Čas pro hrdiny
Moderátor: Jerson
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Čas pro hrdiny
Anotace v databázi
Čas pro hrdiny (CPH) je RPGčko vytvářené od 3. března 1997. Kromě verze je celé mým dílem a za tu dobu prošlo poměrně značným vývojem.
Od začátku bylo postavené na dvou myšlenkách - návodnosti a volnosti. Postupem času se tyto dvě myšlenky rozvíjely a za poslední dva roky jsem přidal další, totiž důraz na vliv hráčů na hru a částečné přebírání Vypravěčských pravomocí.
Dalo by se říct, že CPH je vcelku klasická RP hra s několika nepříliš obvyklými, ale zajímavými prvky.
Paralelně s CPH jsem vytvářel různé samostané části pravidel jako Systém dějových zvratů, Magie rovnováhy nebo Multikampaň, které zamýšlím včlenit do základu pravidel, minimálně jako volitelné možnosti.
V současné době hrálo CPH ve věech jeho verzích 86 lidí přímo se mnou a blíže nespecifikovaný, ale zhruba stejný počet dalších lidí, z nichž někteří už jiná pravidla používat nechtějí.
Na stránkách non.D20.cz si můžete stáhnout CPH verze 2007 plus další dodatky, jako třeba Karty vybavení pro hru na konci 30. let 20. století v Evropě.
Na verzi 2008 právě pracuji.
Naposledy upravil(a) Jerson dne 10. 3. 2008, 21:18, celkem upraveno 1 x.
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čas pro hrdiny 3.0
Musel jsem si naši původní debatu přečíst, abych si ji připomněl, a budu mít pár poznámek.
Pořád mě těší, že tě CPH zajímá, nicméně od loňského září jsem zase začal aktivně hrát podle pravidel Projektu Omega, která jsem díky tomu vyladil a jednoduchosti a efektivitě, takže se k CPH už vracet nebudu. Problémy s čísly a minmaxováním postav jsem vyřešil tak, že jsem čísla prostě vyhodil, což mi umožnilo vyřadit i rozdělení na vlastnosti a dovednosti, i omezení na použití jediné dovednosti pro test. Základní principy z CPH zůstaly, tedy počet úspěchů či komplikací pořád určuje počet popsaných prvků scény, ale k tomu mám ještě možnost sledovat celkovou úspěšnost postav a skupiny jako celku, sledovat odpočty různých událostí, a jiné zajímavé věci. A zároveň se mi otevřela možnost hrát s postavou úplně bez schopností a vedle toho s postavou, která má řadu různých schopností, a přitom jich nepotřebuje tolik, kolik bych jich potřebovala v CPH. A odstranil jsem i problém s různě specializovanými nebo naopak obecnými schopnostmi, v Omeze lze průběžně schopnosti postav měnit, přizpůsobovat, a různá míra specializace ničemu nevadí.
Pořád mě těší, že tě CPH zajímá, nicméně od loňského září jsem zase začal aktivně hrát podle pravidel Projektu Omega, která jsem díky tomu vyladil a jednoduchosti a efektivitě, takže se k CPH už vracet nebudu. Problémy s čísly a minmaxováním postav jsem vyřešil tak, že jsem čísla prostě vyhodil, což mi umožnilo vyřadit i rozdělení na vlastnosti a dovednosti, i omezení na použití jediné dovednosti pro test. Základní principy z CPH zůstaly, tedy počet úspěchů či komplikací pořád určuje počet popsaných prvků scény, ale k tomu mám ještě možnost sledovat celkovou úspěšnost postav a skupiny jako celku, sledovat odpočty různých událostí, a jiné zajímavé věci. A zároveň se mi otevřela možnost hrát s postavou úplně bez schopností a vedle toho s postavou, která má řadu různých schopností, a přitom jich nepotřebuje tolik, kolik bych jich potřebovala v CPH. A odstranil jsem i problém s různě specializovanými nebo naopak obecnými schopnostmi, v Omeze lze průběžně schopnosti postav měnit, přizpůsobovat, a různá míra specializace ničemu nevadí.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti