[Dračí kuchyně 2021] Ingredience - Svaté krávy
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
[Dračí kuchyně 2021] Ingredience - Svaté krávy
Kuchtíci, připravte se na porážku a porcování Svatého hovězího. Pro Dračí kuchyň 2021 vyhlašuji následující Ingredience, rozdělené do 3+1 kategorií.
Mechanické
* Vlastnosti: Síla, Obratnost, Odolnost, Inteligence, a hlavně "ta" Charisma. A to, že každá vstupuje do hry jinudy.
* Magenergie: Bez minihry s magy není Dračák.
* Explodující šestka: Protože Člověče, nezlob se tvoří jádro českého gamedesignu.
Aby byla indicie započítáná, není bezpodmínečné nutné (a v některých systémech ani možné) použít přesně uvedený mechanický koncept, ale je potřeba, aby zvolené řešení alespoň nějakým způsobem mechanicky napodobovalo či na něj odkazovalo.
Obsahové
* Výrobky a kouzla: Lektvary od Červeného kříže po Chodce Jana. Sluneční prsten a prsten knížete D'raguly. Welfovy lektvary. Hraničářské údery. Mágův velký mix ... a hlavně barevné blesky.
* Nestvůry: Nevidění, huňáči, moudrá sova, Dárosh, lemrouch, moudří a divocí draci, elfocvak, varan ... a hlavně zelený hlen,
* Rasy: Hobiti, kudůci, trpaslíci, elfové, barbaři a hlavně krollové.
Minimem pro to, aby byla indicie započítaná, je konkrétní příklad aplikace podtrženého herního prvku. Ostatní jsou příklady toho, co by mohlo být zajímavé vidět, ale je na vás, zda to ukážete pomocí příkladů, návodu na konverzi či jakkoliv jinak, převedete některé, či všechny, nebo si naopak najdete vlastní, lepší.
Konceptuální:
* Povolání: Class-n-level, dělení na 6. úrovni, expování, růst schopností a "hluché" úrovně ...
* Sólový obsah: Hvozd, sítě, astrální sféry, podrobování, bhůtové .. tolik věcí, se kterými jste si mohli hrát a nepotřebovali k tomu družinu.
* Pán Jeskyně má vždycky pravdu: Bez dalšího komentáře ....
Pro započítání jedné z těchto kategorií po vás nechci tyto koncepty beze změny zapracovat, ale naopak přepracovat tak, aby se z konceptů nepříliš šťastných staly koncepty použitelné, zábavné, vhodné do společné hry.
A desátá, ve své vlastní svébytné kategorii:
Tutoriál
* Jarikovo dobrodružství - protože nějak se pro zhodnocení tu vaší Hru naučit musím. Tak proč ne tutoriálem?
Pro započítání této ingredience je potřeba dodat alespoň minitutoriál, který provede čtenáře sérií alespoň 2-3 rozhodnutí s použitím zjednodušené herní mechaniky.
Můžete vařit, Soutěžní fáze začíná.
Jo, a samozřejmě v tomto vlákně je povoleno indicie komentovat či se ptát na doplňující otázky.
Mechanické
* Vlastnosti: Síla, Obratnost, Odolnost, Inteligence, a hlavně "ta" Charisma. A to, že každá vstupuje do hry jinudy.
* Magenergie: Bez minihry s magy není Dračák.
* Explodující šestka: Protože Člověče, nezlob se tvoří jádro českého gamedesignu.
Aby byla indicie započítáná, není bezpodmínečné nutné (a v některých systémech ani možné) použít přesně uvedený mechanický koncept, ale je potřeba, aby zvolené řešení alespoň nějakým způsobem mechanicky napodobovalo či na něj odkazovalo.
Obsahové
* Výrobky a kouzla: Lektvary od Červeného kříže po Chodce Jana. Sluneční prsten a prsten knížete D'raguly. Welfovy lektvary. Hraničářské údery. Mágův velký mix ... a hlavně barevné blesky.
* Nestvůry: Nevidění, huňáči, moudrá sova, Dárosh, lemrouch, moudří a divocí draci, elfocvak, varan ... a hlavně zelený hlen,
* Rasy: Hobiti, kudůci, trpaslíci, elfové, barbaři a hlavně krollové.
Minimem pro to, aby byla indicie započítaná, je konkrétní příklad aplikace podtrženého herního prvku. Ostatní jsou příklady toho, co by mohlo být zajímavé vidět, ale je na vás, zda to ukážete pomocí příkladů, návodu na konverzi či jakkoliv jinak, převedete některé, či všechny, nebo si naopak najdete vlastní, lepší.
Konceptuální:
* Povolání: Class-n-level, dělení na 6. úrovni, expování, růst schopností a "hluché" úrovně ...
* Sólový obsah: Hvozd, sítě, astrální sféry, podrobování, bhůtové .. tolik věcí, se kterými jste si mohli hrát a nepotřebovali k tomu družinu.
* Pán Jeskyně má vždycky pravdu: Bez dalšího komentáře ....
Pro započítání jedné z těchto kategorií po vás nechci tyto koncepty beze změny zapracovat, ale naopak přepracovat tak, aby se z konceptů nepříliš šťastných staly koncepty použitelné, zábavné, vhodné do společné hry.
A desátá, ve své vlastní svébytné kategorii:
Tutoriál
* Jarikovo dobrodružství - protože nějak se pro zhodnocení tu vaší Hru naučit musím. Tak proč ne tutoriálem?
Pro započítání této ingredience je potřeba dodat alespoň minitutoriál, který provede čtenáře sérií alespoň 2-3 rozhodnutí s použitím zjednodušené herní mechaniky.
Můžete vařit, Soutěžní fáze začíná.
Jo, a samozřejmě v tomto vlákně je povoleno indicie komentovat či se ptát na doplňující otázky.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Dračí kuchyně 2021] Ingredience - Svaté krávy
Říkal jsi, že jich musí být pět? Bál jsem se, že bych si nevybral, a asi bych zvládl tak osm.
hraju: Ω Projekt Omega
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Dračí kuchyně 2021] Ingredience - Svaté krávy
Nejméně pět.
Když zvládneš osm, dej osm, budeš mít víc bodů.
Když zvládneš osm, dej osm, budeš mít víc bodů.
Re: [Dračí kuchyně 2021] Ingredience - Svaté krávy
Hm, popravdě jsem trochu zklamaný, že do svatých krav se dostaly ikonické bugy.
Barbar je už v povoláních.
Tolik k mé účasti.
Máme všechny a Moudrost k tomu. Charisma je rodu středního, ale to si umí upravit každý.
Máme jako volitelné pravidlo.
Máme kritical 20. Adresuje to hodně podobné věci, krom "znám to z člověče" asi všechny.
Spoustu jich stačí přejmenovat, spoustu dává i zásah bleskem.
Ještě nevíme, co všechno se propracuje do základního bestiáře, takže neřeknu, co a jak přefluffovat, ale myslím, že pro všechno krom zjevných pitomostí se dá najít cesta. Rozhodně může jeden ze slizů zezelenat.
kudůk = gnóm, kroll = půlork, a všechno bude OK.
Barbar je už v povoláních.
Dělíme na 1-3, hluché úrovně nevedeme (což je ten nejlepší způsob, jak je upravit, this isnt feature, this is bug), jinak to myslím máme.
DnD druid hvozdy moc nemá (i když teoreticky tam jsou potřebné nástroje), ale sítě máme, podrobování a bbhůty zastoupí spousta z bžilionu kouzel.
Bez komentáře.
Tolik k mé účasti.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Dračí kuchyně 2021] Ingredience - Svaté krávy
Log 1=0:
Myslím, že jsi minul pointu některých Svatých krav i část zadání soutěže.
Ale víc to komentovat nebudu, ne během soutěže. Jestli ti je blbé JaD přihlásit, protože za sebou mají delší vývoj, můžeš je sem vrazit mimo-soutěžně a dostat mimosoutěžní ohodnocení.
Jinak moc pointu toho postu nechápu. Je divné číst, co všechno "máte", ale přitom s tím stát mimo hodnocení a nedostat tak oponenturu.
Myslím, že jsi minul pointu některých Svatých krav i část zadání soutěže.
Ale víc to komentovat nebudu, ne během soutěže. Jestli ti je blbé JaD přihlásit, protože za sebou mají delší vývoj, můžeš je sem vrazit mimo-soutěžně a dostat mimosoutěžní ohodnocení.
Jinak moc pointu toho postu nechápu. Je divné číst, co všechno "máte", ale přitom s tím stát mimo hodnocení a nedostat tak oponenturu.
Re: [Dračí kuchyně 2021] Ingredience - Svaté krávy
Není moc hluboká, a popravdě zpětně mám za to, že nobhajuje délku toho postu.
Narážím na ten starší vtípek, že bychom se s JaD mohli zúčastnit, i když s touhle soutěží nemají nic společného. Ty jsi na to odepsal, že ale musíme splnit tvé svaté krávy. No, tak jsem se pokusil zhodnotit, jak se nám to povedlo a doplnil na úvod poznámku, jak na mě podmínky působí. Jestli jsem něco nepochopil, OK, je to možné.
Jestli chceš, můžeš napsat něco jako "S tímhle byste ne/mohli soutěžit, kdyby účast projektu chystaného k vydání nebyl nesmysl v principu." Můžeš mi vysvětlit, co jsem nepochopil. Pokud ne, tak se na to vykašli, není to ničím popsané, jen vtípek, který se úplně nepovedl.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Dračí kuchyně 2021] Ingredience - Svaté krávy
Log 1=0:
Ok, už asi chápu.
Tak takhle:
* S deklarovaným obsahem byste se mohli klidně účastnit, kdyby vám v tom nebránil ten předchozí vývoj.
* Abyste se mohli zúčastnit, musel byste napsat víc, než jen "máme". Ukázat v praxi či alespoň dát způsobem převedení tak, abych ho dokázal domyslet při znalosti DrD a DnD.
* I tak mi přijde, že deklarovaný obsah nenaplňuje ve všech bodech svaté krávy tak, jak jsou zadané. Ale k tomu teď nechci psát víc, ať nezasahuji do hry ostatním. Pokud máš zájem, napíšu k tomu pár řádků nesoutěžně po hře.
Ok, už asi chápu.
Tak takhle:
* S deklarovaným obsahem byste se mohli klidně účastnit, kdyby vám v tom nebránil ten předchozí vývoj.
* Abyste se mohli zúčastnit, musel byste napsat víc, než jen "máme". Ukázat v praxi či alespoň dát způsobem převedení tak, abych ho dokázal domyslet při znalosti DrD a DnD.
* I tak mi přijde, že deklarovaný obsah nenaplňuje ve všech bodech svaté krávy tak, jak jsou zadané. Ale k tomu teď nechci psát víc, ať nezasahuji do hry ostatním. Pokud máš zájem, napíšu k tomu pár řádků nesoutěžně po hře.
Re: [Dračí kuchyně 2021] Ingredience - Svaté krávy
Saaaakra, asi jsem na tuhle soutěž odehrál málo DrD. Pamatuju si jenom málo z pravidel.
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Dračí kuchyně 2021] Ingredience - Svaté krávy
Za sebe musím říct, že některé svaté krávy považuju za tak zdeformované, že jsem je s chutí podřízl, protože by nově vytvářené RPG jen zprasily.MarkyParky píše:Ve skutečnosti to nenapadlo nikoho (všichni v téhle kategorii dostali půlbod).
V Dračáku mají vlastnosti přesah i na jiné věci než vyhodnocování:
> Síla se odráží v nosnosti a pohyblivosti.
> Obratnost se odráží v pohyblivosti.
> Odolnost se promítá do životů.
> Inteligence má twist, že nízká umožňuje odolávat některým kouzlům.
> Charisma má twist, že nízká = zastrašování, vysoká = vyjednávání.
Opět - nebylo třeba konvertovat to doslova, ale čekal jsem, že si toho někdo všimne a alespoň nějak to promítne - když jde o svatou krávu.
Pohyblivost je na prvním místě. Zkoušeli jsme na ni hrát ve spojení s nostností a byla to neuvěřitelná nuda, kterou hráči cileně ignorovali. To samé nosnost (o počítání v mincích ani nemluvím). Osobně ji ignoruju od chvíle, kdy jsme začali hrát Stahowrun, a nikdy nám nechyběla.
Životy nemám jak převést, navíc je to pro mě špatná mechanika.
Odolávání mentálním kouzlům pomocí aspektu "Jednoduchý" Omega umožňuje normálně. Druhá věc je, že jsem nikdy neviděl mentální kouzla použitá proti družině, nebo přesněji jsem neviděl scénu, kdy by si na odolání hráči házeli a Kroll mohl využít svou výhodu. Tahle svatá kráva mi přijde ztracená ve velmi hlubokém lese.
Nízká charisma na zastrašování nefungovala. Náš kroll s minimální charismou zkoušel opakovaně zastrašovat psa tak dlouho, než ho ten pes pokousal, a od té doby tuto schopnost ignoroval. Hráči válečníků s vyšší než minimální charismou ji ignorovali vždy, nebo se pokoušeli tohle pravidlo upravit. Opět je to svatá kráva, která nedojila ani nedávala maso.
Vlastně některé svaté krávy v tomto seznamu vůbec nebyly svaté krávy, protože je snad žádný hráč nechtěl přenášet do nové verze.
hraju: Ω Projekt Omega
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Dračí kuchyně 2021] Ingredience - Svaté krávy
Jerson: Už se začínám trochu opakovat, ale zadáním soutěže nebylo tyhle svaté krávy přenést za každou cenu a jedna k jedné.
Zadáním bylo nějak je znázornit, případně dát návod, jak to zahrát.
A většina z nich byla vybraná právě kvůli tomu, že na jednu stranu to fakt byly nějaké ikonické prvky a na druhou stranu byly extrémně blbě navržené, takže si o nějakou formu rewrite říkaly. Takže pokud říkáš, že byly udělané fakt blbě tak zadání jen potvrzuješ.
Následné hodnocení rozsahu pak bylo na té úrovni, že nulu dostal ten, kdo se na krávu vykašlal nebo z ní udělal něco úplně jiného, půl bodů dostal ten, kdo ji nějak ořezal nebo převedl napůl a celý bod dostal ten, kdo ji převedl se nějakými těmi twisty a doplňky nebo udělal širší konzistentní převod celé kategorie.
Pokud ses rozhodnul půlku jejich obsahu podříznout, dostal jsi logicky půl bodů za rozsah... Ale pak třeba zase celý bod za čistotu a/nebo přístupnost, když ti to umožnilo udělat design čistší.
A kdybys třeba větu Odolávání mentálním kouzlům pomocí aspektu "Jednoduchý" Omega umožňuje normálně měl někde v textu jako návod, jak tuhle designovou featuru převést, a k tomu třeba napsal ještě "kdo má aspekt Silák nebo Korba unese toho víc než ten, kdo má aspekt Prcek nebo Vyžle", tak už by to pomalu bylo na ten druhý půlbod za rozsah, protože bych viděl, že jsino tom při převádění přemýšlel a nějak jsinto zohlednil.
Ale takhle krcim rameny - Dračák je plný prasaren a designových chyb. Úkolem téhle soutěže bylo ukázat, jak to udělat dobře, ne říct "tohle je chyba, tak to ignoruju".
Zadáním bylo nějak je znázornit, případně dát návod, jak to zahrát.
A většina z nich byla vybraná právě kvůli tomu, že na jednu stranu to fakt byly nějaké ikonické prvky a na druhou stranu byly extrémně blbě navržené, takže si o nějakou formu rewrite říkaly. Takže pokud říkáš, že byly udělané fakt blbě tak zadání jen potvrzuješ.
Následné hodnocení rozsahu pak bylo na té úrovni, že nulu dostal ten, kdo se na krávu vykašlal nebo z ní udělal něco úplně jiného, půl bodů dostal ten, kdo ji nějak ořezal nebo převedl napůl a celý bod dostal ten, kdo ji převedl se nějakými těmi twisty a doplňky nebo udělal širší konzistentní převod celé kategorie.
Pokud ses rozhodnul půlku jejich obsahu podříznout, dostal jsi logicky půl bodů za rozsah... Ale pak třeba zase celý bod za čistotu a/nebo přístupnost, když ti to umožnilo udělat design čistší.
A kdybys třeba větu Odolávání mentálním kouzlům pomocí aspektu "Jednoduchý" Omega umožňuje normálně měl někde v textu jako návod, jak tuhle designovou featuru převést, a k tomu třeba napsal ještě "kdo má aspekt Silák nebo Korba unese toho víc než ten, kdo má aspekt Prcek nebo Vyžle", tak už by to pomalu bylo na ten druhý půlbod za rozsah, protože bych viděl, že jsino tom při převádění přemýšlel a nějak jsinto zohlednil.
Ale takhle krcim rameny - Dračák je plný prasaren a designových chyb. Úkolem téhle soutěže bylo ukázat, jak to udělat dobře, ne říct "tohle je chyba, tak to ignoruju".
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Dračí kuchyně 2021] Ingredience - Svaté krávy
Asi jsem si dobře nevyložil ten požadavek na identifikaci a přepracování.
Každopádně to vypadá, že jeden člověk by mohl Dračí Omegu vyzkoušet v praxi, tak třeba dojde na to, že některé věci dodělám.
Každopádně to vypadá, že jeden člověk by mohl Dračí Omegu vyzkoušet v praxi, tak třeba dojde na to, že některé věci dodělám.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [Dračí kuchyně 2021] Ingredience - Svaté krávy
Marky: Přijde mi, že se tvoje požadavky nepotkávaj se zbytkem zadání. Chápal bych, kdybys tohle chtěl po remaku DrD, tj. po novejch pravidlech, která by měla za úkol co nejvíc připomínat ta původní a udělat to co nejlíp. Jenže tohle jsi nezadal, ty jsi po soutěžících chtěl, aby udělali port do jinýho systému. To v sobě automaticky obsahuje spoustu designérských rozhodnutí, kterej udělal autor systému, do kterýho portuješ (což je teda v případě Jersona ta samá osoba, ale schyzofrenie neomlouvá ). Jerson má rozhodně pravdu v tom, že Omega problémy DrD s hpčky řeší tím, že žádná hpčka nemá, tudíž má splněno by default a je nesmysl, aby to v portu jakkoliv adresoval. A tohle podle mě platí i pro tvoje ostatní svatý krávy.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti