[Dračí kuchyně 2021] Lady Blackswan (Lady Blackbird)
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Dračí kuchyně 2021] Lady Blackswan (Lady Blackbird)
Hodnocení:
Základ
Znázornění postavy
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 1
Kombinace Črtů, Tagů, Klíčů i Tajemství a způsob, jakým jsou použity, dává dostatečnou hloubku na to, aby se daly postavy z Dračáku převést a rozvíjet. Nejsou sice příklady všech povolání a ras, nicméně obecný návod je srozumitelný a je z něj jasné, jak postavy znázornit a převést. Jediná drobnost, co bych trochu vytknul je, že ukázkové postavy mají do sebe promíchané konverzní a příběhové prvky bez zřetelného oddělení, což trochu snižuje přehlednost.
Vyhodnocování
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 1
Zakomponování vlastností i schopností do dicepoolu je jasné, čisté, pochopitelné i prakticky použitelné při hře. Hra umí vyhodnocovat konflikty, přes eskalace simulovat delší boje či vyjednávání, stejně tak dokáže řešit pasti a nástrahy jako překážky. Jediné, co trochu chybí, je náznak nebo příklad, jak řešit exploraci - samozřejmě univerzální mechanika to umí, ale u hry, jejímž hlavním tématem je mořeplavba, bych to čekal explicitně.
Konverze herního obsahu
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Princip, s jakým se herní prvky převádí na náročnost je pěkný čistý design. Asi jediné, co bych mu vytknul, je že u výroby je výrazně detailnější ve srovnání s ostatními herními prvky - myslím, že by se bohatě dalo vyžít s mírně upravenou mechanikou kouzel - a zbytečné to komplikuje hru. Princip je i celkem srozumitelný, ale u příkladů nestvůr (vyjma vlkodlaka) chybí črty a tagy, kouzla a výrobky nemají příklady vůbec, což činí vymýšlení obtížnějším. A zcela chybí mechanické znázornění různého běžného vybavení - očekával bych, že bude opět převedeno na náročnost, ale není to tam.
Svaté krávy
Celkem započítáno 5 svatých krav
Vlastnosti:
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Navázání vlastností na pool kostek i jejich propojení s povoláními a rasami, i jejich role jako základ dicepoolu – to je vše provedené jasně a čistě, při hře se to v pohodě používá. Jen jsou redukovány na ovlivnění pravděpodobnosti - chybí jim nějaký flavour nebo vazba na ostatní herní prvky.
Magenergie:
Čistota: 0,5 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 0,5
Magenergie u výroby je převedená na esenci, zatímco kouzla s ní nepracují a místo toho pracují rovnou s náročností. Jsou to dva koncepty vedle sebe - mají stejný základ a oba jsou samy o sobě funkční, ale vedle sebe vytváří zbytečnou dichotomii, která navíc zbytečné vyleze do popředí u jednorázových magických předmětů, které jsou vlastně ekvivalentem odložených kouzel.
Přepočet magů+surovin na esenci a následná konverze na náročnost – na to, co ten proces do hry přináší, je zbytečně poměrně komplikovaný – a když uvážím, jak nevyvážené byly předměty v Dračáku, tak snad i zbytečný. Nicméně jedním nebo druhým způsobem se dá znázornit veškeré zacházení z magenergií.
Explodující 6:
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 1
Přidání kostky do dicepoolu je jednoduché a čisté, srozumitelné. Protože se počítají kumulativně úspěchy, explodující šestka dělá přesně to, co očekává hráč Dračáku - zlepšuje šanci na dobrý výsledek.
Rasy (zejména Kroll)
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Mechanické znázornění ras skrze zvýšení dicepoolu je funkční a srozumitelný. Jako jeden detail bych vytknul nesystematické pojmenování ras - proč jsou krollové piktové, ale elfové a trpaslíci ne? Jinak chválím nápad převedení krollího ultrasluchu na sonar u hry s námořní tématikou. Ale převedení dalších krollích vlastností na tagy, případně znázornění extrémních vlastností už chybí, u trpaslíků zase postrádám podobné převedení nočního zraku.
Povolání (CnL, dělení, expování, růst, „hluché“ úrovně)
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 0,5
Je použitý originální růst ze Systému, doplněný o odemykání nového klíče jako znázornění dělení povolání na šesté úrovni Dračáku. Jasné, čisté, dokáže to znázornit růst libovolného povolání, přitom to netrpí na jeho neduhy. Škoda je, že bylo zvoleno vysvětlení skrze příklady, bez obecného popisu. Když se k tomu přidá to, že není zahrnut poměrně komplikovaný hraničář, kouzelníkovy magické školy jsou úplně jinačí a do toho se v příkladech pletou questové prvky, tak to výrazně ztěžuje pochopení a konverzi.
Ucelenost a dojem
Čistota: 0,5 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 0,5
Hra na mě působí, jako kdyby stála na půl cesty, mezi plnou konverzí generického Dračáku a jeho adaptací na stylizovanou úzce profilovou hru. Na jednu stranu námořnické téma, zasazení do specifického settingu, nakopnutý konkrétní příběh, piktové a seveřani magie. Na druhou stranu striktní konverze a pojmenování některých prvků – elfové, trpaslíci, přesné převody magických předmětů se složitou mechanikou esence. Je ale vidět, že navržený koncept umožňuje jak generický Dračák, tak Dračákoidní námořní dobrodružství hrát. Zvolená forma vysvětlování přes příklady a pár pravidlových taháků je sice přitažlivá - a rozhodně chválím sazbu - a je názorná tam, kde se trefí do čtenářova zájmu, ale znesnadňuje porozumění tam, kde příklad nedává. Pochopení se také ztěžuje výše uvedená dualita terminologie a prostředí.
Základ
Znázornění postavy
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 1
Kombinace Črtů, Tagů, Klíčů i Tajemství a způsob, jakým jsou použity, dává dostatečnou hloubku na to, aby se daly postavy z Dračáku převést a rozvíjet. Nejsou sice příklady všech povolání a ras, nicméně obecný návod je srozumitelný a je z něj jasné, jak postavy znázornit a převést. Jediná drobnost, co bych trochu vytknul je, že ukázkové postavy mají do sebe promíchané konverzní a příběhové prvky bez zřetelného oddělení, což trochu snižuje přehlednost.
Vyhodnocování
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 1
Zakomponování vlastností i schopností do dicepoolu je jasné, čisté, pochopitelné i prakticky použitelné při hře. Hra umí vyhodnocovat konflikty, přes eskalace simulovat delší boje či vyjednávání, stejně tak dokáže řešit pasti a nástrahy jako překážky. Jediné, co trochu chybí, je náznak nebo příklad, jak řešit exploraci - samozřejmě univerzální mechanika to umí, ale u hry, jejímž hlavním tématem je mořeplavba, bych to čekal explicitně.
Konverze herního obsahu
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Princip, s jakým se herní prvky převádí na náročnost je pěkný čistý design. Asi jediné, co bych mu vytknul, je že u výroby je výrazně detailnější ve srovnání s ostatními herními prvky - myslím, že by se bohatě dalo vyžít s mírně upravenou mechanikou kouzel - a zbytečné to komplikuje hru. Princip je i celkem srozumitelný, ale u příkladů nestvůr (vyjma vlkodlaka) chybí črty a tagy, kouzla a výrobky nemají příklady vůbec, což činí vymýšlení obtížnějším. A zcela chybí mechanické znázornění různého běžného vybavení - očekával bych, že bude opět převedeno na náročnost, ale není to tam.
Svaté krávy
Celkem započítáno 5 svatých krav
Vlastnosti:
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Navázání vlastností na pool kostek i jejich propojení s povoláními a rasami, i jejich role jako základ dicepoolu – to je vše provedené jasně a čistě, při hře se to v pohodě používá. Jen jsou redukovány na ovlivnění pravděpodobnosti - chybí jim nějaký flavour nebo vazba na ostatní herní prvky.
Magenergie:
Čistota: 0,5 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 0,5
Magenergie u výroby je převedená na esenci, zatímco kouzla s ní nepracují a místo toho pracují rovnou s náročností. Jsou to dva koncepty vedle sebe - mají stejný základ a oba jsou samy o sobě funkční, ale vedle sebe vytváří zbytečnou dichotomii, která navíc zbytečné vyleze do popředí u jednorázových magických předmětů, které jsou vlastně ekvivalentem odložených kouzel.
Přepočet magů+surovin na esenci a následná konverze na náročnost – na to, co ten proces do hry přináší, je zbytečně poměrně komplikovaný – a když uvážím, jak nevyvážené byly předměty v Dračáku, tak snad i zbytečný. Nicméně jedním nebo druhým způsobem se dá znázornit veškeré zacházení z magenergií.
Explodující 6:
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 1
Přidání kostky do dicepoolu je jednoduché a čisté, srozumitelné. Protože se počítají kumulativně úspěchy, explodující šestka dělá přesně to, co očekává hráč Dračáku - zlepšuje šanci na dobrý výsledek.
Rasy (zejména Kroll)
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Mechanické znázornění ras skrze zvýšení dicepoolu je funkční a srozumitelný. Jako jeden detail bych vytknul nesystematické pojmenování ras - proč jsou krollové piktové, ale elfové a trpaslíci ne? Jinak chválím nápad převedení krollího ultrasluchu na sonar u hry s námořní tématikou. Ale převedení dalších krollích vlastností na tagy, případně znázornění extrémních vlastností už chybí, u trpaslíků zase postrádám podobné převedení nočního zraku.
Povolání (CnL, dělení, expování, růst, „hluché“ úrovně)
Čistota: 1 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 0,5
Je použitý originální růst ze Systému, doplněný o odemykání nového klíče jako znázornění dělení povolání na šesté úrovni Dračáku. Jasné, čisté, dokáže to znázornit růst libovolného povolání, přitom to netrpí na jeho neduhy. Škoda je, že bylo zvoleno vysvětlení skrze příklady, bez obecného popisu. Když se k tomu přidá to, že není zahrnut poměrně komplikovaný hraničář, kouzelníkovy magické školy jsou úplně jinačí a do toho se v příkladech pletou questové prvky, tak to výrazně ztěžuje pochopení a konverzi.
Ucelenost a dojem
Čistota: 0,5 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 0,5
Hra na mě působí, jako kdyby stála na půl cesty, mezi plnou konverzí generického Dračáku a jeho adaptací na stylizovanou úzce profilovou hru. Na jednu stranu námořnické téma, zasazení do specifického settingu, nakopnutý konkrétní příběh, piktové a seveřani magie. Na druhou stranu striktní konverze a pojmenování některých prvků – elfové, trpaslíci, přesné převody magických předmětů se složitou mechanikou esence. Je ale vidět, že navržený koncept umožňuje jak generický Dračák, tak Dračákoidní námořní dobrodružství hrát. Zvolená forma vysvětlování přes příklady a pár pravidlových taháků je sice přitažlivá - a rozhodně chválím sazbu - a je názorná tam, kde se trefí do čtenářova zájmu, ale znesnadňuje porozumění tam, kde příklad nedává. Pochopení se také ztěžuje výše uvedená dualita terminologie a prostředí.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Dračí kuchyně 2021] Lady Blackswan (Lady Blackbird)
Vdaka za rozsiahle zhodnotenie. Dufam, ze sa o par dni dostanem s podrobnejsej odpovedi
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Dračí kuchyně 2021] Lady Blackswan (Lady Blackbird)
Marky - niektore veci, co ti chybaju, v originalnych pravidlach Lady Blackbird nie su. Napriklad exploracia, mechanicke spracovanie vybavenia.
Zaroven miesanie pribehovych a mechanickych prvkov je jednym z core pravidiel Lady Blackbird.
Ja som sutaz pochopil tak, ze mame spravit navod na konverziu drd do ineho systemu, a to som sa snazil naplnit - co najviac zachovat pravidla Lady Blackbird, a ukazat, ako skonvertovat DrD do LB. Z toho vyplyva aj vyssie uvedene - veci, co chybaju, v LB nie su by default, takze neviem, ci sa to da povazovat za nedostatok. Inac by som LB ohol a doplnil takym sposobom, ze to mohlo rovno ostat DrD.
Neviem, nakolko si hodnotil, alebo bral do uvahy, ako vyzera cielovy system, a ako dobre bolo DrD naportovane na cielovy system bez pridavania roznych DrD specifickych pravidiel, co by radikalne zmenilo ten cielovy system na DrD like klon.
Zaroven miesanie pribehovych a mechanickych prvkov je jednym z core pravidiel Lady Blackbird.
Ja som sutaz pochopil tak, ze mame spravit navod na konverziu drd do ineho systemu, a to som sa snazil naplnit - co najviac zachovat pravidla Lady Blackbird, a ukazat, ako skonvertovat DrD do LB. Z toho vyplyva aj vyssie uvedene - veci, co chybaju, v LB nie su by default, takze neviem, ci sa to da povazovat za nedostatok. Inac by som LB ohol a doplnil takym sposobom, ze to mohlo rovno ostat DrD.
Neviem, nakolko si hodnotil, alebo bral do uvahy, ako vyzera cielovy system, a ako dobre bolo DrD naportovane na cielovy system bez pridavania roznych DrD specifickych pravidiel, co by radikalne zmenilo ten cielovy system na DrD like klon.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Dračí kuchyně 2021] Lady Blackswan (Lady Blackbird)
S tymi vlastnostami som nepochopil, co si chcel povedat. V originalnych pravidlach si zoberies prvu kocku do poolu za snahu. Pri portovani z DrD mas za snahu 1-3 kocky, podla pouzitej vlastnosti. Nenapada ma, co este by sa tam dalo s vlastnostami carovat v ramci pravidiel LB.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Dračí kuchyně 2021] Lady Blackswan (Lady Blackbird)
Co konkretne ti prosim chyba u Krolla? Lebo priklad ma tagy obrovsky, divoky, aj extremne vlastnosti - silny, odolny. To, ze su hlupi, som neportoval, jednak sa mi to nepaci, a druhak pravidla LB nepoznanu zaporne hodnoty, len kladne, co davaju kocky do poolu.
K tomu, ze jedine krollovia boli premenovani - mne sa umely vytvor kroll nepaci, tak som ho zasadil do prostredia britsko-severskych legiend a mytologie ako pikta. Ludia su obyvatelia juznych kralovstiev, barbari su horali alebo severania-vikingovia. Elfovia a trpaslici neboli premenovani, lebo sa pod takymi menami nachadzaju v britsko-nordickej mytologii.
K tomu, ze jedine krollovia boli premenovani - mne sa umely vytvor kroll nepaci, tak som ho zasadil do prostredia britsko-severskych legiend a mytologie ako pikta. Ludia su obyvatelia juznych kralovstiev, barbari su horali alebo severania-vikingovia. Elfovia a trpaslici neboli premenovani, lebo sa pod takymi menami nachadzaju v britsko-nordickej mytologii.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Dračí kuchyně 2021] Lady Blackswan (Lady Blackbird)
V zadání bylo, že konverze má umět znázornit všechno, co jde vyhodnocovat v Dračáku, přičemž jsem netrval na tom, že to musí být specifickou mechanikou, ale chtěl jsem, aby v takovém případě byl dodán alespoň nějaký návod, jak to znázornit nebo odehrát.Crowen píše:Ja som sutaz pochopil tak, ze mame spravit navod na konverziu drd do ineho systemu, a to som sa snazil naplnit - co najviac zachovat pravidla Lady Blackbird, a ukazat, ako skonvertovat DrD do LB. Z toho vyplyva aj vyssie uvedene - veci, co chybaju, v LB nie su by default, takze neviem, ci sa to da povazovat za nedostatok. Inac by som LB ohol a doplnil takym sposobom, ze to mohlo rovno ostat DrD.
Ve skutečnosti to nenapadlo nikoho (všichni v téhle kategorii dostali půlbod).Crowen píše:S tymi vlastnostami som nepochopil, co si chcel povedat. V originalnych pravidlach si zoberies prvu kocku do poolu za snahu. Pri portovani z DrD mas za snahu 1-3 kocky, podla pouzitej vlastnosti. Nenapada ma, co este by sa tam dalo s vlastnostami carovat v ramci pravidiel LB.
V Dračáku mají vlastnosti přesah i na jiné věci než vyhodnocování:
> Síla se odráží v nosnosti a pohyblivosti.
> Obratnost se odráží v pohyblivosti.
> Odolnost se promítá do životů.
> Inteligence má twist, že nízká umožňuje odolávat některým kouzlům.
> Charisma má twist, že nízká = zastrašování, vysoká = vyjednávání.
Opět - nebylo třeba konvertovat to doslova, ale čekal jsem, že si toho někdo všimne a alespoň nějak to promítne - když jde o svatou krávu.
Kdybys měl ostatní rasy v podobné míře, jak krolla, tak bych ti dal celý bod.Crowen píše:Co konkretne ti prosim chyba u Krolla? Lebo priklad ma tagy obrovsky, divoky, aj extremne vlastnosti - silny, odolny. To, ze su hlupi, som neportoval, jednak sa mi to nepaci, a druhak pravidla LB nepoznanu zaporne hodnoty, len kladne, co davaju kocky do poolu.
Ale tys měl krolla trochu nedotaženého (právě ta hloupost, a myslím nikdo z vás neadresoval, že krollové nemohou být zákonně dobří) + u ostatních ras toho chybělo víc => byl z toho půlbod.
No, jako chápu ... ale tahle úvaha z toho moc vidět není.Crowen píše:K tomu, ze jedine krollovia boli premenovani - mne sa umely vytvor kroll nepaci, tak som ho zasadil do prostredia britsko-severskych legiend a mytologie ako pikta. Ludia su obyvatelia juznych kralovstiev, barbari su horali alebo severania-vikingovia. Elfovia a trpaslici neboli premenovani, lebo sa pod takymi menami nachadzaju v britsko-nordickej mytologii.
A hodnotil jsem dojem po přečtení.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Dračí kuchyně 2021] Lady Blackswan (Lady Blackbird)
Vdaka, chapem. Ono je v starom DrD strasne vela uctovnictva, ktore v Lady Blackbird proste nie je, takze som mal dve moznosti - dorobit to tam, a pokazit ducha LB, alebo to uctovnictvo obetovat, a nemat ho tam, a sustredit sa na par hlavnych veci.
Rasy mam spracovane tri, krolla, barbarku a dve elfky. Barbarka/Severanka aj Elfky su spracovane rovnako, ako kroll - cez crtu Rasa a tagy (elfovia - dlhoveki, umenie, lahka noha, lukostrelba, barbari - otuzili, hrdi). Trpaslikov a ludi som nestihol (ale pracujem na tom), a hobitov a kudukov som vypustil zamerne - v mojom svete Vysociny neexistuju. Ale dufam, ze keby niekto velmi chcel, tak ich tam velmi lahko naportuje cez Crtu + Tagy.
Este raz vdaka za taky podrobny rozbor, to som naozaj necakal po poslednych par rocnikoch
Rasy mam spracovane tri, krolla, barbarku a dve elfky. Barbarka/Severanka aj Elfky su spracovane rovnako, ako kroll - cez crtu Rasa a tagy (elfovia - dlhoveki, umenie, lahka noha, lukostrelba, barbari - otuzili, hrdi). Trpaslikov a ludi som nestihol (ale pracujem na tom), a hobitov a kudukov som vypustil zamerne - v mojom svete Vysociny neexistuju. Ale dufam, ze keby niekto velmi chcel, tak ich tam velmi lahko naportuje cez Crtu + Tagy.
Este raz vdaka za taky podrobny rozbor, to som naozaj necakal po poslednych par rocnikoch
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Dračí kuchyně 2021] Lady Blackswan (Lady Blackbird)
Toto je tak cool, ze to hned musim zapracovat! Super to zapada do konceptu tetovanych Piktov
https://www.facebook.com/kabinetcoolkur ... 7553168476
https://www.facebook.com/kabinetcoolkur ... 7553168476
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host