[Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage
Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage
Omlouvám se za pozdní odpovědi, doufal jsem že budu diskutovat trochu bezprostředněji
Podle vašich reakcí soudím, že autorská slepota panuje s plnou silou, fakt jsem si myslel že je to jasné, a že jsem pokryl všechny hlavní možnosti. No, tak ne.
Podle vašich reakcí soudím, že autorská slepota panuje s plnou silou, fakt jsem si myslel že je to jasné, a že jsem pokryl všechny hlavní možnosti. No, tak ne.
Záměr je udělat divnou hru, ale byl bych rád aby pravidla byla srozumitelná a přehledná.
Tohle obojí naráží na širší terminologii. Potřebuju názvy pro následující věci (v závorce je "současná terminologie" / "terminologie Bliss Stage"):
- hráč v naší realitě ("metahráč" / "hráč")
- postava v DrD ("hrdina" / "ANIMa")
- hráč DrD ("hráč" / "pilot")
- gamemaster pro DrD ("PJ" / "kotva")
- jiné postavy ve hře, které se znají s těmi co hrají DrD ("vedlejší postava" / "vedlejší postava")
- postava v Hlasu - zastřešující pojem pro všechny druhy postav: hráče, PJ a vedlejší postavy ("postava" / "postava")
- šéf odboje ("autorita" / "autorita")
- gamemaster pro Hlas ("GM" / "GM")
Tohle je (další) názor, který mě přesvědčuje že současná terminologie není dobrá. Vážně zvažuju začít říkat hráčům DrD piloti, to aspoň odkazuje na Bliss Stage, ale nelíbí se mi ta stylizace, pořád doufám že někdo jiný bude mít geniální nápad co to vyřeší.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage
Hráč -> Nerd -> Hrdina
Nebo šprt, geek, dítě... Stačilo by v textu říkat hráčům DrD děti a je to. Prostě píšeš rpg o dětech, co hraju dracak. To zní okay.
Hráč -> Dítě nebo teenager -> Hrdina
Nebo šprt, geek, dítě... Stačilo by v textu říkat hráčům DrD děti a je to. Prostě píšeš rpg o dětech, co hraju dracak. To zní okay.
Hráč -> Dítě nebo teenager -> Hrdina
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage
Tak jsem předělal terminologii, pro hráče ve hře nakonec používám termín "pilot".
Kromě toho jsem dopsal poslední zásadní kapitolu. jestli zítra budu mít čas a síly, zkusím dopsat nějaký "gamebook" à la Jarikovo dobrodružství, asi jako další dokument.
Dítě a teenager: původně se mi líbil teenager, ale po překopání textu jsem si uvědomil, že teenageři jsou všichni kromě autority, takže to zase nikam nevedlo
Kromě toho jsem dopsal poslední zásadní kapitolu. jestli zítra budu mít čas a síly, zkusím dopsat nějaký "gamebook" à la Jarikovo dobrodružství, asi jako další dokument.
Názvy jako "nerd" a "geek" mi připadají pořád trochu urážlivé, a navíc jsou anglicky, což se do překladu nehodí.
Dítě a teenager: původně se mi líbil teenager, ale po překopání textu jsem si uvědomil, že teenageři jsou všichni kromě autority, takže to zase nikam nevedlo
Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage
Tak po nepatrných úpravách zveřejňuju soutěžní verzi.
Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage
Původně jsem plánoval, že napíšu i "gamebook" ve stylu Jarikova dobrodružství. Z toho nakonec sešlo, ale zůstal mi (poměrně horrorový) úvod, a přijde mi škoda se o něj nepodělit.
Jarikovo dobrodružství píše:
Toto je gamebookový úvod do Hlasu Zlatého draka. Hraní předpokládá základní znalost světa Hlasu: přečti si alespoň kapitoly Úvod a Defaultní setting.
Úvod
Jmenuješ se Jirka, chodíš do třetí třídy gymnázia a žiješ ve světě který dobyli mimozemšťané. Jejich útok byl zákeřný a nikdo z dospělých mu nedokázal odolat; všichni teď žijí svoje životy aniž by chápali věci které nejsou, aniž by dokázali snít. Svět snů je teď nebezpečné místo, tím nebezpečnější čím je člověk starší; a svět lidí taky. Tvůj kamarád Luboš zmizel neznámo kam, a mezi studenty se šeptá o divných stvořeních co se toulají temnými ulicemi města. Ty víš víc: sám jsi viděl psa s ohnivýma očima, jak v noci čenichá okolo vašeho domu.
Před dvěma týdny tě Zdeněk a jeho banda školních šikanistů hnala po ulici s klacky, a před výpraskem tě zachránila Hana, septimánka z vaší školy. Když tě doprovázela domů, prořekl ses o tom co jsi viděl v noci, ale Hana se ke tvému překvapení nesmála. Místo toho se tě začala vyptávat na tvoje názory na svět, plány do budoucna a oblíbené filmy. Když zjistila, že máš bujnou fantazii a uvědomuješ si že svět není co býval, přivedla tě do odboje. Ukázala ti kolíbky vyrobené z kůže a kostí monster, seznámila tě s dalšími členy odboje proti mimozemšťanům a prozradila ti, jak dokážou proti mimozemšťanům bojovat: vydávají se do světa snů, odkud mimozemšťani přišli, a bojují s nimi na jejich vlastní půdě.
K výpravě do světa snů jsou potřeba dva: pilot (to jsi ty) a Paní jeskyně (to bude Hana). Zatímco tvoje tělo bude připoutané v kolíbce, ona povede tvou mysl bdělým snem. Ve snu na sebe vezmeš podobu hrdiny z bájí a pověstí vytvořeného z úcty a přátelství k Haně, a ze vztahů k ostatním si vyrobíš zbraň a zbroj. Ona bude obsluhovat podivnou technologii kolíbky, snažit se porozumět podivným pravidlům která ji řídí, a probudí tě pokud by šlo do tuhého.
Pokračuj na Katastrofa
Katastrofa
Ve čtvrtek se tvůj bratr Honza nevrátil domů. V pátek svolal František Zahradil, učitel chemie který vede odboj proti mimozemšťanům, všechny piloty a Pány a Paní Jeskyně do školních dílen, kde máte nainstalované kolíbky.
Cíl mise: prozkoumat kobku pod Šedým vrchem, kam si profesor Zahradil myslí že Honzu unesli, najít ho a přivést domů. Pokud tam nebude, zabít velitele nepřátel pod Šedým vrchem a přinést jeho rozkazy.
Mise probíhá zdánlivě hladce, až do chvíle než projdete branou z magických symbolů, tajně vepsaných do drolících se zdí. Sdílený sen, udržovaný Pány a Paními jeskyně, se pokroutí a změní, divné brnění a bolest prozrazují jejich marnou snahu vás probudit z noční můry do které jste se propadli. Černá brána zahrazuje cestu zpět, zdi klikaté chodby jsou protkány tepajícími žilami. Jediná cesta která vám zbývá se vine do kamenné kaverny osvětlené plameny stovky ohňů. Na piedestalu uprostřed stojí muž v havraní masce třímající kostěnou hůl.
"Tak vida, návnada zabrala." Muž má tichý, uštěpačný hlas. "Chytili jsme jednoho, a teď jsou v síti tři."
Ariana, Martinina zlodějka, z něj nespouští oči a šeptá: "To je Fensalir, zrádce. Mysleli jsme si, že mu mimozemšťani oplatili zradu zradou, ale nejspíš jsme se spletli."
Frederik, trpasličí čaroděj vedený Filipem, vystoupí dopředu: "Fensalire, dost řečí. Je čas abys konečně zemřel."
Frederik pozvedne runovou hůl, ale černý blesk sjede do země po kamenném sloupu vedle Fensalira. Frederikův salamandr vyrazí vpřed a vychrlí proud plamenů, ale ty se neškodně zastaví na kopuli neviditelné síly, která Fensalira obklopuje. Frederik otevře knihu, a z jeho natažené ruky vyrazí sršící modravé výboje, ale Fensalir jen mávne rukou a blesky vyhasnou v páchnoucím vzduchu.
"Pořád ještě používáte kolíbky?" Fensalir se tiše směje. "Skutečná technologie snů vypadá jinak. Dobře se dívej."
Fensalir zvedne kostěnou hůl, z hlubin jeskyně zazní dunění zvonu, ze stropu se s prachem snesou kapky krve, a ohnivý paprsek spálí Frederikovu hruď na popel.
"Vrahu!" zakřičí zoufale Ariana a vrhne se k Fensalirovi. Masa tmy se zvedne z podlahy a pohltí Arianu, která zpanikaří. Bodá kolem sebe, statečně se brání, ale uniknout nedokáže. Fensalir s úsměvem pozoruje, jak se obratná elfka mění na hromádku poleptaných kostí. Pak zvedne oči k tobě.
Cíl mise: uniknout Fensalirovi
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage
Uf!
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage
No, jeden z důvodů proč jsem to nerozvíjel dál bylo, že to nereprezentuje moji představu o tom, jak by hra měla nakonec vypadat. On ani systém Bliss Stage takovémuhle clusterfucku nepřeje:
- ztráta kontroly nad snem se nestane sama od sebe, GM ji nemůže někde "nastražit", musí vypadnout z výsledku konfliktu
- když má pilot umřít, tak má nárok na jednu scénu ve které má plné pravomoce. Ano, může se rozhodnout že prostě umře a tím to skončí, ale IMHO většina hráčů zvolí spíš hrdinskou oběť (tady se přímo nabízí vzít Fensalira s sebou do hrobu).
- rozleptání elfky je narážka na úplnou paniku, která ale dává jeden zaručený úspěch, a GM nemůže ohrožovat další kategorie, takže něco se nepokazí. Opět, většina hráčů asi zvolí svoje bezpečí s tím že Jarik převezme štafetu, nebo že zkusí jestli při další pokusu nebudou líp padat kostky
- aby GM dostal hrdiny do takovéhohle průšvihu, musí jim buď kostky padnout přímo katastrofálně, nebo musí mít hromadu traumatu (odhaduju oba aspoň na 3). To je samo o sobě špatná situace, ne že by se to neobjevovalo (a určitě je zajímavé hrát pilota který svoje trauma neřeší), ale je málo pravděpodobné že to tak mají všichni.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage
Tohle je velmi citovatelné. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage
Tak když už tu Pieta narušil pietnost atmosféry, kterou tvůj poslední příspěvek vyvolal, tak já se taky podělím o názor.
Jsem rád, že tvůj Meta-Dračák je jediný pokus o meta-hru, kterou jsme tu letos měli, protože dva a víc případů už by bylo ohraný, ale takhle to velmi pěkně kontrastuje s ostatními soutěžními pravidly. Jako hráč Bliss Stage a kdysi i Dračáku musím říct - velmi povedené, skvělé zpracování a dokážu si představit, že bych si v tom i nějakou kampaň zahrál. Jediné, čeho bych se bál je, jestli druhá, nebo třetí kampaň podle tohoto systému by nezačala hráče rychle nudit. Přeci jen výhoda BlissStage je, že tím, jak se mimozemšťani a svět pravidelně mění, tak se nemusíš bát, že to všechno bude na jedno brdo...
Jsem rád, že tvůj Meta-Dračák je jediný pokus o meta-hru, kterou jsme tu letos měli, protože dva a víc případů už by bylo ohraný, ale takhle to velmi pěkně kontrastuje s ostatními soutěžními pravidly. Jako hráč Bliss Stage a kdysi i Dračáku musím říct - velmi povedené, skvělé zpracování a dokážu si představit, že bych si v tom i nějakou kampaň zahrál. Jediné, čeho bych se bál je, jestli druhá, nebo třetí kampaň podle tohoto systému by nezačala hráče rychle nudit. Přeci jen výhoda BlissStage je, že tím, jak se mimozemšťani a svět pravidelně mění, tak se nemusíš bát, že to všechno bude na jedno brdo...
TV Tropes ruined/enhanced my life.
Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage
No jasně, nedělám si ambice že by to bylo na víc zahrání
Mimochodem, on někdo dobrovolně hraje Bliss Stage víckrát po sobě?
Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage
Já jsem ho hrál nejmíň 3x - z toho 2x s Keltonem a jednou masteroval, ale jasně, všechno to byly one-shoty a nic nedosáhlo ani zdaleka na naši starou evil-kampaň s mořskýma zvířátkama
TV Tropes ruined/enhanced my life.
Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage
Živě vidím toho zoufalého PJ jak listuje pravidly DrD a hledá konkrétní tabulku, kouzlo, pravidlo.Hlas Zlatého draka píše:sedí PJ, vybavený ukradenými plány a manuály, jen napůl přeloženými, plnými nesrozumitelných tabulek a vzorců, obsluhuje celé zařízení a provádí pilota světem snů.
Always bring a gun to a puppet fight
Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage
Jo, přesně tak jsem to myslelPardGalen píše: ↑23. 2. 2021, 09:27Živě vidím toho zoufalého PJ jak listuje pravidly DrD a hledá konkrétní tabulku, kouzlo, pravidlo.Hlas Zlatého draka píše:sedí PJ, vybavený ukradenými plány a manuály, jen napůl přeloženými, plnými nesrozumitelných tabulek a vzorců, obsluhuje celé zařízení a provádí pilota světem snů.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti