjistit, zda existuje řiřazení slovního a číselného hodnocení atributů, vlastností, dovedností a jiných schopností v RPG, které by bylo použitelné pro velkou většinu hráčů, a které by bylo použitelné intuitivně.
Teď bych rád udělal nový pokud s rozšířeným souborem slov, abych mohl výsledky porovnat a vyvodit z nich nejvhodnější použití.
Následuje seznam slov, které lze použít pro hodnocení různých parametrů postav. Pokud se chcete výzkumu účastnit, přiřaďte každému slovu číslo od 1 do 10, přičemž čím lepší schopnost, tím vyšší číslo. Jestliže vám nějaké slovo přijde nejednoznačné nebo zavádějící, udělejte u něj křížek.
Slovní hodnocení jsou řazena dle abecedy. Pro sestavení hodnocení si je můžete libovolně přeházet, ale výsledek prosím srovnejte opět podle abecedy. Je mi jedno, zda se budete držet přiřazení uvedeném v nějakých pravidlech RPG, nebo zda pozměníte seznam někoho jiného. Pokud na toto téma narazíte na jiném serveru, vyplňujte seznam prosím jen jednou.
------------
bídný
dobrý
dokonalý
dostatečný
horší
hrdinský
hrozný
legendární
lepší
malý
mizerný
mizivý
nadlidský
nadprůměrný
nedostižný
nízký
obrovský
odpovídající
perfektní
podprůměrný
průměrný
skvělý
slabší
slabý
slušný
střední
špatný
výborný
vynikající
vysoký
vyšší
výtečný
zanedbatelný
---------------
Účastníkům děkuji za spolupráci.
Teď bych rád udělal nový pokud s rozšířeným souborem slov, abych mohl výsledky porovnat a vyvodit z nich nejvhodnější použití.
Následuje seznam slov, které lze použít pro hodnocení různých parametrů postav. Pokud se chcete výzkumu účastnit, přiřaďte každému slovu číslo od 1 do 10, přičemž čím lepší schopnost, tím vyšší číslo. Jestliže vám nějaké slovo přijde nejednoznačné nebo zavádějící, udělejte u něj křížek.
Slovní hodnocení jsou řazena dle abecedy. Pro sestavení hodnocení si je můžete libovolně přeházet, ale výsledek prosím srovnejte opět podle abecedy. Je mi jedno, zda se budete držet přiřazení uvedeném v nějakých pravidlech RPG, nebo zda pozměníte seznam někoho jiného. Pokud na toto téma narazíte na jiném serveru, vyplňujte seznam prosím jen jednou.
------------
bídný
dobrý
dokonalý
dostatečný
horší
hrdinský
hrozný
legendární
lepší
malý
mizerný
mizivý
nadlidský
nadprůměrný
nedostižný
nízký
obrovský
odpovídající
perfektní
podprůměrný
průměrný
skvělý
slabší
slabý
slušný
střední
špatný
výborný
vynikající
vysoký
vyšší
výtečný
zanedbatelný
---------------
Účastníkům děkuji za spolupráci.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Slovní hodnocení atributů
A co třeba použití atributů z Falloutů?
1-moc zlé
2-zlé
3-ucházející
4-podprůměrný
5-průměrný
6-docela dobrý
7-výborný
8-skvělý
9-vynikající
10-heroický
Pro dovednosti se to použít může ne :>;o)
1-moc zlé
2-zlé
3-ucházející
4-podprůměrný
5-průměrný
6-docela dobrý
7-výborný
8-skvělý
9-vynikající
10-heroický
Pro dovednosti se to použít může ne :>;o)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slovní hodnocení atributů
Tak například většině hráčů nesedí říkat "zlá inteligence" a už vůbec ne u jejich postavy. Kdybych mohl bez potíží použít systém z jiné hry, kterých je docela dost, tak už jsem to udělal.
hraju: Ω Projekt Omega
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slovní hodnocení atributů
Osobně tu cítím pochybnosti ohledně maximální zvládnutelné šířky takového hodnocení. Prostě mám dojem, že bude existovat nějaký, relativně malý počet stupňů, které bude většina hráčů schopná se naučit a transparentně* používat, a s rostoucím počtem stupňů bude mít čím dál tím větší počet hráčů problém s tím, že dvě taková hodnocení postavená vedle sebe pro ně nebudou jednoduše představitelné srovnání.
Dejme tomu, když vidím "1 proti 5", okamžitě vidím nerovnováhu a její velikost, "2 proti 3" si přeložím do téměř vyrovnaných šancí. Proti tomu "mizerný proti bídnému" nebo "lepší proti nadprůměrnému" nezvládnu, aniž bych se zastavil a aspoň trochu zamyslel.
Osobně bych si tipl, že pro mě pohodlný počet stupňů bude 4-6, zvládnutelný 7, a 8-10 už by mě pekelně mátlo.
---
*) t.j. aniž by se museli zastavit a zapřemýšlet nad konverzí
Dejme tomu, když vidím "1 proti 5", okamžitě vidím nerovnováhu a její velikost, "2 proti 3" si přeložím do téměř vyrovnaných šancí. Proti tomu "mizerný proti bídnému" nebo "lepší proti nadprůměrnému" nezvládnu, aniž bych se zastavil a aspoň trochu zamyslel.
Osobně bych si tipl, že pro mě pohodlný počet stupňů bude 4-6, zvládnutelný 7, a 8-10 už by mě pekelně mátlo.
---
*) t.j. aniž by se museli zastavit a zapřemýšlet nad konverzí
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Slovní hodnocení atributů
Jo, tenhle problem je treba ve Fate s "legendarni, epicky, heroicky, vyborny".
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Slovní hodnocení atributů
Preto sa v Diaspore (FATE) na to vykašľali a používajú číselné hodnotenie
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slovní hodnocení atributů
Ja si osobne myslim, ze se da takhle, jak rika pieta transparentne, zvladnout max 5 stupnu. 10 uz chce cisla.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slovní hodnocení atributů
Jinak seznam jsem stáhnul a časem zkusím přiřadit.Jerson píše:Před časem jsem se snažil zjistit, zda existuje řiřazení slovního a číselného hodnocení atributů, vlastností, dovedností a jiných schopností v RPG, které by bylo použitelné pro velkou většinu hráčů, a které by bylo použitelné intuitivně.
Ale stejně mám dojem, že je-li tvým cílem to výše deklarované, že spíš než číselná přiřazení pro jednotlivé výrazy bys měl hledat výrazy, které pro hráče budou co nejsnáz odlišitelné a co nejšíře použitelné.
Tedy, takhle bych se k tomu stavěl já, pokud bych vycházel z předpokladu, že cílem je žebříček s několika přesně definovanými stupni typu "strašlivý = -3". Alternativně by se k tomu dalo postavit tak, že cílem je vytvořit zcela bezčíslový systém, založený na grafu zhruba stavějícím jednotlivé výrazy proti sobě třeba tak, že hráč plížící se za úplňku najde křížení "zlých okolností" a "dobrého úsilí", porovná je s "příznivými okolnostmi" a "zanedbatelným úsilím" lehce společensky unaveného vojáka s dobrým výhledem a opticky zjistí, že výsledná situace je pro hráče "poněkud nepříznivá". Ale to mi přijde, abych tak řekl, úplně jiným způsobem revoluční, než tvé systémy obvykle bývají, Jersone.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slovní hodnocení atributů
V prvním kole, které jsem dělal před rokem a kus se mi podařilo snadno vybrat deset hodnocení, na kterých se shodlo deset hráčů s odchylkou maximálně jednoho stupně.Pieta píše:Osobně bych si tipl, že pro mě pohodlný počet stupňů bude 4-6, zvládnutelný 7, a 8-10 už by mě pekelně mátlo.
Dvacet stupňů je moc, to jsem si několikrát vyzkoušel, ale deset slovně popsaných stupňů používá relativně dost her. Navíc nepotřebuju, aby slova vypovídala naprosto přesně, naopak mi stačí odchylka právě jednoho nebo dvou stupňů. Tedy aby když postava řekne "jsem dobrý řidič" si to ostatní přeložili tak, že má dovednst řízení na 7 nebo 8, ale určitě nemá ani 5, ani 9.
Nechci nahradit čísla slovy úplně, ale taky nechci, aby se mi postavy bavily o svých schopnostech v číslech, takže bych rád měl alespoň přibližné vodítko pro hráče.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Slovní hodnocení atributů
A co takhle:Ja si osobne myslim, ze se da takhle, jak rika pieta transparentne, zvladnout max 5 stupnu. 10 uz chce cisla.
mizerný minus
mizerný
slabý minus
slabý
průměrný
dobrý
dobrý plus
výborný
výborný plus
Krásných devět stupňů postavených na pěti jednoznačných slovech
Re: Slovní hodnocení atributů
Možná by to chtělo hodit sem odkaz na diskuzi ohledně slovního hodnocení , která tu už proběhla. Mi se to ale nechce hledat.
bídný 1
dobrý 6
dokonalý 8
dostatečný 4
horší 2
hrdinský 9
hrozný 1
legendární 9
lepší 6
malý 2
mizerný 1
mizivý 1
nadlidský 10
nadprůměrný 6
nedostižný 9
nízký 2
obrovský 8
odpovídající 4
perfektní 8
podprůměrný 3
průměrný 4
skvělý 8
slabší 3
slabý 2
slušný 5
střední 4
špatný 2
výborný 8
vynikající 8
vysoký 7
vyšší 6
výtečný 8
zanedbatelný 1
bídný 1
dobrý 6
dokonalý 8
dostatečný 4
horší 2
hrdinský 9
hrozný 1
legendární 9
lepší 6
malý 2
mizerný 1
mizivý 1
nadlidský 10
nadprůměrný 6
nedostižný 9
nízký 2
obrovský 8
odpovídající 4
perfektní 8
podprůměrný 3
průměrný 4
skvělý 8
slabší 3
slabý 2
slušný 5
střední 4
špatný 2
výborný 8
vynikající 8
vysoký 7
vyšší 6
výtečný 8
zanedbatelný 1
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Re: Slovní hodnocení atributů
To plus predpokladám je len ako doplnok k slovu Dobrý. Pretože nie je dobrý ako dobrý a to plus slúži pre samotnú hráčovu postavu než na iné NCP postavy do ktorých nemôže hráč vidieť.Jerson píše:Ilgire, řekneš "Jsem dobrý plus řidič"?
Re: Slovní hodnocení atributů
Jersi, smysl pro humor.
Jinak pokud bys to chtěl opravdu používat, doporučuji spíš říkat "velmi dobrý". Jen u toho "výborný" to zní divně, ale i to by se jistě dalo nějak vyřešit.
Jinak já osobně nemám nic proti číslům. Ale je dobré mít k nim přiřazená slovní hodnocení, aby např. GM mohl snadno stanovovat obntížnosti.
Jinak pokud bys to chtěl opravdu používat, doporučuji spíš říkat "velmi dobrý". Jen u toho "výborný" to zní divně, ale i to by se jistě dalo nějak vyřešit.
Jinak já osobně nemám nic proti číslům. Ale je dobré mít k nim přiřazená slovní hodnocení, aby např. GM mohl snadno stanovovat obntížnosti.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slovní hodnocení atributů
Chtěl jsi říct "pět stupňů, některé dělené na podstupně"? (-;ilgir píše:Krásných devět stupňů postavených na pěti jednoznačných slovech
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů