[Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage

Ročník RPG Kuchyně 2021 je speciální – místo aby se soutěžilo v tvorbě libovolných her, soutěží se v tvorbě adaptací Dračího doupěte do už existujících systémů!
lyco
Příspěvky: 66
Registrován: 28. 2. 2010, 21:05

Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage

Příspěvek od lyco »

Omlouvám se za pozdní odpovědi, doufal jsem že budu diskutovat trochu bezprostředněji :(

Podle vašich reakcí soudím, že autorská slepota panuje s plnou silou, fakt jsem si myslel že je to jasné, a že jsem pokryl všechny hlavní možnosti. No, tak ne.
Selhan píše: 15. 2. 2021, 15:51 Že je to divné je ale přece tak trochu záměr, ne? Jde o to, že hraješ hráče dračáku.
Záměr je udělat divnou hru, ale byl bych rád aby pravidla byla srozumitelná a přehledná.
York píše: 15. 2. 2021, 10:48 [...] nepřijde mi žádná z uvedenejch možností dobrá. Napadá mě buď "hráč hráče" / "hráč postavy", nebo možná líp "hráč ve hře" / "hráč u stolu".
Pieta píše: 15. 2. 2021, 15:19 Nešlo by třeba ty úrovně mít hráč - postava - hrdina?
Tohle obojí naráží na širší terminologii. Potřebuju názvy pro následující věci (v závorce je "současná terminologie" / "terminologie Bliss Stage"):
  • hráč v naší realitě ("metahráč" / "hráč")
  • postava v DrD ("hrdina" / "ANIMa")
  • hráč DrD ("hráč" / "pilot")
  • gamemaster pro DrD ("PJ" / "kotva")
  • jiné postavy ve hře, které se znají s těmi co hrají DrD ("vedlejší postava" / "vedlejší postava")
  • postava v Hlasu - zastřešující pojem pro všechny druhy postav: hráče, PJ a vedlejší postavy ("postava" / "postava")
  • šéf odboje ("autorita" / "autorita")
  • gamemaster pro Hlas ("GM" / "GM")
Poslední dvě položky jsou myslím OK, ale mám problém najít názvy pro ten zbytek, které by byly zároveň stylizované do DrD, vystihovaly co dotyčný dělá (hraje hrdinu, je postavou ve hře, ...) a nepletly se. (Bojím se, že názvy typu "hráč X" a "hráč Y" se budou plést :(.)
Jerson píše: 15. 2. 2021, 08:05 Každopádně "hráč" by mělo být označení pro skutečného hráče, a postavy ve hře hrající hru ve hře by se měly nazývat jinak.
Tohle je (další) názor, který mě přesvědčuje že současná terminologie není dobrá. Vážně zvažuju začít říkat hráčům DrD piloti, to aspoň odkazuje na Bliss Stage, ale nelíbí se mi ta stylizace, pořád doufám že někdo jiný bude mít geniální nápad co to vyřeší.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage

Příspěvek od Quentin »

Hráč -> Nerd -> Hrdina

Nebo šprt, geek, dítě... Stačilo by v textu říkat hráčům DrD děti a je to. Prostě píšeš rpg o dětech, co hraju dracak. To zní okay.

Hráč -> Dítě nebo teenager -> Hrdina
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
lyco
Příspěvky: 66
Registrován: 28. 2. 2010, 21:05

Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage

Příspěvek od lyco »

Tak jsem předělal terminologii, pro hráče ve hře nakonec používám termín "pilot".

Kromě toho jsem dopsal poslední zásadní kapitolu. jestli zítra budu mít čas a síly, zkusím dopsat nějaký "gamebook" à la Jarikovo dobrodružství, asi jako další dokument.
Quentin píše: 18. 2. 2021, 10:00 Nebo šprt, geek, dítě... Stačilo by v textu říkat hráčům DrD děti a je to. Prostě píšeš rpg o dětech, co hraju dracak. To zní okay.

Hráč -> Dítě nebo teenager -> Hrdina
Názvy jako "nerd" a "geek" mi připadají pořád trochu urážlivé, a navíc jsou anglicky, což se do překladu nehodí.

Dítě a teenager: původně se mi líbil teenager, ale po překopání textu jsem si uvědomil, že teenageři jsou všichni kromě autority, takže to zase nikam nevedlo :(
lyco
Příspěvky: 66
Registrován: 28. 2. 2010, 21:05

Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage

Příspěvek od lyco »

Původně jsem plánoval, že napíšu i "gamebook" ve stylu Jarikova dobrodružství. Z toho nakonec sešlo, ale zůstal mi (poměrně horrorový) úvod, a přijde mi škoda se o něj nepodělit.
Jarikovo dobrodružství píše:
Toto je gamebookový úvod do Hlasu Zlatého draka. Hraní předpokládá základní znalost světa Hlasu: přečti si alespoň kapitoly Úvod a Defaultní setting.


Úvod

Jmenuješ se Jirka, chodíš do třetí třídy gymnázia a žiješ ve světě který dobyli mimozemšťané. Jejich útok byl zákeřný a nikdo z dospělých mu nedokázal odolat; všichni teď žijí svoje životy aniž by chápali věci které nejsou, aniž by dokázali snít. Svět snů je teď nebezpečné místo, tím nebezpečnější čím je člověk starší; a svět lidí taky. Tvůj kamarád Luboš zmizel neznámo kam, a mezi studenty se šeptá o divných stvořeních co se toulají temnými ulicemi města. Ty víš víc: sám jsi viděl psa s ohnivýma očima, jak v noci čenichá okolo vašeho domu.

Před dvěma týdny tě Zdeněk a jeho banda školních šikanistů hnala po ulici s klacky, a před výpraskem tě zachránila Hana, septimánka z vaší školy. Když tě doprovázela domů, prořekl ses o tom co jsi viděl v noci, ale Hana se ke tvému překvapení nesmála. Místo toho se tě začala vyptávat na tvoje názory na svět, plány do budoucna a oblíbené filmy. Když zjistila, že máš bujnou fantazii a uvědomuješ si že svět není co býval, přivedla tě do odboje. Ukázala ti kolíbky vyrobené z kůže a kostí monster, seznámila tě s dalšími členy odboje proti mimozemšťanům a prozradila ti, jak dokážou proti mimozemšťanům bojovat: vydávají se do světa snů, odkud mimozemšťani přišli, a bojují s nimi na jejich vlastní půdě.

K výpravě do světa snů jsou potřeba dva: pilot (to jsi ty) a Paní jeskyně (to bude Hana). Zatímco tvoje tělo bude připoutané v kolíbce, ona povede tvou mysl bdělým snem. Ve snu na sebe vezmeš podobu hrdiny z bájí a pověstí vytvořeného z úcty a přátelství k Haně, a ze vztahů k ostatním si vyrobíš zbraň a zbroj. Ona bude obsluhovat podivnou technologii kolíbky, snažit se porozumět podivným pravidlům která ji řídí, a probudí tě pokud by šlo do tuhého.

Pokračuj na Katastrofa

Katastrofa

Ve čtvrtek se tvůj bratr Honza nevrátil domů. V pátek svolal František Zahradil, učitel chemie který vede odboj proti mimozemšťanům, všechny piloty a Pány a Paní Jeskyně do školních dílen, kde máte nainstalované kolíbky.

Cíl mise: prozkoumat kobku pod Šedým vrchem, kam si profesor Zahradil myslí že Honzu unesli, najít ho a přivést domů. Pokud tam nebude, zabít velitele nepřátel pod Šedým vrchem a přinést jeho rozkazy.

Mise probíhá zdánlivě hladce, až do chvíle než projdete branou z magických symbolů, tajně vepsaných do drolících se zdí. Sdílený sen, udržovaný Pány a Paními jeskyně, se pokroutí a změní, divné brnění a bolest prozrazují jejich marnou snahu vás probudit z noční můry do které jste se propadli. Černá brána zahrazuje cestu zpět, zdi klikaté chodby jsou protkány tepajícími žilami. Jediná cesta která vám zbývá se vine do kamenné kaverny osvětlené plameny stovky ohňů. Na piedestalu uprostřed stojí muž v havraní masce třímající kostěnou hůl.

"Tak vida, návnada zabrala." Muž má tichý, uštěpačný hlas. "Chytili jsme jednoho, a teď jsou v síti tři."

Ariana, Martinina zlodějka, z něj nespouští oči a šeptá: "To je Fensalir, zrádce. Mysleli jsme si, že mu mimozemšťani oplatili zradu zradou, ale nejspíš jsme se spletli."

Frederik, trpasličí čaroděj vedený Filipem, vystoupí dopředu: "Fensalire, dost řečí. Je čas abys konečně zemřel."

Frederik pozvedne runovou hůl, ale černý blesk sjede do země po kamenném sloupu vedle Fensalira. Frederikův salamandr vyrazí vpřed a vychrlí proud plamenů, ale ty se neškodně zastaví na kopuli neviditelné síly, která Fensalira obklopuje. Frederik otevře knihu, a z jeho natažené ruky vyrazí sršící modravé výboje, ale Fensalir jen mávne rukou a blesky vyhasnou v páchnoucím vzduchu.

"Pořád ještě používáte kolíbky?" Fensalir se tiše směje. "Skutečná technologie snů vypadá jinak. Dobře se dívej."

Fensalir zvedne kostěnou hůl, z hlubin jeskyně zazní dunění zvonu, ze stropu se s prachem snesou kapky krve, a ohnivý paprsek spálí Frederikovu hruď na popel.

"Vrahu!" zakřičí zoufale Ariana a vrhne se k Fensalirovi. Masa tmy se zvedne z podlahy a pohltí Arianu, která zpanikaří. Bodá kolem sebe, statečně se brání, ale uniknout nedokáže. Fensalir s úsměvem pozoruje, jak se obratná elfka mění na hromádku poleptaných kostí. Pak zvedne oči k tobě.

Cíl mise: uniknout Fensalirovi
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage

Příspěvek od Pieta »

Uf!
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
lyco
Příspěvky: 66
Registrován: 28. 2. 2010, 21:05

Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage

Příspěvek od lyco »

No, jeden z důvodů proč jsem to nerozvíjel dál bylo, že to nereprezentuje moji představu o tom, jak by hra měla nakonec vypadat. On ani systém Bliss Stage takovémuhle clusterfucku nepřeje:
  • ztráta kontroly nad snem se nestane sama od sebe, GM ji nemůže někde "nastražit", musí vypadnout z výsledku konfliktu
  • když má pilot umřít, tak má nárok na jednu scénu ve které má plné pravomoce. Ano, může se rozhodnout že prostě umře a tím to skončí, ale IMHO většina hráčů zvolí spíš hrdinskou oběť (tady se přímo nabízí vzít Fensalira s sebou do hrobu).
  • rozleptání elfky je narážka na úplnou paniku, která ale dává jeden zaručený úspěch, a GM nemůže ohrožovat další kategorie, takže něco se nepokazí. Opět, většina hráčů asi zvolí svoje bezpečí s tím že Jarik převezme štafetu, nebo že zkusí jestli při další pokusu nebudou líp padat kostky
  • aby GM dostal hrdiny do takovéhohle průšvihu, musí jim buď kostky padnout přímo katastrofálně, nebo musí mít hromadu traumatu (odhaduju oba aspoň na 3). To je samo o sobě špatná situace, ne že by se to neobjevovalo (a určitě je zajímavé hrát pilota který svoje trauma neřeší), ale je málo pravděpodobné že to tak mají všichni.
Takže jo, úvodní dobrodružství DrD je větší noční můra než systém ve kterém se hraje postapokalyptický odboj zoufalých dětí.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage

Příspěvek od Pieta »

lyco píše: 22. 2. 2021, 15:18Takže jo, úvodní dobrodružství DrD je větší noční můra než systém ve kterém se hraje postapokalyptický odboj zoufalých dětí.
Tohle je velmi citovatelné. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Tyrael
Příspěvky: 85
Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
Bydliště: Praha, tam co Lyco

Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage

Příspěvek od Tyrael »

Tak když už tu Pieta narušil pietnost atmosféry, kterou tvůj poslední příspěvek vyvolal, tak já se taky podělím o názor.

Jsem rád, že tvůj Meta-Dračák je jediný pokus o meta-hru, kterou jsme tu letos měli, protože dva a víc případů už by bylo ohraný, ale takhle to velmi pěkně kontrastuje s ostatními soutěžními pravidly. Jako hráč Bliss Stage a kdysi i Dračáku musím říct - velmi povedené, skvělé zpracování a dokážu si představit, že bych si v tom i nějakou kampaň zahrál. Jediné, čeho bych se bál je, jestli druhá, nebo třetí kampaň podle tohoto systému by nezačala hráče rychle nudit. Přeci jen výhoda BlissStage je, že tím, jak se mimozemšťani a svět pravidelně mění, tak se nemusíš bát, že to všechno bude na jedno brdo...
TV Tropes ruined/enhanced my life.
lyco
Příspěvky: 66
Registrován: 28. 2. 2010, 21:05

Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage

Příspěvek od lyco »

Pieta píše: 22. 2. 2021, 16:39
lyco píše: 22. 2. 2021, 15:18Takže jo, úvodní dobrodružství DrD je větší noční můra než systém ve kterém se hraje postapokalyptický odboj zoufalých dětí.
Tohle je velmi citovatelné. (:
Pravda. Čas aktualizovat podpis :)
lyco
Příspěvky: 66
Registrován: 28. 2. 2010, 21:05

Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage

Příspěvek od lyco »

Tyrael píše: 22. 2. 2021, 17:19 [...] druhá, nebo třetí kampaň podle tohoto systému by nezačala hráče rychle nudit. Přeci jen výhoda BlissStage je, že tím, jak se mimozemšťani a svět pravidelně mění, tak se nemusíš bát, že to všechno bude na jedno brdo...
No jasně, nedělám si ambice že by to bylo na víc zahrání :)

Mimochodem, on někdo dobrovolně hraje Bliss Stage víckrát po sobě?
Uživatelský avatar
Tyrael
Příspěvky: 85
Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
Bydliště: Praha, tam co Lyco

Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage

Příspěvek od Tyrael »

lyco píše: 22. 2. 2021, 17:30
Mimochodem, on někdo dobrovolně hraje Bliss Stage víckrát po sobě?
Já jsem ho hrál nejmíň 3x - z toho 2x s Keltonem a jednou masteroval, ale jasně, všechno to byly one-shoty a nic nedosáhlo ani zdaleka na naši starou evil-kampaň s mořskýma zvířátkama :D
TV Tropes ruined/enhanced my life.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage

Příspěvek od PardGalen »

Hlas Zlatého draka píše:sedí PJ, vybavený ukradenými plány a manuály, jen napůl přeloženými, plnými nesrozumitelných tabulek a vzorců, obsluhuje celé zařízení a provádí pilota světem snů.
Živě vidím toho zoufalého PJ jak listuje pravidly DrD a hledá konkrétní tabulku, kouzlo, pravidlo. :D
Always bring a gun to a puppet fight
lyco
Příspěvky: 66
Registrován: 28. 2. 2010, 21:05

Re: [Dračí kuchyně 2021] Hlas Zlatého draka - Bliss Stage

Příspěvek od lyco »

PardGalen píše: 23. 2. 2021, 09:27
Hlas Zlatého draka píše:sedí PJ, vybavený ukradenými plány a manuály, jen napůl přeloženými, plnými nesrozumitelných tabulek a vzorců, obsluhuje celé zařízení a provádí pilota světem snů.
Živě vidím toho zoufalého PJ jak listuje pravidly DrD a hledá konkrétní tabulku, kouzlo, pravidlo. :D
Jo, přesně tak jsem to myslel :)
Odpovědět

Zpět na „Dračí kuchyně 2021“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti