[Dračí kuchyně 2021] Dračí doupě - Cthulhu dark

Ročník RPG Kuchyně 2021 je speciální – místo aby se soutěžilo v tvorbě libovolných her, soutěží se v tvorbě adaptací Dračího doupěte do už existujících systémů!
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

[Dračí kuchyně 2021] Dračí doupě - Cthulhu dark

Příspěvek od Arten_CZ »

Pravidla pro hraní Dračího Doupěte v pravidlovém systému Cthulhu Dark podle překladu Bifiho zde na fóru (https://rpgforum.cz/forum/download/file ... 63531171c9).
Hra předpokládá znalost Dračího Doupěte 1.6, znalost Cthulhu Dark z Bifiho překladu a obecnou znalost, jak hrát a vést RPG.

Hra vznikla z důvodu toho, že fantasy v Cthulhu Dark hrajeme už delší dobu, ale nikdy jsem neměli nic na papíře, tak abychom dali hře nějaký koncept a případně získali zpětnou vazbou poznatky, jak naši hru zlepšit. Současně doufám, že se někomu bude hra líbit a třeba si ji zkusí zahrát.

Úmyslně jsem nezapracovával Alchymistu jako povolání, protože výroba předmětů nás nikdy nebavila. Vlastní předměty, nejtypičtější, jsou nicméně v rámci pravidel zpracované. Ostatní by byly v podobném duchu.

Kouzelníkova a Hraničářova kouzla jsem vytáhl jen několik nejtypičtějších, ostatní by byla také v podobném duchu.

Nestihl jsem zpracovat Bestiář, nicméně v Cthulhu Dark by bestiář vypadal nějak takto:
Drak - plive oheň, létá, chce sežrat princeznu a neváhá kvůli tomu podpálit celé město
Zelený hlen - číhá na stropě, pokud si ho dobrodruzi nevšimnou, spadne na ně a začne je požírat, jde zranit jen ohněm a kouzly
Přílohy
Cthulhu Dark DrD v1.0.pdf
(508.66 KiB) Staženo 77 x
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dračí doupě - Cthulhu dark

Příspěvek od Arten_CZ »

Doplním jen pár postřehů a vysvětlení, jak jsem postupoval a proč. Vlastní zpracování hodně trpí tím, že jsem byl nemocný a celá aplikace vznikla až na poslední chvíli, v neděli, cca 18:00-23:00, tedy za nějakých pět hodin. Za sebe vidím jako obrovský úspěch, že se mi podařilo alespoň toto :-D

Snažil jsem se do hry zapracovat to, co je pro naši skupinu pro Dračák typické a co ve hře sami chceme.

Proto vypadl alchymista, kterého u nás nikdy nikdo nehrál jako alchymistu, ale každý jen jako obratného kušníka, který celou hru syslí magy. Dovedl bych si ale představit vytvořit alchymistu jako výrobce a uživatele/aplikátora lektvarů, svitků, rachejtlí a vyvolávače elementálů a bhůtů.

Stejně tak jsem neměl úplně sílu rozpracovávat dělení povolání na 6. úrovni. S možností volit si schopnosti mi ale ani nepřijde důležité a při zpětném pohledu bych ho nejspíš ani nedělal.

Odstranil jsem přímou vazbu povolání na konkrétní předměty. To bývalo první houserule, které jsme vždy v dračáku provedli, tak mi nepřišlo vhodné ho mít zde.

Nejvíce práce mi dal Zloděj, který tak trošku umí vše, co by měli/mohli umět ostatní, jen lépe. Tak snad se v duchu Cthulhu Dark podařil.

U zpracování kouzel u Kouzelníka a Hraničáře jsem se snažil vypíchnout ta, která mi přišla pro hru typická, protože jsem věděl, že víc času bohužel mít nebudu. Ale princip tvorby kouzel je stále stejný, takže doplnit další kouzla nevidím jako problematické.

Už teď jsem našel pár drobností, které by bylo třeba trošku uhladit. Pokud by byl zájem, mohl bych hru dopracovat. Přidat princip hry a vyhodnocení (aby nebylo třeba číst Cthulhu Dark z jiného zdroje), začistit a sjednotit terminologii a doplnit ukázku ze hry a případně i bestiář. Sám pro sebe to asi dělat nebudu, pro naši vlastní hru to takto stačí. Ale pokud by byl zájem a mysleli jste si, že by hra měla šanci být alespoň několikrát hraná, tak bych ji dopracoval.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dračí doupě - Cthulhu dark

Příspěvek od crowen »

Mozem sa opytat, ze preco si sa rozhodol dorabat magenergiu ako novu mechaniku do Cthulhu Dark, a neriesil si to len dalsim counterom / magic dice?
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dračí doupě - Cthulhu dark

Příspěvek od Arten_CZ »

Crowen: Odpovím hodně zeširoka

My, když hrajeme, tak přidáváme do hry ještě Situační kostku, která má zvláštní vyhodnocení, stejně jako kostka Životů nebo Příčetnosti a má i svoje Ověření. Například, pokud má družina pomocníky, tak dostane Situační kostku (3) za pomocníky a pokud padne nejvyšší číslo na Situační kostce, tak se ověřuje stejně jako Životy proti 3 a případně tím řešíme, že Pomocníky někdo pobil a podobně. Stejným způsobem přidáváme Situační kostku významným artefaktům nebo okolnostem. Funguje to skvěle, ale přidání další kostky do vyhodnocení je hodně silné, výrazně to zvyšuje šanci na lepší úspěchy. Proto využíváme další kostku, nad základní 4, jen v opravdu výjimečných případech.

U magie jsme původně také uvažovali o Magické kostce, ale z výše uvedeného důvodu by tím byl kouzelník příliš silný. V naší hře jsme z počátku vázali magii na Příčetnost. Pokud kouzlím, musím do vyhodnocení použít Kostku Příčetnosti. Abychom rozlišili sílu kouzel, tak jsme u silných kouzel vyžadovali nejdříve utracení jednoho bodu Příčetnosti a až následné ověření. Tím nám vznikl podobný feeling jako v DnD - triky byly zdarma, kouzla stála Příčetnost.

Co nám ale nevyhovovalo, bylo, že jsme přišli o volitelnost Příčetnosti a její fikční potenciál. Pokud "musím" započítat Příčetnost do každého ověření magie, tak se nemohu "rozhodnout" ji použít a vymyslet její dopad na fikci. A vymýšlení dopadu je právě ta zajímavá věc, co ji dělá zvláštní. Nestačí si přidat kostku (herní risk), ale ještě musíš také vymyslet, čím riskuješ a co riskuješ. Mít pouze navázánu "automatickou" kostku (ať už Příčetnost nebo Magii), ale nemít ji herně zajímavou, nám přišlo hloupé.

Při zpracování DrD se přímo nabízelo přidat magenergii, jako jeden z typických prvků hry, a současně zdroj, který je možné přes ostatní zdroje doplňovat. Nechtěl jsem ochuzovat potenciál mechaniky na úkor vynucení, volba a risk jsou pro mě to, co hru dělá zajímavou.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dračí doupě - Cthulhu dark

Příspěvek od MarkyParky »

Hodnocení:
Základ
Znázornění postavy
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Složení „setu kompetencí“ přes vlastnosti a zvláštní schopnosti je pěkné a čisté. Jeho jedinou nevýhodou je, že neroste do výšky, na čemž ale některá povolání Dračáku dost staví a tak nejde modelovat všechno. U povolání sice chybí některý obsah – sólové dovedností, výroba předmětů, některá kouzla - ale koncept je tak jednoduchý a zřejmý, že není problém je dodělávat za běhu.

Vyhodnocování
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 1
Obměna standardní vyhodnocovací mechaniky Systému umožňuje řešit všechny možné dračákovské situace, bojové i nebojové. Mechanika je jednoduchá na použití a přitom čitelná.

Konverze herního obsahu
Čistota: 0,5 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Konverze některých prvků (nestvůr, vybavení) čistě do fikce je na jednu stranu jednoduchá, na druhou stranu neřeší třeba zbraně a rozhodování, zda přidělit/nepřidělit kostku na některé činnosti. Vzhledem k tomu, že kouzla ten samý problém explicitně řeší, chtělo by to asi doplnit nějaký subsystém zranitelnosti nebo příklady, jak nastavit fikční mantinely, aby se vybavení a nestvůry projevovaly i mechanicky.

Svaté krávy
Celkem započítáno 6 svatých krav.

Vlastnosti:
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Převedení vlastností na kompetence v nebojových dovednostech a vydělení boje je dobrý a čistý a srozumitelný způsob, jak vymezit dračákovské dovednosti v systému, který měl původně volné dovednosti. Převedeny jsou všechny vlastnosti, ale už ne jejich rozmanitost, flavour a vazba na ostatní herní prvky.

Magenergie:
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 1
Magenergie i ověřování jejího doplňování na příčetnost a životy je sice trochu krok stranou, ale je pěkně provázaný na základní mechaniku. Použitý způsob práce s magenergie dokáže znázornit veškerou magii z Dračáku. Jediné, co bych trochu vytknul je, že čtenář si musí fungování magů domyslet ze znění jednotlivých schopnost - společná pravidla by to chtělo někde vytknout a shrnout bokem.

Explodující 6:
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 1
Zdvojení úspěchů v komplexních hodnoceních je hezký drobný boost za 6 a je to designově čisté a snadno aplikovatelné Univerzálně použitelné, pokrývá všechna vyhodnocení a dělá to, co dělat má.

Výrobky a kouzla (zejména Barevné blesky):
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 1
Princip učení kouzel, rozšiřování efektů skrze magy a hlavně vyhodnocování následků – ověřování vlivu na příčetnost, to všechno je v Systému čisté. Jsou navržený i různé druhy blesků s rozvíjeným efektem, jak se na svatou krávu patří.

Rasy (zejména Kroll)
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 1
Zvláštní schopnosti a jejich potvrzování skrze ověřování příčetnosti jsou dobrý design, jak dát jedním vrzem rasám schopnost i charakter. Všechny rasy jsou zastoupené, vazby modelují dračák, pravidlo se dobře dostává do hry.

Povolání (CnL, dělení, expování, růst, „hluché“ úrovně)
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Levelování po milnících a postupné získávání dovedností je jednoduché a čisté, chybí ale dračákovské charakteristické dělení schopností.

Ucelenost a dojem
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 1
Na Hře je vidět, že podřídila svůj design Systému, a při tom v každém kroku bylo myšleno na zachování nějakého prvku z Dračáku. Za zbytečné považuju to vyřazení alchymisty - myslím, že by stačilo udělat ho trochu víc "online", aby mohl vyrábět za běhu a využít submechaniku magenergie, jen ji třeba navázat na životy, místo příčetnosti.
Protože jde o konverzi Dračáku, je docela logický i krok v podobě přepisu původních dračákovských kouzel - a neměl bych ho tedy vyčítat. Přesto tady cítím, že hra by mohla být ještě o fous lepší, kdyby se kouzelník učil nějaké magické školy a kouzla byla obecnější. To už je ale inspirace na rozvoj nad rámec téhle soutěže.
Odpovědět

Zpět na „Dračí kuchyně 2021“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti