[Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
- Bydliště: Praha, tam co Lyco
[Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer
Tady přispívám do soutěže svým příspěvkem. Některé Svaté Krávy jsou podtržené - ty co by šly minout.
Není to dokonalý.
Nejspíš to není ani dobrý.
Jsou tam překlepy.
Grafika nestojí za nic.
Body Bezpečí bych chtěl přejmenovat, ale netuším na co
A tak vůbec a tak podobně - grumble, grumble.
A nakonec musím říct, byla to celkem fun! Pozor! Opravil jsem nějaké překlepy a chyby (jako například úvodní titul, který hrdě hlásil, že hra se jmenuje Dragonfarer, aby vám v následující kapitole představil hru Dungeonfarer ) a tímto vydávám opravenou verzi 2.0 pravidel.
Na Jarikovo Dobrodružství kašlu, ale pro zajímavost přikládám Jarikův Deník Postavy, jak by vypadal v pravidlech Dungeonfareru. Podle plánu se vejde na jednu stránku A5, kterou jde většinou vyprosit od servírky v normální hospodě.
Není to dokonalý.
Nejspíš to není ani dobrý.
Jsou tam překlepy.
Grafika nestojí za nic.
Body Bezpečí bych chtěl přejmenovat, ale netuším na co
A tak vůbec a tak podobně - grumble, grumble.
A nakonec musím říct, byla to celkem fun! Pozor! Opravil jsem nějaké překlepy a chyby (jako například úvodní titul, který hrdě hlásil, že hra se jmenuje Dragonfarer, aby vám v následující kapitole představil hru Dungeonfarer ) a tímto vydávám opravenou verzi 2.0 pravidel.
Na Jarikovo Dobrodružství kašlu, ale pro zajímavost přikládám Jarikův Deník Postavy, jak by vypadal v pravidlech Dungeonfareru. Podle plánu se vejde na jednu stránku A5, kterou jde většinou vyprosit od servírky v normální hospodě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Tyrael dne 23. 2. 2021, 01:27, celkem upraveno 2 x.
TV Tropes ruined/enhanced my life.
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: 28. 2. 2010, 21:05
Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer
Koukám že noční práce se vyplatila Tohle vypadá jako fajn minimalistická verze, vážně si umím představit že to hraju někde v čajovně.
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
- Bydliště: Praha, tam co Lyco
Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer
Tak do svítání mi zbývalo ještě několik hodin a byl jsem si celkem jistej, že Marky zas tak moc ranní ptáče, aby už za úsvitu seděl na RPG Fóru a odpočítával vteřiny, není.
TV Tropes ruined/enhanced my life.
-
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer
Přišlo mi vtipné, že některé momenty jsem vyloženě slyšel Tyraelovým hlasem, když jsem to četl. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
- Bydliště: Praha, tam co Lyco
Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer
Tak teď jsem děsně zvědavej, které části dopadly "Tyraelovsky"
Mimochodem - co, že ses nezúčastnil s Wushu? To by se podle mně také vešlo na 10 stránek se sepsáním/zkonvertováním za dvě-tři odpoledne.
TV Tropes ruined/enhanced my life.
-
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer
Třeba ta část, kde vysvětluješ, že každý seriózní hráč RPG má d10 vždycky v kapse. (:
Protože už mě předběhl Bubák a udělal to tak dobře, že bych to líp nesvedl: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 06#p610106
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
- Bydliště: Praha, tam co Lyco
Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer
Haha, děkuju
Tak jako - Bubák dál nástřel jedné potvory z Bestiáře. Tys z toho mohl udělat kompletní konverzi pravidel Ale chápu myšlenku.Pieta píše: ↑22. 2. 2021, 18:36Protože už mě předběhl Bubák a udělal to tak dobře, že bych to líp nesvedl: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 06#p610106
TV Tropes ruined/enhanced my life.
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
- Bydliště: Praha, tam co Lyco
Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer
Přidána nová verze 2.0 kde jsem opravil největší překlepy, chyby (jako například úvodní titul, který hrdě hlásil, že hra se jmenuje Dragonfarer, aby vám v následující kapitole představil hru Dungeonfarer ) ale i pár systémových nedostatků - ne možná k dokonalosti, ale rozhodně k verzi, která se mi líbí víc a půjde snáz hrát.
Není třeba obav, hra je stále na 10-stranách i s poděkováním, žádná bichle.
Není třeba obav, hra je stále na 10-stranách i s poděkováním, žádná bichle.
TV Tropes ruined/enhanced my life.
-
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer
Omlouvám se, už dneska nestíhám, takže detailní hodnocení Dungeonfarera se trochu pozdrží ...
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
- Bydliště: Praha, tam co Lyco
Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer
Tak já pořád čekám, kdy dostanu nějaké detailnější hodnocení. Už je to týden a furt nicMarkyParky píše: ↑25. 2. 2021, 16:26 Omlouvám se, už dneska nestíhám, takže detailní hodnocení Dungeonfarera se trochu pozdrží ...
TV Tropes ruined/enhanced my life.
-
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer
Omlouvám se, trochu mi to zkomplikovala vláda.
Myslel jsem, že se k tomu dostanu v neděli, místo toho jsem v neděli řešil neplánovaný návrat do Prahy - a při té příležitosti jsem komp na chalupě vypnul nějak blbě, takže se mi přes tamní mizernou wifi nesyncnul celý GDrive - a rozepsaný text detailního hodnocení je jedna z věcí, co se nepřenesla.
Naštěstí mám syncnutý alespoň excel s bodama a poznámkama, takže to dám určitě dohromady, ale prosím ještě o strpení - potřebuju zase třeba dvouhodinové okno, abych si to oživil a sepsal to do lidsky srozumitelného textu.
Do konce týdne bude určitě.
Myslel jsem, že se k tomu dostanu v neděli, místo toho jsem v neděli řešil neplánovaný návrat do Prahy - a při té příležitosti jsem komp na chalupě vypnul nějak blbě, takže se mi přes tamní mizernou wifi nesyncnul celý GDrive - a rozepsaný text detailního hodnocení je jedna z věcí, co se nepřenesla.
Naštěstí mám syncnutý alespoň excel s bodama a poznámkama, takže to dám určitě dohromady, ale prosím ještě o strpení - potřebuju zase třeba dvouhodinové okno, abych si to oživil a sepsal to do lidsky srozumitelného textu.
Do konce týdne bude určitě.
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
- Bydliště: Praha, tam co Lyco
Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer
Jasně, no stress. Jen jsem chtěl mít jistotu, žes na to nezapomněl
TV Tropes ruined/enhanced my life.
-
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer
Konec minulého týdne se nějak protahuje, ale snad dnes nebo zítra.
-
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer
Tak konečně ... snad je to správná verze.
Hodnocení:
Základ
Znázornění postavy
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Převedení schopností postav na vlastnosti je jednoduchý a čistý nápad. Bohužel postrádá možnost znázornit růst do výšky. Navíc je to nastřelené hodně obecně a bez jakýchkoliv limitů, takže chybí nějaká vodítka ohledně šířky jednotlivých vlastností - má zloděj být znázorněn jednou, třemi nebo deseti vlastnostmi?
Vyhodnocování
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Jednotný vyhodnocovací systém je funkční. Neumí znázornit třeba sekvenční vyhodnocování v boji nebo třeba následky zvláštních útoků či pastí. Je ale podaný srozumitelně a byť je konstrukce trochu složitější, po opakovaném hraní se nejspíš dostane do krve.
Konverze herního obsahu
Čistota: 0,5 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 0,5
Konverze herního obsahu se děje buďto do Vlastností nebo čisté do fikce a tedy zprostředkovaně do obtížnosti a nebezpečnosti. Je zřejmé, že takhle jde převést cokoliv, ale horší už je to s praktickým rozhodováním co vlastně do které mechaniky převést. Přestože na pozadí je cítit nějaká koncepce, chybí praktické vysvětlení nebo ukázky. Nesystematické také je dvojí zohledňování Vlastnosti ve vyhodnocení - zároveň postih i proměna cílového čísla.
Svaté krávy
Celkem započítáno 5 svatých krav
Výrobky a kouzla:
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Zkonvertování veškerého vybavení i kouzel do Vlastností je v duchu Systému. Následně ale v mechanice přichází plochý bonus +1/-1, situačně korigovaný případným GM fiatem. To dělá konverzi nepředvídatelnou. Také barevné blesky jsou redukované na pouhou zmínku o nich, není nějak znázorněno, že by mohly tvořit nějaký kouzelný subsystém, alespoň ve fikci.
Nestvůry:
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Nestvůry jsou budované jako Nebezpečné hody se třemi stupni nebezpečí. Zelený hlen je zmíněn jako život ohrožující nestvůra – to je fajn, ale co s tím dál? Hrubá mechanika tedy je přítomná, ale chybí mi nějaký návod, jak ji použít, jak Hlena odehrát.
Rasy (zejména Kroll)
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Prosté převedení na kvality, a tedy plochý bonus +2 je relativně čistý design. Jenže - obecně by takhle šlo sice převést libovolnou rasu - ale vlastně není dodán žádný návod, jak ve hře poznám, že se ta která kvalita projeví. Některé rasové schopnosti lze navíc převést na Vlastnosti - a není jasné, kudy přesně vede dělící čára. Z požadovaného Krolla je pak ukázán jen ultrasluch.
Povolání (CnL, dělení, expování, růst, „hluché“ úrovně)
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Levelování po milnících, získávání/odstraňování vlastností, růst Schopností - to je čisté, v pohodě, srozumitelné. Hráčský výběr při level-upu ale dělá něco trochu jiného než level-upy v Dračáku a chybí mi nějaký návod nebo příklady, jak tedy rozvoj postavy převést.
PJ má vždycky pravdu
Čistota: 0,5 / Rozsah: 0 / Přístupnost: 1
Kombinace striktní mechaniky se silným GMFiatem jde vyloženě proti sobě. Navíc - tahle svatá kráva byla převedená až absolutně, ale tím nesplnila zadání, protože se zachovala problematické vlastnosti s Dračáku. Ale rozhodně je jasné, jak to funguje.
Ucelenost a dojem
Čistota: 0,5 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Z textu jsem získal pocit, že se část mechanik a prvků Systému nechala absolutně beze změny a část z nich se naopak převedla co nejdračákovitěji to šlo ... a někde uprostřed se to srazilo a promíchalo. To se pak projevilo na přístupnosti - spousta převodů je popsána hrozně vágně a i když na první pohled vypadá v cílové mechanice čistě a jasně, jakmile se vezme konkrétní situace, najednou není úplně jasné, jak to má vypadat a nejsou ani příklady, o které by se čtenář mohl opřít. A tam, kde zůstaly herní prvky Systému nedotknuté, i když v Dračáku existoval ekvivalent, došlo k tomu, že onen původní ekvivalent se stal nepřevoditelným.
Hodnocení:
Základ
Znázornění postavy
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Převedení schopností postav na vlastnosti je jednoduchý a čistý nápad. Bohužel postrádá možnost znázornit růst do výšky. Navíc je to nastřelené hodně obecně a bez jakýchkoliv limitů, takže chybí nějaká vodítka ohledně šířky jednotlivých vlastností - má zloděj být znázorněn jednou, třemi nebo deseti vlastnostmi?
Vyhodnocování
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Jednotný vyhodnocovací systém je funkční. Neumí znázornit třeba sekvenční vyhodnocování v boji nebo třeba následky zvláštních útoků či pastí. Je ale podaný srozumitelně a byť je konstrukce trochu složitější, po opakovaném hraní se nejspíš dostane do krve.
Konverze herního obsahu
Čistota: 0,5 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 0,5
Konverze herního obsahu se děje buďto do Vlastností nebo čisté do fikce a tedy zprostředkovaně do obtížnosti a nebezpečnosti. Je zřejmé, že takhle jde převést cokoliv, ale horší už je to s praktickým rozhodováním co vlastně do které mechaniky převést. Přestože na pozadí je cítit nějaká koncepce, chybí praktické vysvětlení nebo ukázky. Nesystematické také je dvojí zohledňování Vlastnosti ve vyhodnocení - zároveň postih i proměna cílového čísla.
Svaté krávy
Celkem započítáno 5 svatých krav
Výrobky a kouzla:
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Zkonvertování veškerého vybavení i kouzel do Vlastností je v duchu Systému. Následně ale v mechanice přichází plochý bonus +1/-1, situačně korigovaný případným GM fiatem. To dělá konverzi nepředvídatelnou. Také barevné blesky jsou redukované na pouhou zmínku o nich, není nějak znázorněno, že by mohly tvořit nějaký kouzelný subsystém, alespoň ve fikci.
Nestvůry:
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Nestvůry jsou budované jako Nebezpečné hody se třemi stupni nebezpečí. Zelený hlen je zmíněn jako život ohrožující nestvůra – to je fajn, ale co s tím dál? Hrubá mechanika tedy je přítomná, ale chybí mi nějaký návod, jak ji použít, jak Hlena odehrát.
Rasy (zejména Kroll)
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Prosté převedení na kvality, a tedy plochý bonus +2 je relativně čistý design. Jenže - obecně by takhle šlo sice převést libovolnou rasu - ale vlastně není dodán žádný návod, jak ve hře poznám, že se ta která kvalita projeví. Některé rasové schopnosti lze navíc převést na Vlastnosti - a není jasné, kudy přesně vede dělící čára. Z požadovaného Krolla je pak ukázán jen ultrasluch.
Povolání (CnL, dělení, expování, růst, „hluché“ úrovně)
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Levelování po milnících, získávání/odstraňování vlastností, růst Schopností - to je čisté, v pohodě, srozumitelné. Hráčský výběr při level-upu ale dělá něco trochu jiného než level-upy v Dračáku a chybí mi nějaký návod nebo příklady, jak tedy rozvoj postavy převést.
PJ má vždycky pravdu
Čistota: 0,5 / Rozsah: 0 / Přístupnost: 1
Kombinace striktní mechaniky se silným GMFiatem jde vyloženě proti sobě. Navíc - tahle svatá kráva byla převedená až absolutně, ale tím nesplnila zadání, protože se zachovala problematické vlastnosti s Dračáku. Ale rozhodně je jasné, jak to funguje.
Ucelenost a dojem
Čistota: 0,5 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Z textu jsem získal pocit, že se část mechanik a prvků Systému nechala absolutně beze změny a část z nich se naopak převedla co nejdračákovitěji to šlo ... a někde uprostřed se to srazilo a promíchalo. To se pak projevilo na přístupnosti - spousta převodů je popsána hrozně vágně a i když na první pohled vypadá v cílové mechanice čistě a jasně, jakmile se vezme konkrétní situace, najednou není úplně jasné, jak to má vypadat a nejsou ani příklady, o které by se čtenář mohl opřít. A tam, kde zůstaly herní prvky Systému nedotknuté, i když v Dračáku existoval ekvivalent, došlo k tomu, že onen původní ekvivalent se stal nepřevoditelným.
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
- Bydliště: Praha, tam co Lyco
Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer
Dík za hodnocení. Koukám, že mě zas trvalo týden si všimnout, že už je ready. Každopádně - s mnoha body souhlasím, Skyfarer je mechanicky výrazně jednodušší systém -ale to byl částečně i záměr. Chtěl jsem použít mechanicky snadný systém, který bude zajímavý pro hráče co mají rádi minimalistické systémy s důrazem na vyprávění a Roleplaying a hody kostkou jsou hlavně pro situace kde je místo na náhodu. Dík za konstruktivní kritiku a máš pravdu, že by to chtělo víc příkladů. Uvidím jestli se k nějakým dokopu v nové verzi
TV Tropes ruined/enhanced my life.