Ω Cesta k Omeze

Diskuze k Jersonovým projektům, především o Projektu Omega - RPG o alternativním předválečném světě roku 1939, ve kterém fungují různé technické vynálezy a okultní praktiky. Ale taky o jeho starší hře Čas pro hrdiny.

Moderátor: Jerson

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque »

Po přečtení diskuse na d20 tady zmíněné věci opustím, protože tam už se celkem vyřešily.

Dlší postřehy jsem postnul tam, je tam rozběhnutá diskuse a tady se stejně zatím nikdo další neozval.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Jsem téhož názoru, kdyžtak tam tyhle své příspěvky zkopírujeme.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15029
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

Pořád ještě se zkouším poprat s tím, že dovednost nemá žádný vliv na šanci úspěchu.

Mám dojem, že by se to celé dalo zkondenzovat do nějaké úplně jednoduché myšlenky, jako "hrdinové mají mít nejen velké úspěchy, ale i velké průsery", a pak na tom postavit úplně jiný systém, který by mi sednul víc. (-;
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Po důkladném rozebrání na D20 můžu říct, že určitý vliv má, minimálně v tom, že postava s vyšší schopností může test několikrát opakovat, pokud nastavuje méně než maximum.

To že hrdinové mají mít úspěchy i průseru úměrné svému levelu je hlavní, nikoliv však jediná myšlenka, kvůli které jsem tato pravidla vytvářel. Další je třeba "neúspěch se nemusí projevit hned, ale jednou se vrátí".
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15029
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

Jerson píše:Po důkladném rozebrání na D20 můžu říct, že určitý vliv má, minimálně v tom, že postava s vyšší schopností může test několikrát opakovat, pokud nastavuje méně než maximum.
Čímž si posune pravděpodobnosti blíž k nule, nic víc.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque »

Pieta: pravděpodobnost získání úspěchů je dvojnásobná oproti pravděpodobnosti neúspěchů, takže postava s vyšší schopností bude v průměru získávat víc úspěchů, pokud bude využívat svůj potenciál. Navíc může i v krátkých (jednoscénových) testech dosáhnout takové míry úspěchu, jaké by slabší postava nikdy nedosáhla. Ono to není moc vidět, ale ten rozdíl mezi lepšími a horšími postavami není tak malý.

Právě díky nastavení možnosti získat úspěchy v poměru 2:1 se pravděpodobnost celkového úspěchu nedrží na nule, ale pomalu stoupá.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Pieta píše:Čímž si posune pravděpodobnosti blíž k nule, nic víc.
Jak napsal boubaque ...
Jen doplním, že pro různé typy her lze nastavit různý poměr mezi úspěchy a neúspěchy - třeba by šlo nastavit poměr 1:1, kde by vyšší schopnost už nebyla žádnou výhodou, nebo dokonce poměr třeba 2:1 pro neúspěchy - třeba pro hororovou hru - ve které by ti lepší, kteří využívají svůj potenciál dosahovali v průměru více neúspěchů a dříve by zemřeli / zešíleli ... a pak by vyšší vlastnost byla ... ne, ne přímo nevýhodou, protože hráč nemusí nastavovat vysoká čísla, ale rozhodně by pravděpodobnost šoupala od nuly dolů.

Rozdíl je totiž v tom, že když hráč neuspěje a může test zopakovat, přičemž má větší šanci uspět než situaci zhoršit, tak se asi rozhodne opakovat. Ale když uspěje a stačí mu to, pak se mnohem řidčeji rozhodne pokačovat v testu, aby zlepšil výsledek a tedy znovu podstoupil riziko.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15029
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

Ano, to je řeč o počtu úspěchů, ne o pravděpodobnosti, že je postava získá. Možnost opravných pokusů s tím trochu mává, ale zase za cenu toho, že si ještě přihoršíš.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15029
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

Hmm, na situaci 1:1 je to asi ještě jasnější: Prostě nerozumím tomu, proč se maximální možné míře úspěchu/průseru říká "dovednost".
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Pieta píše:Ano, to je řeč o počtu úspěchů, ne o pravděpodobnosti, že je postava získá. Možnost opravných pokusů s tím trochu mává, ale zase za cenu toho, že si ještě přihoršíš.
Ano, to riziko je, ale pokud se tím fakt chceš zabývat, můžeš si spočítat, že když na první test nastavíš jedničku při neúspěchu dvojnásobek, tak si šance na celkový úspěch roste. Jen po úspěšném hodu museíš skončit.

A "dovednost" se tomu říká proto, že to odpovídá hodnocení dovedosti.

Člověk, který umí jezdit na motorce jakž takž prostě jedzí a nedělá blbosti, když jo (a tedy přecení své schopnosti), tak si natluče.

Profesionálové mají dovednost ježdění na motorkách mnohem vyšší, takže si občas zkusí, jestli zvládnou jet po zadním kole, po předním kole, 300 Km/h po dálnici, přeskočit s rampou 50 metrů, nebo jestli se s motorkou otočí přes hlavu ... a občas se jim to nepovede.

Stejně tak běžný člověk neleze na výškové budovy nebo skály, protože na to nemá dovednost, a taky z nich nespadne. Horolezec ano, takže je u nich mnohem častější pád z padesáti metrů, ne přesto že umí šplhat po skalách, ale právě proto že to umí.

To že čím jsi schopnější, tím náročnější úkoly spíše zkoušíš a tím horší je případné selhání mi přijde jako vcelku běžný jev, který nijak nebrání mluvit o dovednosti (a její míře) u jednotlivých jedinců.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15029
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

Kupodivu se mi ale zdá, že tenhle systém způsobuje, že stejně těžké úkoly nejsou nijak snazší pro profesionální horolezce než pro lidi, kteří nikdy nešplhali (opět, pro přehlednost jednoduchost předpokládám 1:1).
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque »

Pieta píše:(opět, pro přehlednost jednoduchost předpokládám 1:1).
No a to je právě ta chyba :)
Ne, vážně. I když neuspěješ, statisticky bys potom měl uspět. Takže když se profíkovi nepodaří přeskočit škarpu, ještě z toho může vybruslit tím, že využije svůj dovednostní potenciál. Amatér v té škarpě prostě už skončí.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15029
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

boubaque píše:
Pieta píše:(opět, pro přehlednost jednoduchost předpokládám 1:1).
No a to je právě ta chyba :)
Héj, navrhnul to Jerson.
boubaque píše:Ne, vážně. I když neuspěješ, statisticky bys potom měl uspět. Takže když se profíkovi nepodaří přeskočit škarpu, ještě z toho může vybruslit tím, že využije svůj dovednostní potenciál. Amatér v té škarpě prostě už skončí.
No, nebo tam profesionál může dopadnout mnohem hůř. Což je trochu divný, když je to furt ta samá škarpa.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque »

Hm... to je fakt. Možná by se dalo nějak nastavit, že maximum neúspěchů (které se nakonec můžou projevit), je třeba hodnota překážky v záporných hodnotách. Nebo něco podobného... :think:
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

ja mam pocit, ze kazdy zkusi hodit jednou kostkou, aby mel jeden uspech nebo neuspech.

horolezec hodi uspech a vyleze

civilista hodi uspech a vyleze


horolezec hodi neuspech a nevyleze; koukne na svoji dovednost a vidi, ze ma jeste tri pokusy, tak si znovu hodi, a voilá uspech, tak rekne ze vylezl, ale pri lezeni se sedrel, nebo musel zahodit batoh.

civilista hodi neuspech a spadne


chapu to spatne?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „Projekt Omega (a CPH)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti